načítám data...

SEMA Show 2019: Toyota Supra na pět způsobů

08. listopadu 2019, 14:01 2 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nová Toyota Supra se setkala s vlažným přijetím. Automobilka dělá vše pro to, aby si novinka nakonec našla cestu i k ortodoxním fanouškům.

zobrazit celou galeriiNovinky: SEMA Show 2019: Toyota Supra na pět způsobů

Svátek tuningu a automobilových úprav, který právě probíhá v Las Vegas navštívila i Toyota. Není překvapivé, že hlavní pozornosti se zde těší nový sportovní model vzniknuvší ve spolupráci s BMW. Pokračovatele legendární Supry totiž fanoušci nevítali s takovým nadšením, jaké automobilka očekávala. Jenže i devadesátkovou Supru zná většina lidí hlavně v různých více či méně zdařilých úpravách. Toyota se tedy rozhodla jít této image naproti a ve Vegas ukazuje hned pětici speciálně upravených modelů.

Asi nejzajímavější je verze nazvaná GR Supra Heritage edition. Ta totiž zcela nepokrytě hraje na nostalgickou notu a tak tu nechybí výrazný bodykit, velké křídlo, ani zadní světlomety s ikonickou grafikou. K úpravám došlo i pod kapotou, výkon narostl na 500 koní a nechybí tu stavitelný podvozek a větší brzdy.

Dalším výtvorem je GR Supra Hyperboost edition. Pod ambiciozním názvem se skrývá vůz naladěný na 750 koní s upraveným podvozkem a brzdami. Ani tady nechybí bodykit a pořádné křídlo, zaujmou i opravdu široké pneumatiky na výrazných ráfcích. Toyota dále uvádí, že vůz má velmi ikonický zvukový projev a při pohledu na záď vozu a klikatící se trubky výfukového potrubí není důvod této proklamaci nevěřit.

Další přichystaná Supra je o poznání méně zajímavá. Pod zelenou folií konceptu nazvaného GR Supra Wasabi se skrývá “obyčejná” seriová Supra s klasickými 340 koňmi. Jde o klasický showcar, takže zde nechybí stavitelný podvozek, hlasité výfuky a upravený interiér. Spíše než o závodní nástroj jde ale o hvězdu nočních parkovišť u obchoďáků.

Snad ještě větší zklamání ale přináší verze GR Supra 3000GT Concept. Ta totiž na pohled vypadá opravdu dobře, sedadla certifikovaná FIA i na první pohled velmi funkčně tvarovaný bodykit napovídají, že půjde o rychlý okruhový speciál pro závody cesťáků. Opak je ale pravdou – ani tady se žádné velké úpravy nekonaly a jde hlavně o jakousi vzpomínkovou edici, která  vzdává hold legendárnímu TRD3000GT. 

Ve světle předchozích úprav pak působí poslední GR Supra Performance Line jako chudý příbuzný. Dostala jen lehký bodykit, sedačky s výraznějším bočním vedením, lepší pneumatiky a upravený výfukový systém. Narozdíl od ostatních se ale počítá s její seriovou výrobou a prodejem – tedy alespoň ve spojených státech. Půjde zkrátka o jakousi Supru GR Sport. Snad se povede lépe, než  GR Sportovní Yaris

Jaká z upravených Toyot se vám zamlouvá nejvíce? A myslíte si, že tovární tuning je správná cesta k tomu, aby ortodoxní fanoušci začali mít novou Supru rádi?

Podpořte Autíčkáře, pořiďte si VIP členství.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

skretik
08. listopadu 2019, 17:02
1

kdyby to nejaky technomaniaky zajmalo - rozborka motorku (po sestaveni to ma mit 1000hp)
nektery veci jsou tam fakt zajimavy (az na rozvody, na strane prevodovky :D )

reagovat
ma
maras
13. listopadu 2019, 12:47
0

Ta Heritage edition, to je top...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Express  2007
Chevrolet Express

2007 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Ford Probe GT 1988
Ford Probe GT

1988 rok výroby
150 koní výkon
2 200 ccm objem

Dodge Ram  2010
Dodge Ram

2010 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Ram Sport 2012
Dodge Ram Sport

2012 rok výroby
398 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Challenger RT V8 HEMI 2012
Dodge Challenger RT V8 HEMI

2012 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem