načítám data...

Toyota chystá ostré C-HR GR s motorem o výkonu až 270 koní

29. února 2020, 11:38 3 komentářů Roman Havlín Novinky

Toyota chystá další specialitku, která rozšíří její nabídku sportovních modelů. Nejnovějším přírůstkem má být model C-HR GR.

zobrazit celou galeriiNovinky: Toyota chystá ostré C-HR GR s motorem o výkonu až 270 koní

Tenhle docela dost populární crossover nedávno dostal facelift, který přinesl drobné omlazení vzhledu, o něco lepší výbavu a především nový dvoulitrový čtyřválec s hybridní technikou a systémovým výkonem 184 koní. Jenže jak už to bývá, někteří jsou nároční a konkurence takřka nikdy nespí. A jelikož Toyota chce co nejvíce udržet své sportovně založené fanoušky, chystá pro ně hodně zajímavé překvapení. 

Když se na to tak dívám, aktuální nabídka téhle značky je snad nejširší za poslední roky a dost mi to připomíná 90. léta, kdy byla nabídka Toyoty taktéž dost bohatá. Jenže žijeme v roce 2020 a ti, kdo dnes chtějí něco opravdu sportovního s logem T na masce chladiče, musí prozatím povinně pokukovat po Yarisu GR nebo Supře GR. My však pro vás máme dobrou zprávu. Tohle omezení již brzo skončí. Když pomineme fakt, že se chystá sportovně laděná Corolla GR, minulý týden se na svět dostala další zajímavá informace.

Ta hovoří o chystané vrcholné verzi modelu C-HR s nálepkou… ano, zase se jedná o zkratku GR. Její prodej je naplánován na konec roku 2021, přičemž v Japonsku si řekli, tohle auto pořádně okoření. Pod kapotou jinak obyčejného C-HR se totiž ocitne šílený benzinový tříválec z Yarisu GR. Ten v závislosti na trhu nabídne výkon 257, nebo 270 koní (Evropa, Japonsko) a počítat máme s chytrým pohonem obou náprav. A jak už to tak bývá, jen o výkonu to určitě nebude.

Slušně okořeněné C-HR má dostat možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou, sportovně naladěný podvozek, sedačky s výraznými bočnicemi a chybět nebude čtveřice koncovek výfuku. Zatím se ale neví, jestli se nejsportovnější varianta bude vyrábět u aktuální generace “CéHáErka”. Některé zdroje totiž hovoří o tom, že Toyota čeká až na novou generaci, která má ještě víc zatopit zavedené evropské konkurenci.

A když už jsme u těch konkurentů, v hledáčku Toyoty C-HR GR bude především chystaný Ford Puma ST a také hodně rychlý Volkswagen T-Roc R s výkonem 300 koní. Oproti němu by ale měla japonská novinka nabídnout mnohem šťavnatější řidičské zážitky a zároveň se bude snažit vymazat ze slovníku veškerá synonyma ke slovu nuda. Ostatně, Toyotě se v posledních době daří vyrábět hodně dobrá sportovní auta a mám dojem, že chystané C-HR GR se časem zaslouženě zařadí mezi “svatou dvojici” se jmény Supra GR a Yaris GR.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ke
Kebek
29. února 2020, 18:54
0

Ani sebelepší technika nezmění nic na tom že to auto je prostě ošklivý – hlavně zezadu
taková Kia Xceed je pro evropského zákazníka mnohem atraktivnější

reagovat
Zdeny
29. února 2020, 19:27
1

100 lidí, 100 chutí. Neváhal bych ani vteřinu a běžel pro CHR. Respektive vůbec by mě nenapadlo přemýšlet o koupi Xceedu, za to todle se mi vážně líbí.

Jaromír
29. února 2020, 19:11
1

Trivalec a 270 koni v "beznem" aute. To je silene v dobrem slova smyslu kam az technologie dokazaly dospet.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem