reklama
načítám data...

Střípky z Nordschleife, aneb co nás čeká a nemine

Severní smyčku netřeba blíže představovat. Oblíbené místo všech automobilek dokonale prověří schopnosti plánovaných modelů. Pojďme se podívat, co všechno se na Nordschleife ukázalo v květnu.

zobrazit celou galeriiNapsali jinde, Novinky: Střípky z Nordschleife, aneb co nás čeká a nemine

Slavná Severní smyčka rozléhající se pod hradem Nürburg, je oblíbeným testovacím místem pro mnohé automobilky. Nezáleží, jestli potřebujete vyzkoušet na limitu malé městské vozítko, nadupaný hot hatch, luxusní limuzínu nebo velké SUV. Na Nordschleife se vleze všechno. Květen byl měsícem, kdy se na Nürburgringu netrhly dveře, nějaký svůj prototyp tam přivezla snad každá významná automobilka. Pojďme se podívat co zajímavého se na tamním asfaltu prohánělo v uplynulých třiceti dnech. 

Audi 

Ingolstadtská automobilka k testování používá Severní smyčku velmi často. Důkazem toho jsou hned tři zakamuflované modely, které tam všudypřítomní fotografové zachytili. Prvním byl kompaktní crossover Q3 v nejostřejší verzi RS. "Kvétrojku" čeká v příštím roce generační obměna a inženýři v Audi nelení, protože rovnou připravují ostrou verzi. Příslušnost k rodině RS prozrazují masivní brzdy a výrazný bodykit, jasně rozpoznatelný i pod vrstvou maskovací fólie. O pohonné jednotce se dosud jen spekuluje. Možnosti jsou v podstatě jen dvě. Buď se použije upravený řadový pětiválec ze současné generace, nebo posílený čtyřválec 2.0 TSI. V obou případech pak můžeme počítat s maximálním výkonem atakující hranici 380 koní. 

reklama

Druhým crossoverem prohánějícím se po pokresleném asfaltu německého okruhu je zbrusu nový model Q8. Tato novinka se představí světu v průběhu června a bude se jednat o stylovější variantu Q7. Má to být taková německá variace na Lambroghini Urus. Těžko říct, ze špionážních fotek, zda se jedná o SQ8 nebo rovnou o nejsilnější RS Q8. V každém případě se můžeme těšit na přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, jehož maximální výkon bude přesahovat 600 koní. 

Asi nejzajímavější novinkou od Audi, aspoň pro mě osobně, je nová S8. Tahle velká a zatraceně silná limuzína je naším oblíbeným vozem již od první generace. Vzhledem k minimální kamufláži předpokládáme, že oficiální představení této novinky se kvapem blíží. Pod kapotou se téměř jistě objeví čtyřlitrový osmiválec, jako v případě RS (S) Q8. V tomto případě bude nastavený na zhruba 550 koní, přičemž se již nepočítá s modelem S8 Plus. Jeho místo by měla zabrat hybridní verze S8 E-tron, disponující pohonným ústrojím z nejsilnějšího Porsche Panamera Turbo S E-hybrid, takže můžeme počítat s výkonem okolo 650 koní. Tohle bude jízda.

BMW 

Ani mnichovské BMW se nenechává zahanbit, co se testovaní na Nordschleife týče. Na proslulou závodní trať vytáhlo v květnu také tři modely. Tím prvním byla nejsilnější verze SUV X3. V našem testu z tohoto týdne, jste si mohli přečíst, jak funguje dosud vrcholný model X3 M40i. U BMW si ovšem myslí, že to je málo, a proto chystá plnotučné emko. X3M by měla mít pod kapotou stejný třílitrový šestiválec, avšak naladěný na 450 koní. A pozor, hovoří se také o možnosti vyrobit verzi Competiton. Nechme se tedy překvapit, co nám přinese budoucnost. 

Druhým autem, mnohem zajímavějším je M850i. Ta se předvedla v akci dokonce na videu. A že je na co koukat, v hlavní roli je tu spousta kouře a spálené gumy. Osmička se dostane do prodeje co nevidět. Vrcholná M8 je prakticky jistotou. Takovým jejím předskokanem bude právě M850i, která dostane výrazně přepracovaný benzinový osmiválec, který bude splňovat nejnovější emisní normy. Jeho výkon by se měl vyšponovat někam k 520 koním. Už aby to tady bylo. 

Třetí bavoráckou novinkou je legendární M3. Před pár týdny jsme oplakávali konec aktuální emtrojky, jejíž odchod do důchody uspíšily nové emisní limity. A vida, už tady máme novou. Příští generace trojky by se měla ukázat světu v příštím roce, vrcholné emko pak o rok později. Jak bude vypadat její pohonná jednotka je zatím obestřeno rouškou tajemství. Někdo spekuluje o mild-hybridním systému, podobném jako mají nové AMG Mercedesy. Jiní zase hovoří o elektrických turbodmychadlech, aby se co nejvíce potlačila turbo díra. S jistotou tak můžeme jen říct, že válců bude šest a výkon se bude blížit pěti stovkám koní. To už bude pořádné stádo, že? 

Mercedes 

Mercedes si do zeleného pekla tentokrát přivezl svou novinku, model AMG GT 4-Door. To si odbylo výstavní premiéru v Ženevě a co nevidět si jej budou moci objednat první zákazníci. A proto je potřeba doladit poslední detaily. Po německém asfaltu se proháněla vrcholná verze 63, která se může pochlubit osmiválcovým čtyřlitrem o výkonu 630 koní. Podle slov zástupců Mercedesu se bude jednat o jeden z nejrychlejších sedanů vůbec. Jedno kolo na Ringu totiž zvládne za 7 minut a 30 vteřin. A to je rychlé. Hodně rychlé. Může se však jednat o pouze dočasný vrchol nabídky, protože se hovoří o ještě vetší zběsilosti, kterou by měl pohánět taktéž osmiválec, tentokrát však doplněný o hybridní technologii. Tam by se maximální výkon mohl vyšponovat až na 805 koní. Uff… Oživí snad Mercedes legendární označení 73 AMG? 

reklama

Jaguar, Land Rover 

Také anglické značky se nenechávají zahanbit a testují své vozy na Nürburgringu. Land Rover tam přivezl novou generaci nejmenšího Range Roveru, modelu Evoque, který by měl spatřit světlo světa někdy na přelomu 2019 a 2020. Protože se Land Rover už nechce dívat, kterak mu přebírají zákazníky Audi RS Q3 a Mercedes GLA 45 AMG, vrhnou se na nový Evoque také chlapci z divize SVO. Zatím není jasné, jakou pohonnou zvolí, ale vzhledem k jejich umu, to rozhodně bude stát za to. 

Druhým vozem britsko-indického koncernu, který byl vpuštěn do zeleného pekla, byl Jaguar XE Project 8. Tato velmi limitovaná série, čítající pouhých 300 kusů, by se k prvním šťastným majitelům měla dostat už v průběhu tohoto léta, a proto Jaguar ladí poslední drobnosti. Radost bude jim bude dělat klasický pětilitrový osmiválec s kompresorem a výkonem vyladěným na 590 koní. S časem se 7:21 se jedná o nejrychlejší produkční sedan na Nordschleife. Nemůžeme se dočkat. 

Zdroj: Motor1


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem