Po krátké pauze Mazda opět oprašuje myšlenku na nasazení rotačního motoru do osobních aut. Na rozdíl od předchozího využití ve sportovních modelech bude ale Wankelův agregát montovat do úsporných hybridních vozů. Právě do “hybridu” se totiž malý, ale výkonný motor hodí nejlépe. Podle šéfa motorářské sekce, Mitsua Hiomiho, se nově vyvinutá jednotka bude vyznačovat velmi tichým a kultivovaným chodem a maximální efektivitou. V rámci snahy o co nejekonomičtější provoz bude moci spalovat i LPG.
Do dvou let se prý dočkáme i plně elektrického městského vozu. Ten však bude hrát v sortimentu pouze doplňkovou roli. Ač Mazda počítá s tím, že do roku 2050 bude 90% vyrobených vozů využívat ekologicky šetrné pohonné ústrojí, podíl vyrobených elektromobilů pravděpodobně nepřekročí pětiprocentní hranici. Vedení automobilky také v tiskové zprávě upozorňuje, že vzhledem k některým způsobům výroby elektrické energie nelze považovat elektromobil za stoprocentně “čistý” dopravní prostředek.
Souběžně s vývojem elektromobilu tak pracují i na zvýšení efektivity spalovacího motoru. První vlaštovkou této snahy je již dříve oznámený vznětový motor na benzín. Za zmínku stojí i automobilkou financovaný výzkum, v rámci kterého se snaží vědci vyvinout nový druh biopaliva z mořských řas.
08. října 2018, 20:09
0
TO LPG bude fajn..ventily to nemá:D