načítám data...

Bazarový snílek: Porsche 993 Carrera

Přemýšlíte co s penězi a nový byt se Vám zdá jako zbytečnost? Máme pro Vás tip - neotesaného krále německých dálnic ve své nejlepší verzi za 50 let vývoje.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Doufám, že se nikoho nedotknu, ale dovolím si skromně odhadnout, že většina z nás by si tuto opičku domů pořídit nemohla. A kdyby přece mohla, nezbylo by na banány, a co dělá opička bez banánů? Umře! Přitom to všechno začalo ‘lidovým autem za lidové peníze’. Na druhou stranu, nic nebrání tomu, abychom si svorně uslintli na klávesnici a zasnili se do peněženky bavorského rentiéra.

Porsche 993 Carrera – model vyráběný v letech 1993 až 1998 je pro mě možná tím nejhezčím Porsche ze všech. Důvodů je hned několik – naprosto zásadním ale je, že se tehda konstruktérům podařilo svést dohromady novou techniku s původním lookem, který 911 vždy měla – kulaté světla vepředu, nezaměnitelné zadní lampy, ostrý úhel A sloupku a tupírovaný zadek. Možná je to tím, že mají světla trošku větší sklon a zapuštění, ale auto na mě působí neskutečně moderně. To i přes to, že původní tvar karoserie pochází z roku 1963.

Konkretní devětsetjedenáctka je nekradená (Klikl jsem na kontrolu VINu za vás), tím výčet poskytnutých informací končí, až na ty, které se dají vyčíst z Wikipedie. 993 je první model, který se začal vyrábět s 6-ti stupňovým manuálem nebo 4 stupňovým Tiptronicem. Díky vší příčetnosti prvního majitele a chutí si pořádně zařadit je v tomto voze manuál.

Pokud se vyznáte v jednotlivých verzích 911, mohli byste si říct – „Jak je možné, že má Carrera takový aeropack, když je to verze pro sociály?“ Správná otázka, křídlo se totiž dávalo výhradně na poplašené verze Turbo. Když už jsem zmínil Turbo, prodávaný model s ním má přeci jen ještě jednu společnou věc – přední nárazník. Je ovšem nutné říct, že i když bylo auto pokráceno na originalitě, tím víc mu to sluší. Bez zadního křídla totiž auto vypadá trošku…blbě.

Na závěr to všechno pokazím, není 150 000 km trošku moc? Být nemusí, pokud bývalým majitelům nevadilo utrácet za pravidelné návštěvy v servise. Pokud ne, lehce by se totiž mohlo stát, že se nákup opičky zásadně prodraží. Ve finále, k čemu to, když si stejné auto můžeme pořídit za 2000 Kč?

Poznámka: V případě klasické 911 není 150 tisíc kilometrů příliš – a mnoho odborníků dokonce tvrdí, že je lépe kupovat pravidelně používaný a udržovaný kus, než exemplář, který trávil příliš času nicneděláním v garáži… -VojtaD-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

An
Andre
17. února 2016, 21:55
0

Možná mělo v článku zaznít, že je to poslední vzduchem chlazené Porsche. A možná i proto stoupá na ceně, ale odborník na Porsche nejsem. Pro Autíčkáře by bl možná zajímavější následovník 996, který má mnohem příznivější ceny.

reagovat
HT
HTRATR
18. února 2016, 00:11
0

Pamatuji se jak asi půl roku do zadu byla jedná krásná žlutá 993 za 900 tis. Tahle generace už cenou dolů nepůjde. V současnosti je na samém dně 996 taky tomu dávám pár let než ji přijdou ti pro které jsou 964 a 993 nedosažitelné na chuť. Stejně by mi ke štěstí stačila 968 :)

reagovat
pi
pickozudovozu
18. února 2016, 12:00
0

Tak to je článek jak noha...

reagovat
Fe
Felix
19. října 2016, 02:42
0

Skoda ze autor nevyuzil potencialu 993, pro vytvoreni clanku na ktery jsme tady zvykli... Tak snad priste...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem