načítám data...

Sleepers - nenápadní zabijáci 6: Udělej si sám

V uplynulých pěti dílech našeho seriálu o rodinných či městských vozech, které se splašily, jsme vám představili jak malé hatchbacky, tak středně velké sedany i jedno SUV. Jenže co když...

V uplynulých pěti dílech našeho seriálu o rodinných či městských vozech, které se splašily, jsme vám představili jak malé hatchbacky, tak středně velké sedany i jedno SUV. Jenže co když vám náš výběr nevyhovoval, nemáte chuť shánět mnohdy raritní auta, ale přesto chcete svého sleepera? Máme pro vás tipy jak udělat velmi rychlou věc z běžných hatchbacků, sedanů či malého roadsteru.

user107451_pic5552_1262369062

Způsobů vytvoření nenápadných vozů, které zašlapou mnohdy pozérské a nabubřelé sporťáky do země je mnoho. Pojďme si však představit tři z nich.

Úprava stávajícího

Tohle je asi nerozšířenější postup, jak vytvořit nenápadného zabijáka. Ideální je vybrat si vůz s přeplňováním, který ovšem není přehnaně nápadný. Typickým příkladem budiž Toyota Corrola T-sport kompresor, která má už v sérii 215 koní a relativně nenápadný bodykit. Rozumným zvýšením plnícího tlaku, popřípadě úpravami dalších součástí motoru, nebude problém dostat se na 300 koní. Vzhledem k pověsti Corroly coby nejspíše nejnudnějšího vozu světa bude podobná kombinace nenápadnosti a výkonu důvodem frustrace mnoha pouličních závodníků. U podobného zvyšování výkonu je však nutné pečlivě si nastudovat kolik motor či převodovka vydrží při zachování co nejvyšší spolehlivosti.

car_photo_22943_7

Další vhodné vozy: VW Golf IV GTI, Mazda 323 GTX, Volvo C30 T5, Audi 90 Quattro 20V

Výměna motorů, tedy swap

Swapu bohužel není naše legislativa nakloněna, ale přesto by byla chyba jej v souvislosti se sleepery nezmínit. Jak se by se vám zamlouvala taková Mazda MX5 s osmiválcovým smallblockem? Že je to pitomost? Na jednu stranu možná ano, i takový kompresorový kit, který je běžně dostání, by k vytvoření pěkně rychlé MX5 stačil. Ale na druhou stranu, představa osmiválcové Miaty je více než lákavá, zejména když celohliníkový smallblock váží jen o něco málo více, než sériové čtyřválce, takže ani ovladatelnost a vrozená hravost sériového modelu se výrazněji nenaruší. A kdo by od tohoto mírně holčičího roadsteru čekal takovou sílu?

Existuje ovšem i možnost udělat sleeper pomocí výměny motoru legálně. Potřebujete k tomu jen Nissan Primera P10 či P11. Ideální základ bude P10 4x4 eGT, ale jde to i s předohnanými verzemi. Díky tomu, že ve velkém techničáku mají Nissany napsanou jen část kódu motoru, v tomto případě SR20, je swap původního SR20DE za přeplňovaný SR20DET (dostupný například z Nissanu Sunny GTI-R)  možný bez nepříjemností na STK. Díky robustnosti motoru není problém nahnat pod kapotu nějakých 280 koní bez podstatného snížení spolehlivosti. A můžete vyzvat Imprezy na souboj.

3516261358_81868d1da3_o

U výše popsaných úprav a vlastně každého většího zvýšení výkonu je potřeba pamatovat rovněž na související úpravy podvozku, spojky, brzd a dalších mechanických součástí. Pokud nemáte dostatek prostředků i na tyto věci, radši se do úprav vůbec nepouštějte a kupte si silné sériové auto, na které finančně ještě dosáhnete.

Dostali jsme se až k posledním, nejrozumnějším a nejlevnějším úpravám pro vytvoření sleeperu –

"Debodykitace"

Koupit si silnou verzi masových vozů a odstranit z ní odlišující designové prvky většinou není ani drahé, ani náročné, ba naopak. Už samotné odstranění nápisu na víku kufru dokáže u některých vozů zmást i mnoho nadšenců do aut. Kolik lidí dokáže poznat, že vůz před nimi je Mercedes C36 (či C32) AMG a ne jen obyčejný model s jiným výfukem? A rozlišit Omegu MV6 od té sériové je na první pohled takřka nemožné.

Většina rychlých verzí má ovšem velmi nápaditý bodykit, takže pro vytvoření dokonalého sleeperu bude zapotřebí více úsilí, konkrétně nasadit sériové nárazníky a prahy. Jistě, nemusí to vždy sedět a některé věci člověk nezakryje (rozšířené blatníky, vyboulenou kapotu kvůli většímu motoru, některé nádechy), ale u několika modelů to jde kompletně. Ideálně se v tomto případě jeví například Alpina B8 touring, což je BMW 3  E36 v kombíku, které má pod kapotou osmiválec o výkonu 340 koní. Právě tuto "debodykitovanou" Alpinu vlastní německý závodník Tim Schrick. Táhlé drifty s rodinkou? Zcela jistě!

Další vhodné vozy: Alfa Romeo 156 a 147 GTA, Audi RS2, RS4 či RS6, Volvo S60 R, Mazda 6 MPS, Saab 9-3 Viggen

Máte nějaké další nápady jak vytvořit sleeper, popřípadě z jakého vozu? Napište nám v diskuzi pod článkem!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bi
BigTwin_JIrka
28. ledna 2011, 19:31
0

Pánové, jsem z toho seriálu o sleeperech dost rozpačitej. Jde o to, že už sama podstata vlastnictví takovýho auta vypovídá o poťouchlé povaze majitele, kterej podle všeho celej život tráví sněním o tom, jak vytrestá a dožene k slzám jiný řidiče. Řidiče, který prostě někam jedou rychleji než on (pán spící závodník zajisté často obtěžuje okolí významně pomalou jízdou s následným trestáním všech předjíždějících) a v naprostý většině nechápou toho osla, kterýmu najednou rupne v kouli a vítězoslavně znemožní dokončit předjížděcí manévr, a kterej udivuje silným motorem v napohled jinak konzumním šmejdu.
Jenom tak nahlas uvažuju: "Co je to za lidi, který nejenže tyhle věci dělají, ale ještě věnujou dost podstatnou část svýho volnýho času a peněz do svýho koníčka, ale navíc o tom dovedou napsat oslavnej článek?"

reagovat
On
Ondra
28. ledna 2011, 19:56
0

Popravdě jsem čekal, kdy přijde podobný komentář. Je to docela zásadní chyba, či neporozumění. V žádném případě se nejedná o trestání jiných řidičů, dětinské závodění s někým, kdo nás zrovna předjel či podobné věci. Až na zmíněné závodění od semaforu v jednom z článků, což byl primárně jen příměr, nikde nejsou podobné věci uvedeny ani bychom k nim nenaváděli. Vězte, že podobné prasárny nemá žádný z redaktorů v lásce. Ono ohromení ostatních lidí je myšleno čistě na autařských akcích, na okruzích, vyjížďkách po okreskách či sprintech. Samozřejmě, když se člověku lepí zběsilý passat na záď vozu, je příjemné ho ohromit akcelerací vaší staré plechovky, ale nikdy, když už začal předjížděcí manévr.

Prosím tedy, abychom nebyli házeni do jednoho pytle s různých školiči a lidmi, co si na cestách musí stále něco dokazovat jen proto, že se nám líbí nenápadná auta. :))

reagovat
Va
Vavris
28. ledna 2011, 20:24
0

Musím se přidat k obhajobě, tato argumentace se mi zdá trošku lichá. Tímto způsobem můžem dojít k závěru, že psaním o ryzích sporťácích podporujem rychlou agresivní jízdu. A kdyby jsme třeba vychválili bezpečnost Range Roveru, tak zase budeme podněcovat řidiče k syndromu nezranitelnosti a z toho plynoucí bezohlednosti?

Jak píše kolega Ondra, určitě to takto nebylo myšleno, možná jsme jen použili pár demonstrativních příkladů, které byly špatně interpretovány ;)
Zmíněné chování je projevem nevyzrálých osobností a těm je úplně jedno, v čem zrovna sedí.

reagovat
ja
jagy
28. ledna 2011, 21:14
0

Take mi prijde, ze to pisatel prispevku nepochopil jak to bylo mysleno. Ten popis toho "piratskeho" chovani mi sedi spise k ridicum TDi, firemnim vozum apod. Ti maji ve zvyku si honit ego svou nebezpecnou jizdou v provozu...

PS: Primera 4x4 Turbo rulez!

reagovat
Ve
Vencos
29. ledna 2011, 09:58
0

Jirka:
Já spíš myslím, že je to torchu podobný, jako mít jiné výkonné auto. Když máš výkonný a rychlý auto, jseš buď A) prase B)pokud o tom píšeš nějákej článek,spíš to prase nebudeš

Ten výkon je tam prostě jen schovanej.... Já myslím,že sleepery jsou báječný auta právě v tom,že neprovokujou. Jako třeba kulturisi, který nosej vytahaný svetry,aby nebylo vidět jaký maj svaly.

Když ccheš dneska mít hodně rychlý auto, vypadá prostě tunersky. Křídla,spojlery, divný kola...

Je to vlastně takovej opak tuning, jak je nám prezetován v dnešní době.
Opak exhibicionism a machrování...
Ono třeba zrovna komunita tunerů je z 90% banda debilů, co si neviděj na špičku nosu a myslí si že jim patří svět celej svět. A když pak na ty jejich mimoňský války přijede něco strašně netuningovýho a všechno to vyhraje, oni budou nasraní.

Tímhle způsobem by se občas dalo ukázat takovejmhle blbečkům, že jsou blbečci. A i kdyby ne, nebudou na tom autě žádný hovadinky nalepený. To je největší výhoda

reagovat
Bo
BobAsh
29. ledna 2011, 11:29
0

BTJ: Člověk, kterej dělá to co popisuješ (brzdit pomalou jízdou a bránit v předjetí) kvůli tomu jen těžko bude stavět sleepera, protože na takovýhle prasárny mu stačí i očipovaná oktáfka f tédéíčku.

Nicméně uzemnit nečekanou akcelerací namachrovance na semaforech nebo individuum, které se tě snaží vyblikat z levého pruhu i když zrovna předjíždíš kamion, to není k zahození.

Nemluvě o tom, že i přijet se sleeperem na sprinty a odvážně se postavit třeba s GMC Typhoon proti Corvettě (a vyhrát) má svoje kouzlo. U sleeperů schopných zatáčet platí dvojnásob na okruhu.

A vůbec - o tom, že si tyhle auta nepořizujou jenom zakomplexovanci, si počteš odpoledne ;)

reagovat
ri
riderhenry
30. ledna 2011, 03:20
0

Myslím, že Vencos to vystihl parádně! ;)

Jinak další super článek. Ta myšlenka osmiválcové MX-5 se mi zamlouvá pořád víc a víc, i když mi to dřív připadalo jako kacířství...

reagovat
mi
michal
07. února 2011, 01:29
0

Fajne! akorat 2 veci bych vytkl. 1, nevim ci je vhodne mit na predku lehkeho vozu 300 koni :) 2, jakozto byvaly majitel musim podotknout ze opel omega MV6 je stejne jako 2.0 2.2 2.5 atd. take plne seriovy vuz je to jen oznaceni pro 3litr ale asi to bylo jen spatne formulovane (-:

reagovat
Na
Natural
16. února 2011, 14:17
0

Sleepers... bože ako dlho som čakal kým nájdem na Internetoch niečo také podobné :)
Pre mňa je ideálnym Sleeperom VW Passat 4.0 W8 alebo u vás notoricky známy, novší fízelský Passat R36.
Prečo napríklad W8?
Lebo o jeho existencii hovorí iba malý znáčik na maske chladiča a na kufri a štyry laufy vzadu. Už ich iba ukázať na nejakom kinder-dragu nagélovancovi v M3 :)

reagovat
On
Ondra
16. února 2011, 14:56
0

Jsme rádi, že se Vám to líbí. :) Passat W8 je výborný sleeper, mnoho lidí ani neví, že existuje a navíc jsou Passaty všudypřítomné :)

reagovat
ha
hazos
08. dubna 2011, 19:55
0

ondro presne jak rikas. Dovolim si o sobe rict ze auta hodne sleduju ale kdyz prijel kamarad s passatem W8 tak jsem cucel jak pero z gauce. Je to teprve tak 3leta zpet.
Kdyby neprijel nejspis to nevim do dnes.

Clanek moc peknej! Stejne jako kazdej jinej :-) Ovsem tento je mi blizky. Sam mam obycenjne bmw 330i a nikdy bych nedal ani korunu do utrarychlejch "spojleru" stahnul si okno ve meste a dunil tam jak blb.


ps: taky nesnasim kdyz me vyblikava ochcafka... je prijemny ji ujet. Hned co to rozjede na hodne aby me dojel tak uhnu.... at radej zabije nekoho jinyho.

reagovat
On
Ondra
09. dubna 2011, 08:58
0

hazos: Passat W8 i 330i jsou výborné příklady běžných sleeperů...od BMW tu rychlost sice někteří očekávají, ale Passat bude pro většinu překvapením :)

reagovat
Ma
Marry
04. července 2011, 08:06
0

Ono stačí i moje Clio II 1,6 16v (1999)... není to sice extra raketa, ale na prudiče s se stejně výkonými auty ale 2x těžšími to stačí :-D

reagovat
ho
honza
27. září 2011, 13:52
0

je uzasny vlastnit silnejsi vozidlo vetsinou ma schopnejsi podvozek lepsi brzdy a predjizdeni kamionu je dilem okamziku (mel jsem i fago a kolikrat to bylo spis dilem spinavejch kalhot)no a vzhledem k vykove rezerve byva spotreba na urovni slabsich modelu

mel jsem Saab 900NG turbo s par upravama jinak mel zaslou zlatou metalizu sem tam otlucena a rezata kastle ale mechanicky perfekt stav a nechapave pohledy posadek hulicich tdi raket ktere vecne nekam spechaji trouby a vyblikavaji z leveho pruhu a pak jen vidi zmensujici se siluetu poradnyho svedskyho zadku..........cha......k nezaplaceni

jinak ovsem na silnici PROSIM takova ta ruzova vec v hlave je mozek pokuste se ho (opet) PROSIM ku.va pouzivat jinak nedojede nikdo nikam

reagovat
Ma
Martin
11. ledna 2012, 08:24
0

Článek je výborný a odradit a naštvat by mohl tak přesně jen zoufalce v TDi a podobných nesmyslech služebního rázu :-)) spousta sleeprů je v podstatě staršího data :-)), kdy výkon a skvělé jízdní vlastnosti byly maskovány skutečně jen označením :-)) Ještě ve svém předchozím autě - Peugeot 505 GTi - jsem jel rychle do nemocnice s úrazem, s problikávajícími dálkovými jsem mazal v levém pruhu po boleslavské dálnici na Prahu, uhnul mi řidič s BMW 7, s SLK mercedesem, ale klidně přede mne vjel oktávkař s rychlostí okolo 130 a když jsem se mu z 200 kroutil za zadkem, abych někam nevlétl, ještě přibrzdil. Kdybych opravdu nepospíchal do nemocnice, rozbil bych mu .... a asi bych ho ani nemusel vyndavat z auta, takhle jsem musel proletět přes pravý do odstavného a zpět, abych ho měl vzápětí kousek za sebou. Od 170 ale mu zmizel v dálavě. Trochu jsem asi odbočil od temata, ale myslím, že přesně tohle byl člověk, kterého by takovýhle článek mohl naštvat. Jinak, podíváte-li se do bazarů v holandsku, najdete takových sleeprů tolik, že nebude věřit :-)) A jen tak nazávěr : Remark psal o " Karlovi " - to byl asi praotec sleeprů :-)))

reagovat
On
Ondra
11. ledna 2012, 08:43
0

Jo, Karel, výborný postřeh! ;)

reagovat
se
sedmicku
11. ledna 2012, 16:47
0

Neví někdo proč jsou oktávkáři takoví idioti ? Konkrétně je sleduju a nechápu proč, ale jsou to namachrovaný paka. Jinak dost často se píšou právě hanlivé slogany na oktávku v tdi, tu oktávku bych chápal, ale proč i TDI netuším...co je špatné na tom, že je to spolehlivý a relativně silný a úsporný motor ( mimo toho, že je to nafta :D ) ?

reagovat
On
Ondra
11. ledna 2012, 16:49
1

sedmicku: Osobně se domnívám, že hanlivě se o TDI hovoří právě proto, že jeho fanoušci ho nekriticky vynášejí do nebe, čímž vytvářejí extrém.

reagovat
Jo
Johnny
23. dubna 2018, 20:26
0

Jezdím hodně dálky po střední Evropě (CZ, SK, PL, HU, HR, AT, DE, IT) a největší debilové řídí auta značek VW a Škoda, především Passaty, Golfy a Octávie. Chovají se, jako by pro jejich auta neplatily fyzikální zákony a jako by vlastnili nejdrsnější závoďáky... Chování řidičů BMW, AUDI, Mercedesu etc je mnohem kultivovanější, oproti tomu, co se obecně traduje v babských povídačkách...

Ma
Martin
12. ledna 2012, 07:46
0

To je fakt, a druhým faktem je, že je to jedno z nejčastějších služebních aut a každý ví, jak se jezdí se služebákem :-) hlavně, když je mi 20 - 30, a nehradím si PHM a opravy :-))

reagovat
fr
frenc
20. prosince 2012, 03:00
0

mit sleepera je skvely, navenek si tim clovek nic nedokazuje a nemachruje, vykon ma pro svou osobni potechu, nejake skoleni tuneru na mimonskych valkach nebo tak mi prijde trochu mimo, kterak se z obycejne popelky(popelnice) kraska vyklubala, o tom to neni

nevyhodou sleepera je, ze vas casteji problikavaji a lepi se na zadek dementi, co dense spechaj, nez v aute, kde je videt, ze ma neco slusnejsiho pod kapotou... ja vetsinou lidem uhybam jak muzu pokud zrovna jedu predepsanou rychlosti, ale kdyz me udela prasarnu nebo se moc lepi v nevhodny cas na nevhodnem miste, tak je vhodne mit dost vykonu, aby takovemu kretenovi clovek zmizel z dohledu a nebyl dal ohrozovan

jinak chci zminit, kdyz byla zminena primera spis sunny/pulsar gt-r, je to asi jedna z nejlevnejsich variant na rychlou ctyrkolu, az na ty prevodovky a obecnou hnilobomilnost trvanlivej kus
kdyz clovek sunda kridlo, je to osklivy sleeper, od ktereho nikdo nic neceka a vzhledem k delce a vaze je trochu vhodnejsi pri pouziti stejnych vnitrnosti jak primera

tez moc hezky sleeper z japoncu je nissan stagea a.k.a skyline kombi a galant-legnum vr4

na upravy motoru je sti a hlavne lancer evo ve finale nejjednodusi a nejlevnejsi a asi nejlepsi

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 528i 2000
BMW Řada 5 528i

2000 rok výroby
190 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem

Fiat Coupé 16V 1999
Fiat Coupé 16V

1999 rok výroby
130 koní výkon
1 747 ccm objem

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
152 koní výkon
5 000 ccm objem