načítám data...

Ptejte se Vojtů: Solidní devadesátky

07. listopadu 2014, 16:29 11 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Jedničkový Focus je skvělé auto, ale má svoje limity. Čím ho ale nahradit? Ještě hravějším a charakternějším BMW, nebo raději sáhnout po usedlém Volvu? Nebo něco úplně jiného?

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Ahoj

Mám Ford Focus I Combi 1,8. a rad by som presadol do niečoho "solídnejšieho, a nie tak bežného, pričom by to bolo ešte poctivé a spoľahlivé auto z konca 90tych rokov. Páči sa mi Volvo S/V70 I hlavne svojím dizajnom (hlavne kombi). Nie som žiadny letec ani športový jazdec ale podla dostupných recenzii a testov by som Volvom prišiel o dobrá jazdné vlastnosti a previazanosť s autom Výmenou za húpavú pohodu a relax. Je to naozaj tak? Resp. sú nejaké alternatívy? (Uvažujem ešte nad Accord 6g, prip E46 a Legacy čo budú viac šoférskejšie auta. Pozeral som aj Saaby ale Vavrisova recenzia ma schladila :) Ročný nájazd mám 12 - 15tkm.

Vďaka za odpoveď

Adrian 

Ve srovnání s Focusem o provázanost s autem přijdeš téměř v jakémkoliv jiném kombíku nebo sedanu této kategorie, snad s výjimkou zmiňované E46. Jako první bych tedy doporučil ujasnit si, co vlastně od svého příštího auta chceš. Na jednom konci tvého výběru stojí auto jen o málo větší než tvůj současný Focus, nepříliš praktické, ale na druhou stranu jízdně a designově fantastické. Pokud hledáš kompromis mezi "autem pro benzínovou hlavu", potenciálním budoucím youngtimerem á la E30, řidičským zážitkem a praktičností, dostačující pro běžný provoz, potom je E46 perfektní volba. Při tvém nájezdu samozřejmě jen s benzínovým šestiválcem pod kapotou, nic jiného nedává smysl.

Volvo V70 z konce 90. let víceméně pravý opak. Poslední "pravé Volvo" i po designové stránce. A jakkoliv jsem s první generací nikdy nejel a znám jen její moderní následníky, jsem si docela jist, že i jízdně se bude chovat jako "pravé Volvo". Tedy jako ideální nástroj na to, naučit se dodržovat povolenou rychlost, přestat spěchat a možná si pořídit i fajfku. Určitě to bude fajn, ale dost pochybuji, že to bude z Focuse snadný přechod – pokud si tedy nechceš jako druhé auto pořídit E30 nebo MX-5, se kterou by sis dohnal zážitky.

Kdybys netrval na konci 90. let, navrhnul bych ti jako vhodný kompromis třetí (New Edge) generaci Mondea, které je zároveň pohodlné i zábavné, a navíc extrémně snadno servisovatelné. Pokud však přes devadeátky "nejede vlak", bude to s kompromisní alternativou horší. Accord by však mohl být dobrým řešením, i s ohledem na jeho extrémní trvanlivost…

Máte nějaký dotaz, který si zaslouží být zodpovězen? Pište na bobash440@gmail.com!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

k
k
07. listopadu 2014, 18:30
0

A co třeba Focus II s 2.0 ? I třeba kombi? Já mám HB a kombík mi nepřišel o nic míň zábavný.Naopak, s dvoulitrem velmi.

reagovat
šmoula nešika
07. listopadu 2014, 18:36
0

Když jste nakousli toho Accorda 6g. a Mondeo mk.3, do třetice mě napadá zde již vychvalovaný Nissan Primera P11. Řekl bych, že jsou to všechno podobná auta - dobře jezdící a po mechanické stránce poctivé vozy, ke kterým sedí atmo dvoulitr.

reagovat
Ma
Martin Klein
07. listopadu 2014, 19:03
0

A co Omega Combi 3.0 MV6, extrémně praktická a pohodlná loď... A když to uklouzne na rybě, je s tím extrémně snadná zábava bokem. Navíc vehikl, který je dnes skoro zadarmo.

reagovat
V7
V70
08. listopadu 2014, 02:24
0

Závady elektriky V70 u mého exempláře postihují části, které nemají vliv na pojízdnost - stahování oken (časem odchází spínač, originální díl je drahý, druhovýroba není), občas, hlavně v zimě, stávkuje seřizování zrcátek. Další závada je prasklý bowden na otevírání motorové kapoty. Ceny "spotřebního materiálu" jsou srovnatelné se stejně starými ostatními auty téhle třídy. Pokud je pro Vás hlavním kriteriem pohodlí a spolehlivost za sebe mohu doporučit :).

je
jelass
07. listopadu 2014, 22:52
0

volvo super, ale ty díly a elektrika, kterou dá málokdo dohromady. a taky stav ojetin je tragickej, navíc oproti bmw motory víc papaj. ale jinak se s tím jezdí krásně, to ano

reagovat
Ma
Martin
07. listopadu 2014, 23:06
0

No V70 tedy rozhodně není " poslední pravé Volvo ".

reagovat
Kr
Krteček
08. listopadu 2014, 14:25
0

A co tak Alfa Romeo 156 SW? Sice spíše už konec devadesátek ale vešlo by se.

reagovat
bonifacdruhy
08. listopadu 2014, 23:02
0

Tak nad velkým kombíkem jsem taky zrovna přemýšlel - ale u mě zatím vyhrává Saab 9-5 :)

reagovat
Hb
Hb11
09. listopadu 2014, 07:14
0

Co se tyka te V70 (a 850), tak nemuzu souhlasit s tim, ze by to bylo vyslovene nudne auto. Jizdni vlastnosti samozrejme odpovidaji tomu, ze je to dost velke auto s nahonem na predek (takze nic na projizdeni serpentin pro zabavu), ale sviznou jizdu podvozek bez problemu zvlada. Vsechno ma prijemnou mechanickou odezvu, celkove ma auto charakter, ktery jeste doplnuje super zvuk radoveho petivalce. Mam atmosfericky 2,5 20v, verze s turbem budou, co se tyka zabavnosti, jeste o level dal.. Na to, za jake ceny se daji sehnat me auto prijemne prekvapilo. Bezne spotrebni dily stoji doslova par korun. Jako jedine auto bych osobne mit V70 nemohl, ale myslim, ze to neni spatna volba..

Navic motory bez problemu zvladaji LPG, takze provozni naklady se daji hodne snizit.

Co se tyka kvality a spolehlivosti, tak mechanicky je auto kvalitne a dobre udelane, obcas zazlobi elektricka vybava, ale nic, co by vyradilo auto z provozu. Typicke zavady jsou treba svitici kontrolka ABS/Tracs - vetsinou staci proletovat kontakty v ridici jednotce, nebo nefunkcni pocitadlo km (mechanicke u 850) - ulomeny zub na ozubenem kolecku v tachometru. Interier obcas zavrze, plasty nejsou vzdy uplne dokonale kvalitni a dokonale zpracovane, ale to taky neni nic, s cim by se nedalo zit.
Motor se extremne rychle ohriva (kdyz je venku 15 stupnu, po 2km je chladici kapalina na provozni teplote) - tak rychle ohrivani jsem nezazil ani u mnohem mensich motoru.

reagovat
Ma
Martin
09. listopadu 2014, 16:25
0

Pokud by jsi stál o " opravdu poslední pravé Volvo ", pak bych Ti doporučil řadu 960, po r. 95 přeznačenou na S/V90. Neskutečně odolné, pohodlné a prostorné kočáry s téměř nezničitelnými 6-ti válcovými motory se vyráběli i s manuály ( spotřeba byla o cca 2 l nižší než s automaty ). Díky zadnímu náhonu maskovaly v provozu svou velikost poloměrem otáčení stejným jako Felicie. Výkony se pohybovali od 117 do 160 kW. Běžně se vyskytují s pohonem LPG. Servis je naprosto srovnatelný s ostatními značkami. Ceny jsou tedy poměrně nahoře, ale to jen svědčí o tom, že kdo tohle auto má, jen tak se ho nezbavuje ( za vrchol považuji částku cca 175 000 kč, po přepočtu ze švédských korun, za vůz z r. 96 ). Pochybuji, že by jsi stál o 6-ti dveřovou verzi long, nicméně v nabídce byla :-D. Nebál bych se nájezdu přes 200 000 a při případné prohlídce ani přes 300 000 km. Majitelé těhle kočárů se o ně většinou starali.

reagovat
Ad
Adrian
10. listopadu 2014, 23:33
0

Ďakujem za reakcie. Uvedomujem si, že som v podstate vymenoval šoférske autá. S/V70 je pravý opak. Racionálne to vidím na Accorda alebo Mondeo s V6. Volvo je u mňa čisto o dizajne a pocite solídnosti a aj istej zriedkavosti - proste funkcionalismus na kolesách a teda pocitová záležitosť. Rozhodnem sa zrejme podľa zachovalosti jednotlivých áut v inzertnej ponuke. V70 v benzíne je sama o sebe dosť zriedkavá rovnako ako zachovalá a pôvodná E46.
Z doporučených áut mi je blízka 9-5, no všeobecné recenzie sú dosť opatrne čo sa týka spoľahlivosti. Omegu zvážim :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem