O RR Sport SVR bylo napsáno mnoho. Vrcholný model s přeplňovaným pětilitrem má 550 koní, 680 Nm a z nuly na sto mu to metelí za 4.7 sekundy. To pochopitelně na suchu. Koneckonců všechny časy zrychlení jsou vždycky měřeny na suchém asfaltu a prakticky za ideálních podmínek.
A to dává škarohlídům hromadu příležitostí k tomu, aby se rychlým SUV pochlebovali a vypichovali, že sotva se podmínky zhorší, slibovaná dynamika už náhle není zdaleka taková. Právě všem nedůvěřivcům se rozhodl Range Rover ukázat, co umí za těch horších, až vysloveně špatných podmínek.
Stejný Range Rover se na stejných celoročních gumách postavil nejprve na suchý asfalt, ale následně i na trávu, šotolinu, sníh, písek a bahno. Na každém povrchu mu byla naměřena akcelerace z nuly na sto a světe div se, s výjimkou sněhu a bahna se vešlo zrychlení do pěti a půl sekundy. To není ani o vteřinu navíc, oproti času dosaženému na suchém asfaltu. Na bahně to měl Sport SVR za 6.5 sekundy, což je pořád dobré a nejdéle zabral sníh, kde s minimální adhezí trvalo zrychlení na stovku 11.3 sekundy.
Co vlastně tento vysoce vědecký experiment dokazuje? Vypovídá hlavně o tom, že britští inženýři neladili elektroniku svého nejrychlejšího modelu nohama, takže si Sport SVR umí jemnými korekcemi bez přičinění řidiče poradit i za neideálních podmínek.










