načítám data...

Suzuki představuje čtveřici originálních konceptů

14. října 2019, 10:18 3 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

S blížící se Tokyo Motor Show se objevují koncepty a studie japonských výrobců. Jako vždy jsou trochu praštěné a roztomilé.

zobrazit celou galeriiNovinky: Suzuki představuje čtveřici originálních konceptů

V následujících dnech si ukážeme několik konceptů, jimiž automobilky lákají návštěvníky na letošní Tokyo Motor Show. Jako první si posvítíme na nabídku automobilky Suzuki, která si pro tento veletrh nachystala čtyři originální koncepty, které jistě potěší milovníky japonských automobilových podivností. 

WAKU-SPO

“Stylový městský vůz budoucnosti” – takovým přídomkem častuje automobilka malé městské kupé nazvané WAKU SPO. Retro design vozu odkazuje na Suzuki Fronte ze šedesátých let. Úspěch retro Jimnyho evidentně nastartoval zdařilou retro vlnu – jen tak dál. Čtyřmístné tak-nějak-čtyřdveřové (podobný systém, jako u Mazdy RX-8, ale zadní dveře jsou výsuvné) kupé má ale kromě zdařilého zevějšku v rukávu ještě jeden trumf. Stiskem tlačítka se totiž dokáže změnit na praktický hatchback. 

V interiéru stojí za zmínku displeje “zrcátek” (umístěných stylově na baltnících po vzoru starých japonských aut), které má řidič k dispozici přímo na palubní desce. Ačkoli si stále nejsem jist přínosem kamerových zrcátek a tím, že by byly lepší, než jejich “obyčený” předchůdce, toto umístění mi rozhodně dává větší smysl, než někde ve dveřích.

O pohon vozu se nebudou starat výlučně baterie, jak bývá často zvykem, ale plug-in hybridní ústrojí, které dle některých informací dodá Toyota. To je velmi rozumné řešení – nákup technologie vyjde levněji, než vývoj vlastní a u Toyoty se není třeba obávat problémů se spolehlivostí. Jen se trochu obáváme, že odbytištěm zdařilého kei-caru budou výhradně východní trhy a k nám do Evropy se nepodívá. Škoda.

 

HANARE

Jako jakási úlitba snům o autonomních automobilech působí krabička na kolech nazvaná Hanare. Vozík je přísně symetrický, příď a záď lze rozeznat jen podle zbarvení světlometů. Snaha o maximalizaci využitelného prostoru tu zkrátka hraje prim. Přístup do vozu je zajištěn vyklápěcími bočními stěnami. Ty sice vypadají efektně, ale výrazně snižují reálnou použitelnost auta v provozu. Pro jejich otevření je totiž potřeba mít vedle vozu nějaké dva, dva a půl metru volného místa.

Zajímavě, leč trochu klaustrofobně působí zvenčí miniaturní boční okénka. Stačí ale letmý pohled do interiéru tohoto obýváčku na kolech a toto rozvržení začne dávat smysl. Centrem interiéru je totiž velkoplošná obrazovka, která informuje posádku o tom, kam autíčko míří a nabízí ovládání zábavně-informačního systému. Sezení ve vozidle je pojato dosti uvolněně, k dispozici je posádce gauč, polohovací křeslo, taburet, i sedací vak. Každému dle chuti. Milé, leč ryze fantaskní.

HUSTLER

Naopak zcela připravená pro seriovou výrobu je nová generace Suzuki Hustler. Ta se oproti předchůdci trochu “zahranatí” a designově se přiblíží novému Jimny. Jinak jde stále o klasický japonský Kei-car. Na malém půdorysu odveze čtyři lidi, nějaký ten náklad a ještě zvládne vypadat trochu stylově. Evropští zájemci si na něj ale bohužel musí nechat zajít chuť. 

A v rámci zatraktivňování vozu pro domácí publikum dorazí i specální drsňácká expediční edice v oranžovo-černém lakování s expediční zahrádkou. Nečekejte žádné funkční úpravy, pořád je to jen slabá předokolka s malými úzkými kolečky, jen prostě vypadá lépe. Ale vlastně – proč ne.

 

COMBI EVERY

Poslední z konceptů pak hraje na strunu společenské odpovědnosti. Ve spolupráci se společností Combi Corporation upravilo Suzuki svojí minidodávku Every pro potřeby batolat a jejich matek. Uvnitř se tak nachází klidný prostor s přebalovacím pultem, místem pro kojení a dětskou postýlkou. V plánu je stavba flotily několika desítek takto upravených vozů, které budou určeny jako mobilní zázemí v případě zemětřesení, záplav, nebo velkých kulturních událostí.

 

 

A příště se podíváme, co si do Tokia chystá Daihatsu. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
14. října 2019, 13:56
0

Super jméno ten Hustler;) V Japonsku asi nevysílá;)

reagovat
Safa
14. října 2019, 17:02
0

Tak ono slovo Hustler má primární význam "šejdíř". Sekundární pak "homosexuální prostitut". Takové auto prostě chceš. :o)

reagovat
sumy
14. října 2019, 18:41
0

Tak nás, co jezdíme onanistama (pajero) to nerozhodli. ;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem