Novinka od Mercedes-Benz vlastně nezní ani trochu špatně. Třílitrový řadový šestiválec s označením M 256 spaluje benzín, zabírá jen o kousek víc místa, než řadový čtyřválec a všechno jeho příslušenství, mimo jiné klimatizace nebo vodní pumpa, je poháněno elektricky a nikoliv řemenem.
Částečně elektricky je řešeno také přeplňování. Nový šestiválec dostane elektrický kompresor pro eliminaci turbo-lagu a na to konto může Mercedes řidiči dopřát pořádně velké konvenční turbo, které dodá výkonový kopanec ve vyšších otáčkách.
Na cestě už je standardní verze s výkonem 408 koní a točivým momentem přes 500 Nm, debutující ve třídě S koncem letošního roku, a také nově představená AMG varianta. Tu vyladili inženýři z Affalterbachu na 429 koní, 530 Nm a zajímavostí je i možnost „power boostu“ startéro-alternátorem, který krátkodobě přidá 20 koní a plných 220 Nm momentu.
AMG verze řadové šestky vyjede na trh v kupé třídy E, kde ponese označení AMG E50. Mercedes tímto způsobem postupně nahradí vidlicový šestiválec AMG 43, sloužící jako „polotučné AMG“. Vrcholné bi-turbo osmiválce, k mání třeba v AMG GT, zůstanou alespoň prozatím zachovány.