načítám data...

Spousta muziky za rozumné peníze. RAM je plně víceúčelové vozidlo, které zastane hned několik rolí

25. května 2023, 08:22 Daniel Borský Recenze & testy

Že musí být pickup jen pracovní záležitost? Ale kdeže, v Americe na to mají jiný názor

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Myslím, že se mnou budete asi souhlasit, že asi málokteré auto reflektuje zemi původu tak dobře, jako to dělá velký americký pickup. Pro mě osobně je takové auto jedním ze symbolů Ameriky. Velké a zdánlivě nekonečné cesty, po kterých se prohání tyto velké pickupy. Mezi nejvýznamnější zástupce těchto trucků, jak zní správné zařazení do konkrétní automobilové třídy, patří právě Ram. Jeho historie sahá do začátku osmdesátých let, kde navázal na původní řadu pickupů Dodge série D. V roce 2010 se pak odehrála menší změna názvosloví a už to oficiálně není Dodge, nýbrž se používá jen označení Ram. Celá historie těchto strojů je natolik obsáhlá, že by vystačila na celý článek, ale to asi až někdy jindy. Dnes tu totiž máme na práci jinou milou povinnost. Musíme zrecenzovat tohle vpravdě skvělé auto.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Nikdy jsem nějakým zásadním způsobem netíhnul k americkým vozům. Vím, že je kolem nich poměrně široká komunita lidí, ale žádné bližší osobní zkušenosti nemám. Jasně, pár jsem jich řídil, ale nikdy jsem neměl nutkání něco takového vlastnit. A je jedno, jestli je řeč o nějakém takovém trucku, nebo třeba o full size sedanu, Z nějakého důvodu, to vždy šlo kolem mě. A dost možná to byla chyba, protože je to už druhé, primárně zámořské auto, které se mi letos dostalo do rukou, a které mě opravdu velmi zaujalo. Sám nevím, čím si to vysvětlit, možná stárnu a mění se mi priority, možná jsem vstoupil na dosud neprobádané území a jsem okouzlen neznámým, kdo ví. Ale dost mě to baví.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Do spárů se mi dostal Ram 1500, ve stále vyráběné generaci DS která se také označuje přídomkem Classic (nejnovější generace je DT), ve verzi Warlock. Asi nemá příliš cenu hodnotit vnější vzhled, protože ten je primárně formovaný užitnými vlastnostmi auta. Asi nikdo o něm neřekne, že to krásný a elegantní vůz, stejně jako se asi málokdo bude pohoršovat, že je to nehezké. Je to prostě pickup se vším všudy. Osobně mě velmi bavila ta majestátnost, která z něj vyzařuje. V našich podmínkách je to totiž opravdu velké auto, které z běžného provozu poněkud vyčnívá. Však posuďte sami. Na délku má 5,81 m, na šířku 2,01 m a na výšku nějakých 1,97 m, takže například manévrování v podzemních garážích je poměrně složitá záležitost. A do spousty z nich ani nebudete moct vjet, skrze výšku. Stejně tak zúžení na dálnici vám bude těsnější než kdy dříve. Ne, že by to vůbec nešlo, ale musíte být občas připravení, že ne všude budete moct. Na druhou stranu, první otázka většiny lidí byla, jak se s tím parkuje na sídlišti. No vlastně úplně normálně a asi jsem nezaznamenal větší problém, pokaždé se mi povedlo zaparkovat docela normálně (bonusem edice Warlock je kovový nárazník, který vám jen tak někdo neoparkuje). Žít s tím tedy lze i takto ve městě.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Z nadstandardních vnějších rozměrů však těží interiér Ramu. Ten je totiž skutečně nadprůměrně prostorný, až mě to vlastně překvapilo. V podélném směru nabízí více místa, než bych čekal a šířka vnitřku je pak přímo královská. Naprosto bez problému se dozadu vejdou tři dětské autosedačky například. Nebo tři dospělí muži takové té standardní velikosti (185 cm a 90kg). Uvnitř Ramu rozhodně nikdo strádat nebude. Což ostatně platí i o vnitřní výbavě, která obsahuje vše, co je k životu potřeba. Vzhledem k již pokročilejšímu věku DS, je navíc všechno ovládané tlačítky a točítky, takže si na své přijde i zástupce staré školy. Dotykový displej je spíš takový doplněk ovládacího rozhraní, kdyby jo někdo toužil nastavovat klimatizaci šmatláním na displej, tak může. Ale kdo by to dělal, když hned pod ním jsou obří fyzická tlačítka, která jdou ovládat snad i vidlemi, že? 

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Jinak se interiér nese v takovém tom lehce užitkovém duchu, což rozhodně není na škodu, takový vnitřek se totiž bude skvěle udržovat. Nikde nejsou lesklé plochy, palubní desku můžete utřít klidně drátěnkou, když na to přijde a nic se nestane, tohle je prostě ideální rodinné auto se mi zdá. Přepravní kapacita korby je snad nekonečná a nacpete do ní opravdu všechno, co budete kdy potřebovat. Snad jen doporučím příplatek za nějaký zasouvací kryt, v našich podmínkách asi není úplně dobré nechávat pohozené věci jen tak na otevřené korbě a přiznávám, že jsem měl docela strach, aby si někdo neodnesl za ten týden rezervní kolo. Naštěstí zůstalo, ale s krytou korbou by se mi asi žilo klidněji.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

O pohon tohoto drobečka se stará naprosto adekvátní pohonné ústrojí. Pod přední kapotou pracuje plnotučné HEMI, se zdvihovým objemem 5,7 litru a výkonem kulatých 400 koní. Tohle je motor s velkým M. To, že má dostatek síly, aby utáhnul 2,5 tunový pickup asi ani netřeba zdůrazňovat, kouzelný je především jeho celkový projev. Začíná to už samotným nastartováním. Každé odkašlání studeného osmiválce je věc, kterou budete chtít opakovat den, co den. Reakce na plyn je parádní, z motoru není cítit, že by se dusil pod tíhou emisních omezení a může relativně volně dýchat, což je něco, na co už nejsme v Evropě příliš zvyklí. Dynamické schopnosti jsou velmi nadstandardní a minimálně v přímce můžete patřit k těm rychlejším účastníkům provozu. Samozřejmě náklady na pohonné hmoty budou vyšší, než je u nás zvykem, s tím se musí asi počítat. Tohle však hodnotit nebudu, neb jsem měl k testu úplně nový kus, a věřím, že po zajetí se spotřeba ustálí na mírně nižší hladině, než palivoměr ukazoval mně. Navíc provozní náklady lze snížit instalací LPG, v konkrétním autě byla nádrž na 120 l LPG, což samozřejmě sníží jak cenu tankování a výrazně prodlouží dojezd. Beztak nejvíc mě dostala taková ta celková pohodovost a uvolněnost celého pohonného ústrojí. Prostě si jen tak plujete, cestou necestou, okolní provoz je vám úplně jedno a prostě si tak plujete na obláčku vlastní výjimečnosti.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Vůbec největším překvapením pro mě však byla samotná jízda. Víte, čekal jsem spíš takový pracovní nástroj, který bude lehce nekomfortní, tím spíš s prázdnou korbou. Že bude po silnici poskakovat a řidič s ním bude muset trochu bojovat. Nic z toho se však nestalo. Dostal jsem totiž pravý opak a v prvních dnech na to jen nevěřícně koukal. Ram je při jízdě velmi pohodlný, konejšivý a na hony vzdálený všech pickupům, které jsou určeny na náš evropský trh. Tohle se na silnici chová dokonce lépe, než spousta osobáků, což jsem tedy opravdu nečekal. Ani vzdáleně to nepřipomíná takové to klasické kormidlování bárky na rozbouřeném moři, což se občas některým menším pickupům stává. Ve spojení se skvělým motorem je vpravdě skvělý společník na dlouhé cestování. Celé to nastavení je takové krásně uklidňující a relaxační.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Verdikt

Nevím, možná opravdu stárnu. Možná to jsou první příznaky přicházející krize středního věku, ale musím zcela otevřeně přiznat, že se mi RAM dostal pod kůži, což je věc, kterou bych sám od sebe rozhodně neočekával. A ne takovým tím “wow efektem,” že je to něco nového, s čím jsem doposud neměl tu čest. Ne ne, tohle je jiné. Ram je totiž až nečekaně použitelné auto se širokým záběrem schopností. Může posloužit jako pracovní auto, jako cestovní a zcela určitě i jako rodinné. V tomto XXL balení dostanete skvěly motor a pohodový podvozek a to vše za poměrně příznovou cenu. Až mě poněkud mrzí, že si nákup takového auta neumím ani v nejmenším ospravedlnit. Ramem bych totiž jezdil hrozně rád.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor: atmosférický zážehový osmiválec 5 654 cm3
Nejvyšší výkon: 295 kW (400 k) při 5 600 ot./min
Nejvyšší točivý moment: 555 Nm při 4 000 ot./min
Pohotovostní hmotnost: 2 495 kg 
Maximální rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100km/h:  6,1 s 
Spotřeba dle výrobce (kombinovaná): 12,8 l/100 km
Spotřeba v testu: 17,7 l/100 km 
Cena testovaného kusu: 1 548 800 Kč

Za zapůjčení tohoto skvělého auta děkujeme firmě Tucar, která se zabývá dovozem US vozů a kde mají aktuálně nejširší nabídku Ramů na našem trhu. Zároveň bychom vás tímto chtěli pozvat na jejich akci, která je přímo spojena s vozy Ram. Jedná se o tzv. Ram kemp, který se koná již zanedlouho, ve dnech 3.- 4.6. 2023 v prostorách Hummer centra. Program celé akce je velmi rozmanitý a nechybí v něm samozřejmě spousta ježdění. Pokud tedy máte doma Ram, nebo jiný americký vůz, rozhodně neváhajte. Pro bližší info klikněte zde.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
25. května 2023, 23:10
0

Takže? Kdy ho koupíš? ;)

reagovat
bitner
26. května 2023, 15:24
0

2,5 tuny radosti. Osobně bych si tu v8 zabalil do Chargera, ale jako jo, az vyhraju v té sportce...

reagovat
Moctezuma
26. května 2023, 19:35
0

Mám tuhle V8 v Chrysleru 300, což je jinak vypadající Charger. Zatím jsou všichni kámoši mile překvapení, jak se hemi projevuje spolu se ZF převodovkou. Dneska díky bohu nemusíš vyhrát ve sportce. Dá se to koupit za rozumnou cenu :)

beastar
30. května 2023, 11:29
0

Ještě nezapomeň dopsat že ti to po městě žere 20l takže musí být dostupné taky pohonné hmoty. Při ceně 0,75 USD litr a tom když ti to občas proplatí ambasáda se jezdí asi krásně;) Navíc projev toho motoru je opravdu někde na úrovni těch pick-upů. Co nedožene výfuk to to neumí. Že k tomu musí mít německý převodovky mluví za vše. My co tankujeme skoro za dvě EUR musíme občas přemýšlet jestli se to vyplatí.

Ten první příspěvek 2,5tuny radosti je krásný protimluv a vážně by se dal brát asi jen u obrněné techniky.

Jinak 4.7 V8 Ferrari rules :))) Jediný co musím přiznat... ZF převodovky jsou jediný spolehlivý řešení..

Moctezuma
30. května 2023, 11:47
0

Už jezdím po Česku a není to tak hrozné. Ostrava-Prahu jsem jel za 8,8 a rozhodně né jak somrák. Zjistil jsem, že mám omezovač na 190kmph... Do 9l ti žere při svižnější jízdě většina aut, co váží 2 tuny. V Ostravě jezdím za 13-14. V Praze by to bylo určitě k 20. Btw, nikdy mi nikdo neproplatil ani peso. Nejsem somrák :)

I Maserati musí mít německé převodovky. Jojo, 4.7 V8 Ferrari rules, souhlas :) Ale servisovat bych to nechtěl.

Ram je super multifunkční auto, pokud zrovna nebydlíš na Malé Straně..

beastar
30. května 2023, 12:21
0

To není špatný ty spotřeby. Já jezdím dálnice kolem 14 když jedu normálně v rámci těch 150 kmh max. Větší města typu Praha 20 někdy i víc. A to mě teda vadí to se nebojím říct. Teď sem dvakrát ještě nutně musel fakt na drahou pumpu a jako nic moc. Já myslel že jste měli normálně nějaký cestovný proplácené. Už ani to státní není jistota:))

Servisovat to právě nechce nikdo. Já sem tady někde psal kolik to stálo minulý rok. Přiznávám že nějaký cesty s tím mám proplacené v rámci smlouvy o služebním voze, který služební jakoby moc není. Vychází mi to na kilometr asi půl eura za minulý rok. Dělal sem na tom ale spoustu věcí protože starý ...

Jo jako je. Nemusí to být ani nějaký centrum. Zrovna tady v těch našich malých zemích v EU to má skutečný využití málo kde.

A k tomu ZF jako musí musí, zkoušel se opak a jako to dopadlo. To víme všichni na piču.Jinak k tomu německému... Mám kolegu z Francie z Nice. Pořád Francie nejlepší, víno máme nejlepší, auta máme skvělý, armádu nejsilnější, riviéru nejdelší a tak dále. A teď nedávno přijíždím a hmmm Hmm Audi A8. Říkám hale kde je to nejlépe vyrobené ve Francii, zlatý ručičky??? Tak se tak pousmál rozpřáhl ruce a s přízvukem říká... you know allemand...

Moctezuma
30. května 2023, 16:22
0

Spotřeba je v pohodě. V Ostravě se ale jinak řídí než v Praze. V Ostravě prakticky počítáš kombinonžádné město. 14 ti to žere, protože se ti nevypíná polovina válců a určitě ti netočí motor 1600 otáček při 130kmph.

K Francií - klasika :))

Moctezuma
26. května 2023, 19:46
1

Úžasné auto, které jsem si málem koupil. Klasické klišé, že jezdí jen rovně jsem si několikrat vyslech i u svého auta. Ale kam jinam bych jezdil?:) Na okreskách se vybourat nemusím a do zatáčky raději přibrzdím.. Jezdím slušně a jen dementi s e46 s angel eyes, různé pseudo audi atd atd se musí stále lepit...

Tohle auto je na pohodu. Může nahradit jak MPV (pokud nechci 7 místné), tak osobní, nákladní, tažné a zároveň i zábavné auto.. All in one.

reagovat
sheogh
27. května 2023, 20:52
0

Jeeeeee :-)

reagovat
Ju
Junior
28. května 2023, 22:55
0

Tudle verzi uplně nechápu.
Na práci jsou dodávky.
Na masírku je ta Lara (...) něco verze.
Todle si uplně nedokážu představit využití. Ten interiér je strašidelnej.
Takže vopravdu jako náhrada Sharanu?

reagovat
beastar
29. května 2023, 09:39
0

Je to tak. Na převoz suti a podobně je toho škoda. A není to v podmínkách Evropy úplně praktický. Na pořádný streetflex je to takový moc pracovní. A ano ten interiér to je taková variace na Volvo trucks. Plus na dálnici relativně nudný a pomalý auto. Spotřeba a cena slušný na to kolik toho nabídne. Prostě verze pro fanouška US aut. Který má nějaký rozpočet a tak.

Ju
Junior
29. května 2023, 20:52
0

+ teda netřeba zapomínat na to, že je to nejlevnější novej RAM, kterej nevypadá jako ten classics starej. Tak možná proto? Stylovka pro nenáročné.



A ještě add Volvo Trucks - s tímhle by tě dnešní řidič kamionu poslal do prdele na tři doby :-)

beastar
29. května 2023, 21:52
0

Tak nějak. Pocitově je to cool verze. Už to má správný označení (když si teda fanda toho obecně) A taky trochu odráží tu historii a v Evropě je to jakoby exotika. A ano nevypadá to vyloženě jako pracovní auto, ale nebojí se to při nejhorším práce. Odveze třeba motorky atd. To nic nemění na tom že ten interiér už jen z fotky říká. Tady je rok 2009... A není to luxusní auto.

Jo máš pravdu spíš Renault trucks úroveň jak se jmenuje ta malá mrdina. Midlum?

mariov8
30. května 2023, 08:38
0

Já si taky pick-up vyzkoušel. Je to pro normálního Evropana celkem na nic. Ano, na korbě jsem si mohl něco odvézt na barák, ale... jízdní vlastnosti poplatné užitkovému původu, vevnitř malé ale zvenku obrovské, kde se otočíš s malým náklaďákem s pick-upem 2x couváš, na korbě nic nemůžeš u nás nechat, s boudou nic velkého nebo sypkého neodvezeš, bez ní zase do ho teče nebo rovnou prší. Děti se šli pokakat radostí, když jsem to dovezl, nemohli jsme je dostat domů, ale já jsem postupně chladl. Ale jo, jako třetí auto do rodiny bych si pick-up pořídil, ale furt se drbu po hlavě na co by mi byl. Osobní dodávka s půjčeným vlekem udělá tu službu jednou za rok také.

beastar
30. května 2023, 11:22
4

mariov8: Jasně. Více méně popisuješ ty nevýhody tady u nás na starém kontinentu. Prostě ono tady není Montana ani Oregon. Ta auta jsou konstruována pro ně tam. Je to stejný jako koupit si tady nějaké extra malé jpn auto. Taky prostě exotika pro fanoušky daných aut, značek. Na čemž není nic špatného. To se vracíme k tomu začátku a otázce co popsal junior. Já proti tomu vůbec nic nemám. Ten interiér mluví přesně proto jakože takové můžeš očekávat jízdní vlastnosti. Já se s něčím podobným naháněl v Alemanii na dálnici. Týpek na tom měl kola jak trubky samej chrom a HEMI nápisy. A chtěl závodit no a překvapivě proti mému starýmu trojzubci neměl šanci a po pár kilometrech co mě brzdil zvolnil. Ono to má fakt mamutí zátah a evidentně to na rovině táhne jak lokomotiva jenže od 160 výš už mu to prostě nejelo. Okresní silnice úplně končíš i s auty o půl levnějšími a slabšími. Určitě si to nikdo nepořídí na trhání rekordů a závody.... Jen prostě další mínus. A do toho pravého terénu to taky není to pravé. Nejvíc mě pobaví když to vidím stát někde v centru historického města typu Zurich, Praha, Munchen...

Ju
Junior
31. května 2023, 21:42
1

A mimochodem, jenom abych jako nekecal...
Já bych si nějakou tu lepší verzi, typu LongHorn (...), dokázal představit. To má už i vzduch, ne?Jezdil bych s tím daily a měl bych z toho hroznou prdel. Místo X5tky nebo Touaregu jakoby. Nebo TRX místo G63 na Starý Město a před Cafe Liberal. Abych správně pohoršoval debílky.
Problém je, že mě baví jezdit svižně a najedu ranec a na to se to prostě nehodí. Tak to nemám. Možná s dětma, místo Kodiaqu? :-)

Ale že tahle konkrétní verze mi prostě nedává smysl. Na daily pro člověk co má 1,5mio na auto je to takový meh. A na práci je to takový meh. Respektive spousta lidí, co by s tím mohlo pracovat, na to prostě nemá peníze. A ta část, co by na to měla, dojede na to, že kluci řemeslnický jsou docela pragmatický, takže i ten SDK frajer si to ke mně nejdřív v předposledním GLE přijel změřit a podruhý Renaultem Master namontovat. :-)

beastar
31. května 2023, 23:11
0

Junior: Point one taky nebyl primárně se posmívat autu. Mě to taky přijde cool a v pořádku. Občas takový auta potkám když jezdíme na nějaký menší parkurový závody. Jenže a to si řekneme taky na tahání vleku s koňmi je to taky vlastně minimálně neracionální. Transit udělá stejnou práci a ještě si v něm snadno uděláš šatnu a sedlovnu. Takže se asi shodneme na tom, že je to tady u nás prostě pro fandy pick-upů případně US Cars. Úplně to nebude plnit třeba roli rodinný muly nebo pracanta jako v US. Kde prostě ta móda jakože mám pořádnej truck na něm tuny chromu a obří kola rezonuje.

Jinak jestli myslíš kavárnu Liberál tak tam bacha aby ti neprorizl někdo pneu něco se nepřilepil:D Ano tam by se takový auto hodilo. Mimochodem Longhorn je naprosto geniální název ten kdo to vymyslel by měl mít doživotně ta auta zdarma. V našich europodminkach tohle auto pro úspěšný řemeslníky nebude téměř nikdy. Ve Švýcarsku nám přijel na bazén týpek v SQ5 sice asi tříletý naftový ale.... A úplně v pohodě. Pravda že si moc nedovedu představit že by dojel v pickupu s rohama.

Jinak je to jak píšeš s těmi cenami a tak dále. Závěrem je úplně jedno kolik se toho prodá tady. Protože to reálně tahle auta nedělá.

Stanley
01. června 2023, 13:08
0

Pohled z druhé strany: kamarád před lety vyměnil nějaké velké tlusté audi za podobnou V8 bestii a pro práci si ji nemůže vynachválit. Utáhne to to samé, převeze rodinu atd. Nižší spotřebu tdi biturba (ze kterého český fotřík povinně stříká) vynahradí nižší servisní náklady na americkou V8. Nízkoprofilovou kolotočárnu na audi (bo sport!) rád vyměnil za typické kola US trucku, jsou praktičtější a pohodlnější. Obecně se oproti audi stará o méně věcí a jiné pracovní auto momentálně nechce. Jo, a není milovník US aut, doma má jinak vše evropské.

Každopádně jsme v Česku, takže malý český fotřík, který se uznale ohlédl za audi, má s extravagantním US truckem problém, což dává najevo. To je negativum.

Za mě - když má řidič takovou stodolu v ruce, je neuvěřitelné, jak mrštné to auto je. Vevnitř spousta prostoru, výhled na krásnou kapotu a zvuk V8, snad všechny děcka tomu mávají. Pro pohodovou zážitkovou jízdu ideál. A pokud je to navíc auto-pracant a právě vydělává peníze, není co řešit.

Na druhou stranu chápu, že kdyby si takovou krásku koupil každý, kdo má dnes nudné SUV, tak se tu nevlezeme.

Ju
Junior
01. června 2023, 19:52
3

Beast: Já jsem v kafé Liberál tuhle byl, ze střední mám takovou pochybnou bandu kámošů, co se na podobný místa chodí vyskytovat. Paní servírová byla hrozně milá a neformální, přišla ke stolu a ptala se, co to tady tak voní. Ukázal jsem na bundu, řekl Hovězí kůže a už se nesmála... :D
Upřímně se děsím dne, kdy bych nějaký hovado chytnul, jak mi cosi provozuje s autem. Nějakou tu blokaci dopravy ještě jako OK. Nechytneš flek hned na začátku, jdou daleko, nechce se ti vystupovat.
Ale představa, že jdu v noci po parkovišti a nějakej šmoulíček mi tam ladí ventilek mě naplňuje hrůzou...

beastar
01. června 2023, 20:10
1

Junior: Mě upřímně děsí návštěva takových podniků. Občas se jí také nevyhnu. A pak ještě věci co se jmenují garden, heaven, veggie, vegge, rainbow a podobně. Co se týká auta teď parkuji krom jednoho auta v garáži jakože doma. No po městech je to jiná věc. Zatím mám štěstí. Já nejsem úplně velké postavy to ale doháním odhodláním a schopnostmi. Takže taky doufám při své výbušnosti, že nějakou batyku takto nenachytam. Mimochodem ten Ram ať je to jak chce by třeba pro nás dva mohl ještě znamenat jakýsi postoj k věcem a životu... D A neber to za ty prachy...

Ju
Junior
01. června 2023, 21:36
0

Já o tom uvažuju, ale pořád jsem (moc) pragmatickej. 2mio bez daně za (úplnou) píčovinu je na mě moc a kdyby, tak si koupím spíš Vette C7 ňákou tu lepší. Jako do hospody a tak. Kdyby to šlo nějak jakože omluvit, že je to na práci, dyť to stojí jak roční A6tka... jenže
Za minulej rok víceméně 50kkm hlavním služebákem, 10kkm STI pro zábavu a zhruba 5-6kkm dodávkama, kdy jsem holt z ředitelskýho přelezl do pracovního. Kdy by mi RAM byl uplně na hovno, protože L4H3 je L4H3 a kdybych si měl vybrat mezi tím a RAMem s vlekem, pojedu radši tou dodávkou, je to v praxi pohodlnější.
Z těch 50kkm víceméně prd prd nic po dálnicích. Nejsem cesťák "Praha - Frankfurt" ale "Praha - Vary - Sokolov- Cheb", stejně jako "Praha - ČB - Prachatice..." Okresky a tak. Dneska mi po 30 kilácích přes vopravdovou třetí třídu na Šumavě normálně odešly brzdy... Co já bych s tím RAMem dělal. Jasně, styl a komfort. Ale pak když teda jedeš, tak chceš spíš malý a silný. Než koráb. Zatím ještě jo, jeden zákazník mi tuhle říkal, kdy už dostanu rozum a koupím Ečko na vzduchu...
Vydělávat to samý co teď a jezdit jenom v kolonách ze satelitu do Karlína a zpátky, tak by fullsize pickup byla volba č. 1.
Takhle se to prostě nehodí. A upřímně ještě, v oboru se teď moc nehodí flexit, všichni rejou držkou v zemi. My ne, ale radši to nikde nevykládám.
Uvidíme, v plánu je nějaký rozmnožení a pak by to šlo omluvit. Snad to stihnu, než to zakážou. Už jsem prošvihl spoustu věcí, co jsem chtěl. Naftovou V8 pro tu nepatřičnost, s (novou a vlastní) naftovou R6 to taky vypadá blbě, Rkovej Golf s manuálem mi přišel jako strašnej styl.
M3 RWD M/T nebo právě ňákej henten velkej pickup. Nakonec asi budu muset vybrat jenom jedno z toho :D

Lukáš Naske
02. června 2023, 06:51
1

Junior: Ty jo – cením zmínku o Prachaticích. Čekal jsem, že takovej zapadákov už tu nikdo znát nebude :D

Jsem právě odsud (teda z Volar) a cesta z Prachatic na Libínské Sedlo (kde se občas jezdí i vrchy) je jednou z mých nejoblíbenějších. S diskusí o pickup to teda nemá nic společného, jen jsem rád, že i tyhle končiny tady lidi znají :)

A teda k tomu pickupu, ať diskuse pokračuje – tady do má pár lidí, ale vždy vyloženě pracanty, aby to auto vydělávalo, protože mít to jako soukromé je ve zdejším chudším příhraničí už fakt moc. Takže vyloženě na stavby a často jako tahače na auta. Hodíš plyn a má to i rozumné náklady na provoz a vypadáš jak king mezi těma všema Tuaregama (který budou ve skutečnosti ale pohodlnější i praktičtější, ale není tam zkrátka ten styl).

beastar
02. června 2023, 07:52
1

No jo chápu. Přece jen nejde o úplně málo peněz. Já už o tom uvažoval taky hodně. Vždycky doposud vyhrálo nějaký GL pak jsme měli toho Rangera. A vlastně vlek ti utáhne rozumně i to Glc. Takový pickup bych musel mít vyloženě jako svoje auto. Vzhledem k tomu že právě jezdím hodně dálnice. Nebo zase to město. Nemělo by to úplně velký smysl. Plus teda představa že to vlastně nedám ani k nám do garáže. Každopádně díval sem se na tyhle velký ameriky taky. Už v minulosti. Jsem na to prostě málo fanoušek daného segmentu. Jak píšeš je to píčovina.

A na alespoň práci jak píše Lukáš, nebo ten Stanleyho kámoš bych to prostě nijak nevyužil. A na tahání vleku s koňmi to zase nechce přítelkyně. Ta by chtěla klasicky Gecko:) Jenže na to zase nejsem dealer koksu ani nájemný vrah. Takže na kompromisu to nejde se dohodnout. A písek ani dříví prostě vozit nepotřebuju.

K tomu bitdi několikrát jmenovaném. Jo taky sem to chvíli chtěl prostě protože to je úplná blbost. A anti eko mašinka. No ale to je tak dvanáct let možná... Poslední větší diesel co sem měl bylo Ghibli diesel a ano skutečně to bylo fajn. Každopádně proti větším benzínum to vážně přináší jen nižší spotřebu. A taky bitdi v Audi byl servisní shit. To samozřejmě tady hemi je servisně levnější a méně náročný. Dneska už bych o velký naftě natož z bazaru neuvažoval.

Ju
Junior
02. června 2023, 16:05
0

Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj vůbec :-)

beastar
02. června 2023, 17:28
0

Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc jak roční a po více jak kilu. Tak nemít. Nebo počítat ke kupní ceně vozu asi tak x2.

Ju
Junior
02. června 2023, 21:15
2

Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem. Dělám v importu všehomožnýho + zásobování prodejen a ňák vyplynulo, že si poslední rok a půl dělám sám tu největší řeholi... Má to svý pro i proti, ale zatím to nějak zvládám.
Jediný co mě mrzí je, že ani ne tak kvůli nákladům, ale spíš prosté lidské omezenosti, nemůže úplně jezdit zlatou M4... Ačkoliv často jedu a říkám si kuuuurva, tady by mě to prostě bavilo, levá pravá podřadit apex řež. Jenže pak musíš zastavit, zaparkovat, jít tomu člověku podat ruku a vysvětlit mu, že se zase zdražovalo...



Poslední komentáře