načítám data...

SEMA Show 2019: Toyota Supra na pět způsobů

08. listopadu 2019, 14:01 2 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nová Toyota Supra se setkala s vlažným přijetím. Automobilka dělá vše pro to, aby si novinka nakonec našla cestu i k ortodoxním fanouškům.

zobrazit celou galeriiNovinky: SEMA Show 2019: Toyota Supra na pět způsobů

Svátek tuningu a automobilových úprav, který právě probíhá v Las Vegas navštívila i Toyota. Není překvapivé, že hlavní pozornosti se zde těší nový sportovní model vzniknuvší ve spolupráci s BMW. Pokračovatele legendární Supry totiž fanoušci nevítali s takovým nadšením, jaké automobilka očekávala. Jenže i devadesátkovou Supru zná většina lidí hlavně v různých více či méně zdařilých úpravách. Toyota se tedy rozhodla jít této image naproti a ve Vegas ukazuje hned pětici speciálně upravených modelů.

Asi nejzajímavější je verze nazvaná GR Supra Heritage edition. Ta totiž zcela nepokrytě hraje na nostalgickou notu a tak tu nechybí výrazný bodykit, velké křídlo, ani zadní světlomety s ikonickou grafikou. K úpravám došlo i pod kapotou, výkon narostl na 500 koní a nechybí tu stavitelný podvozek a větší brzdy.

Dalším výtvorem je GR Supra Hyperboost edition. Pod ambiciozním názvem se skrývá vůz naladěný na 750 koní s upraveným podvozkem a brzdami. Ani tady nechybí bodykit a pořádné křídlo, zaujmou i opravdu široké pneumatiky na výrazných ráfcích. Toyota dále uvádí, že vůz má velmi ikonický zvukový projev a při pohledu na záď vozu a klikatící se trubky výfukového potrubí není důvod této proklamaci nevěřit.

Další přichystaná Supra je o poznání méně zajímavá. Pod zelenou folií konceptu nazvaného GR Supra Wasabi se skrývá “obyčejná” seriová Supra s klasickými 340 koňmi. Jde o klasický showcar, takže zde nechybí stavitelný podvozek, hlasité výfuky a upravený interiér. Spíše než o závodní nástroj jde ale o hvězdu nočních parkovišť u obchoďáků.

Snad ještě větší zklamání ale přináší verze GR Supra 3000GT Concept. Ta totiž na pohled vypadá opravdu dobře, sedadla certifikovaná FIA i na první pohled velmi funkčně tvarovaný bodykit napovídají, že půjde o rychlý okruhový speciál pro závody cesťáků. Opak je ale pravdou – ani tady se žádné velké úpravy nekonaly a jde hlavně o jakousi vzpomínkovou edici, která  vzdává hold legendárnímu TRD3000GT. 

Ve světle předchozích úprav pak působí poslední GR Supra Performance Line jako chudý příbuzný. Dostala jen lehký bodykit, sedačky s výraznějším bočním vedením, lepší pneumatiky a upravený výfukový systém. Narozdíl od ostatních se ale počítá s její seriovou výrobou a prodejem – tedy alespoň ve spojených státech. Půjde zkrátka o jakousi Supru GR Sport. Snad se povede lépe, než  GR Sportovní Yaris

Jaká z upravených Toyot se vám zamlouvá nejvíce? A myslíte si, že tovární tuning je správná cesta k tomu, aby ortodoxní fanoušci začali mít novou Supru rádi?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

skretik
08. listopadu 2019, 17:02
1

kdyby to nejaky technomaniaky zajmalo - rozborka motorku (po sestaveni to ma mit 1000hp)
nektery veci jsou tam fakt zajimavy (az na rozvody, na strane prevodovky :D )

reagovat
ma
maras
13. listopadu 2019, 12:47
0

Ta Heritage edition, to je top...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H1 Civil 2000
Hummer H1 Civil

2000 rok výroby
200 koní výkon
6 200 ccm objem

Pontiac Tempest Le Mans convertible 1966
Pontiac Tempest Le Mans convertible

1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem

Škoda Octavia 1.9 TDI 2002
Škoda Octavia 1.9 TDI

2002 rok výroby
109 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler LeBaron Kabrio 1989
Chrysler LeBaron Kabrio

1989 rok výroby
116 koní výkon
2 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee Limited ZJ 1995
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ

1995 rok výroby
220 koní výkon
5 200 ccm objem