načítám data...

To nejlepší z červnové inzerce

Sháníte neobyčejné auto na letní cestování. Máme pro vás tipy.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: To nejlepší z červnové inzerce

Již notnou chvíli jsme se neponořili do českých inzertních vod. Tak to pojďme napravit a mrknout se, co zajímavého nám malý český rybníček aktuálně nabízí. 

Lancia Thema 8.32 

Automobilka Lancia se v současné chvíli nachází ve stádiu klinické smrti, s nevalnými vyhlídkami na další život. Prostě a jednoduše není co prodávat. Na druhou stranu nám to však nebrání obdivovat či dokonce kupovat ikony let minulých. Thema vznikla jako společný projekt švédského Saabu a italských značek Alfa Romeo, Fiat a právě Lancia. Nutno podoktnout, že projekt to byl úspěšný, protože jak Alfa Romeo 164, tak Saab 9000 i Thema se zapsaly do historie. Každý vůz z těchto čtyřčat cílil na jinou skupinu zákazníků. AR 164 oslovovala sportovněji smýšlející řidiče a s legendarním Bussem pod kapotou se dodnes jedná o vyhledávaný youngtimer. Saab byl zase nositelem komfortu a jeho přeplňované motory také patří do zlatého fondu automobilové historie. Fiat Croma oslovoval zejména zájemce o rodinné vozidlo. A Thema? Ta spojovala vášnivý italský naturel s velkou dávkou pohodlí a luxusu. Největší emoce pak jistojistě nabídla vrcholná varianta s označením 8.32. Ptáte se, co to znamená? Osm válců a třicet dva ventilů. Jak prosté. Vzhledem k tomu, že na skladech Fiatu byste tou dobou na žádný osmiválec nenarazili, musela pomoct jiná věhlasná značka z Itálie. Ano, na tomto motoru najdete podpis Ferrari. Jedná se o agregát z Ferrari 308 a Mondial. S úpravami pak pomáhalo také Ducati. To už byla skutečně vybraná společnost. Maximální výkon s hodnotou 215 koní (verze bez katalyzátoru) sice dnes asi úplně neoslní, ale jízdní projev, a především zvuk motoru, je neopakovatelný a jedinečný. A hlavně je to v současnosti asi nejlevnější cesta k motoru Ferrari.

Renault Alpine A310 

Značka Alpine si vydobyla nehynoucí slávu na rallye v sedmdesátých letech. Jistě si pamatujete na malý modrý sporťáček, který získal vavříny na slavné Rallye Monte Carlo v roce 1973. Nedávno na něj navázal Renault novodobou a neméně úchvatnou A110. Přímým nástupem této legendy však byl model A310. Ten sice již nedokázal opakovat sportovní úspěchy předchůdce, ale to rozhodně není důvod jej zatracovat. Naopak, také A310 je velice schopným sportovním vozem, pod jehož přední (ZADNÍ samozřejmě, jsem debil – pozn. autor) kapotou bije šestiválcové srdce. Samozřejmě se jedná o legendární počin ze spolupráce Volva, Peugeotu a Renaultu, motor PRV. V A310 je vyladěný na 150 koní a prodávaný kousek se pyšní paketem GT, který zahrnuje především výraznější bodykit. Takové auto jen tak na svých cestách nepotkáte. 

2x Nissan Sunny GTI 

Ve spárech české inzerce uvízl také jeden (vlastně dva) velice schopný Nissan. Model Sunny byl klasický kompaktní hatchback, který se začátkem devadesátých let těšil poměrně velké oblibě. Možná jej někteří znáte spíše pod označením Pulsar. A nejlepší verzí byla bezpochyby ta s přídomkem GTI, u které putovalo na přední kola 145 koní z dobře známého dvoulitru SR20DE. Vzhledem k nevelké hmotnosti to bohatě stačilo na zběsilé okreskové dovádění. Pokud by vám to snad nestačilo, je tu ještě jedna možnost. Tou je homologační speciál pro WRC, model GTI-R. V jeho případě posloužilo jako doping masivní turbodmychadlo, které zvedlo výkon až na hranici 230 koní. Ano, stále se tu bavím o poměrně malém a lehkém hatchbacku. R navíc dostalo pomocníka v podobě chytrého pohonu všech kol ATTESA, díky němuž malý Nissan dosprintoval na stovku za drtivých 5,4s. Říkal tu snad někdo, že devadesátkové hothatche nejsou rychlé? Tohle je skutečné peklo na kolech. A extrémně vzácné peklo. Pokud tedy toužíte po tomto ikonickém Nissanu, neváhejte. Není jich mnoho. 

Maserati Quattroporte IV 

Pokud však toužíte spíše po velmi rychlém cestování první třídou, i pro vás tu máme jednoho adepta. Podobně jako v prvním případě, i tentokrát se podíváme do slunné Itálie. Trojzubec patří mezi nejikoničtější automobilové znaky a plným právem. Automobily, vyjíždějící z továrny Maserati, se pyšní neobyčejnými schopnostmi. Jeden příklad za všechny tu právě máme před sebou. Vrcholný model Quattroporte z poloviny devadesátých let. Tento hranatý sedan nese rukopis designérského génia Marcella Gandiniho a dodnes vypadá skvostně. Prodávaný kus je navíc ve vzácné verzi Evoluzione, kterých vzniklo jen 390. Co to pro vás znamená? Přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2.8l s maximálním výkonem 280 koní. S tímto Quattroporte rozhodně nebudete brzdou provozu. Zároveň budete rozmazlováni luxusním interiérem z vybraných materiálů. Takhle si představuji stylové cestovaní. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomino
06. června 2019, 16:17
0

Ta Alpine je nádherná. Jen teda nemá motor pod dlouhou přední kapotou, jak je v článku, ale za zadní nápravou :-)

reagovat
beastar
06. června 2019, 16:25
0

Tak každej máme přední kapotu jinde víš jak, tohle bude asi nějakej speciál kdoví co v tom Engine prodávaj,D

Daniel Borský
06. června 2019, 16:45
0

Au, občas mě má blbost i bolí. Veřejně se kaji a již jsem svůj přešlap opravil :-)

beastar
06. června 2019, 17:13
1

Dane nikdo nezná všechno a když zná může udělat chybu. A při psaní to člověk často myslí dobře, ale napíše to totálně obráceně a nepochopitelně. Navíc zrovna u tohohle auta který naživo vidělo tak 10% lidí ze světa kolem aut nemá cenu být na sebe tolik přísný:))

Tomino
06. června 2019, 17:30
0

Přesně tak, chybka se stane každému :-) Jsem si toho jen náhodou všiml. Jinak ale pěkný výběr, dnes už mrtvá Lancia, tady s upraveným Ferrari motorem, Nissan už asi taky nic podobného nevyrobí, no a to Maserati se mi vždycky líbilo, elegantní a nadčasový design, to je paráda.

beastar
06. června 2019, 17:42
0

Maserati je bezvadný. Minulej rok sme jedno prodávali tady v Čechách teda samozřejmě ne tuhle verzi, ale svezl sem se. A super za ty peníze kdo má rád talošky a tenhle atypickej dobovej design.... Měl by do toho jít a cena už dolu fakt nepůjde.

Inženýr
07. června 2019, 08:48
0

Já si při Maserati a starých časech furt vzpomenu na tohle ruské video co jsem kdysi dávno viděl na netu:



Je to síce v ruštině, ale myslím že je celá situace pochopitelná i pro ty co tu řeč neznají. :)

krab
06. června 2019, 17:54
0

To Maserati, to mi radši neukazujte ( stejně jsem ten inzerát už viděl) :-D Fakt vypadá pěkně, krásná barva, parádní interiér, jo to někomu udělá radost!

Ještě mi přijde docela zajímavej tenhle Mustang V8 s manuálem. Jestli to má dobře udělaný podvozek, teoreticky cool auto za rozumnej peníz : https://www.sportovnivozy.cz/117011-ford-mustang-gt-46-manual

reagovat
st
stirling
07. června 2019, 12:35
0

To uz skor Bullit nie ? obcas sa da najst minule som videl pod 15k Eur
Myslim ze co sa tyka inzeratov sme na tom tu vsetci podobne , prekutrame vzdy pridane novinky : ) tiez som to maserati videl skoda ze neni manual

Rien
08. června 2019, 12:36
0

Jo, taky bych to radsi nevidel:D

Valfar
06. června 2019, 23:55
0

Tentokrát se sešly opravdové skvosty, Themu 8.32 jsem vždycky hrozně obdivoval, samozřejmě hlavně pro ten motor, ale nejen kvůli němu - miluju ten osmdesátkový hranatý, účelný design, přes který jen nenápadně, ale přesto nepřehlédnutelně prosvítají náznaky vysokého výkonu i luxusu. Dobré video s touhle vrcholnou Themou udělal třeba Davide Cironi -

(italsky s eng titulky; mimochodem jeho kanál doporučuju všem milovníkům italských legend z 80. let, které se svorně potácejí mezi genialitou a totální zmetkovitostí...).

Což mě přivádí k tomu Mase, které je samozřejmě také úplně super, ostatně Gandini symbolizuje ten mnou vzývaný osmdesátkový design jako málokdo jiný (na piedestalu ale budu vždycky mít Clause Lutheho, protože prostě kreslil moje oblíbené bavoráky). Verze Evoluzione už by měla být kvalitativně jinde než předfacelift, který vznikl sice už za vlastnictví Fiatu, ale de facto podle návrhu De Tomaso, a to nechceš... Ale ani pak z toho žádný držák afaik nebyl. :) Na prodávanym exempláři je každopádně dost divný, že má na palubce ty ikonické hodiny, protože Evo se jich k velké nelibosti skalních fandů zbavilo. Jo a já bych ho taky chtěl s V8 ze Shamalu, není úplně nedostupný - https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Maserati-Quattroporte-V8-Evoluzione/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:16600_20_,frx:2002,ccn:3000,ccx:5000/pg:vipcar/279036006.html

Edit: Koukám, že se u mého příspěvku pokakalo formátování, evidentně kvůli vložení odkazu na YT. Nevím, proč se to stalo, ani jak to spravit. :)
-
Komentář upraven 6. 6. 2019, 23:56:46

reagovat
beastar
07. června 2019, 02:13
0

Pěkně si to napsal. Mimochodem Cironiho videa znám. Tuhle dobu a auta mám rád. Pravou je že Lancii úplně nemusím, ale kdybych měl možnost fakt bych se rád svezl. Jinak samozřejmě Maserati, Ferrari, Lambo (VOE!) a některý Fiaty a Alfy 80./90. přelom a dřív.

"které se svorně potácejí mezi genialitou a totální zmetkovitostí.." > The best part. Mimochodem pěkný komentář, který kdybych to neviděl bych na tebe fakt netypoval. Teda alespoň podle toho jak se obecně profilují tvoje názory povětšinou. Fakt si mi udělal radost i takhle po ránu, že v tom nejsem sám.

Jinak jsou 3 lidi ze světa designu na který nedám dopustit
Gandini (mimo jiné Diablo atd.) Leo Fioravanti(Pininfarina, 288GTO, Dino) Giorgetto Giugiaro (Esprit S1) na lavičce mi zůstáva de Silva, protože jeho práce v rytmu auto emoción podle mě zachránila Seat.

ro
rock
07. června 2019, 08:55
0

Mám za to, že de Silva zachránil (dočasně, protože Alfa potřebuje zachránit asi tak 2x za dekádu) i Alfu, když je z hranatých osmdesátek převedl do oblé éry. Alfa z toho přímo těžila ještě nedávno...
btw s těmi třemi svatými ses mi trefil do vkusu úplně uplně. Když tu byl před měsícem článeček o automobilových snech, tak jsem tam vpálil Iso Grifo, Dino a Esprit, čímž jsem elegantně -aniž bych si to uvědomoval- pokryl dva ze tří :-)

Valfar
07. června 2019, 11:48
0

2 Beastar: Díky. ;) Jestli jsem tu někde prezentoval nějaký názor, který snad mohl zavdat myšlence, že nedoceňuju italskou produkci 80./90. let, tak to prrr, pravý opak je pravdou. Taková Alfa 75, tak ošklivá až je vlastně krásná, je pro mě jeden z nejvíce vysněných kousků. Ani bych ji nemusel mít s V6, stačil by mi dvoulitr. Stejně jako třeba 164ka, sourozenec té Themy (u té pochopitelně hlavně verze Q4 a QV). Škoda, že jsem propásl cca před 10 lety dobu, kde se ta auta dávala skoro zadarmo, a přitom se ještě daly na vrakáčích a aukcích sehnat nějaké ND. Protože dostupnost nových ND je u těch Italů prostě katastrofa, v tomhle se třeba s BMW nemohou absolutně rovnat.

K těm designérům - Fioravanti je samozřejmě i pro mě absolutní mistr, však nakreslil mj. můj ultimátní dreamcar F40 (viz avatar). :) Já bych ještě přidal Enrica Fumia, právě pro tu 164ku a zejména GTV/Spider, což jsou pro mě dodnes jednoduše nádherný vozy. A Mase 3200 GT se mu taky náramně povedlo.

Inženýr
07. června 2019, 08:43
0

Tak z tohoto výběru se mi taky nejvíc líbí to Quattroporte. Asi v roce 2004-5 jsem byl ještě jako kluk na začátku puberty na návštěvě u spolužáka, a přehrabávali jsme časopisy jeho otce. Když jsem našel jeden krásný autokatalog z (téměř) mého roku narození 1993, už jsem ho nepustil z ruky. K mému údivu, když jsem se toho táty zeptal za kolik mi ho prodá, mi bylo řečeno ať si ten katalog prostě vemu. :) Jo, a tomuto Maserati tam bylo věnováno dost místa - velké, krásné fotky. Řekl jsem si, že si to někdy koupím, protože v záplavě E46, Éček-masařek apod. to opravdu vypadá jako TOP kára. :)

No nic, časy se změnili, a já bych se italského auta podobné kategorie (natož dnes tolik starého) už asi bál. Nicméně, ten design je pořád skvělý, a jak tu zaznělo - opravdu nadčasový!

reagovat
Vojta
07. června 2019, 10:08
0

Italských aut netřeba se bát, v konečném důsledku to není horší než jinde. Třeba ta Thema bude i přiměřeně dost spolehlivá. Problém je jen v tom, že na některá auta se špatně shání díly. Typicky to je problém těch aut z přelomu 80s a 90s kdy prostě ještě nedošly do stavu veterána ale zároveň už jich moc nejezdí a ta výroba se prostě nevyplatí. Nakonec se všechno někde sežene, ale prostě ty ceny a čekací doby jsou někdy peklo. Naštěstí zrovna to Maserati je tak trochu z výprodeje Fiatích dílů a spousta drobností typu páčky pod volantem, přepínače a tak pochází ze soudobých Alf a Fiatů, takže se dají přiměřeně slušně i sehnat. Průšvih je cokoliv kolem motoru... ale tenhle už má aspoň vstřikování. Původní Biturba s karbcem, to bylo jiný dobrodružství :D

Bavoraczech
07. června 2019, 11:23
0

No já když vidím v Maserati ty sedadla, tak mám pocit, že by se s Alfou 166 daly zaměnit 1:1. Jsou téměř totožné. Mimochodem mají společný i kabinový filtr (tak že by i topení?).

Bavoraczech
07. června 2019, 11:30
0

Schválně :D

beastar
07. června 2019, 13:32
0

Tak já tě musím zklamat. Sedadla jsoy sice stejná ale bohužel jen na první pohled. Nevim jestli by to šlo vzadu, ale vepředu by to 1:1 prohodit nešlo:)

Nicméně zrovna tohle Maserati není o moc složitější na údržbu jak většina Alf. Jen teda shánět na to specifický věci chce umět dobře anglicky, nebo italsky. Život je pak jednodušší. V Čechách logicky není nic. A rozumí tomu dohromady asi 5 lidí, který to umí i správně opravit.

Inženýr ty si ale někde v nějakým hrabství. Tak třeba je v GB situace lepší. Každopádně není to taková katastrofa.

Bavoraczech
07. června 2019, 14:58
0

Pořád to tam nevidíš? Mají jen malinko jiné prošívání, jinak rozměrově a tvarově vypadají prakticky totožně.

ja
jazet
07. června 2019, 22:27
1

Sorry, ale ty sedačky jsou na první pohled jiný.

Vojta
07. června 2019, 23:28
0

Jsou jiný, pravdou ale jest, že věci jako ovládání těch sedaček, zrcátek, páčky pod volantem, interiérové lampičky atp. opravdu jsou z Alfy 164 :)

beastar
08. června 2019, 03:13
0

Takže když už tady musíme řešit takovou trivialitu. V Alfě jsou ty sedačky (Recaro) jinak uchycený a lišta je jinak široká. Takže to prostě nemůže pasovat. Nehledě na to, že elektrika rozhodně shodná nebude. A 166 má ř.j. komfortu speciálně, nebo ne? Páčky, lampičky to jsou věci který když koukáš tak máš stejný dodnes prostě "taky" koncern že.

Tohle Maserati z blogu je verze Evoluzione. Hodně po FL jak bychom dneska řekli. Přišla v roce 1997 a její součástí byla právě změna součástí interiéru, zpětných zrcátek a další drobnosti. Vidět v tom můžeme hodně věcí stejně jako některé podobnosti mezi e39, první X5, e36, compactem, o VW koncernu nemluvě:) Golf má taky stejný tlačítka ovládání oken jako větší a dražší auta. O některých věcech v Lambu nemluvě. O tom to není.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang  2004
Ford Mustang

2004 rok výroby
190 koní výkon
3 908 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Chrysler 300M  2000
Chrysler 300M

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

2005 rok výroby
150 koní výkon
1 984 ccm objem

Opel Tigra  2006
Opel Tigra

2006 rok výroby
90 koní výkon
1 400 ccm objem