Seat pořádá celkem dva různé seriály, z nichž jeden zvaný Eurocup se jezdí výhradně po Evropě jakožto levnější verze, druhý TCR International pak po celém světě. Na každý z nich připravil Seat trochu jinak nakonfigurovaný vůz, který si může objednat kdokoliv a následně s ním jít závodit.
Součástí evropského poháru Eurocup je celkem sedm dvoudenních závodů, které se konají po celé Evropě. Leon Cup Racer v Eurocup verzi dostal pro letošní rok několik změn, mezi kterými najdeme kupříkladu přepracovanou aerodynamiku, vylepšené chlazení motoru a převodovky, novou závodní stolitrovou nádrž nebo jiné, plně nastavitelné tlumiče. Pohonné ústrojí zůstalo stále stejné a jedná se o přeplňovaný dvoulitr z rodiny TSI, který dodává 330 koní výkonu a 410 Nm točivého momentu. Jeho síla se přenáší na přední kola skrze šestistupňovou převodovku DSG a elektromechanický samosvorný diferenciál VAQ.
Právě v převodovce tkví hlavní rozdíl mezi Eurocup a TCR International verzí. Ta na závodění po celém světě je totiž vybavena šestistupňovou závodní sekvencí z dílen SADEV, doplněnou pádly pod volantem. Mimoto má TCR varianta ještě šestipístkové brzdy Radical a mechanickou verzi samosvorného diferenciálu. Ve světovém seriálu není závodů sedm, ale rovnou čtyřiadvacet a to na okruzích v Evropě, Asii a Jižní Americe.
Cena za plně připravený závodní Leon je sice relativně vysoká, ale nejedná se o nic drastického. Za Eurocup variantu, tedy za tu s DSG převodovkou, žádá si Seat 85 tisíc euro bez daně (2 295 000 korun). Dražší a rychlejší TRC International specifikace se sekvenční skříní vychází na 110 tisíc euro (2 970 000 korun).



