logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

T.25: Konečně fotky!

Po dlouhé době tajnůstkaření a náznaků Gordon Murray konečně dovolil britskému Autocaru, aby se podíval na jeho připravovaný trhák jménem T.25. Bude opravdu znamenat revoluci v automobilismu?…

Po dlouhé době tajnůstkaření a náznaků Gordon Murray konečně dovolil britskému Autocaru, aby se podíval na jeho připravovaný trhák jménem T.25. Bude opravdu znamenat revoluci v automobilismu? Nebo je to jen nafouknutá bublina?

t25vyrez

Mohlo by to vypadat, že se Gordon Murray zařadí na konec dlouhé řady vynálezců a snílků, kteří chtěli změnit svět, ale skončili v zapomnění. Tvrdí, že jeho městské miniauto T.25 spolu s převratnou technologií iStream, která umožňuje převážet téměř hotové vozy ve složené podobě a kompletovat je až v blízkosti místa finálního prodeje, bude znamenat novou éru osobních automobilů.

T.25 má být dostupnější a úspornější než současná auta, a díky svým miniaturním rozměrům (může parkovat kolmo u chodníku a jezdit po dvou v jednom jízdním pruhu) by měla ulevit ucpaným centrům měst. A při tom všem má zachovat radost a zábavu z řízení.

To všechno vypadá jako utopie a bláznivé sny, dokud se nepodíváte do Murrayova životopisu. Téměř dvacet let zkušeností z F1 u stájí Brabham a McLaren, v letech 1989 až 1992 čtyři po sobě následující Poháry konstruktérů, průkopnický Brabham BT46B s ventilátorem vytvářejícím přítlak a několik civilních projektů, včetně obdivovaného a podle mnohých dodnes nepřekonaného McLarenu F1 - to všechno naznačuje, že Gordon Murray rozhodně není jen snílek.

Na webových stránkách britského Autocaru se teď objevila první fotka hotového T.25, které momentálně podstupuje testy okolo Guildfordu v hrabství Surrey. Na dalších dvou obrázcích je vidět i systém odklápění přední části karoserie, který má umožnit pohodlné nastupování všem třem cestujícím.

Sériová T.25 by měla vážit okolo 650 kilogramů a pohánět jí bude litrový tříválec se šestistupňovou bezspojkovou převodovkou. Vyvíjí se ale i elektrická verze, označovaná T.27. Nové auto by mělo zabírat výrazně menší plochu než nejmenší vozy současnosti, Smart a Toyota iQ, ale přitom díky uspořádání s řidičem uprostřed a spolujezdci šikmo za ním nabídnout dostatek prostoru pro tři dospělé pasažery a použitelný kufr. Boční sedadla mají být navíc sklopná a dát autu ještě širší praktické využití.

Do sériové výroby by se T.25 měla dostat zhruba za dva roky a předpokládá se, že první továrna systému iStream vznikne ve Velké Británii, následována dalšími v nejosídlenějších oblastech celého světa. O spolupráci už prý projevilo zájem několik společností, působících v automobilovém průmyslu i mimo něj. Vzhledem k názvu "iStream" se přímo vnucuje myšlenka, že si tohle vozítko zanedlouho budeme moci pořídit s opravdu vychytaným palubním počítačem a logem nakousnutého jablíčka jako "iCar".

Pokud T.25 opravdu splní všechna očekávání, mohlo by se stát "novým Mini" – stejně jako geniální výtvor Aleca Issigonise nabízí nezvyklou koncepci, úžasné využití vnitřního prostoru a snad i zábavu za volantem, to vše v dostupném balení. Ale navíc – je to zadokolka!

Fotky najdete v  originálním článku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Buďte první, napište komentář!
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte