Co si budeme povídat, právě předek nové Octavie je tím jednoznačně nejdivnějším prvkem, nicméně verze RS s černou maskou chladiče a jiným nárazníkem vypadá přece jenom o drobný kousek lépe. I zde samozřejmě najdeme příplatkovou, plně-LED konfiguraci, kdežto zadní světla s mírně pozměněnou vnitřní grafikou jsou LED už v základu. Zadní nárazník potom nese klasickou dvojici výfukových koncovek, stejnou jako před faceliftem.
Na motorové frontě došlo k mírnému posílení benzínového motoru. Standardní verze, která měla před faceliftem 220 koní, má teď 230 koní, čímž dotáhla edici RS 230, prodávanou jen v určitém časovém rozestupu. Nyní se mluví o tom, že přijde ještě silnější Octavie RS, tentokrát o výkonu 245 koní. Zrychlení z nuly na sto probíhá za 6.4 sekundy a benzínové RS je jedinou Octavií, která musela být elektronicky spoutána, aby nejezdila přes 250 km/h. Stejně jako dosud lze vybírat mezi manuálním šestikvaltem a dvouspojkovou převodovkou.
Dieselová, ekonomicky smýšlející verze, má sice stále jenom 184 koní, jenže také velmi důstojných 380 Nm točivého momentu. Zrychlení z nuly na sto je s časem 7.9 sekundy o něco pomalejší než u benzínu, stejně jako maximálka šplhá jen na 232 km/h. Výhoda ovšem tkví v možnosti, dopřát si diesel v kombinaci s pohonem všech kol. V tomto případě je motor spojen výhradně s dvouspojkovým automatem a manuál lze mít jen s předokolkou.
Kromě výkonnějšího motoru má RS jako vždy také sportovní odpružení, sedící o 15 mm blíže k zemi, a širší rozchod. Dále je tu progresivní řízení a za příplatek adaptivní tlumiče, volič jízdních režimů a samozřejmě diskutabilní zvukový generátor, imitující dunění sání. Po vzoru běžných modelů se zvětšil displej infotainmentu v interiéru a zcela z něj zmizela klasická tlačítka.
Do prodeje jde faceliftované RS v prvních měsících 2017.








bonifacdruhy
20. 12. 2016, 12:17Nemůžu si pomoct, ale tohle je prostě hnusný...
MartinCoupe
20. 12. 2016, 15:59Ideální rodinný vůz, můžeš stát před obchoďákem a do repráků si pouštět ten supr engine sound :-)
skodafil
21. 12. 2016, 14:53Duneni sani...snizeny podvozek...no kdyz vezmu v uvahu, ze uz standardni OIII je hlucnej uskakanej krap, tak tyhle upravy musel delat fakt yntelygent. Vcera jsem se napriklad svezl novou Astrou a to je auto o svetelne roky tissi a komfortnejsi. U ni verzi OPC pochopim.
beastar
21. 12. 2016, 15:02Tvůj nick hrubě nekoresponduje s tvým názorem na nový výtvor Česko-německého přátelství jinak obecně ty světla podle mě musel vymyslet někdo opravdu geniální takový hnus se povede jen jednou za čas stejně jako viz. obrázek to bylo taky slávy.
skodafil
21. 12. 2016, 19:58Připomněl jsi mi, že u tohohle sqostu jsem byl na představení. Přes všechen ten chlast,a děfky z toho byli všichni úplně opaření. Nevěřili jsme vlastním očím. Bangle se musel řezat nadšením. U něj bych ale pořád na rozdíl od současných VČNP nějakou a ne malou designérskou invenci viděl. Kabaň ho jen neuměle kopíruje a občas pěkně šlápne vedle.
beastar
21. 12. 2016, 20:03Přesně tak tohle by nepřehlušilo ani kilo koksu na tom představení a ani ty světla v tom Frankfurtu to by totiž museli zhasnout taky FL přišlo tak rychle že u něčeho tak konzervativního jako je luxusní sedan to překvapilo nejen fanoušky značky. Myslím že tady Scuderia Škoda bude muset taky brzy zasahovat ....
Rien
22. 12. 2016, 00:01Zrovna tahle predface sedma se mi fakt libi))
beastar
22. 12. 2016, 00:26Když někdo není vyloženě ortodoxní fanda BMW a jeho klasických věcí tak se to asi může líbit (jako ostatně všechno) ale zcela zaujatě a většinově se to lidem spíše nelíbí a co víc tradiční klientela z toho zelenala a to byl pádný argument aby to co nejrychleji změnili.
skodafil
22. 12. 2016, 08:28Nicméně prodávalo se to jako housky na krámě.
beastar
22. 12. 2016, 13:27Jako z pohledu zvenčí asi ano tak oni Američani skousnou i horší zločiny ale tady v Evropě z pohledu prodejců to zase taková bomba nebyla zhruba 160,000 (+-) aut celosvětově do FL v roce 2005 není na tak známí model s minimální konkurencí zase tak moc jsou v tom i auto co prvně koupili dealeři nebo třeba vládní speciály.
PeterLuk
2. 1. 2017, 20:53To je tak, keď niekto v Škodovke povedal, že robia nudné autá :D
Nemôžem si pomôcť, ale vďaka tomu, že obe časti svetiel a tie LED-ky smerujú dole iným smerom to vyzerá otrasne. Rozdelenie samo o sebe podľa mňa nemuselo dizajnu uškodiť, ja by som to urobil skôr takto: http://jpeg.cz/images/2017/01/02/aVgcW.jpg