logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Historie

Renault 8 Gordini: Šílená krabička

Když už jsme dnes načali téma bláznivých zadokolek od Renaultu, máme tu pro vás jedno inspirativní video na páteční večer…

Také už jste někdy přemýšleli, proč se technice, kdy při podřazování s meziplynem sešlápnete zároveň plyn a brzdu, říká "pata-špička"? Vždyť v reálu se přeci používá spíše levá a pravá hrana chodidla…

Vysvětlení najdete v tomto videu. U starých aut bylo opravdu možné vměstnat mezi plyn a brzdu celé chodidlo tak, že špička brzdí a pata přidává plyn. A není to jediná pozoruhodná věc – sledujte, jak (patrně) tovární jezdec krotí bokem létající Renault 8 Gordini gigantickým volantem s očividně přinejmenším milionem otáček mezi dorazy. Nebo jak daleko od volantu sedí.

Představte si, že místo moderního auta s perfektně nastavitelným posazem sedíte ve staré plechové krabičce s pevným sloupkem řízení a sedačkou posuvnou maximálně vpřed a vzad, a snažíte se udržet v kontrolovaném driftu stroj s motorem kdesi za zadní nápravou…

A navíc – ty uzoučké gumy! Ten kouř! Ta deformace pneumatik pod ráfek! Tohle chtělo ještě větší koule než nové Twingo RS…

#t=62

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Trinom
7. 2. 2014, 18:43

Proč první věc, co mě napadne, je opičák a jeho power to rubber radio? :-D

0 reagovat
Martin
8. 2. 2014, 10:03

no ještě existoval Renault Dauphine - v podstatě kulatější verze R8 a bylo to stejně ďábelské jako 1100 MB, kterou jsem vlastnil. V testech byly tato 2 auta dost často srovnávána - motor vzadu a lehoučký předek, který se při rychlostech nad 110 km začal zvedat :-D

0 reagovat
PepaSFI
16. 2. 2014, 10:57

jedna taková modrá krabička jezdí pravidelně na srazy klasických sporťáků na okruhu v Brně.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte