Jenže jak se posléze ukázalo, nebude to driftovat. Nebude to driftovat, ani kdybyste to na kolenou prosili. Silnější agregát, tedy tříválec 0.9 TCe by sílu i měl, ale to je z předpokladů pro bokování asi tak všechno. Twingo má vlivem uložení pohonného ústrojí nad zadní nápravou těžký zadek, disponuje vyměklým pérováním, a aby toho nebylo málo, nelze mu vypnout ESP. Dokonce i pojistky jsou uspořádány tak, že by vůz vyžadoval značné úpravy, aby jel bez stabilizace.
Přesto si nemůžeme pomoci a vidíme v malém Twingu s jeho netradičním uspořádáním velký potenciál. Podobný vidí naštěstí i Renault, který se rozhodl poctít nás sportovně laděnou verzí Twingo GT. Ta sice zůstane u tříválce 0.9 TCe, ovšem s jiným, silnějším naladěním, které umožňuje přímo kulervoucích 110 koní a 170 Nm točivého momentu. Motor bude dále napojen na převodovku s kratším převodem, takže by se měly zlepšit dynamické vlastnosti. Že by Twingo ale nějak zvlášť pelášilo, s tím se kalkulovat nedá. Pokud se zrychlení z nuly na sto vejde do devíti sekund, bude to docela úspěch.
Veškerou svou naději tak směřujeme hlavně k podvozku. Zavěšení by mělo být výrazně tužší a jistější než u původního Twinga, které po silnici více vlálo, než jelo. Řízení by mělo dostat variabilní převod řízení a modlíme se i za méně nadšený posilovač, aby volant nebyl tolik gumový. Dobře zní také přenastavené ESP, které umožní o hodně víc kravení než to současné, které neumožňuje žádné.
Opomenout se nesmí ani vzhledová stránka věci, takže Twingo dostane nové sedmnáctky, pár otvorů pro vstup vzduchu, dvě výfukové koncovky a také nový lak. V interiéru se objeví zase hliníkové pedály, jiná hlavice řadicí páky, loga Renault Sport a další drobnosti. Novinka se objeví již za tři týdny na festivalu rychlosti v Goodwoodu, ovšem kdy půjde do prodeje, to je zatím záhadou.















M P
8. 6. 2016, 16:15No jo, ale co ta nejdůležitější věc? Co přední gumy? Možná přenastaví podvozek, což tu hroznou nedotáčivost trochu zmírní, možná i to ESP přeladí, ale já měl takový nějaký neodbytný pocit, že to v zatáčkách vzdávaly nejčastěji přední gumy. A francouzský ochránce a patron řidičů dobře viděl, že jsem se tu krabičku snažil do zatáček vrhat všelijak, leč dostalo se mi pokaždé jen a jen nedotáčivosti.
Co tomu naopak nechybělo, byl výkon. 90 koní stačilo bohatě, se 110 už to bude mít asi docela koule.
Aleš
8. 6. 2016, 17:51Třeba si touhle verzí GT nechávají prostor na ještě ostřejší verzi. Kdysi v rozhovoru pro magazín Top Gear prozradil Axel Breun(šéf vývoje konceptů):,,Koncept,ze kterého nic nevznikne,je trochu negativní. Něco z toho musí být.
Tak třeba z toho vážně něco bude.
http://www.topgear.com/car-news/hot-hatch/renault-unveils-twinrun-concept
I když bych moc na sériovku v tomhle případě nesázel.
PeterLuk
8. 6. 2016, 21:04eReSo to síce nieje, ale palec hore, niečo takéto na trhu chýba (ajkeď som počul čosi o UPe GTi, tak sa to snáď začína meniť). Som rád, že Renault využil potenciál Twinga a veľmi rád by som toto auto vyskúšal.
jiri23
9. 6. 2016, 08:15Jsem na tu ostrou verzi zvedavej uz od dob predstaveni twinrun konceptu. Abych pravdu rekl, veskerou nadeji jsem jiz zahodil, renault ale mile prekvapil.
Co se vypinani stabilizace tyce - osvedcilo se mi namisto zminovaneho tahani pojistek odpojit yaw sensor, bez nej si stabilizace neporadi, ale abs a zbytek funkci zustane zachovano.
M P
9. 6. 2016, 09:14A jak to pak funguje? Mně tam vážně hodně štvala nedotáčivost, která nastupovala zbytečně brzo, takže to vypadalo spíš na klidný průjezd zatáčkou a hned na apexu plný knedlík, ona ta 0.9 TCe pak vážně nepůsobí pomalu.
Na okreskách se s tím dalo jezdit fakt dost rychle, větší peklo přišlo na dálnici...
jiri23
9. 6. 2016, 13:09Blbe jsem se vyjadril. Na mysli jsem mel vypinani stabilizace vseobecne tam kde to jen tak nejde, u me treba mazda 323f.
M P
9. 6. 2016, 14:05Ajo, já myslel, že oplýváš tady tímhle francouzským šperkem:D
GanGreen
9. 6. 2016, 16:57já myslim že peklo na dálnici je naprosto v pořádku, tohle mi nepřijde ani jako nouzovej dálniční povoz :D ale fandim jim, tohle na trhu chybí :)
M P
9. 6. 2016, 19:28Když může pětistovka na dálnici i s nejslabším motorem lítat 160 a být při tom hezky stabilní, proč by nemohlo twingo? Na druhou stranu musím twingu přiznat, že je v městě o kus obratnější než Fiat.