načítám data...

Toyota představí v Tokiu vylepšený Copen i druhou generaci vodíkového Mirai

16. října 2019, 10:36 0 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Pozadu nezůstavá ani Lexus - ten si přichystal historicky první elektromobil. A ukáže se i auto, které má prý udržovat posádku emocionálně spokojenou.

zobrazit celou galeriiNovinky: Toyota představí v Tokiu vylepšený Copen i druhou generaci vodíkového Mirai

Toyota se oproti Suzuki a Daihatsu drží při zemi a na Tokijský autosalon chystá vozy, se kterými bychom se měli co nevidět setkat v provozu. Většina vozů má tak své tiskové představení za sebou a nepůjde o premiéry v plném slova smyslu. S jednou jedinou výjimkou a tou je nová generace Toyoty GT86. O té naopak nevíme skoro nic a její výsledná podoba zůstává zahalena tajemstvím. 

Nuže, pojďme se vrhnout na to, co si na nás Toyota připravila.

 

Toyota Copen GR Sport

I když si pod názvem Copen většinou představíme auto od Daihatsu, poslední generaci malého roadsteru má na svědomí Toyota. V Tokiu se světu oficiálně představí přiostředná verze GR-Sport. Nenechte se mýlit, pořád půjde o kei-car, přední kola tak roztáčí malý tříválec o objemu 660 ccm dopovaný turbem, jehož maximální výkon činí skromných 63 koní. Upravená verze ale dostane několik různých vzpěr na podvozku, sportovní sedadla a dokonce i samosvorný diferenciál na přední nápravu.

Péči dostal i podvozek, rozzobený Copen má tvrdší tlumiče a pružiny, úpravou prošlo i řízení, které má tužší chod a je kratší. Kromě toho nechybí ani obligátní vzhledové doplňky, jako například spoilery a difuzory na náraznících a větší kovaná kola BBS. Roztomilý kabriolet je k dispozici s pětistupňovým manuálem a sedmistupňovým CVT a jeho cena začíná na v přepočtu 511 tisících korunách. K dispozici je ale pouze v Japonsku a Indonésii. 

 

Toyota Mirai mk. 2 

Ačkoli se to nezdá, současná generace vodíkové Toyoty Mirai se prodává už pět let, za tu dobu se prodalo celosvětově přes deset tisíc kusů. Její životní cyklus se tedy pomalu blíží ke konci a právě v Tokiu se poprvé naživo ukáže její nástupce. Do prodeje by měla zamířit během příštího roku a slibuje o třicet procent vyšší dojezd, než současná generace. 

Nová generace stojí na platformě TGNA, což by mělo vozu přinést lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti – právě ty byly u předchozí generace častým terčem kritiky. Ačkoli je Mirai čím dál lepším a zajímavějším autem, kvůli absenci infrastruktury se jeho masového rozšíření u nás asi jen tak nedočkáme. A to je škoda – vypadá totiž docela hezky. A to jak zvenčí, tak v interiéru.

 

Toyota LQ 

Své místo na stánku Toyoty dostane i futuristický koncept LQ. Dle dostupných materiálů by mělo jít o autonomní elektrický hatchback budoucnosti. Řidiči je k dispozici hlasová inteligentní asistentka Yui, která obstará většinu ovládání vozu, zvládne ale i pracovní agendu, e-maily, nebo plánování v diáři. V popisu se dozvídáme i informace o tom, že zvládne uspokojit posádku i emočně. Trochu nevím, co si pod tím představit, tak do toho raději nebudeme příliš zabíhat.

Za zmínku ale určitě stojí systém topení a ventilace ve voze. Ten je oproti dosavadním zvyklostem dost přepracovaný. Vzduch tu proudí prakticky odevšad, všude v interiéru jsou miniaturní výdechy, které se starají o přirozenou cirkulaci vzduchu v autě. Senzory v sedadlech navíc monitorují řidiče a upravují teplotu tak, aby zůstal za všech okolností bdělý.

 

 

Lexus BEV

Pod nic neříkajícím názvem se skrývá první plně elektrický model Lexusu. Půjde prý o městský hatchback a co se týče vzhledu, můžeme zatím jen odhadovat. Toyota zatím ukázala světu jen krátké video s detailem předního světla. To má pro Lexus typický tvar, vzdáleně připomíná koncept LF-SA z roku 2015

Pro Toyotu a Lexus jde o poměrně zásadní model. Není to tak dlouho, co se viceprezident výzkumu a vývoje Gerald Killman nechal slyšet, že hybridní pohon je ekologicky i ekonomicky šetrnější, než plně bateriové vozy. Je tedy otázkou, zda za onoho půl roku došlo k nějakému zásadnímu průlomu, nebo se prostě jen Toyota nechala zlomit elektricko-enviromentální lobby, která vytrvale démonizuje fosilní paliva. Nechme se překvapit. 

 

Kromě výše zmíněných se nám v Tokiu představí i nové Toyobaru (to si ale pak detailně probereme v samostatném článku) a také se tu naživo ukáže novy Yaris (který si zase představíme v klidu v testu). A dost možná dojde i na nějaká další překvapení.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H1 Civil 2000
Hummer H1 Civil

2000 rok výroby
200 koní výkon
6 200 ccm objem

Pontiac Tempest Le Mans convertible 1966
Pontiac Tempest Le Mans convertible

1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem

Škoda Octavia 1.9 TDI 2002
Škoda Octavia 1.9 TDI

2002 rok výroby
109 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler LeBaron Kabrio 1989
Chrysler LeBaron Kabrio

1989 rok výroby
116 koní výkon
2 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee Limited ZJ 1995
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ

1995 rok výroby
220 koní výkon
5 200 ccm objem