Když vám automobilka v tiskové zprávě napíše, že se chystá představit „hatchback, jaký tu ještě nebyl“ nebo dokonce „ultimátní hatchback“, obvykle se na její tvrzení budete dívat poněkud s nedůvěrou a s myšlenkou na přílišnou kreativitu marketingových specialistů. Ale když je tou automobilkou Suzuki, možná zpozorníte. Tento mírně obskurní japonský výrobce má sklony dělat prazvláštní a hlavním proudem ne vždy tak docela pochopená auta, která si však často nacházejí až fanatickou skupinu přívrženců a obdivovatelů. A zatímco průniky mezi velké vozy se Suzuki pravidelně nedaří – vzpomeňme si třeba na skvělé Kizashi, které si však nikdy nenašlo dostatek kupců –, na poli malých vozů bylo vždy expertem.
Naděje, že přijde s něčím podobně výborným, jako je aktuální Swift, mě tak přiměla se důkladně začíst do tiskové zprávy. Což, abych se upřímně přiznal, není věc, kterou bych dělal často. A nebyl jsem zklamán. Kromě obligátních řečí o dynamickém a fluidním designu, atraktivních tvarech a podobně, jsem se také dozvěděl, co Suzuki myslí tím ‚ideálním hatchbackem‘.

Odpověď se skrývá v pozoruhodné kombinaci údajů a čísel. Suzuki chce u hatchbacku o délce necelých 4 metrů (3 995 mm, abychom byli přesní) nabídnout zavazadlový prostor o objemu 355 litrů a k tomu dost místa pro pohodlné cestování čtyř dospělých. Samozřejmě, dnes už jsou supermini běžně schopná suplovat rodinná auta, ale pořád je to největší zavazadlový prostor v této třídě. Také to znamená, že Baleno bude v tomto ohledu nabízet stejný prostor jako před deseti lety VW Golf.
Další věci už si musíme trochu domýšlet, ale divil bych se, kdybychom nějak zásadně minuli. Tak za prvé, Suzuki mělo vždycky talent na lehká a zábavná auta. I terénní Vitara váží ani ne tunu a čtvrt. A Swift je jedním z nejradostnějších a řidičsky nejvíce uspokojujících malých aut na dnešním trhu. Pokud je náš odhad správný, mohlo by se Baleno dostat na hmotnost kolem tuny, pravděpodobně i pod ní.

Pokud u Suzuki nezapomněli všechno to, co o navrhování zábavných aut očividně dlouhá léta věděli, pak by malý lehký hatchback s kolem v každém rohu a možností volby mezi čtyřválcem 1,2 litru o výkonu 90 koní a přeplňovaným litrovým tříválcem o 110 koních, mohl být ideálním přítelem skromného petrolheada. Staromódně jednoduchý a lehoučký, s živými a točivými motory a s dostatkem prostoru pro skladnou rodinu.
Na náš trh má dorazit příští rok. A my jsme na něj docela zvědaví.

















