načítám data...

Renault sesadil Hondu z trůnu krále Nürburgringu

22. května 2019, 12:49 15 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nejrychlejší předokolka na Ringu se jmenuje Renault Megane RS Trophy R. Náročný okruh zajela za 7:40.1.

zobrazit celou galeriiNovinky: Renault sesadil Hondu z trůnu krále Nürburgringu

Titul nejrychlejší předokolky na náročném německém okruhu si hatchback s diamantem ve znaku nepřipisuje ani zdaleka poprvé. První rekord Meganu je starý více, než deset let, zazářil zde v roce 2008 s časem 8:17. Dokonce se stal v roce 2014 prvním předohnaným autem, které obkroužilo Ring za méně než osm minut s časem 7:54,36 a další rekord si připsal i o rok později. Pak ale musel předat žezlo jiným vozům a na čtyři roky se z pozice nejrychlejší předokolky stáhnout. Až do teď.

S časem 7:40,01 porazil úřadujícího mistra, Hondu Civic TypeR o 3,7 vteřiny. Není bez zajímavosti, že oproti deset let starému rekordnímu času je současný Megane rychlejší o celých 37 vteřin. Asi nikdo nepochybuje o tom, že se nové ostré hatchbacky neustále zrychlují, ale až v přímém porovnání nejlépe vynikne, jak zásadní kus cesty za deset let tato kategorie ušla. 

Nejnovější Renalut Megane RS Trophy R se od “obyčejného” Meganu RS samozřejmě trochu liší. Pod kapotou se sice nachází stále stejný 1.8 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu tří set koní, Trophy R ale navíc dostal závodní výfukový systém Akrapovič, sportovní podvozek Öhlins, větší brzdy od Bremba a také shodil bezmála sto třicet kilogramů váhy.

Rekordní čas s vozem zajel Laurent Hurgon, který má na svědomí i rekordní jízdy z let 2011 a 2014, záznam z jeho rekordní jízdy najdete na videu níže. A samotný rekordní vůz, Renault Megane RS Trophy R, si budete moci pořádně prohlédnout a objednat už za dva dny, 24. května, kdy proběhne jeho slavnostní představení. V plánu je výroba několikakusové série, vozy budou k dispozici pouze v Evropě. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sumy
22. května 2019, 17:12
2

Hmmm.... limitka ani ne 300ks série, odlehcena o 130kg je o 3.7s rychlejší než "sériovka"
To opravdu Nurburgering tak "prodava", že se můžou všichni přetrhnout? Golf club-bez zadních sedaček...
Toyota CH-R R Tuning, která by byla zaručeně nejrychlejší predokolkou, ale na ring ji neposlou, aby civic "nezesmesnila"...
Pak ty vtipky typu Kodiaq RS.
Opravdu je důvod ke koupi vozu fakt, že profik, kterej i kdyby měl 3 pod kůži, stale lepší než 90% populace, na 20km udělal o X vteřin lepší čas?


reagovat
Tomino
22. května 2019, 18:22
0

Já jsem si přesně tuhle otázku položil poté, co jsem dokoukal to video. Jako ten Megane je super, ale už vidím někoho jak do toho sedne a s pocitem, že má nejrychlejší předokolku, stylem pilota z videa (samozřejmě, že drtivá část populace se tomu ani nepřiblíží ) veze děcka do školky nebo jede pro rohlíky.

Ještě bych pochopil handrkování o rekord typu mezi Lamborghini a Porsche, protože jde o prestiž.

Samozřejmě, i výrobcům HH jde o tu prestiž taky, ale zrovna pokud bych si vybíral auto z kategorie HH, tak by mě čas zajímal nejmíň, protože bych předpokládal, že to auto budu chtít využívat jako daily a má kritéria pro výběr budou úplně jinde.

Ty rekordy na Nurburgringu už vyloženě sklouzávají k absurditám nejrychlejší SUV, nejrychlejší třívalec...

ToMyx
23. května 2019, 11:19
0

Máte pravdu kucí! Jen bych se odvážil šikovnost tohoto řidiče vyzvednout někam nad 98% všech ostatních ať to máme přesné :-D
Je to především o PR. Takový ten jeden z mnoha malých kousků mozaiky, které pak zůstávají v hlavách potenciálních kupujících jako to malé bezvýznamné plus....

Všimli jste si stylu řízení pilota? Celou dobu vypadá, že jede to pade pro ty rohlíky s dětma do školky. Hezky mu to jede :-)

sumy
23. května 2019, 15:08
0

Proto jsem psal "s 3 pod kůži " cti: I kdyby měl 3 promile.
A to s tím stylem/výrazem. Tak to je. A vcelku nedávno jsem to probíral se šéfem (donedávna úspěšný motokrosovy závodník) Říkal, že i když šlo o umisteni proti tem nej, tak to byl vlastne relax, klid, no stress.

Tomino
23. května 2019, 22:48
1

Tomyx: On jede perfektní stopu, efektivně a čistě, minimum korekcí, paráda. A právě to se mi líbí, vypadá to, že jede pro rohlíky, ale v tom je ta krása, nevypadá to,ale je to brutálně rychlé :-)

Jako já ty rekordní onboardy rád sleduji, protože je radost se na to dívat.

Škoda jen, že nikde není vidět, co dělají s nohama, práce s plynem, brzdou, spojkou...

ToMyx
24. května 2019, 11:09
0

sumy: přečetl jsem to s "podkožkou" tak rychle, že mi to nedocvaklo ;-)

Tomino: mám to stejně, nejradši mám oboardy, kde jsou vidět otáčky, rychost, zařazený stupeň a záběr na nohy a řadičku, pořád se mám co učit a kolikrát je to krásný taneček na pedálech...
-
Komentář upraven 24. 5. 2019, 11:10:18
-
Komentář upraven 24. 5. 2019, 11:31:00

sheogh
24. května 2019, 11:18
0

Presne to me napadlo taky - jede fakt dobre, jako by to jel predtim uz 500x :-)

beastar
24. května 2019, 13:24
1

Sheogh: Nevim jestli 500x ale věř, že to rozhodně jel vícekrát. Ono to nikdy nevychází z toho nikdy jsem tu nejel šup rekord:)

Tomino: Tuším že pár onboardu sem viděl kde byla i podlaha. A bylo vidět kdy a jak šlape. Obrazovka byla rozčtvercovaná. Jen nevím kdy a kde.

Celkově je to prostě dobrá reklama. Pro značku i model. Bylo to tak vždycky. Takový věci se dělají. I za komára se dělali s Tatrou úplně zbytečný expedice... Aby Tatra byla vidět. Na Dakar se postaví Mini co je vlastně speciál a Mini se ani nepodobá. Do wrc se pošle formule 1 s kastlí Focusu:D A tohle... Už jenom ten článek a vaše debata mluví za to, že je to účinné. Zůstane to i v hlavě kupců běžných verzí:)

sheogh
24. května 2019, 13:27
2

Ale tady se da alespon trochu mluvit o sportovnim aute, i kdyz je to jen HH... Ten Kodiaq byl vylozene trapnej

beastar
24. května 2019, 13:33
0

Joo to bylo trochu přes čáru. Vytvořit vlastní kategorii. To je asi jako nechat homologovat jednomístnou oktávku v ropě. A udělat potom nejrychlejší kolo v kategorii jednomístných liftbacků v dieselu.

sheogh
24. května 2019, 15:14
1

jj, ja dam priste na youtube svuj rekord, jak to jedu na kole :-) Neverim, ze ma nekdo lepsi cas na kole na nordschleife :-D

bkralik
23. května 2019, 20:20
0

Mám stejnou poznámku jako sumy - přijde mi sakra trapný chlubit se tím, že zajeli o tři sekundy lepší čas než Rko, když to bylo efektivně úplně seriový (The car’s only modification was a 'floating' roll cage that Honda said offered no improvements to rigidity. To compensate for the cage’s weight, the infotainment system and rear seats were removed) a tihle šašci z toho auta vykuchali 130 kg a nenechali tam snad jedinou sériovou komponentu...

reagovat
ToMyx
24. května 2019, 11:13
2

Ono je pak taky otázka, jestli ten CTR byl opravdu tak sériový jak povídají. Takové to lehčí přidánítlaku na turbu také neznamená, že auto není sériové, nemá jediný nový díl :-D Jen ať se předhánějí s časy na ringu, třeba díky tomu vymyslí nová řešení, které oceníme v běžných autech v budoucnu. Ok, to jsem asi přestřelil, není to nasa:-D

Ka
Kalvi
24. května 2019, 21:04
0

No je to sice moc fajn, ale disky z karbonu a karbon-keramický brzdy z toho dělají docela nedostupnou srandu :D

reagovat
H_F
26. května 2019, 21:03
0

Me teda obasolutne neurazi, ze v jiz leta zavedenem predhaneni o nejrychlejsi HH/predokolu rencek vsem zas na chvili utrel nos nejen hothatchum, fandim jim, prestoze cela tato kategorie jde mimo me

Nakonec kategorie jsou zavedene temer v kazdem zavodnim zapoleni, napr. v time attacku na japonske tsukube tez mate kategorii predokolek

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Stealth R/T 1992
Dodge Stealth R/T

1992 rok výroby
163 koní výkon
2 972 ccm objem

Mini Cooper S R53 JCW 2006
Mini Cooper S R53 JCW

2006 rok výroby
211 koní výkon
1 598 ccm objem

Buick LeSabre Alberter Funeral 1987
Buick LeSabre Alberter Funeral

1987 rok výroby
100 koní výkon
5 000 ccm objem

Volvo XC90 V8 Executive 2009
Volvo XC90 V8 Executive

2009 rok výroby
312 koní výkon
4 414 ccm objem

American LaFrance Type 40 fire truck 1928
American LaFrance Type 40 fire truck

1928 rok výroby
100 koní výkon
1 111 ccm objem