načítám data...

Ptejte se Vojty: Fiesta ST místo Volva?

27. května 2015, 17:21 3 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Někdy naše rady nepadnou na úrodnou půdu, a nebo se změní zadání. A občas se stane, že výsledkem je mnohem lepší volba než ta, která nás napadla, když jsme se pokoušeli radit poprvé. Jako v tomto případě...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Zdravim Autíčkáře podruhe!

Asi před měsícem jsem se ptal, jakou náhradu pořídit za moje Volvo C30. Měl jsem v hledáčku Mazdu 3, Focus atp., ale postupem času jsem zjistil, že tím, co hledám, by mohla být Fiesta ST150. Za málo peněz hodně muziky. Zítra se jedu s mechanikem podívat na jednu ze Švýcarska. Prý se tam nesolí a pokuty za rychlost jsou takové, že limity všichni dodržují – takže motor by nemusel být tak uhoněný jako z Německa. Za auto dostanu tak 130 tisíc, Fiesta je za 120 tisíc plus přihlášení. Vyplatí se? Mám do ní jít? Máte nějaké jiné tipy na nenápadné auto, co pořádně pojede, až ho vezmu na okresku? Spotřebu moc neřeším, jezdím jen o víkendech.

Díky, Vojta B.

Myšlenku opustit velikostní třídu Focusu a raději se podívat po nějakém hot hatchi o třídu níž už prezentoval Fernie ve své první odpovědi, když do výběru zařadil Suzuki Swift Sport – takže s myšlenkou na Fiestu ST rozhodně souhlasím. Přímo ve verzi ST jsem bohužel zatím nejel (pokud jí koupíš, určitě by nás zajímal test ;)), ale standardní Fiesta byla velmi zábavné a přitom zároveň prostorné a dospěle se tvářící auto. A soudě podle názorů lidí, kteří s ním jeli, posouvá ST všechny její vlastnosti ještě o notný kus dál – s tvým rozpočtem a požadavky to bude jedno z nejlepších možných řešení. 

Nicméně nebyli bychom to my, abychom se nepokusili nabídnout alternativu:

První alternativou je náš oblíbený vůz, který nesmí chybět v garáži žádného slušného kadeřníka – tedy jedno z našich Top 5 Gay aut pro petrolheady, Mini Cooper S. Oproti Fiestě bude i první generace Cooperu S patrně o něco málo rychlejší a díky malým rozměrům i živější a obratnější na okreskách. Problém může být se spolehlivostí a provozními náklady – přeci jen je to (při tomto rozpočtu) více než 10 let staré miniaturizované BMW s kompresorem.

Druhou alternativou, u které si však nejsem jist, jestli se podaří sehnat v dané cenové relaci v rozumném stáří a stavu, je stále geniální Clio Sport/Clio RS minulé generace. První exempláře už se pohybují v cenových relacích srovnatelných s Fiestou ST a z hlediska čisté zábavy patří ostré Clio k naprosté špičce mezi ostrými hatchi.

Nicméně i přes nabídku alternativ je nutno poznamenat, že Fiesta ST bude pravděpodobně nejlepším všestranným kompromisem, pokud jde o kombinaci zábavy a praktičnosti. Ale třeba na něco dalšího přijdou naši čtenáři…

Ale možná s něčím přijdou naši čtenáři. Napadá vás nějaké geniální řešení? Ozvěte se v komentářích. A pokud nemáte řešení, ale napadla vás zajímavá otázka, napište nám ji na redakce@autickar.cz

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

j3
j3rry
27. května 2015, 17:52
0

Fiesta ST je peckovní kapesní raketa... Pozice za volantem a poloha řadící páky jsou sice poměrně daleko od ideální řidičské pozice, nicméně to je asi tak všechno, co se tomu dá vytknout. Jezdí to až pekelně rychle, není problém na technickém úseku potrápit papírově mnohem rychlejší auta, nekouše to, není to náročné na údržbu a jediné mínus je absence chlazení serva, které při ostré okruhové zátěži prostě občas vycákne ven - ale tohle se dá řešit aftermarket chlazením... Ideální vozítko na víkendové early morning hoons, nebo autoslalomy a podobné srandy... Na nerovném povrchu už nepůsobí tak sebejistě, ale to dost možná asi žádný hot hatch...

reagovat
Pa
Panda
27. května 2015, 21:49
0

Vypadá, že s ní máš celkem zkušenost:) Mám dotaz k sezení. Měřím 188cm, rád sedím nízko. V nedávné době jsem měl několikrát tu čest s Focusem MkI., auto je skvělé, opravdu mě příjemně nadchlo a i přes rakovinomet pod kapotou jsem se s tím dobře bavil. Jenom se tam sedí jak na posedu. Celkově je to fajn, ale prostě strašně vysoko, jak oproti palubní desce, tak oproti silnici. Je to tak i s tou Fiestou? ST mi příjde jako ideální malý hatch pro člověka, co se chce bavit a nechce u toho finančně vykrvácet, ale trochu se bojím, že v malém interiéru (porovnáno s oním Focusem) to bude ještě horší.

reagovat
Vo
Vojta B.
28. května 2015, 01:53
0

Tak mi ji mechanik schvalil. :D Uz se nemuzu dockat, az bude na papirech. Zaloha zaplacena, tak snad do tydne bude doma. Na testu se urcite domluvime...:D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem