Jenže nyní vyšly na světlo informace pocházející přímo od samotného Clarksona, které odhalují cosi prohnilého ve státě britském. Všechny nebohé Relianty, které se kdy v Top Gearu převrátily, byly totiž záměrně pošolíchány. Zcela konkrétně jim „hoši z backstage“ zavařili diferenciály, aby šel vůz na bok pokaždé, když se jen škaredě podíváte na volant. Potom už stačilo jen natočit Clarksona neustále padajícího na boudu a obrovská Reliantí kyberšikana mohla začít.
Jak sám Clarkson uvedl, s převracením Reliantu, kterému jste záměrně nezničili diferenciál, to vůbec není tak horké. Auto sice nepatří mezi nejstabilnější okruhové speciály, a ani losí test se nezdá být příliš dobrým nápadem, ale pokud kolem zrovna nejde parta ožralých rugbistů, velmi pravděpodobně zdoláte svou trasu bezpečně na všech třech kolech.
Jak vidno, má trojice bývalých moderátorů Top Gearu z pošramocení pověsti Reliantu dokonce tak špatné svědomí, že si je neváhali nakoupit jako služebáky. Jen co podepsali smlouvu o dalším pořadu s Amazonem, objevila se na Jeremyho Twitteru fotka tří nablýskaných Robinů s popisem „Důkaz, že investujeme peníze do obsahu, ne do služebních aut.“
Poškozenou reputaci Robinů celého světa ale jen tak něco nespasí a co je podstatné, spousta fandů Top Gearu se právě dozvěděla, že je celý jejich život jedna velká lež. A co vy? Jste překvapeni, nebo jste se už dříve nad celou věcí zamysleli a došlo vám, že Reliant Robin prostě nemůže být TAK nestabilní?





JLK
13. 1. 2016, 21:04Divne, 1. minuta 12. vterina - jak to udelal se zavarenym diferencialem?
Viper
13. 1. 2016, 21:52Aha, tak zavařený teda možná úplně nebude. Každopádně má nějakým způsobem citelně zvýšenou svornost, aby tlačil auto ven ze zatáček.
bitner
14. 1. 2016, 10:201) Prevraci se vzdy na pravy bok
2) z prvniho plyne, ze ma hnane permanentne pouze leve kolo (nejjednodussi reseni, ktere me napadlo a mohlo by fungovat)
3) pri scene na hrbitove hraje druha veta Dvorakovy 9. symfonie
JLK
14. 1. 2016, 11:25Jaky je rozdil mit pohon na jedno kolo a mit pohon na obe skrze funkcni diferencial?
Ja si myslim, ze Reliantu toho stejne neni potreba moc aby se prevratil, na youtube jsou videa kde to pousteji pres strechu uplne stejne. Jeste kdyz porovnas vahu auta a vahu Jeremyho ktery sedi vpravo, tak o zadne rovnovaze tam neni ani rec.
bitner
14. 1. 2016, 11:53Tak pokud mas trikolku s jedinym hnanym zadnim kolem a tocis zatacku, kdy je to hnane kolo vnitrni, a pridas, tak to pripeje k prevraceni.
Ale je fakt, ze nez delat toto, tak stacilo posadit tam Clarksona a podvod neni reliant, ale to jeho soucasne vyjadreni.
JLK
14. 1. 2016, 13:00To mozna prispeje, ale myslim si ze efekt bude zanedbatelny v porovnani s 100kg Clarksonem sedicim v rohu auticka. Tam potom netreba ani nic vymyslet.
M P
14. 1. 2016, 16:38Ja nevidím jak by mělo vnitřní hnané kolo přispět k převrácení...spíš naopak.
johan
14. 1. 2016, 10:25S tym diferencialom to nebude zas uplne stopercentna pravda.. aby sa prevracal v kazdej zakrute stacilo dat zavazia do prednych rohov karoserie a je to.. a verim ze to tak aj spravili
johan
14. 1. 2016, 10:30a prevracia sa na pravy bok preto ze tam sedi clarkson = dalsia vaha
Standa
14. 1. 2016, 13:02Od začátku jsem si myslel, že zatížili předek, aby zhoršili stabilitu. Topgear se ale nikdy netajil tím, že různé nehody a problémy byly připraveny podle scénáře.
Viper
14. 1. 2016, 13:20O závaží a rozhození stability Clarkson nemluvil (což neznamená, že to není možné) přímo mluvil o "úpravách diferenciálu"
PepaSFI
14. 1. 2016, 17:26když zablokuju dif tak by to šlo spíš do smyku než aby se to převracelo. Já to spíš tipuju na hrátky s tlumičema a brzdama a nejspíš i s nějakým tím závažím, což samozřejmě stoprocentně platí u jízdy po zadních. Zkrátka když v rejdu zabrzdím to přední kolo, tak to bude mít snahu o to přední kolo zakopnout. A když se to podpoří vyndáním tlumičů, případně měkčím perem na jedné straně, půjde to snadno.
Mimochodem, kde má ta věc motor? Uprostřed je vidět kardan a převodovka a vpředu je...kolo.
Ještě taková sonda do historie. Kdysi se dělaly terénní tříkolky, myslím že Honda a možná i jiné značky. Občas to bývá vidět ve starších filmech. Jenže to bylo velice nestabilní a tak se přešlo na mnohem komplikovanější ale lepší čtyřkolový podvozek. Silniční trike se dělají ale tam je obvykle velice nízká stavba a motor mezi zadními koly takže stabilita vyhovuje.
M P
14. 1. 2016, 18:09Terénní tříkolky jsou snad v USA už dokonce ve většině států zakázané, právě kvůli tomu, jak dokázaly být nebezpečné.