načítám data...

Rekordman z Nürburgringu jde do prodeje s ambiciozní cenovkou

Renault začíná s prodejem svého rekordního Meganu. Množství úprav stojí pořádný balík peněz.

zobrazit celou galeriiNovinky: Rekordman z Nürburgringu jde do prodeje s ambiciozní cenovkou

Není to tak dávno, co jsme psali o tom, že si pro sebe Renault opět uzurpoval titul nejrychlejší předokolky na Ringu. Notně upravený Megane RS Trophy R pokořil zelené peklo za 7:40,01, leckdo ale namítal, že se “sériovým” Meganem RS nemá tenhle vůz už mnoho společného. V rámci zahájení prodeje této nejostřejší varianty se dostalo na internet několik poměrně detailních snímků a tak můžeme konečně porovnat, co je na tom pravdy. 

Ukazuje se, že přepracováno bylo opravdu dost věcí. Většina úprav se nesla v duchu odlehčování vozu. Najdeme tu karbonové ráfky, karbonkeramické brzdy, upravené odlehčené karbonové nárazníky, kapota, zadní spoiler a difuzor…karbonu je tu zkrátka spousta. Konstruktéři tím ušetřili celých 130 kilogramů váhy oproti “obyčejné” verzi Trophy. Jo a taky tu v rámci redukce hmotnosti nenajdete zadní sedadla. 

Vozu samozřemě nechybí špičkový laditelný podvozek s tlumiči Ohlins a výfukový systém Akrapovič. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru je naladěný na 300 koní. Zkrátka to je pořádně ostrý hatchback. Jeho výkonové parametry se téměř blíží supersportu, chtělo by se říci. Jenže to bohužel není jediná věc…

Renault Megane RS Trophy R totiž vyjde na v přepočtu 2,1 milionu korun. Ano, to je skutečně cena za hatchback bez zadních sedadel. Při takové ceně to člověku nedá a začne přemýšlet, co by si za takové peníze mohl pořídit. A ostrý Renault z toho nevychází příliš dobře. Nová Corvette? Není problém a zbude i na úpravy. BMW M2 competition? Ale jistě. A nebo třeba dva třísetkoňové Golfy R. 

Sluší se zmínit, že Renault vyjede v několika verzích a některé z nich budou přeci jen levnější. Třeba varianta, která se obejde bez karbonu, vyjde “jen” na jeden a půl milionu (takže každý karbonem ušetřený kilogram vyjde na lidové čtyři tisíce). Vyrobeno bude jen 500 exemplářů a jak to tak u omezených sérií bývá, každý z nich si asi nakonec kupce najde. Já se ale nemůžu zbavit pocitu, že dva miliony za ostrý hatchback je zkrátka už trochu moc.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

H_F
05. srpna 2019, 16:54
0

I kdyz je megane z kategorie vetsich fwd hothatchu muj nejoblibenejsi, tak musim konstatovat, ze se chlapci z rencku s timto kusem moc nepochlapili
Po precteni titulku jsem si rikal, ze by si mohli rict tak o 1.3m.. 2.1m je fakt masakr i na sberatelskou zalezitost

Seriovej TypeR za min jak polovinu zajede temer stejnej cas, asi by mu stacilo jen vyhodit zadni sesle a par drobnosti, aby dal totoznej
S mnozstvim uprav, se kteryma prisli v renaultsportu by tak myslim zvladl atakovat cas pod 7:35

Mno, a jak bylo zmineno v clanku, vette, camaro nebo giulia za stejnou cenovku si s timhle renckem vytrou zadek uplne

reagovat
Fa
Fandatik
06. srpna 2019, 11:15
0

Taky mi to přijde jako nesmysl ty prachy. Ale kouknul jsem na časy.
A je o cca. 2 vteřiny rychlejší než Porsche 911 GT3 (997) s Walterem. Za Gulii QV moc nezaostavá (bohužel).
Jinak ze starších aut jsou v plus minus sekundě 430 Scuderia, Murcielago LP640, atd.
Nové Supře se odhaduje podobný čas.
Asi bych měl dilema mezi QV a Vette a tento devilhatch bych nezvažoval, ale jako limitka má i za ty peníze něco do sebe.

PachezZ
06. srpna 2019, 00:51
-1

ehm... nejsou ty pásy tak trochu a zlámání páteře? harness bar nic?

reagovat
ro
rock
06. srpna 2019, 10:49
0

To dost ulítli. Vlastně už si člověk rovnou může pořídit speciál TCR. Cenově to nebude moc daleko (třeba VW Golf GTI TCR má oficiální cenovku 115 000 E, ostatní asi podobně), pro běžný silniční provoz je to využitelné zhruba stejně (t.j. vůbec) a v kvaldě se na dlouhé (25.378) vezi Ringu jezdilo pod 9 minut, takže na krátké, o 5 km kratší, by těch 7:40 mohlo jít zajet s prstem v nose.

reagovat
BubaaCZek
07. srpna 2019, 07:38
0

Me se ty nive Megany RS libi. Vcera jsem jeden videl a ty svetla se jim vylozene povedly. To je neskutecne jak ty predokolky zajizdi casy supersportu. Skvela prace.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Scirocco R packet 2009
Volkswagen Scirocco R packet

2009 rok výroby
160 koní výkon
1 390 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 1.9TDI  2008
Volkswagen Golf Variant 1.9TDI

2008 rok výroby
105 koní výkon
1 900 ccm objem

Ford Ranchero  1972
Ford Ranchero

1972 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
250 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006 2006
Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006

2006 rok výroby
190 koní výkon
2 700 ccm objem