načítám data...

Tesla Model S P85D: Zabiják Hellcatů, co jezdí sám!

Sedmimístný sedan, který jezdí na elektřinu, a v pružném zrychlení bude drtit supersporty? Sci-fi? Teď už ne. Elon Musk představil novinku o výkonu 700 koní. A taky autopilota.

Zobrazit galerii

Když jsme testovali Teslu Model S, zařadili bychom nedostatek výkonu přibližně na 387. místo v pořadí jejích nedostatků. I když se díváte jen na papírové údaje, je 420 koní a zrychlení 0-100 km/h za 4,2 sekundy zcela na úrovni toho, co můžete očekávat od sportovního sedanu s benzínovým osmiválcem, který můžete dostat za cenu Tesly. Jenomže okamžitě dostupný točivý moment spolu s tichostí motoru má poměrně zajímavé efekty a výsledkem je, že Model S pocitově zrychluje mnohem drtivěji než srovnatelné auto se spalovacím motorem. Prvotní "kopanec" je dokonce brutálnější, než zažijete v kompresorovém Shelby GT500.

Jenomže když jste šílený megaloman, a šéf Tesla Motors Elon Musk zcela nepochybně je šílený megaloman, tak to prostě nestačí. 

dva motory jsou víc než jeden

Naštěstí existuje snadné řešení. Namontujete do Tesly ještě jeden elektromotor o výkonu 190 koní těsně za přední nápravu. To znamená 700 koní celkem (jo, taky nám to nevychází, třeba nám to někdo vysvětlí). A nebo také 0-100 km/h za 3,2 sekundy a čtvrt míle za 11,8 sekundy (pokud se vám to zdá pomalé, nezapomeňte, že elektromobily ztrácejí ve vysokých rychlostech dech).

Jak bude taková věc působit naživo? Upřímně, to si dokážeme jen těžko představit. Ale zcela očividně to bude velice brutální záležitost.

Jo, a taky dostanete 16 kilometrů dojezdu navíc, protože nová čtyřkolka je prý efektivnější.

Autopilot přichází

Pokud jste typický kupec luxusního sedanu, tak jste možná donedávna nad Teslou ohrnovali nos kvůli absenci nejnovějších "trpaslíků", jako je adaptivní tempomat, varování před automobilem ve slepém úhlu a podobně. A bylo jasné, že s tím Tesla musí něco dělat.

A jak je pro Tonyho Starka Elona Muska dobrým zvykem, trošku při tom překvapil. Nové Tesly totiž mají nejen adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu nebo rozpoznávání dopravních značek, ale jsou to všechno schopné integrovat do systému, který nabízí de facto funkce autopilota. Jen je zatím není možné používat na veřejných silnicích, protože systém není schopen sám zvládat provoz, nemá zabudované dostatečné bezpečnostní jištění a podobně. Měl by ale být schopen sám řídit na dálnici, včetně automatické změny pruhu po ťuknutí do blinkrů, a také sám zaparkovat auto, ze kterého jste vystoupili (pokud jste na soukromém pozemku, pochopitelně).

Že jsme omylem napsali "mají" místo "budou mít"? Nikoliv. Všechny hardwarové systémy automatického řízení jsou již namontovány ve všech Modelech S vyrobených za poslední dva týdny. K jejich aktivaci dojde prostřednictvím softwarové aktualizace.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem