logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Tohle není Hyundai, tohle je Genesis G90

Již počátkem příštího měsíce a tedy i roku, vchází na domácí korejský trh (a celý svět bude brzy následovat) Genesis G90. Už zanedlouho tedy budeme moci štvát majitele nových luxusních limuzín hláškou „Jééé, to je ale hezkej Hyundai!“

Trochu hloupé na tom je, že jim to v kůží obšitých interiérech nového Hyundaie, tedy pardon, Genesisu, bude vlastně úplně jedno. G90 si totiž nedělá malé ambice a cílí rovnou na špičky daného segmentu v podobě Mercedesu třídy S nebo BMW řady 7. Oproti nim se rozhodně nemá za co stydět. Dlouhá elegantní limuzína má dospělácký vzhled, který by mohl docela dobře vypadnout z designového studia libovolné věhlasné evropské či americké značky.

Uvnitř nechybí luxusní prvky jako italská kůže, pravé dřevo nebo sedadla, nastavitelná ve 14 směrech, potažmo ve 22 u řidiče. Oproti Equusu, který G90 přímo nahrazuje, protáhl se rozvor o 115 mm, což značí více místa na nohy. Z hi-tech vychytávek je přítomno například bezdrátové nabíjení telefonu, chytrá třízónová klimatizace, velký infotainment s dvanáctipalcovou obrazovkou, parkovací systém s pohledem „z ptačí perspektivy“, audiosystém Lexicon a další a další prvky. Nechybí samozřejmě ani rozsáhlá asistence řidiče, zahrnující například automatické brždění, držení v pruzích, monitorování mrtvého úhlu a tak dále.

Důstojný výčet nabízí i seznam motorizací. Pod kapotou G90 se neobjeví žádný čtyřválec, ani žádný diesel, ale pouze benzínové víceválcové motory. Základní nabídka je charakterizována šestiválcem o objemu 3.8 litru, který nabídne 315 koní. Druhým v pořadí a zároveň nejmenším motorem je zcela nový twin-turbo šestiválec o objemu 3.3 litru s výkonem 370 koní. No a pro fajnšmekry je tu pětilitrový osmiválec s atmosférickým plněním, poskytující 425 koňských sil. Všechny motory jsou spárovány výhradně s měničovými osmistupňovými automaty, z nichž se síla přenáší buď na zadní kola, nebo za příplatek na všechna čtyři kola skrze systém H-TRAC.

Jak již bylo řečeno v úvodu, jako první přijde na řadu korejský trh, kde se bude vůz jmenovat Genesis EQ900. Nic to ovšem nemění na tom, že se Evropa a Amerika dočkají záhy a to již někdy kolem poloviny příštího roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Aleš
9. 12. 2015, 20:03

Hm vypadá tenhle projekt docela zajímavě a vypadá to že Korejci to tentokrát myslí vážně.
Zepředu mi to silně připomíná A8 a zezadu S-klasse.

0
Adam
10. 12. 2015, 20:31

A přední světla z 5GT ;) :D

0 reagovat
Yatka
10. 12. 2015, 07:18

Tak jo, svět je definitivně naruby: milovaný Volvo chrlí dýchavičný čtyřválce a prapodivný Hjóndé pořádný dospělácký motory. Budu si muset přerovnat hodnotové žebříčky....

0 reagovat
Nedy
12. 12. 2015, 11:41

Proč na té fotce budíků v textu je zařezené "P" a vůz zároveň jede 60? To jenějaká spešl technika? :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte