logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Toyota GT86 s novým čenichem a výkonovým „kopancem“

Toyota GT86 dostala facelift a spolu s ním i vyšší výkon. Jste nadšení? Tak se můžete zase uklidnit, tak horké to není.

Společný produkt Toyoty a Subaru, ve zkratce familiárně nazývaný Toyobaru, je jednou z posledních bašt opravdových řidičů. Lehký sporťák klasické koncepce má vyvážený podvozek, hravé jízdní vlastnosti, relativně nízkou hmotnost, naprosto úžasnou převodovku a taky dvousetkoňový atmosférický motor, po kterém se mohli všichni nejprve utlouct a potom zjistili, že „netáhne vodspodu“.

A ač nejsou prodeje úplně takové, jak si obě značky zprvu představovaly, dočkala se nyní verze od Toyoty faceliftu, v rámci kterého se toho změnilo vlastně docela dost. Kompletně nový je přední nárazník, který dostal rozšířenou a jinak tvarovanou mříž chladiče. Mlhovky, zdá se, zmizely úplně a na okrajích jsou místo nich průduchy (těžko říct, jestli pravé) k brzdám. Nová jsou také sedmnáctipalcová kola a v předním blatníku, kde se dřív nacházelo logo GT86 s protilehlými písty, je nyní stejná mřížka, kterou už známe ze Subaru BRZ.

Interiér se dočkal nového čalounění sedadel v kombinaci kůže/Alcantara, výplně dveří jsou částečně semišové a podle výbavy prošívané stříbrnou nití. Podvozek dostal jiné nastavení tlumičů a změnily se i pružiny, které mají nově jinou tuhost. Jestli k tvrdšímu, nebo měkčímu, to jsme se bohužel nedozvěděli.

No a teď už konečně k tomu slíbenému posilování motoru. Ano, Toyota bude mít po faceliftu vyšší výkon a to o….virbl prosím…rovných pět koňských sil! Wow…to jsme asi ani nečekali. K pěti koním výkonu přibylo i sedm Newton metrů točivého momentu, což se sice počítá, ale na druhou stranu to nikoho nevytrhne. Tato čísla jsou navíc potvrzena pro americkou verzi a vyvstává otázka, zda se stejné medicíny dostane i pro tu evropskou.

Veřejnosti bude facelift představen na autosalonu v New Yorku a do prodeje půjde krátce na to. V USA si navíc zájemci koupí Toyotu GT86 vůbec poprvé. Až doteď zde japonská automobilka prodávala vůz pod dceřinou a dnes již neexistující značkou Scion.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
jc
18. 3. 2016, 08:17

Drobne zmeny v designu jsou mi celkem sumak, ale mlhovky bych (vzhledem k tomu, jak casto je pouzivam) klidne za ty pruduchy k brzdam vymenil. Motor "tahne vocpodu", jezdil jsem prvni tisicovku cca do 4krpm a ani trosku jsem netrpel. Podvozek GT86 se mel udajne trosku priblizit tomu v BRZ, nevim jestli od nejakeho posledniho MY nebo se to tyka az faceliftu. Absolutni cislo maximalniho vykonu je nezajimave, urcite to nedelali kvuli +5hp a cil byl zmenit krivky - pravdepodobne cilili na torque dip.

0
Vavris Vavrisovic
18. 3. 2016, 08:31

Taky v to doufám. Ale ani ten maximální výkon nebude od věci - jestli se výkon zvedne na reálných 205 a nebude se motat kolem 180 jako u současných aut, tak bude facelift úplně jiné auto :-) Ale je to teda spíš moje zbožné přání.

0 reagovat
Adam365
18. 3. 2016, 08:54

Ty "pruduchy" misto mlhovek jsou rozhodne falesny. Tech 5 koni je prakticky udelany jen lepsim casovanim, takze na dipu se nic nezmeni.
A v Americe se to bude prodavat jako "Toyota 86".

0 reagovat
spooon
18. 3. 2016, 09:03

a kdy bude BRZ STI?

0
Štěpán
19. 3. 2016, 11:26

Imho nikdy, jednak by cenově přeskočilo imprezu a dostalo by se cenově do vod jiných dravců, kde už by neobstálo

0 reagovat
gt86.cz
18. 5. 2016, 10:55

Ty kola teda vypadaj lip nez ty soucasny :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte