Pod kapotou drsně se tvářícího Hiluxu SR5 se sice nachází pouze čtyřválcový turbodiesel o objemu 2.8 litru, ale ani to nás neodradí, abychom si tuhle velkou hračku zamilovali. V tomto případě totiž nejde ani tak o motor, jako o průchodnost terénem. A na té australští fajnšmekři citelně zapracovali.
Hilux dostal zesílený a o 150 mm vyšší podvozek, stojící v obřích pneumatikách obutých na šroubovaných discích. Pod autem se táhnou plechové kryty chránící podstatné komponenty a vpředu se nachází masivní ochranné ližiny s tažnými oky. Pro případ hlubšího brodu si potom Hilux veze také šnorchl vytažený na střechu a kdyby přišla chuť na off-road hrátky uprostřed temné noci, jsou tu LED rampy v nárazníku a na střeše.
Žluto-černý design se všudypřítomnými nápisy Tonka dodává celému vozu ten správně „hračkoidní“ nádech, který je v tomto případě samozřejmě na místě. Spíše pro parádu se tu objevila také kapota s průduchy a víko korby s decentním přítlačným křídlem. Většinu nákladového prostoru zabírá trubkový rám, v němž jsou úhledně uložené bedny na nářadí, kanystry a plnohodnotná rezerva.
Hilux Tonka Concept ovšem nevzniknul jen tak proto, že se někomu chtělo. Toyota v Austrálii tímto počinem slaví velkolepý úspěch, neboť v uplynulém roce byl Hilux vůbec nejprodávanějším autem v zemi. Ještě zajímavější je fakt, že se jedná o vůbec první ne-osobní auto, kterému se to kdy podařilo.

























