Než mi začnete spílat, že top fuel dragster k tomu samému úkonu nepotřebuje ani vteřinu, zadržte. Tento rekord se totiž týká akcelerace aut poháněných elektřinou. Je to tedy sice podkategorie, ale přesto musíme před studentdskou prací smeknout.
Drobné monopostíky z různých vzdělávacích institucí totiž v posledních letech vzájemně soupeří velmi čile v rámci závodů elektrických studentských formulí a hodnota rekordu se námtím pádem stále posouvá níže a níže. Ještě v roce 2012 to bylo více, jak 2 sekundy. Nyní už to je jen 1,779 s a je vážně vtipné, že takový úprk dokáže vytvořit něco, co vypadá jako by uteklo z pouťové atrakce. Zapomeňte na monstrózní vzezření produkčních superaut nebo brutalitu dragsterů, které po startu nenechají suchou jedinou pampers v okolí 5 kilometrů. Formulka, jejíž konstrukci mají na svědomí studenti z technické univerzity ze Stuttgartu (jež se velmi nekreativně pojmenovali GreenTeam), je poháněna čtyřmi elektromotory (ano správně, jeden pro každé kolo) o celkovém výkonu 136 koní. Klíčem k úspěchu není pouze superefektivní trakce každého kola, ale také muší váha 160 kg. Výkonový poměr činí 1,17 kg/k a pak už se člověk nediví, že ta věc umí zmizet tak rychle.
Přesto je cosi fascinujícího na rekordním zrychlení plném ticha, něhy a lásky, jehož záznam si můžete pustit níže.
A teď si představte, že po pár letech dalšího vývoje (no dobře, hned tak to určitě nebude) se to malinké sluníčkové prdítko třeba dokáže přiblížit té zlé, zlé… jak bych to popsal.. zlé věci, která je vážně zlá, na tomto videu.




