načítám data...

Ptejte se: Nové nebo ojeté za 300 tisíc?

Dilema nové versus ojeté auto je tady odjakživa. V posledních několika letech však nová auta začínají mít na své straně překvapivé výhody.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dobrý den,

rád bych Vás požádal o radu.
Na jaře příštího roku nás čeká koupě nového rodinného vozu. Ale jsem absolutní laik a potřeboval bych poradit s výběrem.
Rád bych do vozu investoval něco kolem 300 000 a zde už začíná první dilema, zda nový vůz v nějakém základu nebo vůz 2 - 4 roky starý ale v lepší motorizaci a výbavě.
Nejem žádný fanoušek řízení, auto používám pouze jako dopravní prostředek s tím, že jednou za rok s ním jedeme na zahraniční dovolenou.
Ročně autem najedeme 12 - 15 tisíc km. Rozhodně preferujeme benzín. Nemáme vyhraněnou značku, rádi bychom značku s nízkou mírou poruchovosti.
vůz by měl být 5 dvéřový popř. kombík. Jsme zvyklí jezdit víceméně podle předpisů, ale také by měl mít dost výkonu na občasné předjetí kamionu, ale zase aby nám neudělal díru do peněženky.
Předem děkuji za radu.
S podravem David V.


Davide, děkujeme za zajímavý dotaz. Můžeme si na něm totiž v celé kráse ukázat, jak se časem mění automobilový trh a některé ‘osvědčené pravdy’ ztrácejí svou platnost. Onou osvědčenou pravdou mám na mysli zejména houfně rozšířený názor, že kupovat nové auto je hloupost. Ekonomický nerozum, který se v žádném případě nevyplatí a pro soukromého nenáročného člověka je mnohem rozumnější pořídit si zánovní a lehce ojetý vůz ve věku kolem tří let. Vždyť každý Pepa přece ví, že nové auto ztratí 20% ceny, sotva opustí parkoviště autosalonu. Tento dojem nejspíš natolik prorostl do podvědomí lidí a ovlivnil jejich chování, že nyní můžeme být svědky naprosto paradoxní situace. U některých modelů aut lze nový skladový vůz koupit za prakticky stejnou cenu jako roční ojetinu a tříletá auta poskytují často tak malý pokles na ceně, že rozhodně nemůže být řeč o nějaké zázračné ekonomické výhodnosti oproti novému autu. Tento stav se pojí především s nejlevnějšími kategoriemi aut a tak už je vám asi jasné, jak se bude rýsovat odpověď na váši otázku.

Ještě chvíli bych ale zůstal u ekonomické stránky věci. Podíváme-li se blíže na výše popsanou situaci, začnou mít nová auta v rukou prakticky všechny trumfy. Skokový propad hodnoty je totiž hlavním objektivním důvodem, proč si nové auto nekoupit. Uvážíme-li, že u levných typů aut tento efekt díky vysoké poptávce po zánovních vozech skoro vymizel, je málo racionálních důvodů, proč upřednostnit dvou či tří leté auto ve stejné výbavě a motorizaci před novým… I zánovní auta totiž v dalších letech stále čeká poměrně strmý pokles hodnoty, velmi podobný tomu u aut nových. Jediným argumentem pro pořízení zánovního auta je tedy ve vašem případě požadavek na silnější motorizaci a trochu výbavy navíc, které by se nevlezly do rozpočtu.

Při nájezdu 12 – 15 tisíc kilometrů ročně chválím výběr benzínu – pořizovat naftový vůz by nemělo smysl. Dále si budu troufat odhadovat, že pokud berete auta pouze jako dopravní prostředek, jezdíte podle předpisů a nemáte žádné vysoké nároky na výbavu, bude vám s velkou mírou pravděpodobnosti stačit základní varianta nového auta. Už motorizace s cenou kompatibilní s vašim rozpočtem mohou poskytovat uspokojivou dynamiku. Také dostatečná elektrická výbava, klimatizace a nastavování sedadel a volantu už naštěstí patří k samozřejmým záležitostem prakticky u všech modelů a z hlediska nenáročného uživatele to je zcela dostačující pro spokojený život. Snad jen tempomat by mohl být žádanou položkou příplatkové výbavy. Z tohoto důvodu se domnívám, že lepší volbou pro vás bude koupit zbrusu nové auto než obětovat několik roků a desítek tisíc kilometrů za pár kilowatt a položek výbavy navíc. Teď už ale pojďme ke konkrétním autům.

Bohužel jste nezmínil velikost vaší rodiny a z ní plynoucí prostorové požadavky. Pokud by nebyl problémem skromnější prostor na zadních sedadlech, nabízí se jako jedna z prvních možností domácí Škoda Fabia Combi. Novou Fabii s motizací 1.0 TSI lze do 300 tisíc spolehlivě sehnat ve výbavě Trumf a při troše vyjednávání v autosalonu snad i ve výbavě Ambition. Litrový tříválec sice na mnoho lidí působí jako nepovedená provokace, avšak kolega Dan se nedávno při testu VW Polo přesvědčil, že jde o velmi živou a schopnou jednotku. Pokud byste slevil rok stáří, našla by se jistě roční Fabia 1.2 TSI s výbavou Style.

Trochu více vzdušnosti a rodinné praktičnosti, za to menší kufr, může poskytnout Opel Meriva, který se pro změnu zamlouval redakčnímu kolegovi Matějovi. Meriva pomalu končí svůj životní cyklus a na stránkách Opelu už dokonce ani není v nabídce – u jednotlivých dealerů ale ještě určitě budou neprodaná skladová auta. Vzhledem k větší hmotnosti Merivy bych se však rozhodně přimlouval pro hledání motorizace 1.4 turbo 120 koní, protože základní atmosférická jednotka o výkonu 100 koní už se dá označit za poměrně lenivý motor vhodný jen pro velmi klidné řidiče. Než se vrhneme do vod třídy kompaktů, zmínil bych ještě jednu záležitost z Rumunska. Hluboko pod 300 tisíc se dá pořídit Dacia Duster Arctica s atmosférickou jednotkou 1.6 o výkonu 115 koní. Jde o ryze účelné a utilitární auto, leč za dané peníze nabízí pro rodinu spoustu prostoru, schopností i hezkou výbavu. Pokud vám nevadí levnější materiály a image low-endového vozidla, myslím si, že Duster dokáže splnit mnoho každodenních požadavků a mohl.

A na závěr tedy zmiňované kompakty. Rozpočet 300 tisíc není v této třídě na žádné velké vyskakování a proto bych zaměřil pozornost na modely u konce generačního cyklu, kde se dá očekávat ochota prodejců poskytnout zajímavé slevy. Pokud k tomu přičteme slušné místo na zadních sedadlech a trochu kufru, rýsují se mi tři favorité v podobě Fordu Focus, Kie Cee’d a Fiatu Tipo. Všechna auta lze se základními motorizacemi 1.6 Ti-VCT resp. 1.4 CVVT resp. 1.4 Fire pořídit už pod hranicí 300 tisíc korun pokud půjde o hatchbacky a okolo 320 tisíc v případě varianty kombi a jsem si jist, že všechna disponují souborem vlastností, který nenáročného uživatele jistě uspokojí. Fiat má výhodu v šestistupňové převodovce. Focus vyniká kultivovaností jízdy a Kia nabídne nejlepší výbavu. Všechna auta by měla zcela uspokojit prostorové nároky běžné rodiny, stejně tak všechna (a zejména Fiat) však budou mít dynamiku na hranici akceptovatelnosti. Pokud kombíky naložíte nákladem, nebude předjíždění kamionu žádný med. V případě kompaktu by tedy ona tříletá ojetina mohla dávat ze všech jmenovaných aut největší smysl.. Jenže za starší Ceeď 1.6 GDI nebo Focus s motorizací 1.0 Ecoboost 125 koní s rozumným nájezdem pravděpodobně zaplatíte ještě o chlup více, než za skladovku se základní jednotkou. Tedy okolo 330 tisíc. A proto by možná nebylo zlé kouknout také po posledním ročníku minulé generace Hyundai i30 s jednotkou 1.6

Záleželo by-li na mě a nemusel-li bych na zadních sedadlech vozit vyšší osoby, padla by má volba na roční Fabii Combi 1.2 TSI 110k (čistě jen z osobní averze vůči tříválcům). Kolega Dan Borský zase silně uvažuje, že manželce pořídí nového Dustera. Snad jsme tedy pomohli a na závěr samozřejmě předávám slovo našim čtenářům, kteří dokáží vždy přidat k tématu další užitečné poznatky.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Standa
22. ledna 2018, 08:06
0

Přijde mi, že v posledních letech se pokles ceny aut změnil neskutečně. Bylo období, kdy běžné 10 let staré auto ve slušném stavu bylo za 10-15% ceny nového. Teď se to pohybuje i na dvojnásobku. O mladších autech ani nemluvě. Pokud si to spojím s větší citlivostí turbomotorů k zacházení, tak bych určitě preferoval nové proti jetému.

reagovat
Bavoraczech
22. ledna 2018, 08:25
0

Zní to zajímavě. Možná by tedy v našem prostředí stálo při daném nájezdu za to, koupit si auto nové a za dva roky jej jako zánovní s minimálním cenovým poklesem prodat a na další dva roky si koupit opět zcela nové auto... ehm... nějak mito začíná připomínat operativní leasing...

reagovat
ma
martinw
22. ledna 2018, 08:38
0

Sam sem v podobne situaci pred 4 lety zvolil novy vuz za 310tis Skodu Rapid Spaceback 1.2 TSI Ambition Fresh, s najezdem 120tis za 4 roky si na vuz nemuzu stezovat. Nyni je zustatkova cena kolem 120 - 140 tis kc a s vozem nebyl jediny problem, sedacky/Volant/radici paka neosoupane vypada to ok.

Take mi byl doporucovan Ford Focus ale skodovka v tu dobu nabizela o dost lepsi podminky zaruky a triletou smlouvu vcetne havarijka + GAP + skla, zver (Skoda Plus) za cca. 6500kc - to me nakonec presvedcilo. Zvlast u noveho vozu bych do jine pojistky nez havarijko+GAP nesel protoze neni nic horsiho kdyz to auto rozbijete a nedostanete od pojistovnu ani korunu.

V mem pripade se za 4 roky / 120tis km auto propadlo v cene o cca. 190tis. kc coz vychazi ~ 50 tis korun na rok provozu, coz neni tak zle kdyz si predstavim ceny operativnich leasingu. Verim ze dalsi 2 az 3 roky s tim autem najezdim.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. ledna 2018, 09:54
0

To je nějaký příliš pesimistický propad hodnoty - aka nejnižší výkunpí cena v autobazaru, ne? Rapidy 2014 začínají na ceně okolo 200 tisíc Kč.

ma
martinw
22. ledna 2018, 10:54
0

Ano, mozna je to podstreleny odhad prekvapuje me jak si ty auta drzi hodnotu I s najezdem pres 100 000 km.

beastar
25. ledna 2018, 01:25
0

Panstvo Rapid je momentálně auto s nejnižším propadem hodnoty nejen v prvním roce po nákupu. Až za ním je i oktávka a sup. Je to držák.

Ronoath
22. ledna 2018, 08:51
0

Já jsem před rokem šel do nového Tipa. Jsem astmatik, a tak jednou z důležitých věcí pro mě byla jistota, že se v autě nekouřilo. I u skladovky se dá sehnat sleva, a já bych jistě preferoval nové. Navíc sem tam se dá sehnat i nějaká akce s výbavou zdarma a podobně. Jen by mě zajímala "dynamika na hranici akceptovatelnosti" - 1.4 v Hyundai i30 (mám za to, že to je stejný motor jako v Kii) je pěkně líný, zatímco 1.4 v Tipu mi připadá pocitově silnější. Ale schválně píši "pocitově"...

reagovat
krab
22. ledna 2018, 09:07
0

Vavris to zhodnotil pro tazatele určitě dobře. Jenže mě stále vrtá hlavou, že není možné najít atraktivnější nabídku na trhu ojetin. Za 300 +- se už přeci dá koupit ledacos :)

Abych neporušil to pravidlo 2-4roky stáří, tak jsem v inzerci narazil na krásnou červenou Fiestu ST za 329 s nějakými nec. 27tis. najeto od soukromého inzerenta. To je rozhodně oproti autům, které doporučuje Vavris trefa do černého - jelikož náš tazatel třeba potom co si Fiestu ST koupí, bude mít konečně radost z řízení. ( Píše, že auta ho moc nezajímají...) Jenže : Kolega Dan v redakčním chatu poznamenal cosi, že se s jedním dítětem pomalu ani nevejdou do jeho zánovní Mazdy 3, když jedou na delší jízdu... čili třídveřová Fiesta představuje trochu problém ... pak jsme posunuli debatu směrem k tomu, že já jako dítě cestoval s rodiči na dovolenou Škodou 105, moje partnerka Trabantem až do Tater a Bobešovi prarodiče dokonce cestovali do dalekých krajin ve Fiatu 600D ... Zkrátka, aktuální Fiesta je v porovnání s dávnými dobami vlastně obrovské auto! No , nic ....

A tak jsem pátral dál. Zachoval jsem tedy pravidlo pěti dveří a přidal bonus v podobě kombíku. Akorát jsem poručil pravidlo (do 4 let stáří). A jasný vítěz by byl nějaký u sousedů v Německu zakoupený pětkový bavorák touring. Specificky model 523i Touring ( E61 po faceliftu). Výběr na mobile.de je slušný, dá se v rozpočtu najít i málo jetý kousek s jasnou historií atd. Motor N52 - řadový šestiválec je stále docela bezpečná volba co se týká spolehlivosti, většinou bude i s manuální převodovkou, spotřeba nízká, na nájezd 12-15tis ročně a rodinnou dovolenou je to výborné auto.

Kámen úrazu : doma jedna E61 po faceliftu asi 2.5 roku sloužila. 525d xdrive. Pokles ceny mezi nákupem a prodejem za ca 70 tis km byl ca. 100tis korun. Už se kupovala ojetá. Jenže náklady na celkovou údržbu a opravy ( přestože to bylo auto z věrohodného zdroje) se vyšplhaly na 150 tisíc ... ( závada mechatroniky aut. převodovky - hlavní viník)

A to je přesně ono : já bych v téhle situaci volil jednoznačně zase starší ojetinu. Přesvědčit o opaku bych se nenechal. Ale koupil bych benzínovou pětku kombi s manuální převodovkou, tím se tam eliminují některá rizika a hledal v Německu co nejhezčí. u nás moc nejsou. V Dvouletém horizontu , při tom malém nájezdu a při troše štěstí budou náklady na provoz minimální a pořád budete jezdit v hezkém autě s důstojným motorem se kterým se nemusíte bát předjet cokoli rychlejšího než Avii :)
-
Komentář upraven 22. 1. 2018, 09:08:48
-
Komentář upraven 22. 1. 2018, 09:09:38

reagovat
ma
martinw
22. ledna 2018, 09:30
0

Ja bych se starsi ojetiny nebal ALE vim ze mam doma jeste druhy auto takze nejake opravy v servisech by me tolik nepalily. Pokud bych mel jediny vuz, asi bych do starsi ojetiny nesel a kdyz tak do siroce rozsirenych typu aby se necekalo na dily. Jinak podle srdce by se mi starsi BMW libilo o tom zadna, jen to neni uplne racionalni volba :)

Jo
John Galt
22. ledna 2018, 10:00
1

To Krab: Nemyslím si, že tazatel pořizuje auto na 2 roky, takže staré 5er není něco co by se aspoň blížilo zadání. Fiesta ST už je lepší, ale co dotyčný získá oproti autům, které navrhuje Vavris? Hluk, vyšší spotřebu a méně pohodlný podvozek.

M P
22. ledna 2018, 10:31
5

Sorryjako, teď bude kopanec dovnitř redakce: obávám se, že krabovy nápady jsou jedním z důvodů, kvůli kterým v očích auty nezasažených lidí působí nadšení petrolheadi jako nedůvěryhodná individua :D
Jako absolutně nechápu, proč by člověk, co vyloženě říká, že nemá rád řízení, by si měl pořizovat starý bavorák se zadním náhonem a ještě panebože s manuálem. Takový člověk má naopak mít auto, které ho bude co nejmíň srát. A ne, E61 v kombíku ho fakt nenaučí mít rád řízení.
Fiesta ST je sice fajn povoz, ale to auto by na denní ježdění sralo i mě. Mám roční nájezd podobný jako tazatel, když odečtu dovolené, takže bych tipoval, že najede nějakých 15-20km denně + víkendy, dost pravděpodobně městským nebo příměstským provozem. A ano, ačkoli často říkám, že mám rád malá autíčka do města, tak téměř dvousetkoňový nadržený hatch nebude uplně to pravé. Navíc je to malé!

krab
22. ledna 2018, 11:14
1

Zkrátka : Ptejte se je rubrika, kde tazatel napíše jaké auto asi chce a já mu poradím jaké auto předtím vůbec nechtěl.

Vavris to vzal snad až moc v duchu opravdové rady pro spotřebitele :) Já být "Matějem"... tedy tazatelem naší rubriky stejně jdu do staršího benzínového pětkového kombíku

Sa
Sausages
22. ledna 2018, 11:29
14

Krabe, Krabe tvé rady mě baví a tajně doufám, že je nemyslíš vážně. Protože je to rada zhruba na stejné úrovni, jako kdybych já svým pacientům nabízel místo ruční protézy hák, jakožto lehčí, aerodynamičtější a v každém ohledu sportovnější variantu. Případě místo high-end nožní protézy z uhlíkových vláken a se skvělou hybností, bych mu doporučil dřevěný kůl, protože to je ten správný oldschool.

krab
22. ledna 2018, 11:39
0

Sausages : to je přece jasné. Když je absolutní laik jak píše, tak vybírat dobré pětkové BMW v tureckém bazaru u Mnichova je asi jedna z nejhloupějších věcí, co by v reálu takový člověk měl udělat. Resp. musel by mít někoho s sebou kdo fakt ví ... Jinak tvůj komentář super - pobavil :) prý místo ruční protézy hák jakožto sportovnější variantu :)

Upřímě řečeno otázka je, jestli místní čtenářstvo baví spíš "Ptejte se" zbarvené do recese nebo vás zajímají skutečné rádoby opravdu užitečné rady :)

M P
22. ledna 2018, 12:40
0

Sausages: tak až přijdu o paprčku, tak si k tobě pro jeden hák přijdu. Já totiž nade vše miluju aerodynamiku! Vlastně někdy lituju, že nejsem plešatý. To by moje hlava hned měla větší aerodynamický potenciál :D

beastar
22. ledna 2018, 16:51
0

Tak to jsem se zasmál:) Hned Krabuv text mě dostal. Jako jak píše Matěj. Sakra Petře:D Tyhle lidi rozhodně nechtějí jet na chatu a do Chorvatska v něčem jako je starý Bmw s pravděpodobností poruchy 50%. A věci jako Fiesta St v inzerci ani nevyfiltruji. Tady je fakt prostor pro obyčejný auta jako je Fabie třeba.

krab
22. ledna 2018, 17:22
0

Beastare: já jsem původně chtěl podotknout hned do jinak rozumného Vavrisova textu, že by pán mohl i zkusit štěstí jetým Porsche Cayenne :-D ... jenže asi to znáš víc než dobře ... za 3 kilča nevypadá žádný vyloženě dobře ani z fotek :) Navíc bych celé Vavrisovo úsilí silně znevážil a pán už by se nás na nic nikdy nezeptal :)

Ale když beze srandy, tak si říkám, že jedno auto na který jsme nemysleli a sedělo by k zadání, by mohla být předváděčka / zapomenutá skladovka / referenční Kia Soul. Něco jako toto : https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/soul/17284171?goFrom=list

Ono by se nabízelo i Yeti, ale tam narazíme na 2 problémy : 1. bude už ca 2-3 roky ( 50tis km) ježděné a 2. bude mít na 90% 1.2 TSI 77kw a to není žádná obzvlášť výhra. A cenu si to drží fakt dobře.

Ale bitva mezi odcházejícím modelem Kia Soul vs ta Dáčka Duster - to bych možná sám chtěl toho Soula.

Ale jestli pán koupí za 3 kilča pěkný jetý Cayenne Turbo , tak mu zatleskám :-D ( to by byl větší šílenec než já ...)
A Zondy holt taky stojej o nějakou tu kačku víc .. jinak by to vyhrála logicky Zonda...

saage
22. ledna 2018, 17:59
0

:-) Krab ma na sklade v nejmenovanem bazaru urcite nejakou libovku a chce zenicha :-) No ja v tomhle pripade jsem na vazkach. Hlava by to videla na nejakyho Forda ze skladu, ale srdce mi chce rict tazateli: zijes jen jednou jdi do toho bmw co rika Krab a rizeni te zacne bavit.

beastar
22. ledna 2018, 18:02
0

:D Ohledně těch Cayennu máš pravdu. Za 300 kilča je to většinou takovej ten tahoun maringotek a nebo dobrá kára s který můžeš prodávat staticky koks někde kousek od venclu. Do toho kdyby šel tak to by měl i můj obdiv. Samozřejmě kdyby chtěl pán takhle ušetřit a splnit si trochu takový ty sny o tom jaký to je v servisu nechat tejdně pade a každej večer se tajne modlit aby to jezdilo mám taky tip of the year > https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/touareg/17466830?goFrom=list

Já myslim že by mu i to pade možná ještě rádi slevily:) Yeti je dobrej nápad no, ale ne s timhle dejchavičným motůrkem. Teda on je dobrej ale ne pro sjetyho. Ten Soul je pěkně hnusnej. Na tyhle účely je to ale skvělá volba navíc v nafričce viď. Hrvatska za šest pěkně. Duster je kraksna co se týče jízdy hlavně na dálnicích a vůbec je to zporacování celý takový pochybný. Jako by to snad bylo levný auto nebo co!
Já bych mu tu Zondu jako praktickou káru s dobrou spotřebou chtěl taky doporučit . Jenže on chce 4 dveře minimálně a to je asi jediná citelná slabina to prostě ta Zonda nenabídne no. A tady ještě jedna naftička pro opravdové džentlmeny co vědi jak se jezdí rovně a podle předpisů. Moc toho nenajezdí páč aby se to moc neojelo a nebylo to moc často v servisu > https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xf/17149665?goFrom=list

beastar
22. ledna 2018, 18:06
0

Teď to tak čtu a ten Jaguar vlastně neni až takovej nesmysl :D

ro
rock
22. ledna 2018, 09:07
0

Ojetina je obecně pro ty, co nejsou ochotni nebo schopni zaplatit nový. Tazatel očividně schopen a ochoten je, silnou motorizaci vlastně na nic nepotřebuje a bez výmyslů dražších výbav by se mohl obejít; v principu je jedno, jestli má auto liťáky nebo plecháče a jestli jdou vzadu okýnka sundat elektrikou, nebo se musí motat kličkou.

Smysl by to naopak začínalo dávat při zadání řekněme o stovku níž a touhou po alespoň trochu společensky přijatelném přibližovadle, protože za ty peníze se nový dá koupit tak leda Dacia a možná něco z kategorie CityGo - zatímco mezi 5 let starýma ojetinama se v téhle cenové kategorii s trochou dobré vůle něco pohledat dá.

reagovat
Jakub Pospíšil
22. ledna 2018, 10:23
2

Já vím, že jsem s tím už ohranej, ale referenční Auris 1,6 jde sehnat za nějakých 315k a je to slušné auto. Narozdíl od škodovky, nebo Kie nemá takový ten "lowcost" pocit. https://www.skladovevozy.cz/vozidlo.aspx?id=37198&tr=5&a=Toyota_

A svého času jsem o něm i něco napsal :) https://www.autickar.cz/blog/clanek/toyota-auris---1-33vvt-i/369/

-
Komentář upraven 22. 1. 2018, 10:24:39

reagovat
ToMyx
22. ledna 2018, 12:51
0

Ten Auris vypadá moc pěkně za ty prachy. Za velmi podobnou sumu lze pořídit Corollu, která mi přijde komfortnější. Já bych se rozhodoval mezi lehce jetými Aurisem/ Corollou/ a starším Priusem.
Bohužel mi v zadání chybí, kolik a jak starých členů rodinka má a jaké auto bylo doposud s jakou odezvou....

beastar
22. ledna 2018, 16:57
-1

Teď to neberte konfrontačně ale v Aurisu mám stejnej pocit jako v čemkoliv do 350 tisíc. Je to lowcost se vším všudy. Levný tenký plasty, smradlavej kus ropy v jedný barvě aka palubka. Uvnitř místa akorát aby to ladilo notu pro danej segment. Zvenku spaceship 1 to věřím že na design to fanoušky miaty a manga porna utáhne. Jinak uznávám že je to jako racionální rada pro uživatele dobrý.
Tomyx pokud jich není 8 tak je to jedno. Píše tam kombi a 4 dveře nebo tak něco. Ja kvůli tomu nemůžu doporučit Zondu na operák:)

ToMyx
23. ledna 2018, 12:14
0

Je pravda, že rozdíl Aurisu oproti Corolle nějaký je, mně to asi nepřišlo tak markantně optimalizovaný. Bral jsem to tak, že Auris je v pohodě a Corolla už pro mě skoro luxus, ale asi mi stačí málo :-)

Zonda na operák, to by byla sonda do hlubin českého spořebitele:-D

beastar
24. ledna 2018, 22:30
0

Tak Bentayugu na operák sem nedávno dělal. To byla krásná sonda. Aneb proč je kontrolní hlášení jen pitomost a Babiš idiot. Sorry jako.

ToMyx
25. ledna 2018, 08:57
1

Už vidím ty neonový nápisy u blogu: "Bentayga na operák aneb sorry jako" :-D

beastar
25. ledna 2018, 18:48
0

Ty se smejes ale von se fakt našel člověk kterej si to za 34 měsíc od nejmenované firmy vzal. To byly provize že zase rok nemusíme dělat. A jestli to tady někdy někdo čte tak už taky nikdy:)))

Romus
22. ledna 2018, 10:38
3

Pridam se k lidem kteri nechapou ty dnesni propady cen u zanovnich ojetin. Driv se rikalo ze auto ztrati 1/3 hodnoty tim, ze vyjede ze salonu. Dneska jsou auta z operaku jen o par desitek tisic levnejsi nez nova. Jako kdo si poridi rocni auto s 30 000km na hrbu se kterym jezdil kdovi kdo se slevou 5-10%?

reagovat
Jimi
22. ledna 2018, 11:02
0

S tímhle zadáním bych radil lidem, ať si koupí to co se jim nejvíc líbí. Tyhle podmínky splňuje převážná část nabídek nových aut. Aspoň tím podpoří trochu ekonomiku prodeje nových aut. Pro lidi, který se o to zajímají, chtějí autům rozumět a jsou samozřejmě trochu zhýčkaný luxusem nebo zatáčkami, nastává to věčné dilema. Potom nastává řešení "value for money" v rámci rozpočtu a vychází z toho jednoznačně ojetina. Za 300tis. se nedá koupit nové auto, které neposkakuje, je zábavné, rychlé a ještě má "charizma". Chce to přehodnotit zadání.

reagovat
OndrasI
22. ledna 2018, 12:28
0

S timhle nájezdem a vztahem k autům je podle mě správnou odpovědí vykašlat se na koupi a vzít Golf 1.4TSI Variant na OL - s tímhle nájezdem vyjde na cca 4300 CZK měsíčně včetně pojistky apod. Koupit 4ks zimáků na R15 a párkrát dálniční známku myslím nebude problém, to by tazatel u soukromého musel taky.
92kW varianta už docela jede a Golf je oproti všem výše zmíněným podstatně dotaženější auto.

reagovat
beastar
22. ledna 2018, 16:47
1

Doporučil bych rozhodně nekupovat nové. Na tak nízký nájezd je to zbytečné. Roční auto například po operativním leasingu s 20000 km nabídne mnohdy to samé.

Výběr je potom obrovský. Obligatne Fabie, Tipo, Duster, Clio. Rozumný rozpočet. Jako ideál se jeví nějaký dobře vybavený Rapid s benzínovým motorem.

reagovat
sheogh
22. ledna 2018, 16:48
0

Nevim, jestli bych se s doporucenim ztotoznil... napr. zminena fabia je pouzitelna v pripade, ze s tim neopusti mesto. Jet s tim nekam streku je za trest, jak pohodlim, tak bezpecnosti.... Ceed ma ceny servisu neodpovidajici kategorii... kdyz novy za 300k, tak uz radsi ten duster, nebo co treba lehce jety Mondeo? A plnej souhlas s Prius/Auris/Corolla... Prius mozna bude potrebovat novej akupack, ale spis ne....

reagovat
beastar
22. ledna 2018, 16:59
1

Rapid pro petrolheady se jeví jako dobrá volba.

ToMyx
25. ledna 2018, 09:11
0

Já bych taky rád doporučil lehce jetý mondeo, ale to by chtělo mít v banku tak 450. Lehce jetý Mondeo za 3 kila bude z roku 2010-2013 a bude mít najeto od 50tis km až někam klidně k pětinásobku. Nevím, ale mně to přijde už docela dost jetý/ starý vzhledem k původnímu zadání. Chce to něco s nižší statovní cenou za nové...

Pochtli
25. ledna 2018, 18:38
0

Rapid nenadchne, neurazí, takový obyčejný vozidlo z bodu A do bodu B, nic víc. Pro petrolheady nevím nevím, mě nenadchl.

sheogh
25. ledna 2018, 18:48
0

Snad jen ten dojem "sportovniho", zbytecne tvrdyho podvozku... Ale nikdy jsem ho neridil, zkusenost mam jen jako spolujezdec...

beastar
25. ledna 2018, 18:52
0

Jsou dvě levný auta který mám rád v low cost zóně. Rapid v benzínu po fl a Tipo s čímkoliv. Do 350 000 dostaneš v rámci ceny třídy atd. Plnohodnotnou káru která i docela vypadá a má slušnou výbavu. Relativně nízký propad hodnoty. A i nedostatky ok.

sheogh
01. února 2018, 22:06
0

Fakt? Na me ten rapid prave udelal dojem "papirove", kroutici se plechovky :-/

beastar
01. února 2018, 22:16
0

Ne nafta, ne spaceback a za 350 to bude naložený vším co normální řidič chce.

Ra
Raven94
22. ledna 2018, 19:11
3

Aktuálně řeším podobnou situaci a mohu jenom doporučit Toyotu! ... zimní pneu+plechy zdarma, při 50% akontaci 0% navýšení, tři roky zadarmo povinné+havarijní včetně GAPu, přesně rozepsané ceny garanček... Auris je menší uvnitř, v kombíku praktická stránka zajištěna, lepší jízdní vlastnosti než Corolla, ta ale nabídne nadstandartní místo pro posádku... 1.6 naprosto dostatečný pohon...

reagovat
la
lauddon
22. ledna 2018, 21:10
0

Já osobně bych doporučil předváděcí vozidlo nebo skladovku. Sám jsem si koupil předváděcí Renault clio GT line s motorem 1,2tce, plnou výbavou a všemi příplatky za 340tisic. Ceniková cena je přitom 440tis. Auto bylo necelí rok staré a najeto mělo 6500km. Takže doporučuji tuto variantu.

reagovat
Fa
Fandatik
23. ledna 2018, 10:33
0

Tak určitě by to chtělo ten rozpočet upravit. U nového může tazatel využít celý 3 kila. U ojetého bych snížil určitě pod dvě pade a nebál se vysokého nájezdu. Na výběr (od 2012) lze sehnat C4, C max, Civic ( 1,8), již zmiňovaný Auris, atd.



reagovat
míla
23. ledna 2018, 10:53
0

Vždy jsem kupoval ojeté až do roku 2014.Pak jsem koupil hyndai ix 20 a z ceníkovky 308 tis.sleva na 269 tis.V roce 2017 po 3 letech a nájezdu 61 tis.Km (vzorně jsem o auto pečoval) jsem vůz prodal za 225 tis.Takže jsem změnil názor na dobré ojeté a začal kupovat nové .Teď nová kia sportage ceníkovka 519 tis.-sleva na 444 tis.Tak uvidím zakolik ji prodám za 2,5 roku.

reagovat
Vl
Vladis
23. ledna 2018, 18:12
0

ja by sem to videl aj napridklad na Clio
https://www.autobazar.eu/renault-clio-iv-energy-tce-120-intens-edc-id10852847.html
87kw uz je slusnych a adekvatnych ma 1rok, 8800km na krku to je nic, velmi slusna vybava a mysim si ze aj podareny design na rozdiel od fabie alebo duster (vec nazoru) a podla cih prepocti to je nejakych 313 000kč alebo necely rok stary Megane 1.6 84kw uz osciluje okolo 320t kč a to si mylsim ze je velmi podarene auto aj po designovej stranke tak po stranke priestoru ... no ja by som to osobne videl na zanovny ak nie novy megane

reagovat
tomyks
24. ledna 2018, 16:25
1

Co se tyce Toyoty, ve srovnani se starsimi generacemi mi pripada dnesni Auris/Corolla ponekud lacine, jak jiz bylo zmineno vyse. Kalkulace mi stale nejak vychazeji ve prospech ojetiny, krome toho, ze nove je nove, nebo ze ho proste chci. Jezdim 11 let v ojetinach za cenu bezneho servisu za zlomek porizovaci ceny novych aut. Opet nechapu proc nekdo lpi na urcitem stari auta. Minimalne dobrych 15 let se vyrabi auta bezpecna, usporna a ekologicka. Za cenu do 300k se da poridit pohodlne vozidlo deckoveho ci eckoveho segmentu, tak proc se “trapit” v mini aute?

reagovat
beastar
24. ledna 2018, 16:35
2

Jo to zcela určitě navíc teď mám za sebou prvních asi 150 km v Praze ve starym, prašivým jaguáru s totálně nespolehlivym motorem kterej se brzo zadře. Jenže nakonec i to potvrzuje to co píšeš. To auto je prostě vyrobený po roce 2000. Je dost prostorný, jede to tiše a rychle (dokud to jede) máš klimu, elektrický hovadiny, celokůži, sedadla v elektrice prostě stejný věci jako v novotě. Infotaiment ti nahradí nějaká schopnější GPS na okno, nebo iphone či jinej highend phone. A teď to nejlepší je ti jedno že to někdo odře, nacouvá do tebe, vyleješ v tom ráno kafe. Našlapeš v tom botama od bahna páč je zrovna hnusně. Žereš v tom fastfood v pohodě svezeš malý děti ať to klidně vzadu upatlaj. A když se to rozsype za půl roku... No tak co když to nepřesáhne cenu auta, tak se to opraví a údržba nemine stejně žádný auto ani nový. A největší mínus novýho že taky jednou bude starý. A zrovna ty starý věci jako 166 či Stype to ukazují úplně nejvíc. První majitel si koupil káru za 1,6 milionu, druhý už jen za 500000, třetí za 120000 a dneska je to lepší šrot na kolech za cenu toho iphonu. Takže je to o prioritách.

Jako soukromá osoba na tak malej nájezd bych si klidně koupil ojetý. Když mě nebaví řídit tak si samozřejmě nebudu kupovat věci jako BMW, AR a podobně. Ale i tak je tady dost lepších věcí na výběr než novej Auris v nějaký střední výbavě.

tomyks
24. ledna 2018, 21:28
0

Nenapsal bych to lip. Lidi se podle mne hodne boji nalit par desitek tisic za servis do ojetity, pricemz se bavime o pripadnem servisu. Spolehliva auta existuji v zebricku TUV, zarucene spolehliva urcite ne, hlavne ne mezi novymi. Jasne, sice mam zaruku, ale podle me draze vykoupenou. Asi bych se fakt nebal koupit si treba i nejakou tu Alfu. Clovek alespon vi do ceho jde a nema prehnana ocekavani. Btw jsem zvedav na ten tvuj test. Otec bude brzo vyhlizet nejake dalsi priblizovadlo, tak jestli mu mam poradit S-type :)

beastar
24. ledna 2018, 22:36
0

Už teď vím že Stype jedině po faceliftu a já osobně bych chtěl 2.7 v naftě. U těch Alf je to jak píšeš. No jezdíme s tím a buď se mýty potvrdí a nebo ne. Zatím je to moc čerstvý. Uvidíme kdy se ty věci rozsypou. Jako zcela racionálně jako ne řidič bych si šel pro škodnou. Supa v klementu, vybaveného Rapida v benzínu. Ale ne funglovky.

tomyks
24. ledna 2018, 22:55
0

Konec koncu Rapida po fl jsem zkousel a podvozek me celkem prijemne prekvapil. Mozna jsem jen cekal, ze to bude uskakane jako minule Fabie. Asi by se s tim dalo jezdit, ale ty sedacky budou bolet. Kazdopadne nevim jak na tom byl 1,2 tsi, ale ze soucasne nabidky uz tam neni pouzitelny motor. Nafte se vyhybam, litru se snekem jsem chtel dat sanci, ale nedokazal jsem tomu motoru prijit na chut.

ro
rock
25. ledna 2018, 10:45
0

to beastar:
Jenom mne pobavila ta představa iphonu na okně umírajícího S-typu. V podstatě by navýšil hodnotu auta na dvojnásobek ;-)

Sám jezdím v 10 let starým Mondeu a moc si neumím představit
1. jak by nový auto mohlo být levnější na údržbu, když ve starým se investice omezují v podstatě jenom na oleje a filtry
2. co by mi mohlo nabídnout současné / nové auto jako přidanou hodnotu proti tomu starýmu.

Rád bych něco exotičtějšího (klidně třeba toho Jaga), ale tam už mám strach, že by mne to na údržbě sežralo (sám to neumím, musím se spoléhat na servisy)

beastar
25. ledna 2018, 19:43
0

No tak jestli si z Prahy tak přes den bacha na 166 s fungl iphonem za oknem;) Ja nemám iphone páč sem poor a za 16 a půl sem koupil v akci jinej telefon. Ale ke starý paštice to jde báječně. Dneska sme spolu byly pro pneu a to by si nevěřil co ten britskej rabiját uveze. To v žádným testu toho auta žádný novináře nenapadlo narvat to pirelkama;)

beastar
25. ledna 2018, 20:09
0

Tak prej neni novej je to 8smicka. No ty taky ty krámy chrlej jak baťa cvičky.

Pochtli
25. ledna 2018, 18:44
0

Pokud je nenáročný na výkon, prdí na image, tak klidně ta dáčka. Nový duster vypadá, že bude slušným přibližovadlem a nebo vzít logana v kombíku, případně navíc s plynem a bude jezdit "zadara".

reagovat
beastar
25. ledna 2018, 19:45
0

Tady ok. Jen bych volil Tipo, nebo Rapida. Zase je furt škoda kupovat to nový ne? Furt je tam to že najede prostě maličko km.

PH
PH15
03. ledna 2019, 23:21
-1

Nevyžádanou reklamu na Autíčkáři nechceme, příspěvek byl smazán.
-
Komentář upraven 4. 1. 2019, 10:19:46

reagovat
Goldies
03. ledna 2019, 23:24
0

di s reklamou do hajzlu!



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem