načítám data...

Retro elektřina? U Morganu cokoliv

08. března 2012, 01:49 11 komentářů Vojtěch Kubiš Novinky

Moje první reakce na koncept s názvem Morgan Plus E nebyla nepodobná zděšení. Výrobce, který jako jeden z mála stále používá dřevo jako konstrukční materiál, se začal také orientovat na elektrický pohon?

Zobrazit galerii

 Dobře, Morgan vždy kombinoval předválečný design s moderní technikou, ale není tohle už trochu hodně silné kafé? Na většinu bizarností co Morgan vypustil, počínaje šilhajícím AeroMaxem a tříkolovým Threewheelerem konče, se dalo zvyknout také díky fantastickému zvuku, který se linul s jejich výfuků. Jak ospravedlnit neslyšný elektromobil?

Začněme fakty, Morgan slibuje váhu okolo 1200kg a k tomu elektrický motor s výkonem 160 koní. To se sice může vzhledem k 370 koním u mateřského Morganu Plus 8 působit jako poněkud málo, avšak nezapomínejme, že elektromotor má maximální výkon dostupný kdykoli a disponuje solidním točivým momentem 380 Nm. V kombinaci s pro mě nepochopitelnou, ale přesto přítomnou, pětistupňovou manuální převodovkou slibuje zrychlení z nuly na sto za příjemných 6 vteřin a dojezd takřka 200 kilometrů.

Elektrický pohon má zásadní nevýhodu v omezeném dojezdu, a tak se hodí především pro auta, která necestují dlouhé vzdálenosti. Takže vlastně pouze auta do města ne? Nebo také auta na zábavu a vyjížďky? Běžnou sobotní vyjížďkou na blízkou okresku asi víc jak 200 km neujedete, na elektřinu pojedete také velmi levně, takže tady bych problém neviděl. Horší to je, když si chcete zajezdit na okruhu a nemáte ho zrovna v sousedství, tady už problém jednoznačně je.

Morgan tvrdí, že je zajímalo, jestli může být elektrické auto zábavné a tak si jej prostě postavili, aby to mohli zjistit. K jakému zjištění došli, netuším. Podstatné je, k čemu dojdou potenciální zákazníci a tedy možná i někteří z vás čtenářů. Tuhle Ženevskou novinku bych tedy zakončil otázkou. Může vůbec být elektromobil řidičsky zábavný?

Když už jsem takovou otázku položil, tak na ni také odpovím jako první. Jelikož poměrně často jezdím v elektrickém Leafu, tak si zábavný elektromobil představit dokážu, třebaže k němu má Leaf daleko. V první řadě by bylo potřeba komunikativnější řízení, nižší hmotnost a sportovnější podvozek, zadní náhon by byl také určitě plus. Bohužel, tyhle problémy má většina moderních aut, nejen současné elektromobily.[gallery]

 

 

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

On
Ondra
08. března 2012, 07:19
0

A já hned také odpovím. Zábavný být určitě může a zrovna tento Morgan se slušným výkonem, relativně nízkou hmotností, zadním náhonem a hlavně manuálem podle mě i zábavný bude :)

reagovat
Ma
Martin
08. března 2012, 07:29
0

No Morgan je svým způsobem moje srdeční záležitost, stejně jako třeba plzeňský Gordon, a protože v článku je psáno o skutečnosti, že vezu-li se pro radost, nepřekročím těch dojezdových 200 km, což je pravda nejen u mne, pak nevidím problém ani s tou elektrikou, i když to bude chtít někde sehnat slušné rádio a dobrou nahrávku skutečného motoru. K té pohodě projížďky přeci ten zvuk patří :-))

reagovat
Wa
Wanix
08. března 2012, 09:38
0

Moje srdce si asi nezíská, když Morgan tak tu splašenou tříkolku :D

reagovat
ha
hazos
08. března 2012, 10:38
0

Nemůže, u mě je u auta jeho zvuk 99%. Sám jsem si na sobě ověřil že ať je GT-R seberychlejší, jakákoliv zastaralá pixla s V8 mi roztrehne hubu od ucha k uchu. A jelikož GT-R není jeden z těch hlasitějších supersportů tak pro mě jednoduchá rovnice. Míň zvuku-míň zábavy

reagovat
Bo
BobAsh
08. března 2012, 23:29
0

U GT-R to není zdaleka jen o zvuku, je to i o jeho sterilnosti, pokud člověk nejede alespoň na 8/10. A jet s GT-R na 8/10 po veřejné silnici by se dalo klasifikovat jako trestný čin obecného ohrožení... takže jedeš po okresce místama 200, auto se jen tak loudá a ty se nudíš...

Ne
Nedy
08. března 2012, 15:47
0

Asi se s Greenym neshodnu, protože mě se od Morganu zatím líbilo vše. Psal jsem to už u Ampery, nejěk si pořád nedokážu představit klasickou radost a zábavnost z jízdy u el. auta. I když tady to vypadá slibně...

reagovat
Tr
Trinom
08. března 2012, 21:06
0

Já jo...

Gr
Greeny
08. března 2012, 22:20
0

zajímavé je i tohle:

;feature=related
podvozkově má sice ještě co dohánět, ale je vidět, že postavit funkční a věřím, že i zábavný elektromobil, dokáže i amatér. Problém je jinde :)

Ne
Nedy
09. března 2012, 11:15
0

Ano, děkuji. Vím, že el. auta umí být rychlá jako dragster, umí driftovat a nejspíš umí být rychlá i na okruhu. Nicméně každá tato vlastnost sama o sobě, nebo i kumulovaně nezaručuje, že to bude zábavné auto. To podle mě dělá čitelnost, příjemnost řízení, podání výkonu a váha auta. Možná jsem definicí vedle, ale umí i tak dobrá auta jako Tesla Roadster, nebo Fisker Karma být opravdu řidičsky zábavná?

Gr
Greeny
09. března 2012, 12:20
0

nejel jsem ani jedním, ale uměl bych si představit, že minimálně Tesla bude zábavná, už jen proto, že sdílí díly s Lotus Elise. Všechny ty věci co jsi zmínil "čitelnost, příjemnost řízení, podání výkonu a váha auta" nijak nesouvisí s použitým pohonem, ale se zbytkem auta. Snad až na tu váhu, ale když může Morgan udělat koncept co váží 1200 kg a dojede skoro 200 km, tak bych to taky tak zle neviděl. Hlavní rozdíl mezi klasickým a el. pohonem bych viděl zátahu, tedy že u elektromotoru s otáčkama negraduje a není nutno řadit, a pak ve zvuku, který je prostě není.

Bo
BobAsh
09. března 2012, 12:20
0

Určitá stopa řidičské zábavnosti se dá najít i v Citroënu C-Zero/Peugeotu iON/Mitsu i-MiEV. Fisker ani Teslu jsem neřídil, ale předpokládám, že Tesla se bude chovat jako těžší Lotus. Což je docela v pohodě představa.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem