načítám data...

Toyota oficiálně spouští divizi „GR“

20. září 2017, 11:05 3 komentářů Dominik Valášek Novinky

Už dříve se několik modelů Toyoty pochlubilo díly či speciálními edicemi z produkce domestikovaného závodního týmu Gazoo Racing. Nyní se však z GR stává stálá divize.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Práce nově vzniklé divize na modelech Toyoty bude probíhat ve čtyřech „úrovních“, to aby se udělal pořádek v tom, co je co. Takže popořadě:

Jako první je tu úroveň GR Parts a jak již název napovídá, majitelé zde dostanou příležitost dokoupit si oficiální tuningové díly posvěcené přímo Toyotou. Objeví se zde aerodynamické prvky, vylepšení podvozku, výfuky a hromada dalších větších či menších vylepšení, která budou k dispozici napříč celým modelovým spektrem.

O stupínek výš v pomyslné „pyramidě“ je potom GR Sport, což je prostě a jednoduše výbavový stupeň pro ty jedince, kteří chtějí na svém autě trochu sportovního šmrncu, ovšem o plnotučný sporťák vlastně nestojí. Jedná se prakticky o totéž, co jsou výbavy S-Line, R-Line nebo GT-Line u jiných automobilek. V tomto případě se dočkáme aplikace na různé, byť i naprosto nesportovní modely typu Prius nebo RAV4.

Další úroveň nese název prostě jen GR a tady se dostáváme do sféry modelů se sériovými funkčními úpravami. Auta s přídomkem GR dostanou opravdickou aerodynamiku, lepší podvozky renomovaných značek, kovaná kola, vylepšené brzdy, samosvorné diferenciály, skořepinové sedačky a tak dále a tak dále. Zkrátka půjdete-li si pro Toyotu se sportovními ambicemi a s tím, že jí chcete ladit, verze GR udělá většinu práce již za vás.

Tím úplným vrcholem jsou potom vozy, doplněné o trochu komplikovanou zkratku GRMN. Ta odkazuje na Gazoo Racing Masters of Nürburgring a jedná se o limitované edice sportovních modelů, které vedle výše zmíněných úprav dostanou ještě „navážno“ myšlené úpravy pohonných ústrojí. O naladění celého vozu se postará patřičné oddělení závodního týmu Gazoo Racing a první vlaštovka jejich práce je vidět třeba v nedávno představeném Yarisu GRMN. Už se nemůžeme dočkat, až se podobné kůry dostane i GT86. Jeden prototyp značka představila již před dvěma lety a najít jej můžete v galerii.

Prodeje GR modelů jsou již zahájeny, ovšem zatím pouze v Japonsku. Teprve během nadcházejícího roku se působení nové divize rozšíří k nám do Evropy a následně do celého světa.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CZmisak
20. září 2017, 12:31
0

Takže aby v tom byl ještě větší pořádek, tak žádný "Toyota Motorsport", "Toyota Team Europe", "TRD", ani logo "TS", ale nově "GR".
Asi to chtěli mít jednotný...

reagovat
Goldies
20. září 2017, 13:05
0

Predpokladam, ze se jedna jen o nove modely (myslim Gazoo parts). Nejake pekne a funkcni aeropakety na starsi modely by taky byly fajn :-)

reagovat
ToMyx
20. září 2017, 13:49
0

A já jsem si už na TTE a TRD zvykl :-)
Sice v tom bude trochu bordel, ale čím víc performance dílů úzce spojených s výrobcem, tím lépe! Na druhou stranu ještě bude sranda v jaké podobě se to vše dostane do ČR, protože místní legislativa je ohledně různých schválení fakt postavená na hlavu.
Snad nejsou moje obavy na místě.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem