Také už jste někdy přemýšleli, proč se technice, kdy při podřazování s meziplynem sešlápnete zároveň plyn a brzdu, říká "pata-špička"? Vždyť v reálu se přeci používá spíše levá a pravá hrana chodidla…
Vysvětlení najdete v tomto videu. U starých aut bylo opravdu možné vměstnat mezi plyn a brzdu celé chodidlo tak, že špička brzdí a pata přidává plyn. A není to jediná pozoruhodná věc – sledujte, jak (patrně) tovární jezdec krotí bokem létající Renault 8 Gordini gigantickým volantem s očividně přinejmenším milionem otáček mezi dorazy. Nebo jak daleko od volantu sedí.
Představte si, že místo moderního auta s perfektně nastavitelným posazem sedíte ve staré plechové krabičce s pevným sloupkem řízení a sedačkou posuvnou maximálně vpřed a vzad, a snažíte se udržet v kontrolovaném driftu stroj s motorem kdesi za zadní nápravou…
A navíc – ty uzoučké gumy! Ten kouř! Ta deformace pneumatik pod ráfek! Tohle chtělo ještě větší koule než nové Twingo RS…
#t=62



Trinom
7. 2. 2014, 18:43Proč první věc, co mě napadne, je opičák a jeho power to rubber radio? :-D
Martin
8. 2. 2014, 10:03no ještě existoval Renault Dauphine - v podstatě kulatější verze R8 a bylo to stejně ďábelské jako 1100 MB, kterou jsem vlastnil. V testech byly tato 2 auta dost často srovnávána - motor vzadu a lehoučký předek, který se při rychlostech nad 110 km začal zvedat :-D
PepaSFI
16. 2. 2014, 10:57jedna taková modrá krabička jezdí pravidelně na srazy klasických sporťáků na okruhu v Brně.