načítám data...

Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Jak si český medvěd poradí z francouzským lvem? Který z nich je pro rodinu vhodnějším mazlíčkem? Autíčkář se pouští na tenký led a rozdává rady spotřebitelům.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Každý rok je to stejné. Nejprve napjaté očekávání a poté dlouhé hádky nad výsledky. Anketa Auto roku rok co rok vyvolává vášně – a nejen ta celoevropská. I jednotlivá národní kola se stala značně sledovaná. Letos připadl titul Evropského auta roku Peugeotu 3008. Češi se však nenechali okouzlit francouzským šarmem a zvolili si domácí řešení rodinné přepravy, Škodu Kodiaq. A protože vášně doposud neutichly, rozhodli jsme se v našem odborném periodiku pro radikální krok – srovnávací test. Peugeot 3008 je proti Kodiaqu menší, proto do testu nastupuje jeho větší sourozenec, model 5008. Máme tu tedy dvě rodinná SUV podobných rozměrů a stejného zaměření. Kdo měl pravdu, Češi nebo Evropa?

Logické by bylo vzít srovnatelné motorizace, srovnatelné verze a potom vyrazit do terénu s pravítkem a stopkami - ale kvůli takovým věcem Autíčkáře nečtete. Proto jsme zvolili odlišný přístup. Vzali jsme to, co si vybírají i zákazníci. Peugeot 5008 skvěle doplňuje šestistupňový automat a v duchu dnešní doby je pod kapotou benzínový přeplňovaný motor o objemu 1,6 l. Zákazníci Škody jsou více konzervativní a proto do testu nastupuje Kodiaq s manuální převodovkou a s dvoulitrovým TDI – česká klasika. Vozy máme, pojďme testovat, pojďme srovnávat, pojďme se hádat.

Přestože teoreticky jsou oba vozy vlastně interpretací téhož v podání různých výrobců, už na první pohled je znát, že si tato auta až tolik podobná nebudou. Zatímco Škoda sází na tradiční solidní tvary, Peugeot se snaží být progresivní a chic. Bílá hranatá Škodovka působí hodnotně, má vyvážené proporce, není to však úplně ten typ designu, za kterým byste se otočili. To Peugeot je jiná káva. Množství křivek, efektní dravé světlomety i dvoubarevný lak dodávají vozu šmrnc. Alespoň na mě tak působí, když vidím oba dnešní aktéry stát vedle sebe. Co se využitelnosti pro rodinný provoz týče, zde jsou oba vozy skutečně vzácně podobné, nastupování velkými dveřmi je i díky vyšší stavbě karoserie pohodlné, zavazadlový prostor je snadno přístupný, oba soupeři nabízí i možnost elektrického otevírání víka včetně možnosti otevřít jej pouhým potáhnutím nohy pod nárazníkem. Škoda boduje vysouvacími ochranými lištami, které chrání hrany dveří před poškozením a okolní svět před hranami dveří.

Jako první nasedám do Peugeotu. Ani zde se žádná umírněná elegance nekoná. Namísto ní jsou zde přímo tvarové orgie. Když si oči přivyknou na ono množství křivek a ploch, začne to celé dávat smysl. Dojem leteckého kokpitu podtrhují hliníkové ovladače na středové konzoli, před řidičem je maličký dvouramenný a tak trochu hranatý volant a hned nad ním displej nahrazující kapličku přístrojů. Jeho umístění je nezvyklé, nedíváte se na něj totiž skrz volant, avšak po týdnu užívání musím přiznat, že je toto umístění vlastně velmi chytré. Pokud sedíte tak, jak byste při řízení sedět měli, nemůže vám volant bránit ve výhledu na zobrazované informace a umístění displeje hned pod čelním sklem lehce fušuje do řemesla head-up displejům. Nadto umí skutečně přehledně zobrazovat mnoho informací od těch základních přes navigaci až po práci jízdních asistentů. Možnosti nastavení jsou skutečně široké a lze mezi nimi snadno přepínat. Jenže je tu ta radiomapa. Ach ouvej. Po nastartování se zdá, že je to francouzský lev, kdo se tu probírá ze zimního spánku. Systém má reakční dobu korespondenčního šachisty. Když se po několika kilometrech jízdy vše tak nějak načte, je už radiomapa relativně použitelná, byť stále trochu zmatená. Škoda, Peugeot si tím kazí jinak skvělý dojem futuristického stroje. Jinak je kabina Peugeotu prostorná a světlá. V sedmimístném uspořádání jsou i zadní sedačky příjemné a při rozumném nastavení posuvné prostřední řady lze i v té zcela zadní cestovat v relativním pohodlí.

Po přesednutí do Kodiaqu musím nejprve překonat kulturní šok. Po leteckém kokpitu 5008 se ocitám v úplně jiném světě. Volant je kulatý, budíky mají ručičky, převodovka se ovládá pákou a ne joystickem – to jsme zas ve století páry? Vůbec ne. Škoda vsadila na tradiční pojetí interieru a implementovala moderní techniku do prostředí, které každému přijde důvěrně známé. Radiomapa nabíhá okamžitě, virtuální tlačítka se na obrazovce objevují při detekci ruky, poté opět poslušně zmizí a nepřekáží na displeji – je to maličkost, ale potěší. Což je zřejmě základním kamenem filozofie Kodiaqu – maličkosti, které potěší. Škoda vás nechce škokovat, chce vám být užitečná. Poprvé ve Škodě sedím v opravdu pohodlných křeslech, ta ve druhé řadě dokonce překonávají i zadní sedačky v Peugeotu. Ten sice kontruje třemi samostatnými křesly, takže ani tři autosedačky nebudou problém, pohodlí však tentokrát kraluje Kodiaq.

Pojďme už ale jezdit. Peugeot spoléhá výhradně na pohon předních kol. Vzhledem k tomu, že je 5008 koncipován primárně jako rodinné auto, nevidím na tom nic špatného. Zážehová šestnáctistovka možná působí na tak velké auto poddimenzovaně, opak je však pravdou. Z hlediska jízdní dynamiky se zdá být naprosto optimální volbou a ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou se stává příjemným společníkem. Velmi mile mě při testu překvapila spotřeba, která se pohybovala okolo sedmi litrů. Na dynamiku ani na spotřebu přitom nemělo zásadní vliv zatížení vozu, i s šesti lidmi na palubě měl Peugeot stále dostatečnou výkonovou rezervu pro bezpečnou jízdu.

Naftové TDI pod kapotou Kodiaqu ve spojení s manuální převodovkou a pohonem všech kol obstarávaným systémem Haldex představuje v dnešní době tak trochu starou školu. Ale stejně jako v interiéru, i tady došlo v průběhu let ke spoustě inovací a tak Kodiaq nepůsobí nijak zpátečnicky. Motor není akusticky nijak obtěžující a pohon všech kol se spojkou Haldex již v současné generaci pracuje naprosto nepostřehnutelně. Dynamicky Kodiaq na soupeře neztrácí, dvoulitrové TDI poskytuje vozu dostatečný výkon i točivý moment pro svižný pohyb. Spotřeba se u testovaného vozu pohbovala kolo šesti litrů. Manuální převodovku mnoho zákazníků přímo vyžaduje, kdo by však trval na dvou pedálech, pro toho je v nabídce dvouspojková robotizovaná převodovka DSG. Jízdně je Kodiaq velmi příjemné auto. Měl jsem obavy z tvrdého podvozku, přecijen kombinace Škody a SUV trochu zaváněla herdami do zad, toto se však naštěstí nepotrvdilo. Kodiaq je jízdně jistý, přesto však dokáže filtrovat nerovnosti velmi slušně. Zásluhu na tom jistě mají i příplatkové adaptivní tlumiče DCC. Ty lze nastavit v rámci jízdích režimů, které mimo něj uzpůsobí vašemu momentálnímu rozpoložení i reakci motoru či řízení. Osobně jsem si však oblíbil ono nejkomfortnější možné nastavení, není důvod pokoušet se v takovém voze o dynamickou jízdu a tím pádem není ani důvod pro nějaké sportovní režimy.

Jízdní režimy má ostatně v repertoáru i Peugeot 5008. Teď ponechme stranou onen volič režimů pro jízdu v terénu, napodobující systém Terrain Response od Land Roveru, protože nemám tušení, k čemu tu ta věc je. Pro jízdu po silnici nabízí Peugeot dva jízdní režimy. Jmenují se Relax a Boost a mění nastavení následujících věcí – režimu automatické převodovky, barevného schématu radiomapy, ekvalizéru audioaparatury, režimu masážních sedaček a parfémované vůně vzduchu. Skutečně, nedělám si legraci. Toto je představa jízdích řežimů podle Peugeotu. A musím říci, že je mi tato představa značně blízká.

Oba vozy jsou pochopitelně vybaveny celou armádou jízdních asistentů. Při porovnání seznamu výbavy se zdá, že obě auta nabízí prakticky totéž, avšak není to zas tak jednoduché. Pokusím se to demonstrovat na příkladu. Oba vozy mají ve výbavě systém pro udržování v jízdním pruhu. Automobil si hlídá čáry na vozovce a v případě, že se k jedné z nich přiblížíte, jemně vás zásahem do řízení vrátí zpět. V obou vozech funguje toto zařízení dobře, narozdíl od jiných systémů vás ‘neodpinkne’ od čáry, ale snaží se srovnat směr, zkrátka nemám výhrad ani k jednomu z nich. Avšak přesto je tu rozdíl. Auta vybavená tímto zařízením vyžadují ruce na volantu. Pokud přestanete držet volant, automobil vás nejprve vyzve k jeho uchopení a pokud neposlechnete, s pípáním vypne asistenci řízení. Tak to funguje v Peugeotu a ostatně ve většině podobných vozů. A Kodiaq? Začíná to podobně, nejprve přijde požadavek k uchopení volantu. Potud vše stejné. Následně vůz několikrát krátce škubne brzdami ve snaze nepozorného řidiče probudit. Pokud ani toto nezabere, zajíždí Kodiaq samočinně ke krajnici a zastavuje. V případě nějaké zdravotní indispozice řidiče tak může Kodiaq zabránit katastrofě. Chytré a promyšlené. Promýšlení věcí se netýká pouze tohoto konkrétního příkladu, ve ‘škodovce’ jsou věci možná méně efektní, zato jejich funkčnost je dotažena do detailu.

Není však nic černobílé. Škoda si za svého promyšleného Kodiaqa nechá řádně zaplatit. A čím více hraček na palubě chcete mít, tím více se váš rozpočet prohne. Ani výbava Style, která je v současnosti tou nejvyšší, neobsahuje zdaleka vše. I proto se cena testovaného vozu zastavila těsně před hranicí 1,1 milionu korun. Peugeot také není levný automobil, v testovaném provedení se jeho cenovka přerostla 850 tisíc korun, s ohledem na výbavu a velikost vozu však působí mnohem rozumněji.

Verdikt

Oba vozy jsou příjemnými rodinnými společníky, každý na to však jde z jiné strany. Zatímco Škoda sází na promyšlené detaily a chladnou německou preciznost, Peugeot vytvořil auto méně dokonalé, avšak tak sympatické, že mu lecos rádi odpustíme prostě jen proto, že se nám líbí. Navíc boduje nižší cenou a rozsáhlou výbavou. Osobně bych volil Peugeot, já zkrátka potřebuji, aby byl automobil svůj, aby měl svůj charakter, své nápady i své vrtochy. Po tomto testu však pochopím i ty, kdo se rozhodnou připlatit nemalé peníze za Kodiaq. Škoda je možná chladná a neosobní, zato však promyšlená a funkční.

Technické údaje

Škoda Kodiaq

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.968 cm3
Výkon: 110 kW (150 koní) v 3.500 – 4.000 ot./min
Točivý moment: 340 Nm v 1.750 – 3.000 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Provozní hmotnost: 1.705 kg 
Maximální rychlost: 199 km/h
0-100 km/h: 10,1 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,0 l/100 km
Cena (2.0 TDI Style 4x4): 856.900,- Kč

Peugeot 5008

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.598 cm3
Výkon: 121 kW (165 koní) v 6.000 ot./min
Točivý moment: 240 Nm v 1.400 ot./min
Převodovka: automatická šestistupňová
Provozní hmotnost: 1.500 kg 
Maximální rychlost: 201 km/h
0-100 km/h: 9,2 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,7 l/100 km
Cena (1.6 THP Allure EAT6): 735.000,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

so
sorry jako
11. srpna 2017, 13:25
0

Sorry jako, ale používejte odstavce :-) takhle se to nedá číst

reagovat
Fa
Fanda Peugetu
11. srpna 2017, 16:19
-1

Dobrý den, neuznávám článek porovnání mezi Škodou diesel a Peugeotem benzin, Mám na naftu a je o hodně nižší spotřeba a plné výbavy. Navíc Škoda ve skutečnosti má vyšší spotřebu než Peugeotem ( s plným obsazení ! ). Prostě je to klamavá reklama!

reagovat
Ja
Jarek Rukavica
11. srpna 2017, 16:42
-2

Dobrý den, přesně souhlasím s druhým komentářem. Proč jste si nevybrali pro test výkonově stejný diesel 2.0Hdi, nebo u Škodovky 1,4 TSi?
Jedná se pouze o propagaci předražené Škodovky!!!

reagovat
Skipper
11. srpna 2017, 17:07
0

Nemůžu si pomoct ale ten dizajn Peugeotu posledních let mi vůbec nesedí. Podivně tvarované přídé se samoúčelnými zářezy do světel mě prosté odpuzují.

reagovat
Jenyk
11. srpna 2017, 17:07
0

Co mne těší, že vidím více těchto lvů než okřídlených šípů. Já vím, je to české.... ale když to je tak strašně ohavné! Kabaň se na odchodu Škodě pěkně pomstil.

reagovat
Ku
Kutas
11. srpna 2017, 19:01
0

Ceske? Ceske uz ani nahodou...

An
Antony
11. srpna 2017, 17:11
0

Mě se také líbí Peugeot po všech udaných parametrech.

reagovat
Zd
Zdeněk D
11. srpna 2017, 18:50
0

Jednoznačně Peugeot !!! konečně autor co nepíše o autech dle zvyklostí z 90let!! škoda kokodák je smutný příklad crossoveru. Češi by na platformě dokázali udělat mnohem hezčí, lepší a promyšlenější auto! Jenže to by se VW nepřežil :-(

reagovat
ki
kim
11. srpna 2017, 18:52
0

Robotizovaná převodovka DSG ?
Radiomapa?

reagovat
Jan Machač
12. srpna 2017, 00:47
0

Radiomapa je zertovny preklad krkolomneho infotainmentu a dsg je v podstate skutecne robot. Je to jen o vymezeni toho pojmu a v pripade Radiomapy o recesi ;-)

P.
P.CH.
11. srpna 2017, 18:53
0

Jak si český medvěd poradí z francouzským lvem? Vážně?

reagovat
beastar
11. srpna 2017, 19:11
0

Tak musím jen konstatovat, že Kodiaq je asi nejhnusnější Škodovka z poslední doby taková přifouklá oktávka na chudách a jak je to v nějakém polotovaru je to hodně vidět. Zatím jich jezdí docela málo a mám pocit, že ani s těmi firemními objednávkami to nebude tak super hot jak nám slibovali. Design FR aut posledních let obecně taky moc nemusím, ale alespoň se snaží aby to vypadalo trochu odlišně! Interiér mi přijde také lepší ve francouzském werku až na ten volant. Objektivně, neobjektivní jsou zvolené motorizace takže vypovídací hodnota je nakonec stejná jako MR2 vs Boxster v blogu:) Já chápu, že to lidi čtou a chtějí. Je příjemné dostat auto s plnou navíc nové a jezdit si.... Máte ale vážně zapotřebí dělat takové věci zrovna se Škodovkou a jako soupeře vzít druhého papírově slabšího soupeře. Skoro jako "porovnávačky" v Auto Tipu v roce 2001...Přestože to vypadá fair tak určitě není. No nic čtenost bude jistě velkolepá.

reagovat
krab
11. srpna 2017, 19:35
0

Beastare : jen pozn. "porovnání" MR2 a Boxstera to bylo od začátku brané jako recese a takové to setkání dvou kamarádů, víš? Já si půjčil Boxstera, protože se v té době na mojí 911 měnilo čelní sklo - vidíš zrovna i to bylo nové uff... a chtěl jsem trošku taky udělat radost pánům z Flat Six a hlavně sobě a vyzkoušet jak jezdí starý Boxster. No a Raspby se zase povozil jakožto majitel jiného roadsteru s motorem uprostřed ...

Ber to jako povídání kámošů o dvou roadsterech s motorem uprostřed :-D Žádná jiná věda v tom nebyla..

František Čáslavský
11. srpna 2017, 19:40
0

Ehm, hele, všiml sis, že Kodiak je tady to slabší auto? Na konci je taková tabulka, kde si to všechno můžeš přečíst.

beastar
11. srpna 2017, 19:59
0

Franto když už chceš dělat chytrýho. Tak o to mi vůbec nešlo, že škodovka je ten silnější. Obecně by to bylo o ničem i kdyby to bylo Audi versus Mercedes třeba... Takže má úcta pane redaktor;)

beastar
11. srpna 2017, 20:01
0

Krab jo v pohodě. Ono je jina když to je blog a ojetiny a nová auta z flotil kašpar ubrečené škodovky a těch kterým je nějaká čr u análu...

František Čáslavský
11. srpna 2017, 22:21
0

"neobjektivní jsou zvolené motorizace", " jako soupeře vzít druhého papírově slabšího soupeře"... tak jak to teda je? O co jde? Komu se tím prospěje? A co na to Jan Tleskač?

Jestli jsem správně četl, tak pocitově to spíš vyhrál Peugeot, ale podle tebe to asi bude jinak. ;)

BobAsh
11. srpna 2017, 22:26
0

beastar: Nějak tam nevidím tu "neférovost" - jezdil jsem jak testovanou 5008, tak i naftovou 5008 GT 2.0 HDI a ta benzínová je z mého pohledu rozhodně lepší. U Kodiaqu nevím, tam jsem jezdil jen benzínovou 1.4 TSI, ale Honza, který test psal, jezdil oběma a dokonce najezdil víc v TSI, takže test vychází ze zkušeností s různými motorizacemi. Navíc si upřímně řečeno myslím, že motor (pokud to není 1.2 THP v 5008) je u takové "krabičky na lidi" do značné míry jedno.

A důvod, proč proti sobě stál zrovna 1.6 THP a 2.0 TDI? Vyšly na stejný týden. Byli jsme rádi, že jsme do stejného termínu dostali ta dvě auta, trefit ještě ekvivalentní motorizace už se nepovedlo. Ale jak jsem už zmiňoval, s ostatními motory jsme jezdili a test by nedopadl jinak, ani kdyby to bylo 1.4 TSI vs. 1.6 THP nebo dva naftové dvoulitry.

VK
VK
11. srpna 2017, 22:39
-9

Beastře, byl jste nějakou dobu pryč, asi vám uniklo, že Autíčkář před pár měsíci přešel - dokonce oficiálně - na komerční bázi. S tím se pojí některé zákonitosti. Zejména, píše se na témata, o automobilech tak, jak je všeobecné povědomí, že to většina místní motoristické veřejnosti chce, je potřeba získávat kliky (myší, ne ty od dveří). A se závěry tak, aby se hladily zde dominující automobilky spíš po srsti, než proti srsti. No a Vojta Dobeš se ujal nelehkého úkolu lhát jak když tiskne. Celkem se v tom našel.

BobAsh
11. srpna 2017, 22:50
13

VK: Počkat, takže i když jsme napsali test, ve kterém Škodovka víceméně prohrála, tak jsme pořád uplacení Škodovkou? A nebo jsme tentokrát uplacení Peugeotem? Mě už dochází kaviár a mám poškrábané Rolexky, tak kam si mám dojít pro ten mylyjón.

A teď vážně: Komerční fungování Autíčkáře se projevuje tím, že tu jsou reklamy. Reklamy zařizují vydavatelství Economia, případně Seznam.cz, kterým poskytujeme veškeré reklamní plochy. Nejenže nemáme přímý vztah s našimi inzerenty, ale dokonce ani nevíme, kdo u nás inzeruje, dřív než to sami uvidíme v našich prohlížečích.

Půjčování novinářských aut funguje stále stejně a nic se nezměnilo ani na našich testech.

A nakonec něco nikoliv za redakci, ale za mě. Předpokládám, že jste muž a nikoliv internetový srab, takže mě prosím kontaktujte na mailu vojta.dobes@autickar.cz nebo na telefonu 778 00 26 50, abychom si mohli domluvit, kdy a kde se osobně sejdeme, abyste mi mohl vysvětlit, kdy a v čem jsem konkrétně lhal. Pokud jste takovou věc schopen dokázat, samozřejmě se vám i čtenářům veřejně omluvím. Pokud ne, očekávám totéž od vás. Jinak si nárokuji právo vás titulovat bezpáteřním internetovým eunuchem.

beastar
12. srpna 2017, 12:33
1

Nenapsal jsem to moc obratně každopádně mi šlo o to, co vysvětluje níže V. Škoda že nevyšli podobné motorizace. O tom jestli je lepší Škoda, nabo Peugeot bych se nepřel. Z mého pohledu jsou obě auta pekáče bez nápadů. Jak jsem psal francouzská bageta má trochu větší švih. Kodiaq vypadá jak krabice od bot zejména v té bílé. Technicky oboje koncern ať jeden, nebo druhý takže co čekat. A uplácení a komerční báze moc nesouvisí:) Komerční dneska může být i rádoby soukromý profil na insta či fb když má dost střeliva. A tady se vždycky ve fšem stranilo Mazdě a asijské produkci obecně. Stranilo! Ne že to někdo tlačí za mrzky žold.

Osobně nevěřím tomu, že by nějaká větší firma měla zájem tady něco ovlivňovat. To by spíš ovlivnila přímo toho kdo to psal. A asi ne prachama. Jenže proč by to někdo dělal že. Tady si to skutečně přečte x lidi, ale z toho tak 3 budou potencionální kupci jednoho z těch zázraků.

beastar
12. srpna 2017, 12:36
0

František... Trochu je mi záhadou jak to podle mě může být jinak. Můj příspěvek začíná Kodiaq je nejhnusnější škodovka všech dob.... Z kontextu trhané věci miluju. "Inteligenci" alá pan prezident mám rád koukám že je to trendy občas i tady.

VK
VK
13. srpna 2017, 00:31
0

To přece funguje jinak. Jak jednou ani ne moc alegoricky vysvětloval Škvorecký, z dob co vedl v Torontu exilové nakladatelství - víte, když chci vydat nějakého exilového autora, musím k tomu vydat dvacet brakových titulů. Jinak se to nezaplatí.

Takže podplacené články za mylyón vážně nehrozí. Ačkoli bych ten mylyón a Rolexky redaktorům Autíčkáře vážně přál, za to co předvádí. Přesto to má své zákonitosti. Na komerční bázi je nejvíc příjmů za reklamu - ne, vážně si nemyslím, že by redakce jakkoli obsah reklam ovlivňovala, nebo jím byla ovlivňována. Jenže k příjmům z reklamy je potřeba sledovanost. Tím pádem se píše, co v národě českém rezonuje, píše se o škodovkách, jak je RS skvělé, jak je k zábavě za volantem unbedingt nutné kvedlat fofrklackem atd. atp.

No a aby bylo o čem psát, musí být k dispozici testovací automobily, navíc zrovna těch lidových značek. Čímž je pozice redakce daná a v žádném případě nikoli neutrální. Napsat dejme tomu podle skutečnosti, že je škodovka nezávisle na modelu předražený krám bez jakékoli další speciální přidané hodnoty, nedostane od Škody zapůjčit k testování už ani tříkolku. Takže Kokodák působí hodnotně, Zlo Kočka by si jej samozřejmě vybrala (není to tak dávno, co psala ódy na cestování v E-Klasse, jenže holt čas oponou trhnul a doba žádá oběti), milionový Golf supr, bomba; nelze si nevšimnout, že redaktoři vždy, bez sebemenší výjimky hájí automobilky, při kritice automobilek a jejich výrobků v diskuzi pokaždé vystupují v roli advokátů. Ať jde o cokoli, co automobilka činí, dobře činí. Vojtovi Dobešovi to občas ujede k vyslovené lži, jako třeba že i8 je elektromobil s trvalým palubním zdrojem k dobíjení, onehdy v diskuzi k trojkové Tesle (abych nezůstal dlužen odpověď na hozenou rukavici).

beastar
13. srpna 2017, 01:27
0

V něčem bych i souhlasil. Je tady ale jedno velké ale ona vysloveně špatná auta už dnes nikdo nedělá. A ano nejde napsat do testu čehokoliv je to krám navíc pokud bych objektivně lhal. Ano potom nikdo nepůjčí nic. Vojta občas taky i podle mě některé věci tlačí víc, než by bylo zdrávo. Ale je za to zodpovědný a těžko může psát tak otevřeně jak my. Srovnávat mám z čím čtu i další weby vím, kde, kdo a co dělá. Tady je to co do originality a objektivity stále vysoko. Ano byl tady Rapid pro petrolheady, kde mě pobavila i diskuze. Bylo tu rs po fl a byla tady trojka oktávka a blog franze kafky na tohle téma který mě taky pobavil. Takže vo co běží? Autíčkář konečně myslí jako firma a někteří to neunesli?

Někdy vážně hájí automobilky zejména potom V.D a někdy i ostatní. Může to být ale skutečně jen jejich mínění a ne advokacie. Jediná automobilka, co by sem měla sakrat nasypat 5x novou Miatu a vejlet k móři je Mazda a hned v závěsu duo Subaru, Toyota. K tomu samo nedojde sledovanost je dle mě stále spíše průměrná. Nee že bych to klukům nepřál... Práce je to nevděčná asi jako prodávat auta;)

Vavris Vavrisovic
13. srpna 2017, 08:17
1

"Napsat dejme tomu podle skutečnosti, že je škodovka nezávisle na modelu předražený krám bez jakékoli další speciální přidané hodnoty" - hmmm, to je přímo učebnicová ukázka výroku, ze kterého pravda jen čiší. 8-O Takže jen další z řady těch, kterým se zboří svět, když Škoda vyrobí dobré auto? To je pak těžké...

Ale tak třeba já mám v plánu zanedlouho vydat jeden text o Superbu, a ten bude asi "v pořádku", protože se bude velmi kritizovat... :-)

krab
13. srpna 2017, 08:43
0

Já si taky myslim, že VK to trochu přehání. Já mám taky oblíbené modely od Škoda a neoblíbené. Chce to trochu objektivity, ale nebát se napsat vlastní subjektivní názor, který nemusí každému sednout.
Beastar : ano , Mazda je tu opěvovaná a nejen zde. Zrovna tak to Toyobaru a to už si pomalu říkám, kdo si ze mě začně dělat kvůli tomu legraci. Hele, snažil jsem se co to šlo a zatím nic, člověče... Čekal jsem že mi zavolá někdo od Subaru, případně Toyoty a předá klíčky od úplně nové a ono nic...

Tohle vše je sranda. Jestli bych já za něco loboval a budu lobovat dál, tak to bude o snahu nabízet na ten Seznam, když už tam Autíčkář je, nějaký originálnější obsah než mainstreamová auta. Mě se to pořád nechce vnitřně akceptovat, že Autíčkář píše o Kodiaqu a udělá z toho pilotní článek... Přitom v "archivu" starých věcí se dají vyhrabat poklady, jako například krásné povídání o BMW Z1 ... ( a těch příkladů bych našel hodně)

BobAsh
13. srpna 2017, 13:24
0

VK: Jestli jsem někde napsal, že i8 je range extender, tak se omlouvám, jsem kokot. Patrně jsem se uklepl a chtěl jsem napsat i3 (která tak funguje). Že i8 má normální převodovku samozřejmě vím a dokonce jsem to psal i v testu (kde jsem jí BTW lehce strhal).

K tomu ostatnímu - Kodiaq je fakt dobré auto. Ano, stojí dost peněz, ale je fakt dobrý. Když jsme s ním natáčeli to video, které snad jednou doděláme, tak ke stejnému závěru došli tři lidi, kteří nesnáší Škodovky, nesnáší SUV a nemají příliš rádi nová auta obecně.

A co se týče čtenosti, tak kdybychom napsali, že Kodiaq je krám, tak bychom měli čtenost ještě větší než takhle, protože bychom byli za rebely. Jenomže ono prostě nejde napsat, že Kodiaq je krám, protože to krám není.

Že obhajuju automobilky - možná trochu jo, ale já se zkrátka v testech snažím dívat na auto z pohledu potenciálního zákazníka. Je hrozně snadné napsat, že to či ono je krám, protože je mi to nesympatické a nechtěl bych to. Kupříkladu taková 5008 je jedno z posledních aut na světě, která bych si chtěl koupit. Ale je to krám? Není, je to dobré auto, jen nejsem cílovka. Stejně tak bych si za milion radši koupil Giulii nebo Mustanga než Golf s výbavou z Audi. Ale může pro někoho dávat smysl mít Golf s LED světly, displejem místo budíků, skleněnou střechou a tunou dalších kravin? Může, protože jsou lidi, kteří prostě nepotřebují nic zajímavějšího a většího než je kompaktní hatch. Přesto jsem o něm nenapsal, že je Golf za milion super volba, jen že přesto, že to na první pohled vypadá jako totální nesmysl, není to až takový nesmysl jak by se mohlo zdát (přečtěte si tu větu párkrát po sobě, až jí pochopíte).

Je pravda, že jsem už dlouho nic pořádně nestrhal (byť Mondeo a 508 RXH k tomu měly blízko, protože Mondeo sice není špatné, ale taky není v ničem moc dobré, a RXH moc nevím proč existuje), ale to je částečně i tím, že se snažím si nepůjčovat auta, která vím, že mi budou vadit. Kdo tím taky má jezdit, že...

BobAsh
13. srpna 2017, 13:34
1

krab: Na Seznam se aktuálně sdílí většina našeho obsahu, na reakcích čtenářů pak závisí, jak dlouho se ty články udrží nahoře. Aktuálně poměrně mohutným způsobem frčí dnešní článek o Hammondových autech (důvod, proč nám zase mizerně jede web, David to vždycky nějak vylepší aby to vydrželo a ono přijde ještě víc lidí), ale Kodiaq je prostě populární téma a tak na Seznamu visel dva dny.

Ale především Autíčkář nikdy neměl být jen o "věcech pro petrolheady". Od samotného začátku v "blogískové" formě bylo cílem, že kdyby se zadařilo, chtěl bych z toho mít plnohodnotný magazín píšící o všem, ale zajímavě - řekněme "anglosaským" stylem, inspirovaným mým "mateřským" Autocarem, TheTruthAboutCars kde jsem si vyzkoušel psaní anglicky a samozřejmě Jalopnikem, případně v poslední době The Drive.

Samozřejmě bychom rádi jednou dělali i testy zbrusu nových Porsche a první jízdy s maskovanými prototypy nového BMW, ale zatím tam nejsme. A rodinná SUV/crossovery jsou důležitá auta. Petrolheadi sice můžou brečet jak chtějí, že to jsou nudné krabice, ale pro běžného uživatele je Kodiaq zajímavější než 340i M Performance (jejíž test bude zanedlouho). A pořád si myslím, že skutečného nadšence by měla zajímat auta jako taková, ne jen ta, která jezdí rychle nebo se umí hrabat v terénu.

Z toho možná pramení i moje "obhajoba" automobilek. Po těch letech ježdění s nejrůznějšími novými i starými auty zkrátka nemůžu neocenit i věc, která zkrátka jen perfektně plní každodenní potřeby - a vím, že do navržení takové věci padlo nejspíš víc úsilí než do toho, poskládat někde v kůlně příští generaci Morganu nebo udělat třistakoňový Focus.

Jo a ještě ke čtenosti - garantuju ti, že BMW Z1 nebude mít ani čtvrtinovou čtenost co Kodiaq. Většina lidí ani neví co to je.

beastar
13. srpna 2017, 18:37
0

Tak samozřejmě, že nemůžete psát lži. Je logické, že dnes mezi klasickými krabicemi na kolech lze nalézt špatné auto jen velmi obtížně. Lada se sem dostává pomalu a z Činy také nic tam ještě stále vznikají vtipy na kolech tedy z pohledu tlustého, rozmazleného Evropana. Sdílení na Seznamu vám samozřejmě já osobně přeji a vypadá to, že to dělají všichni tak proč ne vy? Reklama je logická nejen na cestě za recenzemi aut jako Porsche. Snad k tomu jednou dojde. Já nová auta mám rád a dokonce ani Škodovka mi nevadí. Vadilo mi čistě to srovnání, kde nakonec i vy zcela na rovinu přiznáte, že to je nakonec SUV vs crossover ,) Mě je to jedno, ale právě ty lidi co ani nevědí jak vypadá nějaká Z1 vám tady ty diskuze změní ve změť hatu a žumpy a to velmi brzo až jich víc bude chtít diskutovat. Tím stará "komunita" skončí a tyhle diskuze redakce s čtenáři též.

Umím ocenit výrobek nový i starý ale u vás je problém, že se někdy neudržíte a prostě možná i podvědomě nevím něco hodně tlačíte. Přitom ta kvalita toho výrobku není zdaleka taková budiž mi svědkem článek o šestce(?) a následná diskuze vás a osazenstva. Stejně tak Rapid pro petrolheady to není o reklamě to je o názorech. Samozřejmě ale možná je někdy lepší zůstat neutrální ve směru právě k čtenářům, nebo ne ?

Krab: No hale kolem reklamy a sponzoringu je to z mé strany jen sranda. Myslím že si to pochopil(ne?) Reálně je Mazdě úplně jedno co si píše nějaký mag v češtině v czechii:) A tak je to správné. U tebe je to celé jinak tebe platí áčka a jejich skrytá lobby. Teď je to zadarmo gt86. A myslím že k tomu byla ještě bloncka 120/60/90 a benzín na dva roky ??? No nezávidím taková je to dneska práce dělat tajdlenc toho blogera že jo ....

krab
13. srpna 2017, 19:30
0

Web funguje :) Sláva ... No Beastare, přesně ... neber to. A ta blondýna mi doopravdy ty klíče předávala. Jen mrkla do papírů .. koukne na mě a říká: "Jasně , blogger Krab .. vy to máte placený, OK, tady klíčky, tady CCSka , přeji příjemnou zábavu" :-D

Trefil jsi hřebíčkem na hlavičku. Pokud by měl přijít den, kdy do diskuze přijdou lidé, kteří můj odstavec nahoře pochopí doslovně, je to v prčicích a tahle komunitní zábava zmizí. A já se vážně moc těším na vaše názory pod článkem a rád se zapojuju. Je to součást celé té legrace s blogy. A rád zas jiné bloggery v tomhle podpořím aby měli radost z toho, že to co píší někdo čte a je tam ta reakce.

Vojto : dík za odpověď , víc probereme s tebou a Zlokočkou a někde se určitě protneme a názorově i shodneme. Chápu kam jak a proč a uvdíme, zda se to podaří dělat časem i zajímavěji. Chce to postupovat malými krůčky a ono to půjde.

BobAsh
13. srpna 2017, 20:34
1

beastar - ad srovnání SUV a crossover: Upřímně řečeno si myslím, že typickému zákazníkovi je to fakt jedno. V reálu bude většina lidí používat Kodiaq na přesně to samé jako 5008, tedy jako zvýšený, nafouklý kombík. Test Kodiaqu coby offroadu bude v tom připravovaném videu...

krab, beastar: Ad diskuse - u "petrolheadských článků" nával diskutérů ze Seznamu určitě nehrozí, ty tam takovéhle bestiality nepáchají. Ale je to o důvod víc zavést #autickarclassic, aby nadšenci mohli číst svého starého dobrého Autíčkáře bez srovnávacích testů rodinných krabic...

PeterLuk
11. srpna 2017, 19:36
0

Kodiag je zvnútra (až na tie dekory príjemné auto), ale zvonku vyzerá hrozne... Peugeot je trochu prekombinovaný, ale pôsobí medzi ostatnými autami a crossovermi originálne.

reagovat
Viola Procházková
11. srpna 2017, 19:54
1

Jela jsem v obou autech a vybrala bych si Kokodáka, přičemž "originalita" Peugeotu by byla jedním z důvodů. Ono být za každou cenu jiný než mainstream nemusí být vždycky dobrá volba...

Tr
Trenchermann
11. srpna 2017, 19:52
0

Škodovka už ani z daleka není česká. Tohle tvrzení je stejně absurdní jako reklama na ten korejskej šmejd hyundai se slovy "nejlepší český kombík" .-)) A než sáhnout po vozítku z koncernu VW, tak raději ten Peugeot.

reagovat
Pa
Pavel45
11. srpna 2017, 21:49
0

Cena, vykon motora vybava vzhled. Sade nesaha Prugeotu ani po ventilky

reagovat
Jan Machač
15. srpna 2017, 11:31
0

No a to je trošku ten problém. Poté, co nelze používat couvací kameru hned po startu, protože systém bootuje, poté, co pět minut vypadává bluetooth audio protože prostě něco a poté, co člověk zjistí, že sice dozadu jdou dát tři dětské sedačky, ale dospělý člověk je pak napláclý na okně i když tam sedí sám, potom prostě všechny papírový parametry letí z okna a chudák redaktor musí nějak kulantně vysvětlit, že je to sice nové, krásné, originální a silnější, ale nechtěl by to. A hned je uplacenej... A nechápe nic. A tak. No holt je to asi o důvěře mezi redaktorem a čtenářem...

Sa
Safa
11. srpna 2017, 23:20
0

No já teda nevím. Kdybych už si měl vybrat mezi Kodiaqem a 5008 (SUV považuju za rakovinu, to radši kombíka), tak si koupím CX-5... :o)
Jinak k té veselé diskuzi tad -, přečetl jsem to dvakrát (radši) a asi bych se také přiklonil k názoru, že test subjektivně vyhrál Pažout.

reagovat
BobAsh
11. srpna 2017, 23:24
0

CX-5 je velikostní ekvivalent 3008 a Karoqu, jinak bych asi volil stejně. Uvidíme, jestli sem Mazda začne vozit nějaké další CX.

Sa
Safa
11. srpna 2017, 23:42
0

Tak jsem to i myslel, bohužel u CX-5 to v Česku zatím(bohužel) končí...
Každpádně mě tu nikdo nemusí brát vážně, jsem prostě ortodoxní fanda japonských aut, zejména pak Mazdy a Subaru. Btw. nikdy jsem ještě neseděl v Tribece, a tu bych si docela taky rád vyzkoušel (ideálně za volantem)...

MV
MV.
11. srpna 2017, 23:30
0

Clanek se mi libil, to porovnani prece neni jen o benzin vs nafta - u toho se zasekne 30% komentujicich :)

Zacnu trochu zesiroka : Skodovce a celkove VW Group se dosud darilo a je o ne zajem, takze neni problem nacenit si vozy, kdyz vidi ze je cekaci lhuta na auta temer 1 rok (napr. Kodiaq, Tiguan). Z pohledu rodinneho setrilka mi tak pripada hloupe kupovat si Kodiaqa kdyz vim ze tam musi byt nacpana pekne tucna marze - uz jen rozdil v konfiguratoru mezi zakladni a max vybavou naznacuje ze tu neco nehraje.

A co Peugot ? Je hezkej a zajimavej, ale zaroven zdviham prst a rikam nenechte se oblbnout jen tim interierem, samotny design vas nikam nedoveze. Jakou povest ma ten motor popr. automat ktery se v Peugotu pouziva ?

Za me bych si nevybral, oboje sou novy modely a prenecham jinym at to otestuji a az bude facelift budu zvedav.

reagovat
BobAsh
11. srpna 2017, 23:38
0

K tomu srovnání cen - to, proč je Kodiaq dražší, může být do značné míry způsobeno právě tím, co Honza popisoval v testu - zamrzající radiomapa, pomalé reakce etc. u Peugeotu jsou, stejně jako řada podobných věcí, způsobená tím, že automobilka zkrátka objednala od dodavatele levnější komponenty.

Jinak převodovky u Peugeotu bych se bál méně než DSG (je to hydroměničový šestikvalt tuším od Aisinu), naopak 1.6 THP bych se bál asi o něco víc než ekvivalentní 1.4 TSI. U HDI vs. TDI si myslím, že to bude víceméně jedno.

Honza Hamster Křeček
12. srpna 2017, 00:08
1

Koukám, že test rodinných škatulí probouzí vášně :-) K testu jsme použili dle mého názoru nejlepší motorizace, jaké si do obou vozů lze objednat. Vzhledem k malému rozdílu ve spotřebě mi nepřipadá nesmyslné rozhodovat se mezi naftovým Kodiaqem a benzínovým Peugeotem 5008. Kdybych si měl já vybírat z těch dvou, rozhodoval bych se právě mezi těmito konfiguracemi. My v Autíčkáři máme ve zvyku dívat se na auta trochu jiným pohledem, brát vůz více jako celek. Mnohem více se zaměřujeme na to, jak se s daným vozem reálně žije a jak na člověka působí. Od porovnávání jednotlivých parametrů jsou tu jiní.

reagovat
krab
12. srpna 2017, 08:04
1

Já bych nešel ani do jednoho ani do druhýho, pokud bych potřeboval rodinnou teréní škatuli Obvzlášť pokud by to tedy mělo být pořízení vozu normálně, ne na nějaký model OL na roční max. dvouletý pronájem..
Peugeot se časem ukáže jako auto s obrovským poklesem hodnoty, jako je to u jejich větších aut vždycky a to co vypadá dneska futuristicky bude za tři roky vypadat mizerně zastarale. Kodiaq si cenu udrží lépe, jako tradičně Škodovka umí, ale to auto se mi nezdá vůbec pěkné a nepůsobí ani chladně a kvalitně jako např. nový Tiguan.

Chtělo by to totiž konkurenta z Ostrovů ( se špetkou indické krve teda..) : Land Rover Discovery Sport.
Bude dražší, ale když si hrajete s konfigurátorem, ne zas tak dramaticky. Jestli Kodiaq 2.0 TDI 4X4 DSG vyjde na 856tis v základu, + nějaká výbava je tam min. 950tis, to testované auto bylo odhadem možná 1.1M ( to tam dopište, kolik stála přesně ta testovaná auta)

Landy bude tedy dražší tak maximálně o 20%. Když se uskromníte ve výbavě a oželíte třeba plně kožené sedačky, vyjde vás na 1.2 mega. A nabízí 9st automatickou převodovku, ne systém DSG. A pořádný systém pohonu všech kol. Rozhodně to nebude volba každého, ale já bych se nad tímhle autem dost zamýšlel.

Test :


ukázka jízdy v terénu na polygonu:

reagovat
PB
12. srpna 2017, 09:22
0

No ono pokud clovek zacne opravdu srovnavat automobily a ne vtipy, pravdepodobne s rozpoctem milion (a neco) pezot vybrat v podstate nemuze. Uz jen pro absenci 4x4. Kdyz budu chtit design, koupim Stelvio, pokud velikost, pravdepodobne prijde na radu Outlander, nebo Toyo Highlander. Pokud budu chtit terenni schopnosti, existuje Fortuner, nebo Fordi verze Rangeru Everest. Pookud budu chtit pohodli a renome, prichazi Landak, nebo Mercedes. Ale opravdu nevidim duvod dat milion za skodovku, nebo pazouta. A zase, pokud mam milion, mam pravdepodobne i jeden a pul....

krab
12. srpna 2017, 10:32
0

PB : to se přesně v názoru shodujeme. Tyhle dvě testované "SUV" či spíš vysoké kombíky vytvářející dojem, že jsou i do terénu budou daleko nejvíc artiklem pro produkty operativních leasingů. Pokud bude pronájem vycházet na zajímavé peníze, nájemce si vezme klidně i ten Pežot. Na druhou stranu, pokud bych byl ten typ zákazníka ( třeba za nějakou delší dobu budu a dneska se tomu směji..) a potřeboval bych auto pro sebe, manželku, dvě děti , s tím že se třeba do školky často rozvážejí i kámoši těch dětí , tak bych si dal na zkrácený seznam to co vyjmenováváš. A specielně Lanďák. Protože jsem si prohlídnul tu Disco co měl k testu Matěj a to je vážně kus solidního auta. Ten tedy byl prakticky za 2 mega. To už je moc. Ale existuje o dost levnější Sport, toho bych moc rád vyzkoušel, třeba se povede na test Autíčkáře. Chtělo by to avšak s těmi auty ještě do terénu... chtěl bych vidět ten Peugeot co předvede na nějakém teréním polygonu :)

Honza Hamster Křeček
12. srpna 2017, 11:24
0

Ceny testovaných aut jsou v textu článku, Kodiaq byl skutečně za 1,1 milionu, 5008 zrhuba o 250.000,- levnější, výbava byla srovnatelná. U Land Roveru umí ceny vystřelit to nečekaných výšin a v základní výbavě není skoro nic - na Discovery Sport jsem se tedy nedíval, ale ten velký LR Discovery mě překvapil právě tím, co všechno v autě s cenou přes dva miliony není. Peugeot 5008 není auto do terénu. Není k tomu určený. Na druhou stranu - k čemu to? Tady v srdci Evropy máme poměrně hustou síť silnic. Občas máme nějaký offroad na test (Land Rover a Jeep v poslední době) a vždycky je to stejné - člověk hodiny hledá nějaké místo, kde by to auto mohl vyzkoušet a nafotit a nakonec stejně skončíme někde, kde nemáme co dělat a odkud nás každou chvíli někdo vyhání a láteří u toho. Pro ofroad je v ČR jen velmi málo využití. Takže kdybych se měl rozhodovat mezi čtyřkolkou a masážními sedadly, vemu ty sedačky...

krab
12. srpna 2017, 12:21
0

sorry, tak jsem si nevšimnul. Jo, to je jasné. Klasický Discovery jako byl v testu nedávno, stojí de-fakto 2x tolik. To se s tím srovnávat nedá. Ale zajímá měl model Sport. Ten by stálo za to sehnat. Ve verzi 150K diesel , 9st Automat a 4X4 se systémem Terrain Response vyjde na 1085000 kč. Bude tedy proti Kokodákovi daleko méně vybavený. Jenže ... je to Land Rover :-D

To že se do terénu moc nejezdí to je pravda. Ale opravdový off road, který jinak zvládne běžně praktický věci dává nový rozměr. Můžeš s ním jet do nějakýho off road parku na to si vyzkoušet svoje a schopnosti auta atd.. Má lepší průchodnost sněhem a blátem apod. Já bych byl zrovna jeden z těch lidí, kteří když by si koupili třídu velké SUV, musel by to být opravdový off road, ne jen ten co si na to hraje.

beastar
12. srpna 2017, 12:47
0

Tak hlavně nechápu lidi, co koupí suv v předokolce. Je asi jedno průchodnost terénem. Ale chci alespoň pocit a třeba se cítit bezpečněji někde na hnusné okresce ve sněhu. Zase ono krom toho premiérového segmentu se 4x4 moc nenosí je to drahé:) Na druhé straně plné silnice operákových oc a sup s 4x4. V tom aby se člověk vyznal jak ty lidi přemýšlí. Joo a já bych si koupil Glk v naftě f plný, páč image nestárnoucí krabicoidní design a respect;)

Goldies
12. srpna 2017, 13:51
1

Krabe, potrebujes Pathfindera ve V6 benzinu a automatu! Budes prekvapen!

BobAsh
12. srpna 2017, 15:31
0

Já bych si dovolil pár věcných poznámek:
1) SUV je z těch dvou jen Kodiaq (který dokonce i funguje v terénu, jak vám možná jednou ukážeme ve videu, jestli ho jeniik dodělá). 5008 je crossover a reálně má blíž k MPV než SUV - ostatně předchozí 5008 byla čisté MPV.
2) V testu jsme vůbec neřešili fakt, že Kodiaq v terénu funguje a 5008 ne. Je to totiž úplně nepodstatné a offroady jsou v podmínkách ČR zbytečné. Aby u nás člověk našel terén, který neprojede Octavia Scout, musí na polygon.
3) Srovnávat LR v socce a Kodiaq v novinářské specifikaci je nefér. Ten Kodiaq v socce stojí o stovky tisíc míň než LR a LR s výbavou odpovídající testovanému kusu bude stát zase o stovky tisíc víc.
4) V reálu je u aut téhle kategorii podstatnější, jak hezký to má interiér, jestli je v tom dobře vidět na děcka v zadních sedačkách a jestli se tam dobře dávají ty sedačky, nějaké terénní schopnosti u rodinného crossoveru jsou podobně zbytečné jako okruhové schopnosti u X6 M.

sp
sportak
12. srpna 2017, 08:29
0

český medvěd .......:))))))) ten medvěd - to je asi úlet redaktora., ze? To je tak české auto ako je Hjundéééé:)

reagovat
Honza Hamster Křeček
12. srpna 2017, 11:51
0

Kodiak je medvěd žijící na Aljašce. Škoda Kodiaq je české auto, automobilka Škoda sídlí v České republice. Ano, je součástí koncernu VW, ale v dnešním globalizovaném světě jsou nadnárodní koncerny běžnou věcí. Jednotlivé komponenty vyrábí x dodavatelů po celém světě, nevidím důvod, proč by se měla Škoda omezit pouze na české dodavatele. Ostatně automobil s největším podílem dílů vyrobených v USA je Toyota Camry - je proto Toyota americká? Podle mě nikoli. Kapitál a výrobní prostředky jsou roztroušeny po celém světě bez ohledu na národní a státní hranice, tak to prostě je. To ale neznamená, že Chrysler je italské auto. Nebo že je Land Rover indický a Volvo čínské. V Číně by nebyli schopní nové Volvo dát dohromady ani kdyby dostali všechny díly v krabicích i s návodem ve stylu IKEA.

beastar
12. srpna 2017, 12:55
0

Tu poslední větu o té Číně tomu moc nevěřím. Když dokážou z krabic Ikea a kontejneru Safmarine smontovat za směnu oktávii v Alžírsku v dunách, tak proč ne Volvo v Číně. Jinak je to samozřejmě fakt. A Škoda je česká značka montovaná kromě jiného u nás.Takže vše v pořádku. Koncern, holding a tak dále je dnes úplně všechno. Nestlé, Ergo, ErsteBank, General Electric, GM, VW, Airbus, BMW mám pokračovat? Tady vlivá totiž olej do ohně nejvíc korejec se svou debilní reklamou na český kombík, který he tak český jako Kia na slovaKIA slovenská.

PB
12. srpna 2017, 09:15
1

Tedy, dnes je diskuse až neočekávaně podobná auto.idnes.cz ....že by spotřebitelský článek přilákal spotřebitele? :D

reagovat
BobAsh
12. srpna 2017, 21:11
0

Cca od začátku měsíce jsme v plném provozu zařazení do sdílení v sekci "Další články z českého internetu" na Seznamu.

Ji
Jirka Černý
12. srpna 2017, 10:01
0

Osobně čistě vzhled tak se mi zamlouvá víc Šádina ale je to o vkusu a ani jedno asi nejni špatné, má to být trochu terenní no to asi mám uplně jinou představu ale budiž jako rodinná univerzální a bezpečná dodávka mi to dává smysl, škoda že to nejni dost nóbl aby si to koupil njaký šejk a prohnal to po poušti, když to testuje někdo komu naprosto nesejde na penězích dost to ukáže ale přeci nemůžem všichni jezdit v Toyotách.

reagovat
fr
frite
12. srpna 2017, 10:18
0

Nechci tu vyvolavat hekt na Kodiaqa (uz proto ze by to bylo moc jednoduche) ale mozna by stalo za to tu prakticnost pro rodinne pouziti proverit,at pripadny kupec nedopadne jako tento nestastnik,co musel upravit sveho noveho Kodiaqa pilnikem,aby do nej dostal rodinu.
Ja osobne bych po informaci od Skodovky,ze dozadu sedacky nedoporucuje jel zpatky do salonu a ten kram jim hodil na hlavu.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tri-mesice-se-skodou-kodiaq-spousta-pohodli-ale-take-problem/r~2e57763c7b4a11e7b564002590604f2e/
Martin se tedy obrátil na informační linku Škody Auto a přišlo mu pro něj šokující sdělení. "Škoda Auto nedoporučuje do třetí řady sedadel v modelu Kodiaq umísťovat dětské autosedačky." V návodu k autu se přitom nic takového nepíše, naopak je tam uvedené, že sedačky kategorie 2-3, tedy pro děti s hmotností 15 až 36 kilogramů, lze do třetí řady umístit.

reagovat
MV
MV.
12. srpna 2017, 10:45
0

Proc taky kdyz tam je stejne jako u jinych vozu deformacni zona, vysokopevnostni ocel neni ani v C sloupku natoz ve viku kufru...

Honza Hamster Křeček
12. srpna 2017, 12:02
0

Přístup do třetí řady sedadel je u všech SUV a crossoverů poměrně krkolomný. Představa, že v Kodiaku budu mít pět dětských sedaček, je skutečně úsměvná. Zadní sedadla mají tříbodový bezpečnostní pás, takže na ně sedačka půjde umístit, ale to ještě neznamená, že je to dobrý nápad. Ostatně po vyklopení třetí řady sedadel vůz prakticky nemá zavazadlový prostor. Pokud někdo potřebuje pravidelně převážet děti ve třetí řadě sedadel, potřebuje větší vůz než Škodu Kodiaq.

fr
frite
12. srpna 2017, 12:43
0

Ok, ale k cemu tam tedy ta treti rada je? A jestli je nepouzitelna pro sedacky,tak to ma automobilka uvadet,a ne lhat ve svych materialech.
I dovolena se 4-5 detmi by ba resitelna s rakvi na strese, ale neposlu dve decka vlakem...

Honza Hamster Křeček
12. srpna 2017, 13:44
0

Nikdo nikde nelže, jen je potřeba trochu u toho myslet. Ty sedačky jsou na kratší cesty dobře použitelné - třeba když vyzvedáváte z tréninku děti a svezete i děti sousedů. Porsche 911 je také čtyřmístné, ale to přeci neznamená, že je to auto vhodné pro rodinnou dovolenou v Chorvatsku. Nebo že Porsche řídí banda podvodníků. Pro rodinu se čtyřmi dětmi je vhodné velké MPV, Kodiaq je jen obyčejné SUV, nechtějte po něm věci, pro které není konstruován.

fr
frite
12. srpna 2017, 14:36
0

Tak jako v zasade si rozumime...
Pokud bude Porsche uvadet ve svych tiskovych materialech, ze to mozne je, ale po koupi rekne ze to nedoporucuje, navic to ani nejde (tedy jde, ale teprve pote co si clovek udela DoDo upravy pilnikem jako v tomto pripade) tak prohlasim za bandu podvodniku i Porsche. Pokud si da skoda do svych materialu,ze treti rada neni urcena pro detske sedacky, u me osobne by si splhla ( i kdyz chapu ze kvuli me osobne to delat nebude ;-) jenze ona tvrdi opak a s tim mam problem
Jinak- souhlasim ze na pravidelny prevoz party decek jsou vhodnejsi volby, ale Kodiaq by to mel umoznit alespon s nejakym kompromisem ci ustupkem ze strany komfortu, ale on toto proste neumoznuje. OK - to treba zminovane Porsche taky, jenze ono se tak ani neprezentuje..

BobAsh
12. srpna 2017, 15:45
0

Většina běžných sedanů, hatchů a kombíků jsou taky pětimístná auta, ale tři sedačky dozadu se tam dát nedají a dvě + jeden člověk taky ne. Stálo by za to zjistit, jak je to s dětskými sedačkami ve třetí řadě u konkurence, ale hádám, že u ničeho menšího než je Touareg nebo Discovery to taky nepůjde, nebo půjde blbě.

A to nelmuvím o jednom takovém detailu, jako že i když tam člověk tu sedačku dá, tak jak tam potom bude dávat to děcko?

BTW je rozdíl "nejde" a "nedoporučuje se". Do 911 se dají naložit čtyři lidi. Ale taky se to nedoporučuje :)

fr
frite
12. srpna 2017, 17:11
0

Tak pocitam ze uplne mimino tam clovek stkat nebude a vetsi dite uz tam vyleze samo, rodic uz ho jen zapne..
Nerikam ze je na tom veskera konkurence lepe ( i kdyz podle mych zkusenosti kde je samostatne sedadlo,tam se detska sedacka vleze,takze zrovna u 5008 by tri sedacky ve druhe rade nemeusel byt problem), ale 99% meho problemu je v tom, ze skodovka to v navodu uvadi jako mozne, a ono neni..

BobAsh
12. srpna 2017, 21:09
0

Já jsem to teda pochopil tak, že to možné je, ale nedoporučuje se to - tedy prostě jde to, ale jde to blbě. Což je za mě v pořádku.

bitner
12. srpna 2017, 17:51
0

Ty voe. Diskuze auto.cz hadr

reagovat
beastar
12. srpna 2017, 21:46
0

Tak co taky člověk může očekávatl? Pod testem navíc srovnávacím dvou takhle "kvalitních" krabic na přepravu živého materiálu. Chápu voe, že tenhle voe typ aut jako Kofolák táhnou pi#o pořádnou komunitu vod výčepu. A potom lidi, co shání auto pro rodinu což chápu taky. Není se čemu divit. Pi#o voe chipu a škodárně zdar!! A zajímalo by mě jaké prodeje bude mít tenhle polotovar od Peugeotu doma v muslim people republic of France.

BobAsh
12. srpna 2017, 22:41
0

Jak už jsem psal výše, má vliv také to, že jsou teď naše (některé) články sdílené na homepage Seznamu. Takže tenhle článek je už v tuhle chvíli jedním z nejčtenějších v historii Autíčkáře...

Goldies
13. srpna 2017, 18:10
0

Vojta - akorat vam web nestiha pripojeni tolika lidi :-(

beastar
13. srpna 2017, 18:22
0

Taky jsem si všiml asi půl dne "tento web není dostupný" .... Vypadá to na nápor ze Seznam ...

BobAsh
14. srpna 2017, 00:07
0

Jo, za dnešek nakonec 40 000 uživatelů, což je o trochu víc než jsme zvyklí. Ale už jsme si s tím poradili.

bitner
14. srpna 2017, 08:25
0

Puvodne jsem si myslel, ze si delate srandu. Ale chapu vas.

Caddy
14. srpna 2017, 19:33
0

hm, Skodovka je hezci zvenku a Peugeot vyrazne uvnitr :) A co ted s tim :)

reagovat
Franz Kafka
18. srpna 2017, 14:36
0

Oh yeah, Škoda opět zdvihá vlnu vášně a nenávisti na Autíčkáři. To se těžko chápe. Názory rezonují mezi tím, že je Peugeot lepší a Kodiaq ošklivý. Tak souhlasím s tím, že hnusná z venku jsou obě auta plus motorizace Peugeotu je v reálu naprosto špatná a líná. Nejede to s tím a jediné co vypadá vážně hezky jsou ta čísla takhle napsaná. Projev toho auta je strašný. Tédéíčko alespoň jede a dovede tu krabici pro svatební dort alespoň řádně rozhýbat. Nevím jak v České Republice, ale v Německu se objednávky Kodiaqu jen hrnou. Výsledná cena totiž není vůbec špatná. Jen ten vnější vzhled už opravdu dotáhli k dokonalosti je to EUROauto jak má být. Emoce 0, invence 0, krása a nápaditost 0. Užitná hodnota a praktičnost jsou ale vysoko a to zákazníci škodovky chtějí především.

Vybrat vítěze z téhle dvojice není těžké je to krasavec boleslavský. Interiér Peugeotu je na pohled hezčí, ale nesmíte ho chtít začít používat potom se totiž stane, že nahmatáte všeobecnou nekvalitu a designovější prvky ten marast nezachrání. Fanoušci francouzů by měli raději stále vzpomínat na 205 a 405 případně na 406 to byla zajímavá auta, která měla hlavu a patu. Dnes vyrábí auta která jsou rádoby designová a fancy, ale je to jen takové pozlátko.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem