Společný produkt Toyoty a Subaru, ve zkratce familiárně nazývaný Toyobaru, je jednou z posledních bašt opravdových řidičů. Lehký sporťák klasické koncepce má vyvážený podvozek, hravé jízdní vlastnosti, relativně nízkou hmotnost, naprosto úžasnou převodovku a taky dvousetkoňový atmosférický motor, po kterém se mohli všichni nejprve utlouct a potom zjistili, že „netáhne vodspodu“.
A ač nejsou prodeje úplně takové, jak si obě značky zprvu představovaly, dočkala se nyní verze od Toyoty faceliftu, v rámci kterého se toho změnilo vlastně docela dost. Kompletně nový je přední nárazník, který dostal rozšířenou a jinak tvarovanou mříž chladiče. Mlhovky, zdá se, zmizely úplně a na okrajích jsou místo nich průduchy (těžko říct, jestli pravé) k brzdám. Nová jsou také sedmnáctipalcová kola a v předním blatníku, kde se dřív nacházelo logo GT86 s protilehlými písty, je nyní stejná mřížka, kterou už známe ze Subaru BRZ.
Interiér se dočkal nového čalounění sedadel v kombinaci kůže/Alcantara, výplně dveří jsou částečně semišové a podle výbavy prošívané stříbrnou nití. Podvozek dostal jiné nastavení tlumičů a změnily se i pružiny, které mají nově jinou tuhost. Jestli k tvrdšímu, nebo měkčímu, to jsme se bohužel nedozvěděli.
No a teď už konečně k tomu slíbenému posilování motoru. Ano, Toyota bude mít po faceliftu vyšší výkon a to o….virbl prosím…rovných pět koňských sil! Wow…to jsme asi ani nečekali. K pěti koním výkonu přibylo i sedm Newton metrů točivého momentu, což se sice počítá, ale na druhou stranu to nikoho nevytrhne. Tato čísla jsou navíc potvrzena pro americkou verzi a vyvstává otázka, zda se stejné medicíny dostane i pro tu evropskou.
Veřejnosti bude facelift představen na autosalonu v New Yorku a do prodeje půjde krátce na to. V USA si navíc zájemci koupí Toyotu GT86 vůbec poprvé. Až doteď zde japonská automobilka prodávala vůz pod dceřinou a dnes již neexistující značkou Scion.






jc
18. 3. 2016, 08:17Drobne zmeny v designu jsou mi celkem sumak, ale mlhovky bych (vzhledem k tomu, jak casto je pouzivam) klidne za ty pruduchy k brzdam vymenil. Motor "tahne vocpodu", jezdil jsem prvni tisicovku cca do 4krpm a ani trosku jsem netrpel. Podvozek GT86 se mel udajne trosku priblizit tomu v BRZ, nevim jestli od nejakeho posledniho MY nebo se to tyka az faceliftu. Absolutni cislo maximalniho vykonu je nezajimave, urcite to nedelali kvuli +5hp a cil byl zmenit krivky - pravdepodobne cilili na torque dip.
Vavris Vavrisovic
18. 3. 2016, 08:31Taky v to doufám. Ale ani ten maximální výkon nebude od věci - jestli se výkon zvedne na reálných 205 a nebude se motat kolem 180 jako u současných aut, tak bude facelift úplně jiné auto :-) Ale je to teda spíš moje zbožné přání.
Adam365
18. 3. 2016, 08:54Ty "pruduchy" misto mlhovek jsou rozhodne falesny. Tech 5 koni je prakticky udelany jen lepsim casovanim, takze na dipu se nic nezmeni.
A v Americe se to bude prodavat jako "Toyota 86".
spooon
18. 3. 2016, 09:03a kdy bude BRZ STI?
Štěpán
19. 3. 2016, 11:26Imho nikdy, jednak by cenově přeskočilo imprezu a dostalo by se cenově do vod jiných dravců, kde už by neobstálo
gt86.cz
18. 5. 2016, 10:55Ty kola teda vypadaj lip nez ty soucasny :-)