Trochu hloupé na tom je, že jim to v kůží obšitých interiérech nového Hyundaie, tedy pardon, Genesisu, bude vlastně úplně jedno. G90 si totiž nedělá malé ambice a cílí rovnou na špičky daného segmentu v podobě Mercedesu třídy S nebo BMW řady 7. Oproti nim se rozhodně nemá za co stydět. Dlouhá elegantní limuzína má dospělácký vzhled, který by mohl docela dobře vypadnout z designového studia libovolné věhlasné evropské či americké značky.
Uvnitř nechybí luxusní prvky jako italská kůže, pravé dřevo nebo sedadla, nastavitelná ve 14 směrech, potažmo ve 22 u řidiče. Oproti Equusu, který G90 přímo nahrazuje, protáhl se rozvor o 115 mm, což značí více místa na nohy. Z hi-tech vychytávek je přítomno například bezdrátové nabíjení telefonu, chytrá třízónová klimatizace, velký infotainment s dvanáctipalcovou obrazovkou, parkovací systém s pohledem „z ptačí perspektivy“, audiosystém Lexicon a další a další prvky. Nechybí samozřejmě ani rozsáhlá asistence řidiče, zahrnující například automatické brždění, držení v pruzích, monitorování mrtvého úhlu a tak dále.

Důstojný výčet nabízí i seznam motorizací. Pod kapotou G90 se neobjeví žádný čtyřválec, ani žádný diesel, ale pouze benzínové víceválcové motory. Základní nabídka je charakterizována šestiválcem o objemu 3.8 litru, který nabídne 315 koní. Druhým v pořadí a zároveň nejmenším motorem je zcela nový twin-turbo šestiválec o objemu 3.3 litru s výkonem 370 koní. No a pro fajnšmekry je tu pětilitrový osmiválec s atmosférickým plněním, poskytující 425 koňských sil. Všechny motory jsou spárovány výhradně s měničovými osmistupňovými automaty, z nichž se síla přenáší buď na zadní kola, nebo za příplatek na všechna čtyři kola skrze systém H-TRAC.
Jak již bylo řečeno v úvodu, jako první přijde na řadu korejský trh, kde se bude vůz jmenovat Genesis EQ900. Nic to ovšem nemění na tom, že se Evropa a Amerika dočkají záhy a to již někdy kolem poloviny příštího roku.






























Aleš
9. 12. 2015, 20:03Hm vypadá tenhle projekt docela zajímavě a vypadá to že Korejci to tentokrát myslí vážně.
Zepředu mi to silně připomíná A8 a zezadu S-klasse.
Adam
10. 12. 2015, 20:31A přední světla z 5GT ;) :D
Yatka
10. 12. 2015, 07:18Tak jo, svět je definitivně naruby: milovaný Volvo chrlí dýchavičný čtyřválce a prapodivný Hjóndé pořádný dospělácký motory. Budu si muset přerovnat hodnotové žebříčky....
Nedy
12. 12. 2015, 11:41Proč na té fotce budíků v textu je zařezené "P" a vůz zároveň jede 60? To jenějaká spešl technika? :-)