Samozřejmě, že se v nabídce francouzské značky nachází ještě stále model Fluence, jenže ten se podle všeho odebere brzy do důchodu a jediným dalším sedanem je větší a taky nepoměrně dražší Talisman. Kdyby tu tak byl nějaký hatchback, ze kterého by šlo mávnutím kouzelného proutku udělat sedan… Co třeba Megane?
Aby bylo jasno, novinka se bude jmenovat Sedan na většině východních trhů, ale ne u nás. U nás by totiž název patrně nezněl dostatečně cool, a tak Renault zvolil název GrandCoupé. A řekněme si upřímně, tento název je poněkud zavádějící, neboť s elegancí čtyřdveřových kupé nemá čtyřdveřový Megane příliš co do činění.
Pokud se ale oprostíme od diskutabilního názvu, musíme uznat, že Megane Sedan (nebo GrandCoupé – cokoliv vám vyhovuje) nevypadá úplně zle. Až po B sloupky se jedná prakticky o klasického Megana se vším všudy, ovšem zadní části přibyl pěkně vytvarovaný kufr. Jeho víko se mimochodem u vyšších výbav otevírá automaticky „kopnutím“ pod nárazník a k dispozici je důstojných 508 litrů prostoru.
Výbavy i motorizace zůstávají shodné s hatchbackem a kombi. V nabídce je tedy hromada jízdních a parkovacích asistentů, infotainment R-Link2 s obrazovkou orientovanou na výšku nebo volič jízdních režimů Multi-Sense. Motorů je celkem pět, z nichž dva spalují benzín a tři naftu. Zatímco ve spodní části nabídky se nachází turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 90 koní a atmosférický benzín 1.6 Sce o výkonu 115 koní, na vrcholu stojí naftová a benzínová šestnáctistovka o shodném výkonu 130 koní.
Megane GrandCoupé se začne na našem trhu prodávat v prosinci a výroba bude probíhat v tureckém závodě Bursa. Celkem nabídne Renault novou variantu Megane do 20 zemí převážně na východě, blízkém východě a severu Afriky.













PeterLuk
15. 7. 2016, 14:03Pre mňa v súčasnosti asi najkrajší Renault, vyzerá moderne a elegantne, ale nie tak mohutne ako Talisman. Ale ten názov to zabíja....
Nezn.uživatel
15. 7. 2016, 15:15S názvem trochu přestřelili, ale nevypadá vůbec špatně. Já mám sedany rád a tohle se mi docela líbí.
vapno92
22. 7. 2016, 23:04Celkom by ma zaujímalo, AKO pre boha sa im podarilo pretlačiť do súčasnej výroby motor SCe. Veľmi ma teší, že tento motor, ktorý mám aj ja v Mégane II a ktorý začal kariéru ešte v Renaulte 19, je stále nažive a má sa zjavne k svetu :)
Klasické nízkotlakové vstrekovanie MPI, nesmrteľný agregát...