načítám data...

Ptejte se: Věčné auto pro domácího opraváře aneb moderní kára nafurt

08. května 2017, 21:31 51 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Chcete si koupit auto, které už nikdy nebudete muset nahradit? Pak by mělo být nejen spolehlivé, ale také snadno opravitelné, protože všechno se jednou rozbije. Co bude nejlepší z aut na dnešním trhu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím,

mám na vás takový netypický dotaz. Jaký současný vůz by jste zvolili jako nejspolehlivější a současně nejsnáze opravitelný bez ohledu na výkony motorů, velikosti zavazadelníků atd.?

Mne třeba ihned napadne Dacie, která staví vozidla velmi jednoduše a prostorně, ale u té vyvstanou pochybnosti o spolehlivosti, když se půlka dílů hýbe již z výroby. Dalším je možná Citroen Cactus, který má všechny funkce sloučené do dvou displejů a i ty zadní okénka jsou pouze výklopná. Otázka je, jak bude ona elektronika vedoucí do dvou displejů spolehlivá po deseti letech. Škoda má zase nejlépe dostupné díly, ale svým provedením je spíše vhodná do servisů. Japonci jsou dobře stavění a většinou s atmosférickými motory, ale v motoru není příliš místa a na palubce je ovladač snad i na pšouknutí. A co taková ruská produkce, která tedy také není již jak bývala? Atd. Vy máte mnoho zkušeností a zajímal by mne váš názor.

Mockrát díky

S pozdravem

Petr

Ano, netypické dotazy my máme nejraději. A tenhle zrovna skýtá spoustu prostoru pro přemýšlení a kreativitu. Takže, vzhůru do toho…

Otázka spolehlivosti a opravitelnosti moderních aut je odvěkým tématem petrolheadů. Vzpomínám si, jak za mých mladých let kolegové nadšenci do starých Fordů a amerických aut vyjadřovali svoji nechuť až odpor k čemukoliv, co už nemělo karburátor a klasický dotykový rozdělovač. Ti starší mezi námi by si možná vzpomněli na jedince, kteří považovali Škodu 1000MB za zbytečně moderní a složitou.

Problém je totiž v tom, že spolehlivá a trvanlivá auta těžko poznáte, dokud jsou nová. Jsou totiž nová a tudíž ještě nejsou stará – což může znít jako něco, co by prohlásil Cpt. Obvious, ale je v tom i jistá hloubka. Teprve čas oddělí plečky od držáků, nechá odolnější vozy projít peklem života taxíků a dopravních prostředků chudého dělnictva, a vzniknou legendy. Jako třeba Brouk na úvodní fotce, který motorizoval miliony.

Odhadovat tedy budoucí trvanlivost – která v sobě zahrnuje jak spolehlivost, tak právě schopnost nechat se udržet naživu nepříliš kvalifikovaným mechanikem – moderních aut nebude úplně jednoduché. Přesto to zkusím.

Hned na začátku bych vynechal téměř všechna francouzská auta. Může se to zdát jako sprostý předsudek, ale od dob Peugeotu 504 dokázali v zemi galských kohoutů, makronek a macronka vyrobit skutečně trvanlivé auto jen zřídka.

Problém bude i s vozy německými. Většina značek od našich západních sousedů se buďto v prémiovém segmentu již nachází nebo se k němu snaží co nejvíce přiblížit (což se týká i pověstného souseda z Boleslavi). To znamená čím dál víc komplikovaných moderních technologií a auta navržená s ohledem na sofistikované jízdní vlastnosti, pohledný interiér s úhlednými spárami a tak podobně. Přidejte do toho občasný omyl na poli motorářském, jaké se v poslední době povedly snad všem zúčastněným, a zjistíte, že doby, kdy “echt němeská inšenýrsfí” znamenalo trvanlivost a spolehlivost už jsou nejspíše pryč.

Takže se musíme podívat do zemí, kde se auta staví metodou “neměň co funguje” a konstruují s maximální pragmatičností. Tedy daleko na východ – nebo na západ. Odpovědí musí být nějaké jednoduché, oblíbené auto, které se vyrábí dlouho bez velkých změn a které je schopné se vyrovnat s podmínnkami po celém světě. Které je jednoduché a vyrobené s pečlivostí, která zaručí jeho dlouhověkost. Takových aut je povícero, ale žádné není tak populární, vyráběné v takových počtech a tak pověstné svou kvalitou a trvanlivostí jako Toyota Corolla.

Téměř po celém světě – s výjimkou Evropy, která se nemůže nabažit svých sofistikovanějších strojů, hebčích plastů a dalších vychytávek – je to nejprodávanější auto vůbec. Jednoduchý sedan s pohonem předních kol, atmosférickou šestnáctistovkou, manuální převodovkou, ve standardní výbavě bez supermoderních vychytávek, na kterém je navíc vidět, že byl navrhován extrémně konzervativně. A na jeho vývoj mohlo být věnováno, vzhledem k prodejům, gigantické množství peněz, přičemž cílem bylo právě vyrobit jednoduché a spolehlivé auto.

Ale přeci nemůžeme skončit u něčeho tak obyčejného, tak obligátního jako je Toyota Corolla?

Kdyby šlo jen o spolehlivost, mohli bychom zvažovat volbu hybridního příbuzného Corolly, modelu Prius. Ale jakkoliv je servis Priusu mnohem snazší, než si lidé myslí, vyžaduje speciální znalosti a zkušenosti, které typický mechanik nemá. Takže Prius to nebude. Možná zanedlouho přijde doba, kdy nejsnáz servisovatelný čistý elektromobil, který je (s výjimkou baterie) mnohem jednodušší než moderní auta. Nicméně dokud nelze baterie koupit v autodílech na růžku, je to tak trochu problém…

Ale, když abychom nadále zůstali u stejné značky, máme tu jedno téměř dokonalé ztělesnění představ o autě, které je těžké rozbít a lehké opravit. Minimum moderní techniky? Ano. Jednoduchá a bytelná konstrukce? Rozhodně. Snadný přístup ke všemu a spousta místa pod kapotou? Že váháte. Solidní zpracování? Jasně.

Jediný problém je v tom, že Toyota Land Cruiser J70 už se nějakou dobu neprodává na trhu EU, protože její motory nesplňují emisní limity. Vyrábí se sice i v Portugalsku, ale jen pro export do Afriky. Nicméně pokud je podmínkou jen aby auto bylo v současnosti vyráběné, pak zadání splňuje – a jsem přesvědčen, že jak spolehlivostí, tak jednoduchostí údržby předčí všechny konkurenty jako je Land Rover Defender nebo Mercedes třídy G.

Co ale namísto ní pořídit, žijeme-li v zemi vyžadující emisní předpisy Euro6? Mohli bychom sáhnout například po Ladě Niva, zmíněné již v dotazu – přeci jen mezi ní a Land Cruiserem J70 jsou mnohé podobnosti. A opravovat Nivu je pravděpodobně ta nejsnazší věc na světě. Tedy pokud nezrezne. Ale pokud můžeme soudit z našich omezených zkušeností a z doslechu, Niva nebude, kulantně řečeno, zrovna konkurentem Toyoty na poli spolehlivosti.

Co tedy zbývá? Auta sice moderní, ale pracovní. Auta, která jsou vyrobená specificky s ohledem na to, aby jezdila dlouhé věky s co nejmenšími náklady na údržbu. Což vyřazuje osobní auta, pro která jsou téměř vždy důležitější jízdní vlastnosti, design, pocit kvality a podobně. Musí to být pickupy.

A to znamená Toyotu Hilux, která splňuje téměř všechno, co jsme zmínili u starého Land Cruiseru (s výjimkou výrazně modernějšího, přesto však stále bytelného, motoru), ale stojí méně peněz a můžete si ho koupit v nejbližším dealerství Toyoty.

Alternativy? Kromě obligátního Isuzu D-Max a Nissanu Navara by to mohly být tradiční americké pickupy ve svých nejchudších verzích. Zatímco Ram 1500 nebo Ford F-150 ve vrcholných výbavách připomínají spíše luxusní limuzíny, nejlevnější verze bez zbytečné výbavy, s řazením klasickou pákou pod volantem, jednoduchým osmiválcem a jednoduchým automatem, lavicí vpředu a žádnými zbytečnostmi, to jsou pořád auta, která vám vydrží milion mil. A potom možná ještě jeden. A pořád je můžete opravit stejně snadno jako staré pickupy – jen s tím rozdílem, že místo ladění karburátoru, měnění nejrůznějších těsnění, čištění rozdělovače nebo nastavování předstihu budete potřebovat umět zacházet s řídící jednotkou.

Vlastně bychom tak mohli říct, že takový Chevrolet Silverado s základní výbavě a s osmiválcem 5.3 OHV splňuje zadání úplně nejlépe ze všech současných aut.

A nebo jsme úplně vedle a něco zásadního jsme přehlédli. Co si o tom myslíte vy, čtenáři? Řekněte nám to v diskusi pod článkem!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ri
riprex
08. května 2017, 21:43
1

Vím, že to bude znít trochu blbě... ale Fiat s motorem Fire 8V, což je třeba současné Punto. Ten motor je mechanicky nezmar, elektronika v kabině se neposere, protože tam žádná není a že přestane chodit dálka nebo otevírání oken... to jsou detaily. Jezdit to bude furt, to jsem si jistej :D

reagovat
Franz Kafka
08. května 2017, 21:57
0

Ba ne blbě. Je to vlastně pravda prověřená v podstatě asi 20 - 25 let stará technika a její základ.

Romus
08. května 2017, 22:03
0

Potvrzuju, u nás jedna taxislužba jezdila jen Fiaty a Punta na plyn 400 000 na hrbu a furt jednou, většinou tomu teda svítí 4-5 žlutých kontrolek, ale jede to furt. Bohužel po zkušenostech s novýma 500L přešel na Dacie :o(

briza
09. května 2017, 11:03
0

Jestli se nepletu, tak u tohohle motoru může dokonce i prasknout rozvoďák a nic se nestane, protože na sebe nedosáhne píst s ventilem, jest tak?

Br
Breakthru
09. května 2017, 19:17
0

jo, rozvody se dělaj na cestách jak píchlý kola:D

Romus
08. května 2017, 21:48
0

Zase jeden článek kterej mě zasekne na hodiny na online konfigurátoru ( Silverado ) :o)

reagovat
Franz Kafka
08. května 2017, 22:03
-1

Lada Niva, Lada Vesta, Dacia Logan základ, možná Citigo a potom to co je asi uvedené v článku. Mechanik si poradí doma s čímkoliv viz. například tady blogera, co si renovuje doma takové auto jako XM. Mechanik amatér bude potřebovat prostor a jednoduchou stavbu. Nedovedu si akorát moc představit jak někde na vesnici opravuji doma na zahradě Silverado:)

reagovat
BobAsh
08. května 2017, 22:41
0

Niva fakt ne. To je auto na pět let a pak konec. Vesta bude nejspíš podobná, Logan je sice jednoduchej, ale nevěřím, že bude trvanlivej. Citigo mě napadlo.

A lidí, co opravujou na zahradách na vesnici Silverada, Ramy a podobný věci znám docela dost, nevím čím by se to mělo lišit od toho, když budou opravovat Toyotu...

Ev
Evlo
08. května 2017, 23:21
0

Akorat kdo by si chtel nechavat jako citigo, vrze tomu interier uz kdyz je to novy, takovou vec bych si nechvat nechtel. Nicmene si myslim, ze vetsina novych mainstream aut vydrzi super dlouho.

Franz Kafka
09. května 2017, 02:11
0

Ehm? Jistě? Já ale myslel že se bavíme o nových autech. Kolik tady asi je v Čechách registrovaných Ramů a vůbec US pick-up aut? Roky řekněme 016-017. A kolik majitelů opravuje auto za 1,5 míle doma. Vojto zůstaňme nohama na pevné zemi. Ano přesně tolik stojí úplně "obyčejný" RAM 5.7 nic, moc výbava. U starších ročníků je to samozřejmě jinak to by si potom, ale mohl napsat kolik znáš lidí co, doma opravují S-klasse, 7er, nebo třeba ZIL ,) Mimochodem moc lidí co doma servisuje třeba nový Yaris taky nebude. Pokud jde o stará auta tak doma se dá uservisovat cokoliv, když máš kde a snažíš se tomu porozumět.
Jinak s těma Ruskýma věcma nevím Vestu jsem neviděl a Niva je bývala držák ta dnešní nevím. Nedělám si iluze, že to staví nějak dlouhověce. Ten Logan má problémy hlavně s rzí. Citigo je plechovka, ale docela solidní provedení a kromě toho, že fakt asi bude vrzat a časem se jakoby rozteče podle mě vydrží.

Adam Forman
09. května 2017, 06:51
0

Ono je to s tou Nivou takové dvojsečné. Náhradní díly jsou všude, všechno jsou naddimenzované a snadno přístupné... Bohužel je tu jedno velké ale. Nivu bude člověk opravovat pořád a vlastně nikdy nebude tak docela opravená. Je to auto ze staré školy a k tomu patří i brašna nářadí v kufru a schopnost identifikovat, odkud že to divné klapání jde :-) Dacie bohužel ztrácejí na antikorozní ochranu a americké pickupy jsou sice bytelné a jednoduché, ale mírně mimo rozpočet normálního evropana. Osobně bych fandil japonským pickupům, či té Corolle...

bitner
09. května 2017, 09:43
0

Muzete mi nekdo vysvetlit, co furt mate s tou rzi u Dacie?
http://www.auto.cz/dacii-logan-1-4i-436-613-km-rozebrali-sroubku-co-zjistili-95020
Tahle hospodska moudra bych tady necekal.

XT
XTad
09. května 2017, 11:23
0

Citigo asi uplne ne. Minimalne bych se bal te ne uplne naddimenzovane prevodovky, navic uz z podstaty je to auto, u ktereho se nejaka velka zatez, nebo velke najezdy, nepredpokladaji a s ohledem na to bylo staveno.

Adam Forman
09. května 2017, 12:19
0

Tak buď budu za úplného blba, že nechápu ironii, nebo jsi ten článek nečetl. Celolak, výměna všech dveří a oprava zadních podběhů už po celolaku mi jako úspěšné odolávání korozi nepřijde. Dokonce tam mluví o plátech rzi na motoru (bohužel není zmíněno na které části motoru).

bitner
09. května 2017, 12:57
1

Pust si to video, kde mluvi o nosnych castech, brzdovych trubkach apod. Co se tyka kastle, tak srovnavat Logana ´05 a ´17 proste nejde. O Dacii se da rict leccos, ale rozhodne to neni vec, ktera se rozpadne pri prvnim poryvu vetru.

bitner
09. května 2017, 13:00
0

Jinak pokud bych chtel auto "na dozivoti", tak bych asi sel do te Corroly.

BobAsh
09. května 2017, 17:40
0

FK: Ano, žádný nový auto si typický majitel neopravuje doma. Ale typické desetileté auto už ano - a i těm novým autům bude jednou deset let a hádám, že tam dotaz směřoval. A desetileté Ramy a F-Series a Silverada si lidi doma opravují, protože proč ne.

Prostě Silverado, Ram a F-Series jsou pořád původem pracovní nástroje, jakkoliv u nás mají spíš image luxusního zboží. A jako pracovní nástroje jsou postavený, včetně toho, že se musí počítat s co nejsnazším servisem, protože typický majitel je pořád byznys, který očekává, že to auto bude sloužit dýl než jen 5 let / 100 000 mil, ale že bude makat, než se rozpadne.

Br
Breakthru
09. května 2017, 19:14
0

Nad tou Nivou se musím zasmát.V poslední době jsem se jedný naopravoval až až...naposled těsnění pod hlavou.Jednoduchý, bytelný, to jo....ale ta kvalita je ruská, prostě odfláknutá.Sype se to jak písek....a taky šlo o osm let starou.Kvalita se určuje asi podle toho kolik vodky padlo za směnu a jak moc jsou omačkaný formy....Fakt neplatí, že tohle je nezničitelný.Všechno chčije, netěsní a hlavně rezne....Ty Dacie taky stojijou pěkně za hovno.Pět let starej Logan je shnilej skrz na skrz, pokud se to nevyvařuje za běhu, tak to nic nevydrží.Kupodivu docela dobře postavený a vymyšlený jsou Kie.Korejci celkově stojijou za vyližprdel, ale tady kluci uvažovali resp. si nekomplikovali práci.Nebýt ty koroze, tak suprový auta, idkyž trošku rozvrzaný a hrozně nudný.....VAG taky stojí za kulový.Sice maj silnou reklamu, jsou to božský auta, každej to chce, ale když už se jde do hloubky, tak to žádná spása není a možná by se někteří divili, jak tyhle krámy hnijou.....

Franz Kafka
09. května 2017, 20:21
0

Dobře no souhlas. Jenom detail tady se jedná o nová auta. To znamená, že Dachnu ani VAG nekoupíš shnilý. Jasně asi za těch několik let se sem tam něco rozdrolí, ale tak jak to vidím dle názorů tady. Tak vyvařit by se muselo asi časem úplně cokoliv. Kia jak která. Co vím, tak třeba první Sorento je ohnilé naprosto běžně. Opirus nebo jak se ten humus jmenuje zrovna tak. Samozřejmě otázkou je taky jak se k tomu člověk chová. V garáži vydrží skoro všechno dokonce i Škoda 105 odolává zubu času potom statečně.

Ma
Matúš
08. května 2017, 22:47
0

Akákoľvek Dacia, keďže používa techniku starú 20-25 rokov, takže lacnú a preverenú. Samozrejme, mám na mysli autá s atmosférickými benzíniakmi. Na koróziu zabudnite, hnili hlavne Britské kusy, vyrábané kdesi v Indií.
Ďalšou možnosťou sú ľahšie dodávky, ako je napríklad Traffic/Vivaro/Primastar či MB Vito, to sú autá, pri ktorých sa vopred rátalo s tým, že ľudia ich budú cielene demolovať a musia to zvládnuť...

reagovat
Ja
James
12. května 2017, 18:52
0

Tady mám velmi dobrou zkušenost s triem Scudo/Jumpy/Expert HDi první generace. Nehnijou, motory jsou povedené, podvozky robustní a jednoduché. Jediná slabá místa jsou převodovky (nutno preventivně vyměnit stávající náplň za kvalitní olej) a přístup v motorovém prostoru.
Dále Transit TDDi 2 litr, toho jediné zásadně slabé místo je koroze, na kterou všechny dojedou.

JayK91
08. května 2017, 23:36
0

s tou Navarou bych to neviděl tak dobře ... přecijen nedávno Nissan řešil problém s tím že se lámou vejpůl :D

reagovat
lenochod
08. května 2017, 23:44
0
reagovat
lenochod
08. května 2017, 23:46
0

respektive aktualne se to jmenuje UAZ Van 2206 Buchanka

krab
09. května 2017, 00:10
0

No jo, ale opravovat do nekonečna má smysl jenom takový auto který za to stojí. 2 měsíce jsem vydržel bez karburátorovýho anglickýho stroje. Dýl to nešlo :-D

Tím pádem říkám, MGB, bude se na tom srát kde co, ale dílenská příručka je tenčí než bible. Díly jsou snadno dostupné a levné. Chce to čas a lásku. Když jste zamilovaní, čas si najdete :-D A bude vážně fungovat na věčné časy, je to opravdový stroj času. Ten svůj mám už deset let a až na krátkou přestávku, kdy si s ním hrál někdo jiný, zase špiní moje ruce šmírem :)

reagovat
Adam Forman
09. května 2017, 06:53
0

To je pravda! Úplně jsme zapomněli, že nesmrtelné auto je takové, které majitel zbožňuje ;-)

Franz Kafka
09. května 2017, 15:06
0

Hmm to je vlastně pravda. Předpoklad je že Logan asi nebude ten případ:) Tahle filozofie je těžká z nových aut vybrat dlouhověkost je těžké když teď jsou nová. Potom je vlastně odpověď cokoliv, co přinese člověku radost. Tak já bych si na zahradě teda chtěl opravovat asi Spyker c8.

Ja
James
12. května 2017, 18:55
0

To já zase AlfuR Disco Volante

vonkreuz
09. května 2017, 00:54
0

Suzuki Jimni.Stále žebřinový rám. Stále atmo motor. Stale celkem jednoduchá konstrukce. V motorovém prostoru nevládne doba plastová.

reagovat
Ji
Jiří
09. května 2017, 07:21
0

Akorát hnije pod rukama :(

briza
09. května 2017, 11:14
0

Nebudu si přihřívat polívčičku a nezmíním tentokrát mého milovaného Soba 9000, u nějž se dají v dílenské příručce najít perly typu "ve 450tis. doporučujeme zkontrolovat napnutí rozvodového řetězu" :)
Zmíním úplně jiné auto a to konrétně Toyotu Carinu E. Osobně mám ve svém okolí dvě. Jedna slouží v naší famílii, jakožto startovací auto pro čestvé držitele ŘP. Vizuálně auto odpovídá určení, ale pokud jde o techniku, momentálně má najeto cca 550tis. a jediná věc, která se řešila nad rámec běžného opotřebení, byla výměna těsnění pod hlavou. Druhou vlastní kamarádův pantáta. Kupoval ji jako novou, pak ji dal na firmu a tam jezdí doposud, spokojeně ukrajující posledních 100tis. k magické milionové hranici. Nemám k ní sice tak detailní informace, ale spolehlivost asi zhruba stejná, jako u té naší. Přitom je to auto stále relativně moderní a zároveň technicky nikterak složité. Ještě snad doplním, že ta naše je 1.6 a pantátova 2.0 a co si tak vzpomínám, ten dvoulitr nejel vůbec zle :)

reagovat
MartinCoupe
09. května 2017, 16:29
0

Jo, 9000 by to dat mohla. Kamos jednu ma, uz se pomalu blizi k tomu napinani retezu. :-) Ale dost mu rezne, nebal bych se rict i hnije :-)

Ti
Tim kutil Taylor
10. května 2017, 08:56
0

Jj, jednu nesmrtelnou Toyotu Carinu E (1992) mame taky doma. Dvojlitr jede velice prijemne.
Co mi se z clanku libi, je ten starsi LandCruiser; jeste to neni takovej extremne luxusni povoz, jako soucasnej LC v Evrope, je krasnej a verim, ze je urcite lepsi nez Defender, kterej taky mame.

ToMyx
10. května 2017, 10:01
0

S Carinou E mám také pár společných km, byla holka v rodině a za cca 180tis km žádný problém kromě klasické spotřebky (oleje a ostatní náplně, filtry, kotouče, desky a pár žárovek). Ten dvoulitr s ní opravdu slušně hýbal až bylo pro ostatní účastníky často velmi překvapivé, že lehce obtloustlý rodinný japonec byl tak živý. Za to vše mohla nízká váha, ale tím pádem i poměrně nízká ochrana posádky. Škoda, že hnila na klasických místech jako ostatní japončíci té doby (prahy, lemy, nosníky....), ale na druhou stranu u 20ti letého kusu byl původní výfuk netknutý a čisťounký zevnitř.
Když to tak vidím, pokud si odmyslím občasnou korozi nebo řešit kastlí do pozinku, podobnou výdrž měly i Corolla hatch s motorem 1,3, Nissan Almera s 1,4, Nissan Primera 2,0 a třeba taková Camry se šestiválem a automatem a další vrány z devadesátek....
Pokud bych měl vybírat dnes něco ultratrvanlivého + jednoduchého, napsal bych Vojtovi :-D

Ra
Rampa
11. května 2017, 23:28
0

CarinaE je zajímavá váhou, váží míň než třeba P10 Primera. Měl jsem 1.6 lift a měl provozní 1130 kg (tj včetně 75 kg řidiče) 2.0 má psanou pohotovostní 1160kg. Stinnou stránkou je torzní tuhost, při plném obsazení a přejezdu obrubníku úhlopříčně vydávala zvuky cituji "jako ponorka 10 km pod hladinou", čemuž u mého kusu dosti pomohla i postupující koroze. Ale při jízdě to nebylo až tak poznat, hlavně díky hodně měkkému odpružení. Vzpomínám na ni rád, na "důchodcovskou toyotu" jsem s ní zažil dost srandy. Jel jsem i pár 2.0 a jeden mám ještě doma ve formě vraku, ale 1.6 byla pocitově míň těžká na předek. Jinak platformu sdílela s T20 celicou, prakticky stejné nápravy byly i na E9/E10/E11 corollách a jako zajímavost v GTI provedení to byla první toyota se superstrutem (proto se jí kdysi říkalo 4-dveřová celica), jehož variaci později uvedl ford jako revoknuckle.. Mimochodem ty E10 a E11, ač se to někdy nemusí zdát, pozink mají.

Cu
Customman
09. května 2017, 13:05
0

Na téhle diskuzi je zajímavé, jakým směrem se posunulo vnímání "opravitelnosti" a "trvanlivosti". Ještě před cca 15-20 lety se koroze považovala za běžnou a vyvařování aut (nebo i prasáčtější způsoby řešení koroze) bylo celkem standardní činností i v rámci kutilské údržby. Elektronika byla oproti tomu skoro "smrťák". Dneska je to takňák obráceně. :)

reagovat
Br
Breakthru
09. května 2017, 19:26
0

možná by ses divil, ale ta auta se vyvařují pořád ve velkým.Hlavně před TK a hlavně prasácky...Dřív se spíš běžně dělaly čtvrtky, půlky atd. a nikdo se ani nepozastavil, dneska je to na článek v SM od nějakýho chytráka a následně pomalu na ČOIku....V tom je to trošku jiný, dneska se tím málokdo chlubí, všechna auta jsou nebouraný a po důchodci.Auta nebouraj a nehnijou už dvacet let, taková všeobecná lež....

Ev
Evlo
09. května 2017, 13:22
0

Realne z aktualni nabidky P100D

reagovat
ko
koch
09. května 2017, 21:33
0

Ja mam presne takove auto
...co si ho opravuju sam...
Je to jedno z nejhezcich aut vubec, je neuveritelne pohodlne, umi byt docela rychle, zboznuju ho ridit!
Poctivy, skvely, benzinovy 5ti valec s turbem, manualem.
Elektroniky bylo na tom tak akorat uz v dobe vzniku (2002)
Za tu zhruba dekadu na nem resim prakticky pouze spotrebne veci, dily zase az tolik drahe nejsou...
Jo a nehnije
To auto bude jezdit naporad (snad ho nerozbiju)
Jen uz se par let v teto generaci nedela
Volvo S60

reagovat
VK
VK
13. května 2017, 20:58
0

Až s podivem, jak málo tu zní Volvo. Přitom oproti zde jinak běžně uváděným značkám, najmě japonským, skutečně nerezne a to tak, že vůbec. alespoň co se modelů do přesazení na podvozek z Mondea týče.

Mimochodem, rekordní auto s nájezdem přes 4 miliony kilometrů dodneška - opět Volvo, P1800 - je s automatikou. Na margo přesvědčení o manuálu jakožto podmínce spolehlivosti a dlouhodobé opravitelnosti.

martin_100
11. května 2017, 11:35
0

Jasný škodovka má nejdostupnější díly, ameriky žerou i trávu podél silnice, tdi vyrábí naftu a dárky nosí ježíšek. Dokud je tu většina lidí co takovym kravinám věří tak náš vozovej park bude furt vypadat tak jak vypadá - škodaland forévr p*čo.

reagovat
Franz Kafka
11. května 2017, 12:10
0

Fordem tam a vlakem zpět. Alfa je nespolehlivé auto. Na Bmw jsou drahé díly. Japonec na konec a nejsou na to díly. Audi prevlečená škodovka. Fiat moc rezne. Korejci jsou nekvalitni a nikdo to neumí opravit. Mercedes je pro staré ďedky. Porsche je jenom pro bohaté. Škodovka je spolehlivá. Nejlepší rodinné auto je Rapid. Hybrid je drahý na servis. Ferrari je skvělé na každodenní ježdění... A tak dále. Dokud tomuhle budeme věřit tak nejlepší auto bude stále to, které máme rádi. Potom stojí za to ho opravovat do nekonečna a ještě dál.

Franz Kafka
12. května 2017, 19:21
0

Vojto dobře to si uvědomuji jak a proč je to stavěné. Nicméně chceš mi tvrdit, že Rama ročník 2007 ve velké míře lidé servisují doma někde ve stodole? Ok někteří borci asi ano, ale jako příklad bych to moc nebral. Na to nemusím rozumnět amerikám. Jinak to se asi bavíme o nějakém základu ne? Nedovedu si představit, že 13 let staré suv od M_B servisujeme doma. O S4 ani nemluvě. Nemám na to čas, náladu ani schopnosti. Takže ok jde se to naučit, dočíst. Dílnu lze vybavit, ale i tak těch lidí bude minimum a hádám, že servis toho pickupu se asi dělá někde ve Virginii líp když tam toho jezdí mraky. Než v Horních Hřešících na Vysočině. Navíc koukal si kolik tady stojí třeba Ram základ věřím, že ano. Jasné to nebyla součást článku, ale i tak v Cz z toho ve finále vyjde jako vítěz Corolla, Fire Fiat, Citigo a tak, než dinosauři typu Silverado.... Pro fanouška amerik asi jasná volba.

krab
11. května 2017, 13:14
0

Hindustan Ambassador. Na tohle auto, který motorizovalo Indii se zapomělo. Už se 3 roky nevyrábí, nenašel jsem co přesně ho nahradilo a letos značku Ambassador koupil Peugeot... takže možná už to přestalo být auto pro domácího opraváře nafurt : http://jalopnik.com/get-excited-peugeot-buys-indias-iconic-ambassador-bran-1792340955

Ale tohle, je auto který je licenční Morris Oxfort, konstrukce 50tých let , pořád vylepšovaná indickýma rukama :D Lepší auto pohledat.

No, kdyby ta otázka byla o motorkách, jednoznačně bych odpověděl Enfield Bullet 350/500 OHV. A ten se narozdíl od Ambassadoru stále ještě vyrábí a můžete si ho koupit i u nás.

reagovat
krab
11. května 2017, 13:16
0

...Morris Oxford... ( ne Oxfort :)

Franz Kafka
11. května 2017, 14:29
0

Nejlepší motorka je jednoznačně Babeta, nebo Simpson. To opravíš i v lese klackem.

Fax Slupson
11. května 2017, 22:10
0

Zrovna si pohrávám s podobnou myšlenkou – současné auto navždy s minimální péčí – a momentálně u mě vede Nissan NV200 Evalia v benzínu (protože aktuální Corolla je jen sedan a pick-up taky ne, protože když vysedám z pick-upu nebo SUV tak si připadám trapně – vždycky zůstanu viset zadkem na hraně sedačky a bezmocně klinkám nohama). NV200 je globální, všechna řešení prověřená. A navíc je to zcela mimo kategorie – bude to stejně divnej "Unsuspecting Van" teď i za 15 let. Co myslíte?

reagovat
Ja
James
12. května 2017, 18:35
0

Jednu Corollu na životním zcestí už X let dojíždím, rv 1999, najeto (asi?) 245t km (což by na Corollu přece mělo být nic), motor 1.3 63kW bez VVTi. Nemá to u mě jednoduché, na druhou stranu spotřebka typu filtry, kapaliny, rozvody, svíčky je měněná pravidelně. Do všech olejů jsem přidal a přidávám aditivum Prolong. Na autě je každopádně už dost znát, že má hodně za sebou a už né tolik před sebou. Tím chci říct, že se od toho nějaké zázraky - ve smyslu jak to i po půl milionu bude bez chyb a působit jako zánovní auto - čekat nedají.

Co se mi nelíbí: koroze karoserie, zatuhlé brzdové třmeny, hnije mi chladící kapalina netuším proč, interiér (volant, plasty, přepínače) se roztéká a degraduje hůř než u staršího Fiatu, interiér vrže (ale znám i mnohem horší), blbě řešený nedělený výfuk který se hůř shání, benzínová nádrž je plechová namísto plastová, vůle a bouchání v podvozku, úplně debilní systém benzínového filtru, šílený přístup ke kabinovému filtru, divná geometrie zadní nápravy kdy se ojíždějí boky zadních pneu, už opět potřebuje nové tlumiče pérování, péra na nápravách se unavují, hlavně zadek, nejdou sehnat brzdové štíty za shnilé.

Co se mi líbí: jakási dobrá kvalita z toho celkově cítit jde (páčky, řazení, motor, ...), nezávislé zavěšení vzadu, kotouče i vzadu, funkční nedoplňovaná manuální klimatizace, celkem solidně působící kulisa převodovky (proti jiným), skleněná přední světla (ale s hrozným přístupem k žárovkám), motor je dobrý mix dobrého výkonu/kvality/jednoduchosti/přitom 4bod DOHC, přístup v motorovém prostoru je dobrý, nikdy mě to nikde nenechalo, dobré jízdní vlastnosti, relativně nízká hmotnost.

Jinak v jedné místní firmě jezdí starý Hilux, který má najeto 1.500.000km... motor a asi ledacos dalšího už samozřejmě nemá původní a jízda je v tom prý hrozná, ale jezdí stále.

reagovat
ho
honzaj.
28. dubna 2018, 12:39
0

Na tohle se dá jít dvěma cestami - koupit opravdu kvalitní auto a doufat že vydrží "až do smrti". Kamarád například koupil téměř 7 let starou Audi a6 a jezdí jedna radost. Žádná porucha, nic. Prostě nesmrtelný motor. :) Na druhou stranu mi přestalo pořádně držet stínítko u řidiče na jedné straně a vyměnit ho stálo tisíce, protože se muselo kvůli opravě takové "kraviny" vytáhnout celé čelní sklo.
Nebo si pořídit nějakou starou felicii, kterou si doma slepíte lepicí páskou. V http://www.autoplus-praha.cz/fotogalerie mi na ni seženou náhradní díly za babku a opraví během pěti minut. Takže nesmrtelné auta dvěma směry. :) Záleží jestli máte víc peněz nebo času.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem