načítám data...

Rozhodně-ne-starý-Defender vzniká v Británii bez povolení Land Roveru.

23. července 2020, 20:04 1 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Ukončení výroby terénní ikony nebylo po chuti britskému miliardáři. Rozhodl se, že ho bude vyrábět dál. A jiný britský výrobce k němu na přání dodá i elektrický pohon.

zobrazit celou galeriiNovinky: Rozhodně-ne-starý-Defender vzniká v Británii bez povolení Land Roveru.

Když Land Rover oznámil, že  nový Defender už nebude konstrukčně připomínat auto ze čtyřicátých let, ale bude mít i nějaké ty moderní technologie, spoustu skalních fanoušků to kdovíproč opravdu rozzuřilo. Bylo napsáno spoustu řádků o pošlapávání dědictví a neúctě ke značce. Ti nejortodoxnější Defenderáci se dokonce zařekli, že kvůli tomu budou novinku bojkotovat a už si od Land Roveru nikdy nic nekoupí. A to bylo asi tak všecho, co s tím mohli dělat.

Teda až na britského multimilionáře, sira Jamese Arthura Ratcliffa. Ten se rozhodl, že si prostě starý dobrý Defender vyrobí sám. Požádal tedy Land Rover o práva na výrobu předchozí generace modelu, což (nepříliš překvapivě) nevyšlo a tak si založil vlastní automobilku, kde chce vyrábět svoje auta natruc Land Roveru. 

Jeho “rozhodně ne Defender” se jmenuje Ineos Grenadier a vypadá jako čínská kopie původního teréňáku. Sir Ratcliffe se podle vlastních slov nebojí, že by ho Land Rover žaloval kvůli autorským právům, protože prý “vyrábí úplně jiné auto”, nicméně nová automobilka je zatím na samém začátku cesty a tak je na nějaké spekulace o zastavení výroby kvůli soudním sporům stejně moc brzy. Se začátkem seriové produkce se počítá až na rok 2025 a kromě vzhledu toho o Grenadieru zatím moc nevíme. Snad jen to, že bude určen pro ten nejtěžší terén a bude vynikat robustností a jednoduchostí. A také, že pod kapotou bude jednoduchý spalovací motor.

Což by nemuselo být po chuti ekologicky zaměřeným tradicionalistickým dobrodruhům (kterých je určitě velká spousta). Ale ani ti nemusí zoufat. Pro ně je tu jiný britský startup, konkrétně firma Twisted. Ta za lidových 70 tisíc liber (přes dva miliony korun) přestaví libovolný starý Defender na elektromobil s dojezdem 320 kilometrů na jedno nabití. Výkon takové stavby pak atakuje 320 koní a 460 Nm. Tedy abychom si rozuměli – cena to není konečná a může se v závislosti na “specificích přestavby” různě měnit. Čili když se něco zkomplikuje, bude to dražší. A ten Defender (nebo Grenadier) v ceně samozřejmě není, ten si musíte sehnat sami. Viva la ecologia.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

lu
lucnikonik
24. července 2020, 05:48
0

Z toho, co zatím o Grenadieru bylo zveřejněno, tak podvozek má na svědomí Magna (Steyr), mají prototypy, ladí to atd. motor má být údajně od BMW - zatím jsou venku jen animace a nějaký ten raytracing + na videích na YT v pozadí byla v jednom vidět i nějaká karoserie. Co zatím nikdo neukázal, je podoba interiéru.

Podvozkově to vypadá zatím (na papíře) hoodně schopný auto a docela se těším, až/jestli vyjede, protože jestli splní to, co tvrdí, tak by to v těžkém terénu mělo být o dost schopnější auto, než původní Pan Mopadži :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem

Ford Expedition  5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4 2009
Ford Expedition 5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4

2009 rok výroby
310 koní výkon
5 400 ccm objem