Již dříve se totiž začalo spekulovat o tom, že Porsche přivede na svět ještě jednu 911, která bude v té nejsprávnější možné konfiguraci. Dost možná to bude limitovaná edice, velmi pravděpodobně se nedostane na všechny, ale co je důležité – skutečně bude. A jak to podle posledních informací vypadá, bude už na březnovém autosalonu v Ženevě.
Vůz s názvem 911 R bude využívat jeden z motorů, které v zadní části vozí buď GT3 nebo GT3 RS (na fotkách). Jestli to bude plochá tři-osmička s výkonem 475 koní, nebo čtyřlitr s výkonem 500 koní, na tom zase až tolik nesejde. Co je podstatné, motor bude spárován s klasickou manuální převodovkou, nikoliv s dvouspojkovým ústrojím PDK, jako výše zmíněné varianty. Řidiči tedy ještě jednou (a dost možná už naposledy) dostanou možnost sami řadit a to u atmosférického motoru, který točí hodně přes osm tisíc za minutu.

Jenže kombinací motoru a převodovky puristické pojetí 911 R nekončí. Porsche totiž slibuje oproti GT3 elegantnější, méně křiklavé a klasičtější tvary, navíc bez obřího přítlačného křídla. Vedle toho obdrží novinka i o něco hubenější pneumatiky, které by měly nabídnout sice méně gripu a tedy menší rychlost na okruzích, ale výměnou za čitelnější a lineárnější charakter.
No a teď už zbývají jen zásadní otázky „kdy“ a taky „za kolik“. Jak naznačil produktový manažer August Achleitner, puristická 911 bude skutečně v Ženevě, ale bude také skutečně limitována počtem. Předpokládá se výroba jen několika stovek kusů, které budou s nejvyšší pravděpodobností vyprodány ještě před zahájením výroby. Takže pokud se vám doma válí zbytečných několik milionů, nepromeškejte šanci. Tohle Porsche totiž vypadá na budoucí sběratelský hit.








E36
21. 1. 2016, 18:45Je to hezké, ale auto co se vyprodá ještě před zahájením výroby a polovina půjde do sbírek rovnou je celkem na nic. Lepší by byla nějaká "normální" atmo 911 která by doplňovala běžnou produkci. Většina lidí by si asi koupila ty nové turba ( ne všichni zákazníci porsche jsou puristi ) a zárověň by zde byla alternativa pro nadšence.
bam4ever
21. 1. 2016, 18:48krasne zrhnute ... niet co dodat :)
tomas
21. 1. 2016, 20:06....pravda, ale ne-puristi kupujú Cayeny, Panamery a ostatný bordel
dave
22. 1. 2016, 02:21Já bych nad tím nebrečel, na světě je pořád ULTRAMEGAKRUTĚMOC aut, která jsou puristická a můžeme si je (pokud máme finance) koupit klidně zítra a začít užívat :) 911 není jediné auto, i když mě mrzí, že přichází o manuál a ATMO, ale to je prostě vývoj..
Aleš
22. 1. 2016, 13:37Já bych to zas tak nehrotil. Nakonec možná 911R nebude poslední 911 s manuálem. Teda alespoň podle toho co říkali lidi od Porsche v Listopadu 2015 a sice že příští 911 GT3 by měla dostat 6 rychlostní manuál volitelně. Teda doufám že jsem tenhle článek na Autoblogu pochopil dobře.
http://www.autoblog.com/2015/11/02/porsche-911-gt3-manual-transmission-report/
Nedy
22. 1. 2016, 15:10Neviděl bych to s 911 nutně černě. Když přišla 996, tak všichni plakali, že už je vodou chlazená a že Porsche není, co bylo a vůbec sluníčko nehřeje a vlaštovky lítaj nízko... No a pak přišlo 997 a všichni se z ní mohli zbláznit, jak je to jedna z nejlepších 911, ne-li nejlepší....