načítám data...

Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

10. června 2019, 13:47 78 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Existuje nějaké auto, které by zvládlo každodenní povinnosti a zároveň fungovalo slušně i na okruhu? Tohle není snadný výběr.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Zdariš,  
mám na vás, jakožto na redakci Autíčkáře, nelehkou a stále do kola omývanou otázku jaký auto? 
Moje požadavky:  
-v rámci možností zábava za volantem, tzn. svézt se trošku svižněji na okreskách a občas nějaký okruh, Mýto/Brno apod. 
-spotřeba BENZÍNU při klidné jízdě kolem 10l/100km 
-ideálně (není podmínkou) zadohrab  
-ať je to aspoň trošku hezký (ideálně coupe) 
To je asi z mé strany všechno. Mezi moje favority zatím patří BMW E92 325i, BMW E46 328ci nebo 323ci. Mělo by to být auto s cenovkou cca do 200 000,-  

Předem díky moc! Pepa 

Ahoj Pepo, 

Podobných otázek nám chodí do redakční posty docela hodně. A přesto ani po spoustě odpovědí vlastně nevíme, co by mělo být onou univerzální odpovědí. Každý z nás přece jen používá auto trochu jinak a má něj odlišné nároky, takže vytasit jednoduchou odpověď ani není možné. A zároveň se přiznám, že ani z tvých požadavků nejsem příliš moudrý. Pokud chápu správně, asi sháníš něco svižnějšího, co tě zabaví na okreskách případně ti umožní svezení na okruhu. Zároveň však nevím, jestli to má být také použitelné daily, či jestli potřebuješ například zadní sedačky. Ale jsem tu od toho, abych poradil, takže zkusím něco vymyslet. 

Ve svém dotazu píšeš, že uvažuješ směrem k trojkovým BMW. Staré bavoráky bývají takovou tu první volbou, pokud někdo shání jízdně zajímavý kompromis na každý den. Pokud tedy sháníš příjemné daily auto, které ti udělá radost cestou do práce a na víkendovém výletě, asi nemusíš hledat dál. Vyber tu nejzachovalejší trojku a víc neřeš. Trojka ti bude sloužit dobře. A jestli vybrat E46 nebo E92 je v tomto případně asi jedno. E46 bude za dvě kila docela hezká a pravděpodobně zvládneš sehnat i 330i. E92 bude na té spodnější hranici, takže bude třeba více obezřetnosti při výběru vhodného kusu. A vzhledem k tomu, že se bavíme o 10-15 let starých vozech, rozhodně si připrav i rozumnou částku stranou na nějakou tu údržbu, protože jistě bude třeba. Jestli to však myslíš trochu vážněji s tím okruhovým ježděním, pak se obávám, že trojkové BMW nebude tou nejlepší volbou. Na běžné svezení to sice bude stačit, ale pokud bys chtěl začít řešit časy, pak nemá trojka moc co nabídnout. Na Brno ti nebude stačit výkon a brzdy, na Mýto zase obratnost. 

Jaká jsou tedy jiné možnosti? Pokud ti záleží na dosažených časech, asi nejlepší volbou v dané cenové kategorii bude nějaký schopný hot hatch. Nebude to sice zadokolka, ani to nejspíš nebude pěkné auto, ale jízdní efektivita hot hatchů je místy až neuvěřitelná. A nuda za volantem také nehrozí. Jen je to trochu jiný typ zábavy než s poháněnou zadní nápravou. V kategorii hot hatch za dvěstě se jako první nabízí Ford Focus ST druhé generace. Není to sice to nejpreciznější jízdní nářadí na trhu, ale jeho charakterní pětiválec zažene všechny drobné nedostatky do kouta. Skvělý zvuk a návykový projev této pohonné jednotky si zamiluje snad každý nadšený autíčkář. Turbo motor se nenechá zahanbit ani na větším okruhu a pokud by ti výkon přestal stačit, dá se to poměrně jednoduše řešit nějakou menší úpravou. Další povedenou tryskomyší s okruhovým potenciálem je také Renault Mégane RS. Do tvého rozpočtu by se mohla vejít i verze Trophy, která z kompaktního Renaultu dělá poměrně schopné okruhové náčiní. Přeplňovaný dvoulitr, nízká váha a výborný podvozek z něj dělají postrach sportovních vozů. Za dvěstě tisíc seženeš i menšího brášku Méganu, model Clio RS. Tohle auto jezdí opravdu skvěle, dvoulitrová atmosféra má charakteru na rozdávání a podvozek překvapí i velice náročného řidiče. To by mohla být zajímavá možnost pro někoho, kdo hledá opravdu adrenalinové zážitky za volantem. 

Existují ještě nějaké vhodné alternativy? Napadá mě třeba Mazda RX-8, která kombinuje neotřelý vzhled se zajímavou dávkou praktičnosti. Jízdně dokáže potěšit, ale Wankelův rotační zázrak pod kapotou vyžaduje speciální přístup. Tohle auto není pro každého a doporučil bych ho jen člověku, který přesně ví, co chce a do čeho jde. Teoreticky by se v této cenové relaci dal sehnat také Nissan 350Z, který nabídne velmi uhrančivý motor. Ale za 200 tisíc to bude auto z nejnižší cenové hladiny v bůhví jakém stavu a velmi pravděpodobně se bude jednat o americkou specifikaci, která není tak lákavá, jako ta kontinentální. Radost za volantem umí vykouzlit také Honda Civic Type-R s návykovým atmosférickým dvoulitrem, se kterým se člověk musí naučit pracovat, ale potom poskytne vskutku nevšední zážitky. Na CTR však budeš muset přidat aspoň 50 tisíc. Tímto nám však zajímavé vozy začínají docházet. Budeš si muset zodpovědět zásadní otázku. Jak moc je pro tebe důležité okruhové ježdění a podle toho vybrat správný vůz. Přejme šťastnou ruku při výběru.  

Zapomněli jsme na nějaké vhodné auto? Co byste vybrali vy? Dejte vědět v diskuzi pod článkem. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
stirling
10. června 2019, 14:20
0

e92 ked uz tak 330i ale asi by som skor isiel do 130i,na predkolky by som sa asi vykaslal

reagovat
če
čert
10. června 2019, 14:26
0

Měl jsem e46 328i a můžu říct, že na okruh to v sériovém stavu opravdu není. Na ten by to chtělo minimálně upgrade podvozku a brzd. Já bych se teda přikláněl právě k hot hatchům, jak doporučuje redakce. Většina z nich už vcelku slušným podvozkem i brzdami disponuje z výroby.

če
čert
10. června 2019, 14:27
0

oprava: mělo to být jako odpověď na článek, ne na tvůj příspěvek. :)

Skipper
10. června 2019, 14:59
3

Co Mini Cooper S?

reagovat
BigBen
10. června 2019, 16:13
0

Pokud bude jezdit maximálně ve dvou tak jo :-)

Ju
Justdoit
12. června 2019, 16:34
0

Ale normálně se do r53 vejdou 4 :D akorát do chorvatska nepojedeš :D

beastar
10. června 2019, 15:51
2

Můj oblíbený dotaz. Tak v prvé řadě univerzální auto, který umí okruh a zároveň se s ním v pohodě jezdí silnice. Pod zhruba 1.8 mio nejde snadno koupit. Proč? Protože takový není. Vždycky to bude jen kompromis. A o tom člověku za volantem. Co už považuje za dobré auto na okruhu.

Z toho co nabízí redakce. Logicky větší výběr aut moc není. To jsou ty kompromisy nejčastější. 350z za 200 000 to bych úplně vytrolil takovou radu:D Sorry. Jinak Megane ujde, pokud chceš jezdit velký věci je na tom ale taky potřeba dělat brzdy i podvozek. A odlehčit pokud možno. Bavoráky to nejsou auta na okruhy snad kromě M powa modelů. Focus atd. To je dobrá rada. Rx8? Ehm jako vážně? Pro nefanouška naprostej risk.

Takže co bych teda doporučil. V tomhle dnešním europařáku. No vlastně cokoliv co je jako dobrej základ pro úpravy! Proč? No protože po pár ringách zaringuješ a zjistíš, že jako ten tovární setup je tovární. A dvě kila v autě a co teď. Tzn. Kup co máš rád pokud to není Gwagen a koukni co se na auto dělá za zlepšováky. V tom případě bych koukal po HH. Jasně není to hezký kupátko holky se neudělaj od pohledu. Jasně nebude to woe hustá zadokolka. Ale bude to fungovat. A o tom to je. V tomhle rozpočtu buď máš výkon a řízení, nebo vzhled. Fakt nejde oboje... Proto se třeba dělají supersporty.

Takže rád sem pomohl. Jdu vyzkoušet klima na rozpálený kůži v italskym krámu pro blázny.

reagovat
beastar
10. června 2019, 16:04
4

Takže hodně lidí bude mít hodně výhrad... ale ALFA ROMEO GIULIETTA 1750 TBi Quadrifoglio Verde
Přestrojenej golf aka Audi TT Barbie mobile 1.8 20V T 225 quattro
Fočus ST jak zaznělo
León 2.0TSI fr(anta) 07 etc>>>
no a teda ok BMW 330i coupé, sedan
Mazda 3 MPS
A taky nakonec Réza 2.5 WRX by se dala sehnat v nějakým rozumným nájezdu 4wd 2.5
....

Stejně to bude všechno kompromisní výběr a je to hlavně o vkusu

Vojta
10. června 2019, 16:29
0

Giulietta je překvapivě dobré auto, ale člověk musí počítat s instalací samosvoru, pokud to s okruhy myslí vážně.

ToMyx
10. června 2019, 17:00
3

Bíste, člověče, už po několikáté jsi to napsal za mě :-)

Tazatel by udělal lépe, kdyby to lépe promyslel a pak lépe a blíže specifikoval požadavek. Tohle působí něco jako... chci zábavné auto co jede, baví, může i okružit a nejlépe bavor. Chce to více infa jak moc kterou stránku má auto plnit.

Pokud je tazatel okreskový hráč, auto je pod výrazně nižší zátěží než u vymetače trackdayů. Po bližším osahání v Mýtě zjistíš, že ta kára sakra nějak málo chladí (k tomu jako bonus nebudeš ani tušit, že se přehřívá olej). Podvozek bude najednou uhoupaný, brzdy budou v koncici tak prvních 5 kol a pneu po tom pátém kole budou klouzat jakbysmet.
Pokud to má být použitelné a radost přinášenící i na okruhu (více než jednou ročně), doporučuji počítat s dodatečnou úpravou minimálně brzd, možná i podvozku. takže do čeho jít? Do něčeho co má trochu schopný motor, běžně se upravuje a co bude max za 150 ať zbyde na úpravy a pořádné pneu.

Když už nutně BMW, co takhle Compacta 323ti/325ti v co nejlepším stavu a odlehčit? Díky "oblíbenosti" je cenově mnohem níže oproti trojce ze které vychází. Další adepty bych zkusil Hondu CTR, ATR ty jsou relativně dostatečně dimenzované v základu, stejně jako cokoli od Reaultsportu. Fíkus ST bude taktéž fajn varianta, chce to zkusit.

Pokud by byl požadavek a popis zaměřený jen na okreskovou srandu, možností je mnohem delší řada...

beastar
10. června 2019, 17:12
2

Tomyx: Jo, jo tohle je nejtěžší dilema. Zase není tam specifikovaný pojem okruh. Jak často, kam nejčastěji, proč, co z toho chci mít, jen radost? Výsledky a tak dále. Aby si jel jednou, dvakrát za rok do mýta na to ti opravdu stačí sériový BMW, AUDI, Subaru, Focus s lepším obutím. Odkroutíš pár kol. Zjistíš že je to na nic, ale sranda byla. A odjedeš si domů v normálním pohodlí s klimou.

Jinak přesně píšeš to stejný co já. Compacta sem vynechal, ale taky sem na něj myslel. Několikrát sem je potkal a když je v tom zkušený řidič tak to umí být fakt srandovní auto. A taky pohybujeme se v rozmezí kde je to na obyčejný auto slušný rozpočet. Ovšem ne na funfactor, okruh, pohoda, styl auto. Nakonec jak píše dole krab. Ono i s mnohem více penězi tohle fakt není snadná věc. Vybrat. A jako báwo dobrý. Neemkový auta potřebujou investice jako sůl. A teda co tak poslouchám tak na jakejkoliv motorsport či blbnutí je prostě BMW drahý. Jasně na machrování u obchoďáku v kšeltoVce s nálepkama monsta po autě je to most CoOOOOool car.... jenže to už jsme jinde.

ToMyx
11. června 2019, 09:14
1

Tak tak. I ta moje stará popelnice spolkla celou tu zmíněnou částku jako nic jen za poslední servis, ale ta je tak moc mimo výseč, že jsem se neodvážil doporučovat. A je celkem logické, že nechceš koupit auto s tím, že budeš čekat půl roku, než ti to někdo upraví a ve finále je to stejně menší či větší kompromis. Pak je tu ještě jedna bolest nejen starších aut, koroze = nikdy nekončící boj.
Ale vlastně jsem to doporučit mohl, ledvinky to má taky :-D

beastar
11. června 2019, 12:38
0

Joo ledviny jsou. Zase to ale není moc cool. Fakt s tim nemám problém, ale holky na to asi nesbalíš:D A driftovat s tim taky moc nejde. Zase na okruhu to bude fajn. Ono vůbec když člověk zjistí co to stojí za prachy hodně rychle se sklidní. A pochopí že buď je to póza alá trojka voe fplný na kolech. Což neodsuzuju proč ne. A stojim jenom u auta a říkám že je rychlý. A nebo holt mám omlácenýho focuse či co a prachy nastrkaný tam kde oči nevidí. Ale když za to vezmu otvírá se peklo a sériový hustokáry žerou prach.

Teď nedávno sem koukal na nějakou s4b5 tuším 700 koní. Prej to byl někdo kdo sem chodí, chodil? Myslim S4 modrá , obří červený brzdiče.... No v tom autě je tak 400 000 investic. Ale to je vole takovej fičák, že se ježí chlupy a i supersporty se schovávaj do stínu. Tak tomu říkám potom okruhy:D

beastar
11. června 2019, 13:33
5

Já vim je to starý, neni to zadokolka. Nevypadá to hustě, má to jen lehce přes 200hp. Je to jenom dvoulitr. Ale většině bavoráků běžných bez úprav to na okruhu ukáže dveře.A když se budeme bavit o autech z doby výroby tohohle (2001) tak máloco by mělo nárok. Navíc se s tim dá jezdit docela pohodlně denně a je to zábava. Servis neni úplně VW friendly, ale existuje asi sto servisů který se na to specializují.

Tady tahle je konkrétně za 105000,-. A ano je to takový jetější, ale za na daily si asi nemá cenu shánět krásnýho klasika že.

Ju
Junior
11. června 2019, 18:22
0

mě sere, že nežiju někde, kde jsou jakože ty "pořádný zimy". Za poslední rok jsem měl kola na sněhu jenom při cíleným výletu do hor. Pak se tahleta kravina obhajuje o dost hůř. Ale mohla by to bejt sranda :D

ToMyx
12. června 2019, 10:31
0

Přesně tak, škoda těch zim, kdy je sníh čistého času celkem 8 dní a na Valachy je to daleko :-)
Takhle sranda je fajn vozítko na takové schopnější daily, trochu tomu i odpovídá servis. Ale co, má to kurvachraplák, takže bug eye goooo :-)

Ju
Junior
12. června 2019, 11:30
0

blbý je, že z těch 200k ti hrozně moc požere ta "pořádná čtyřkola", takže ono to na těch 200k prostě moc nepojede a na daily ocením spíš hrubou rychlost než tu trakci :( na vokruhu to může bejt jiná.

ToMyx
12. června 2019, 11:51
0

Tak tak, ono to ani není nijak lehké (cca 1,4t), takže těch papírově slušných 200k neudělá takovou show nejen kvůli čtyřkole, ale i kvůli hmotnosti.

Tomino
12. června 2019, 12:23
2

:-D

Ohledně toho sněhu...

No,mě před lety poslala firma na stáž do Švédska a bylo to kousek (120 km asi) od polárního kruhu a zrovna přes zimu. Týpek, co mě vyzvedával na letišti nějakým starým transitem, jel po úzkých okreskách mezi lesy na sněhu tak, že jsem si připadal jak na švédské rally, a po příjezdu na hotel jsem si málem musel měnit trenky :-)

A pak jsem zjistil, že tam tak jezdí všichni. Ke konci pobytu, už jsem si celkem zvykl :-)

Jezdí tam, dejme tomu půl roku po sněhu, tak si vybudují takový cit pro adhezi, že jsem to z pohledu středoevropana vůbec nebyl schopen pobrat.

beastar
12. června 2019, 13:07
0

Tomyx: Tak jasně není to vzrůšo ve stylu F&F. Zase na učení se a okresky je to zábava. Když teda nechceš všude bokem jako ten voe Ken Blok že jo. Což spíš tady bude když hlavní volba je tak trochu náznak Bmw. Já mám vkus v tomhle jinde. Chápu že 4wd každého neohromí. Nicméně tady wokobrouka je auto o kterým přemýšlím i já.

Vojta
10. června 2019, 16:25
0

Doporučit Mazdu RX8 na každý den může jen nesoudný šílenec. Když pominu tolik diskutovanou nespolehlivost motoru, která sama o sobě vlastně je tím menším problémem, tak jezdit za 15L/100km opravdu není nic příjemnýho. Přidejte sklony ke korozi, převodovky, které se po 50tkm začnou sypat a dalších několik typických bolestí těchto aut. Opravdu nic na daily... Jak už tedy bylo psáno, díval bych se po hothatchích. Ale okruhové auto prostě v běžném provozu nefunguje, taková je realita. I ta RX8 v sérii je prostě spíš komfortní GTčko než závoďák.

reagovat
beastar
10. června 2019, 17:03
0

Tak jest.

Romus
10. června 2019, 18:27
0

Jako vlastník silnější verze souhlas, ale ta slabší se prej dá provozovat jako daily celkem v pohodě a hlavně dneska slušný kousky 100-120k, protože to holt netočí 9000... Vyhnout se 2003-2004, aby to mělo komprese a možná je rozumnější jít do rx-8 za 120 než do350z/BMW za 200k. Samozřejmě pokud se bavíme o nájezdu okolo 10kkm ročně, jinak velký špatný.

Vojta
10. června 2019, 20:12
-2

Ta slabší je lautr to samý, žere to stejně, jede to neznatelně míň a ta převodovka je hůř odstupňovaná a trochu odolnější, stále ale žádná sláva. Nejlepší převodovka do RX8 je automat, protože ten prostě funguje :) S ním má slušnou životnost i motor, protože ho to nevytáčí do nesmyslu, byť za cenu toho že to prostě jede pomalu.
RXka je prostě fajn auto s duší a charakterem... ale jako dopravní prostředek prostě nevhodná. Něco jiného je mít ji jako druhé auto na víkendy.

Vojta Nekvapil
11. června 2019, 10:41
0

Berte facelift. Ten motor je o kus dál.

Nimrod
11. června 2019, 21:29
0

všude píší, že se má wankel točit... tak proč je automatická převodovka lepší?

Romus
11. června 2019, 21:59
0

Automat je nesmysl, když to netočíš, tak to trpí na karbon. V Evropě na automat snad vůbec nenarazíš?
Facelift RX-8 je pěkná věc, ale cenově úplně jinde než S1, sice určitě spolehlivější, ale zase některý ND problém.
Největší průser Renesisu je, že padá na ložiskách, to pak není repas za 30-80k, ale v podstatě novej motor.

Vojta
12. června 2019, 09:31
-1

To s tím točením a karbonem... říká se spousta věcí a tohle je jedna z těch ne úplně podložených :) Co však jisté je, že když ten motor budeš furt točit, tak zničíš ložiska, protože tyhle motory na ně docela trpí. Většina těch automatových motorů se těch cca 150tkm dožila, manuální většinou skončily mnohem dřív. Navíc samotná ta převodovka je normální hydroměnič od Aisinu, takže tam nejsou sklony k rozkladu, jako u těch manuálů (zejména ty 6Q jsou fakt naprosto mizerný). A další věc je ta, že očistit motor od karbonu je relativně brnkačka. Pokud se to zadře, tak je celej motor na výhoz i včetně olejových chladičů atp.
Co se týče faceliftových aut, tak tam by snad mělo všechno být lepší. Osobní zkušenosti nemám, nemůžu referovat... ale minimálně podle internetu to zas taková hitparáda není. Navíc ty auta stojej ještě poměrně dost.

krab
10. června 2019, 16:39
2

Mě z toho vychází dvě možnosti.
Clio 182 Renault Sport anebo Miata NB 1.8

+ mít rezervy na opravy/úpravy

Na nic jinýho podle mě 200 tis rozpočet moc nevystačí. A kupovat E46 330i je OK, ale není to úplně na ty víkendový okruhy. Nebo by šlo koupit nějaký trackdayový Clio za 100 a k tomu za 100 pěknou 530i E39 s tažným zařízením a Clio si na ty trackdaye vozit. Užiješ si TD i příjemný svezení po silnici v pětce.

Nějak tak bych to viděl

reagovat
riderhenry
10. června 2019, 16:41
8

Jet s Miatou Brno je asi takový adrenalin, jako rybaření tady vedle na Svratce... ;)

krab
10. června 2019, 16:45
0

:-D tak jasně ... ono už vůbec kdybych chtěl bejt škodolibej, tak ten požadavek ( okruh - mýto nebo brno) to je jako nebe a dudy...
Co chtěl básník říci bylo, že prostě za 200 tisíc se vyloženě dobrý auto na TD pořídit nedá, notabene, když je tam jasně mezi řádky cítit, že chce bavoráka kupé. Vždyť lidi utrácí statisíce do úprav i na sériových moderních M2/M3 aby jim fungovaly na okruhu opravdu obstojně, brzdy vydržely atd... a to už jsme bohužel u 2 mega...

beastar
10. června 2019, 17:03
1

riderhenry: +1 LOL
krab: Že zrovna ty tady veřejně doporučíš Miatu to sem teda fakt nečekal. Jen teda jak sem četl Mýto/Brno tak mě napadlo to stejný a bral jsem to jako rozstřel min/max:) Jinak se samozřejmě shodnem, protože tak to je. A mimochodem tak jak to je u BMW, je to i Audi. Sice koupíš pěknou RS4, ale vona je na okruhu úplně na píču. A hlavně na velký trati je to auto prostě pomalý a teď nemyslim Vmax na rovině, to dneska 249,99 jede všechno s přídomkem RS, GT, Competion, Sport+, Evoluzione, FR, GTI a tak dále.

Kuře
10. června 2019, 17:07
4

530i E39.... Original Krab is back!;)

beastar
10. června 2019, 17:14
2

No tak jasně můj tajnej typ je Audi RS6 C6 na pořádnejch salámech s tažným! A samozřejmě neni to za dvě kila a co jako tak si půjčíš kilo aby to mělo grády.

krab
10. června 2019, 17:15
0

Já jsem se tomu dotazu fakt trochu smál musím říct ...
Beastare - ta Miata, to je auto který na těch trackdayích menšího formátu vidíš hodně často. A je to dobrý k tomu, že se to dá relativně levně (v porovnání s opravdovýma sporťákama) upravit a komu to jde za volantem, umí zajet na malejch okruzích i velice hezký časy.

E46 šestiválcový, to jezdí taky dost lidí i na trackdays, ale těch úprav už bude víc, za brzdy a odpružení utratí víc, chlazení není sranda atd... A na to pak najednou ten rozpočet nestačí.

Clio RS MK2 je tutově vděčný a dobrý. Ale byl tam požadavek na rwd...

beastar
10. června 2019, 17:29
1

No jistý je jedno. Do čehokoliv pokud by si chtěl lítat v sezóně častěji někde okruh nainvestuješ dost dalších prostředků. A jenom jako ještě taková maličkost. Daily který jezdí okruhy. Taky bych se zamyslel nad servisem během roku. Tady pak je dobrý počítat i rozměr pneu, olej, rozvody, disky, desky, kotouče, ramena, tlumiče... A to je všechno na takový BMW násobně dražší jak na Clio/Megáne/MX5.

Je to prostě položený hezký dotaz na který je vlastně milion odpovědí a přitom žádná.

riderhenry
10. června 2019, 17:29
0

Tak je pravda, že v Mýtě i sériová MX-5 pobaví dosyta a hlavně vydrží v podstatě neomezeně, což bude pravděpodobně hlavně hmotností. Ale jinak ne že bych se tomu dotazu chtěl vyloženě smát, ale jak psal (mimo asi další soudruhy) Beastar, je to totální nesmysl. Už požadavek "cestovní auto, co bude bavit na okreskách" je často moc velký kompromis, ale skloubit okruh a denní použití za 200 000 Kč, to je zkrátka nereálné. Osobně nemám rád ostrou jízdu s předokolkami (což tazatel taky naznačuje svou preferencí RWD), takže odpadává většina HH. A pak už zbývá strašně málo a o to větší kompromisy. E46/E90 sice zvládne možná jedno rychlé kolo, ale hlavně bych fakt nevěřil, že půjde dávat nějaké track daye bez investic desítek tisíc. Což jsme pak mimo rozpočet... Takže vlastně ano, s daným rozpočtem to musí být Miata :D

krab
10. června 2019, 20:01
1

Jak říkáš. Takhle, já se tomu neposmíval nebo tak, spíš mi to přišlo hodně klasický téma náš autíčkářů, že to řešíme pořád dokola. A vidím, že nejvíc lidí nakonec končí u MX-5. Ještě tam padnulo dole - Swift Sport.

vzhledem k tomu, že jsem ho na jeden prodlouženej víkend na test měl, tak vím že není špatnej. Má to svoje kouzlo, motor se prostě hezky točí až kousek za sedmičku, podvozek je fajn, autíčko poslouchá, je nenáročný, na sportovních pneumatikách podá určitě dobrý výsledek. I když to není úplně nic, z čeho by se každý posadil na zadek.

A pak je ještě možnost a to taková, že by možná stálo za to se informovat na možnosti financování nové Fiesty ST. Do Evo Car of the Year 2018 se dostala mezi 8 finalistů a ti Britové ji milovali. Jeden známý, pokud jsem to nepopletl ji novou koupil. Jako první juniorský sporťák a to auto údajně fungovalo na prvním trackday v Sosnový úplně parádně. Ale nebyl jsem u toho...

Ta Fiesta je pro takový ten případ, když je sice stropem 200k cash, ale situace by dovolila ufinancovat auto v nákupce cca 600 tisíc. Pochopitelně netuším, jestli tohle je ten případ...

Pólin
10. června 2019, 20:09
0

Tak k té Miatě na okruhu by se tady mohl vyjádřit Vavris...když už ten Miata cup jezdil a, jestli se nepletu, chystá se zase. Ovšem je jasné, že s miatou, která bude fungovat na okruhu bude dost těžké vydržet každý den...

Ju
Junior
10. června 2019, 20:12
2

Jenže Brno není Sosnová. Na Brno to chce powa, jinak si mezi zatáčkama můžeš klidně nastavovat tempomat a napít se kafe. Proto se imo Miata cup v Brně nejezdí.

riderhenry
10. června 2019, 23:18
0

Jenže Brno je, obávám se, moc rychlé i pro nižší kategorii divize M apod. Ono je stejně lepší jít do kompromisu normální silnice + mýto, než do extrému normální silnice + masarykáč. S rozpočtem 200 000 Kč mi přijde Miata fajn právě kvůli tomu, že tě ten okruh fakt nezrujnuje (platíš vyloženě jen gumy a palivo, jinak to auto krásně zvládá) a zároveň tam je ten benefit zadokolky, která se dá jen pomocí geometrie hezky doladit a asi bych raději upravoval Miatu, než Swifta. Ale celé je to stejně absurdní :) Možná snad ještě ta 130i, ale nemám osobní zkušenost. Zároveň tam poteče šíleně peněz už jen za běžný provoz, nedejbože po okruhu.

ToMyx
11. června 2019, 10:01
1

Rozjela se tady slušná analýza.
Nechci podceňovat tazatele, ale opravdu si myslíte, že to s těmi okruhy myslí až tak vážně, když dotaz byl položen tak jak byl položen? :-)

krab
11. června 2019, 10:11
2

Taky si myslim, že ne ... proto jsem tam včera taky schválně nadhodil : chceš bávo, kup si E39 s tažným a nějaký trackdayový Clio, klidně bez SPZ :)

mimochodem, za předpokladu, že bych se chtěl vozit po těch menších TD akcích, miata cup, amatér cup, třeba tu a tam využít i vrch ... tak prostě bych já osobně tíhnul k tomu koupit po někom, kdo přestupuje na silnější auto nebo s tím hobby seknul atd. upravený Clio Sport 172/182 s rámem, připravený na závodění a to si prostě na ty okruhy vozil na plaťáku a zkusil to.

Protože když chceš TD auto a chceš i aby prolezlo STK a chceš aby fungovalo i jako silniční, je to hodně kompromis. To je to co tu a tam slýchávám a mám dojem, že to tak prostě nejspíš bude.

Ale strašně záleží na úhlu pohledu. Spousta lidí má tu potřebu upravovat svojí víkendovku, ale z logických důvodů se nechce nechat ochudit o možnost s tím jezdit po silnici, protože přeci jen těch track dayů zase taky není úplně tolik.

ToMyx
11. června 2019, 10:16
0

Souhlas! Je to vždy o úhlu pohledu a také o tom, že nákupkou to v případě nějakých "vylomenim" opravdu nekončí.

Ty lidi co upravujou ty svoje víkendovky fakt nechápu....:-D

Ve
Venifko
11. června 2019, 10:29
1

Do 200k se dá koupit mx5 nb už s nějakými sport. Úpravami, za 230k je teď v ČR k mání nb 1.8 se zapsaným kompresorem v TP. Pokud je třeba furt jedno auto pro víc jak 2, tak za 100k mx5 nb klidně 1.6 a k tomu cokoli jiného.

Pe
Peppan
11. června 2019, 22:26
0

Zase vsichni zapominate na M3 ci M6 MPS, lze bezproblemove uzivat na oboji provoz a za nijak velke penize ve spotrebe i servisu.

Tomino
10. června 2019, 19:04
5

Já bych na to šel z opačného konce. Tazatel nepíše nic o tom, jak to auto má být velké, tak může být i něco malého :-) Vzal bych Swift Sport, tak 5-7 let starý. I když to má jen 100 kW, tak na okresce nebo v Mýtě to zábavné bude. Do Brna jezdit prostě nebude :-) Navíc je to poměrně spolehlivé auto, relativně nové a náklady na údržbu nebudou vysoké.

Z dotazu mám navíc pocit, že se jedná o někoho mladšího, který teprve sbírá zkušenosti a tohle by mohlo být ideální.

reagovat
Ju
Junior
10. června 2019, 20:13
1

si myslím, že hláška o trojkovým bavoráku ideálně kupé nastavila parametry hledání dost jasně :)

Tomino
10. června 2019, 20:42
1

Tak jako jo :-D

Já jsem se na to díval spíše z ekonomického pohledu, prostě bych s tímto rozpočtem do BMW nešel, protože náklady na provoz budou xy krát vyšší. A 20 let starý bavorák prostě nebude jezdit, jako když byl nový :-)

Já jsem podobný případ řešil v okolí, kdy si mladší borec prostě chtěl koupit E92 a i když jsem mu rozmlouval, že to neutáhne, tak prý v poho...vzal si úvěr, pořád se mu tam něco sere a ještě to ťukl, tak v podstatě mu jde většina peněz do auta :-)

Sice tohle je úplně neautíčkářský pohled na věc, ale i tak by se mělo někdy uvažovat.

Jestli má 200k na bávo a pak do něj třeba dalších 100 vrazí, aby to bylo trošku ok, tak ale proč ne :-)

riderhenry
10. června 2019, 23:21
1

V zásadě souhlasím. Ona E9x je sice moc fajn, ale obzvlášť když má na to auto člověk nějaké nároky, co se správné funkce a stavu týče, tak to není úplně fajn kandidát na auto v situaci "felda už mě nebaví, tak něco vyberu na lízačku a z výplaty mi zbude akorát 1 500 K na jídlo". Ale teda zase "vysypat" do tohoto auta 100 000 Kč, aby bylo trošku OK, to chce mít fakt velkou smůlu (nebo kupovat v AAA) a/nebo vyloženě fajn mechanika.

Tomino
10. června 2019, 23:48
1

No právě. Já mám třeba E46 nebo i ty E90 fakt rád, ale zrovna u té E90-92 bych se za ty peníze bál, co se dá koupit. To už zmínil Dan v článku.

Je jasné, že ten, co položil dotaz jde vyloženě po tom BMW, ale myslím, že to je mladý kluk, který si neuvědomuje věci kolem. Možná se ale mýlím.

Proto jsem jakoby navrhl úplně jinou variantu, toho Swifta, takovou ekonomickou.

Jak píše Krab nahoře, je to takové milé autíčko, má své chyby, na okresce je fajn a není záludné, ve stylu pokud to člověk přežene s nájezdem do zatáčky, prudce ubere plyn, tak zadek sice ujíždí, ale dost čitelně a dá se to dobře rovnat.

Obecně ty rady, co si koupit rád čtu, protože ty požadavky jsou často tak protichůdné, včetně rozpočtu, že to pro redakci a komentující je fakt výzva :-)

ToMyx
11. června 2019, 10:12
1

Tomino: Je moc dobře, žes nakousl ekonomický pohled. Co si budeme povídat, čím méně zkušesnotí máme, tím růžověji to s pořízením "nového" auta vidíme, nechceme slyšet o problémech, za to kladné reference vyloženě vyhledáváme.
Jak lehké je zapomenout na to, kolik stojí první servis po koupi jízdenky.... rozvody, opravdu všechny náplně, svíčky, mot. olej+filtry, klima...to nemluvím o tom, že by bylo fajn do toho zařadit také kontrolu brzd, tlumičů, pružin, geometrie. A pokud auto nemá zánovní pneu, šup. Možná to trochu přeháním, ale tenhle postup mi u auta na blbnutí (větší zátěž) dává smysl.
Druhá strana je cenovka. U báwa bude trochu jiná výsledná cena než u Swifta, stačí začít u pneu :-)

Tomino
11. června 2019, 10:54
1

Tomyx: Pěkně napsáno, je to právě o těch zkušenostech. A čím míň zkušeností, tím se více člověk nechává unést emocemi a nehledí na praktickou stránku věci. Zkušenosti jsou bohužel nepřenositelné a každý se asi musí ze začátku trošku spálit, aby mu to došlo a poučil se z toho.

Právě, že člověk, jak píšeš nesmí uvažovat jen z úhlu nákupní ceny.

Já jsem právě více než před deseti lety řešil podobné dilema, jestli něco většího, silnějšího, staršího nebo něco novějšího, slabšího atd. Skončil jsem právě u toho Swifta předchozí generace. No, za 6 let, co jsem s tím jezdil, jsem měl dvě poruchy - žárovka v blinkru, žárovka ve stropním světle :-)

Měl jsem ho trošku upraveného, motor, podvozek, brzdy a nevyšlo to na žádný šílený peníz. Různých dílů na to bylo fakt hodně, protože ty Sporty se upravovaly na rally, cupové závody atd. Pokud si to chtěl člověk upravit třeba na tu rally, nebo nějaké amatérské závody do vrchu, tak měl nepřeberné možnosti, záviselo jen na peněžence :-)

Jezdilo to za levno a pokud jsem před delší cestou třeba na dovču nahradil střed + koncák výfuku za sériový, tak se s tím dalo "relativně" pohodlně dojet ve dvou třeba do Chorvatska.

ToMyx
11. června 2019, 12:15
2

Tomino: Když jsem si v Klecanech nechal dělat nerez výfuk, okukoval jsem pěkného SSS, který tam byl na zvedáku. Tohle auto mi duchem silně připomíná Clio rs. Není prvoplánově krásné, je vysoce funkční a servisně moc příjmené. Jen ta výška sedáku mi v SSS seděla teda víc. Tyhle tryskomyši můžu.

Pólin
10. června 2019, 20:14
0

A´t tazatel koupí něco jako je na odkazu níže (nejsem prodejce :D ), zbytek rozpočtu nasype do nutné údržby a třebas lepších brzd a bude spokojený až až... na malé okruhy to bude paráda.
Nemyslím si, že někdo, kdo kupuje kompromisní auto za 200K bude zvládat celovíkendové radovánky v Brně, nebo nedej bože na nějakém ještě větším okruhu... ale to je jen můj odhad. Třeba se pletu..
https://www.sportovnivozy.cz/114051-renault-clio-sport-ps2-roznov-pr

reagovat
BubaaCZek
11. června 2019, 19:25
0

Yohle je vazne hezke. Vypada, ze he o nej postarano. Sice nebude trhat kalhotky, ale zato asfalt. Na tom se krasne naucis bez toho ABS atd. Vypada pro neznale oko obycejne, ale zkusene oko vidi. Navic vis, ze mas pod kapotou. Number one :)

PlusOne
11. června 2019, 07:49
7

Proč mi každý takovýhle dotaz vyznívá "Chci být za každou cenu zajímavej, a ukázat, že se cítím být taky hustej driver, takže okruh v dotazu nesmí chybět" - tím neříkám, že to tak je, jen že mi to tak zní.
Preference jsou jasně daný, chceš bavoráka, tak si ho kup. Na takhle položený dotaz stejně jiná odpověď není.

reagovat
Matěj Podhorský
11. června 2019, 09:24
3

Vždy si říkám, jestli to znamená okruh každý druhý víkend, nebo dvakrát za sezónu :) když dvakrát za sezónu, tak je to fakt asi jedno... navíc jako u každého dotazu platí, že si tazatel víceméně přeje schválit to, co už sám navrhnul

ToMyx
11. června 2019, 10:23
0

Matěj: Ano, tak to na mě taky působí. Škoda, že těch informací nebylo uvedeno víc. Ale má to i přínos. V rozpoutané diskuzi je poměrně dost názorů, které se nebojí přiznat a popsat jak to je.

Kde byl Autíčkář, když mi bylo 18?! Aha, chodil ještě do školky, škoda :-D
-
Komentář upraven 11. 6. 2019, 12:16:07

beastar
11. června 2019, 12:26
2

Já sem rád, že to někdo zmiňuje. A nebyl sem to já. Zase. Ano fakt 2x za rok se jet projet na Mýto. Tam je to jedno. Nakonec i stará 323, nebo vybraná Micra to odjezdí. A je ti to jedno. Jakmile by šlo o něco víc. Je 200k rozpočet málo. A zbývá jedině Miata. Někdo to tu psal. Možná teda je to trochu vliv i Autíčkáře, protože občas tady píšeme o okruzích jakoby ostuda na ně nejezdit.

Já je mám třeba dneska taky na háku. A fakt by mě nenapadlo platit někomu za školení. Víc mě baví povrchy mimo tratě. I když v Čr už je fakt těžký jet někam do klidu mimo provoz. Ten dotaz je jako vždy moc obecný. Je to logický. Jinak by to vydalo na článek. Hrozně těžký je radit někomu koho neznáš a neznáš jeho možnosti ani fin.zázemí.

BubaaCZek
11. června 2019, 10:10
2

Jeste nezaznela jedna varianta.
Misto 200k utratit 150k. Na zablbnuti jednou dvakrat do roka v Myte bude stacit cokoli.
Za zbytek penez si do Brna ci Mostu na zkousku auto pujcit, jak psal tady Mazy_CZ
https://www.autickar.cz/blog/clanek/z-virtuality-do-reality-iii/623/
Vyjde to urcite levneji a bezpecneji

reagovat
ToMyx
11. června 2019, 10:25
0

Pravda, tohle řešení chce docela koule a je přesně pro ty, kteří vědí co chtějí.

BubaaCZek
11. června 2019, 13:05
0

Nebo naopak nevedi a meli by si ty velke okruhy nejdrive vyzkouset.

Vojta Nekvapil
11. června 2019, 10:39
1

Auto co funguje na okruhu nefunguje na silnici. Takže buď to buď kompromis a každou chvilku budeš bez auta protože spotřeba dílů, nebo koupíš dvě auta. Nemluvě o tom že auto nastavené na okruh je na silnici nepohodlné a často nestabilní. A sériová na okruhu odjede pár kol než prehreje brzdy, zlikviduje gumy a bude plavat.

reagovat
Rien
11. června 2019, 11:36
0

Hlavne neco se samosvorem a koupit nejaky dobry semislicky, bez toho je okruhovy jezdeni akorat trapeni. Pokud bmw, tak bych sel do 130i plus doukoupit ten svor. Akorat je to vevnitr maly asi jako miata a dozadu se vejdou spis jenom batolata.
Z fwd bych sel do nejakyho uz upravenyho clia. A treba bych se podival, kolik stoji rhd eva, to je snad jediny auto, ktery mi prislo, ze uz se na okruh nemusi upravovat. Pokud ne evo, tak sti uz by se mohlo vejit (V tom jsem teda nejel, tak nevim jakej je to rozdil). Ale nevim kolik to vlastne stoji, tak je to asi tak trochu debilni rada:D

reagovat
beastar
11. června 2019, 12:46
1

Jak jsem psal nahoře. Jde koupit Impreza wrx s volantem po našem. Možná pár úprav potřeba je, ale nic za stovky tisíc. A máš relativně schopný auto. Tady je otázka jak často a kam by jezdil. A tak. A jako evo supr... Jenže zase ne každej chce daily rhd:)) S těma gumama souhlasím. Lepší je mít ale sadu silnice a sadu okruh a přehodit to pokaždé. Svor je třeba, ale fakt jako na hobby blbnutí nevidím vyloženě nutnost:)

st
stirling
11. června 2019, 14:59
0

130 je urcite lepsie na tom co sa tyka priestoru ako mx5, mam 197 cm 110 kg na 118d jazdim dost casto. Jasne nie je to ktovie ako priestranne ale zase uplne by som sa nestazoval, urcite je vo vnutri viac miesta ako v e46.

Ju
Junior
11. června 2019, 18:23
0

jenže 130i za dvě kila spíš nebude a jestli byl požadavek na vzhled, no tak to čau

st
stirling
12. června 2019, 10:04
0

No najst to do 200k bude tazsie uznavam

Valfar
12. června 2019, 09:02
2

Jako obvykle přicházím s křížkem po funuse, tak to aspoň zkusím vynahradit jednoznačnou radou - E46 330i. Je to BMW, je to zadokolka, má to šestiválec, jede to i vypadá pořád skvěle a myslím, že i vždycky bude. Provoz tě rozhodně nesežere, při běžný jízdě je spotřeba něco kolem té desítky, umí to solidně servisovat asi milion lidí v republice, dostupnost origo a hlavně druhovýrobových dílů je neskutečná (včetně plných vrakovišť) a doslova nepřeberná je nabídka performance tuningu, pomocí kterého můžeš postupně naplňovat i nějaké ty okruhové ambice (z dotazu chápu, že zatím nejsi zrovna ostřílený okruhový jezdec).

V neposlední řadě si nemyslím, že by stará BMW s R6 v budoucnu ještě nějak podstatně klesala na ceně. Jako příjemný bonus navíc uslyšíš od hipsterů a jiných pozérů, že sis neměl kupovat bávo, protože to má každej a jezdí s tím samí debilové a že správný petrolhead si má koupit jen nějakou úplnou raritku, kterou vyrobili před 30 lety v Somálsku v počtu pěti kusů, protože to je kůl a nikdo další ho mít nebude. :)

Na E90 se vyser, pokud koupíš blbý kus, což s tvým rozpočtem nebude těžké, tak se na tom vysypeš jenom na údržbě.
-
Komentář upraven 12. 6. 2019, 09:03:19

reagovat
beastar
12. června 2019, 12:28
1

Jako proč ne. Pokud je to tak jak si to pochopil. Tzn. je to nezkušený okruhář. Kdyby ale chtěl nabírat zkušenosti na okruzích tak Bmw s r6 fakt není šťastná volba:) Proč? Protože to auto vlastně ani ve stock setupu a reálu ma žádný závodění není ani náznakem. Je to původně luxusní sportovní střední třída pro dynamický manažery.

Snadný servis je to je plus. Četnost taky. Jako daily je to dobrý auto a za 2 kila koupí pěknou...e46. Jenže jako daily je to starý a vypadá to staře. A pokud by do toho nebyly namotaný ty okruhy... Nemyslim že by to byla první volba. Navíc teda co si budem povídat ona ta 330 z dnešního pohledu už moc nejede. Já bych to bral jako hl.auto a daily. Udělal si to pěkný páč to jde a nevyjde draho. Na okruh to bez investic auto není a bez nesmyslný fin.ínjekce těžko někdy bude. A to je to, co se tady motáme v kruhu v xy postech.

Valfar
12. června 2019, 15:51
0

Vím, je to věc vkusu, ale pro mě je a už vždycky zůstane E46 krásným autem. A myslím, že i objektivně jde o hodně nadčasový design, který odolává vráskám velice solidně, něco jako třeba čtyřkový Golf. Z hlediska jízdních vlastností to samozřejmě není žádný závoďák, ale text dotazu na mě dělá dojem, že tazatel vyrazí na ten mýtický okruh párkrát do roka, pokud vůbec. A tam bude pro začátek stačit koupit slušný kotouče a desky (brzdiče má 330i stejný jako Mko) + třeba pletený hadice na předek a k tomu krátký péra a nějaký Bilsteiny. That's it. A že to nemá výkon? Nemluvilo se tady i o starých Miatách? :)

beastar
12. června 2019, 17:18
0

Jako jo designem je to povedený auto. Poctivá stará Bmw škola ve srovnání s dneškem. Vůbec ta doba vzniku autům tehdy přála. Většina z nich stárne jen pozvolna. Tehdejší céčko taky. Závoďák za 2 kilka nebude nic. Ty věci co píšeš budou rekreačně stačit. Ovšem stejně si to na okruhu nepovede jako ta stará miata. Jak je známo nejsem nějakej miato zastánce. Nicméně za 200 000 koupíš super mx5 i s pár úpravama v ceně. Navíc upřímně co je víc v základu sportovní? Miata, nebo sedany primárně určený pro dlouhý cesty a primárně pohodlí. Já netvrdim, že Bmw je špatnej tip. Je to kompromisní dobrá volba. A to jsme zase u toho, co si přeje a představuje tazatel. Pod tím chci někdy na okruh. A aby to bylo zábavný. Mimochodem e46 je všechno dobrý, ale zábavný auto vypadá jinak. A ono to výkon má:D A slušnej. Dokud do toho nepřelezeš z moderního turba, nebo o tunu lehčího auta přijde ti to jako raketa. Na dnešní dobu už je to pouze dostačujicí a kouzlo r6 to nezachraňuje. Ale když chceš báwo potom to dává smysl.

Ul
Ultim
12. června 2019, 19:05
1

Valfar: S tím, co jsi napsal na 100% souhlasím. Taky jsem před rokem vybíral to stejné. Hlavně ať je to zadohrab, ať to trochu jede a je alespoň malinko pěkný. A taky jsem nakonec skončil u E46 330i za necelých 100k + semi-slick gumy + podvozek Bilstein / péra Eibach + nějaký ten strong flex a lepší brzdy desky a kotouče. Jsem na necelých 150k i s běžným servisem (oleje, kapaliny, DISA, VANOS,...)
Všech dílů (aftermarket, race/tuning nebo použitých) je všude plno. Každý to má skladem, protože těch aut jezdí mraky. A výsledek? Na okrskách je to kolikrát už moc rychlé, u obchoďáku to ostudu neudělá. Do Brna jezdím pravidelně a krom té rovinky do kopce kde je to na tempomat a kafe z McD drive je to na pohodu. Zatím motor neklepe, nevaří, auto brzdí a drží spotu. Co chce víc od daily / víkendovky / občasné okruhovky? Pokud ten tazatel nepotřebuje nahánět sekundy, ale jen si to vyzkoušet jaké je to být "závodníkem" 2x do roka, tak je dobrá volba.

Valfar
13. června 2019, 08:55
0

2 Ultim: Souhlas a gratulace k parádnímu autu. Nech si ho co nejdýl a dobře o něj pečuj a jednou ho prodáš za víc, než kolik tě stál. Ty tvoje úpravy jsou absolutně to nejlepší, co můžeš z hlediska poměru cena/výkon udělat, a věřím, že to je pro primárně okreskové jezdce sportovní svezení až až.

2 Beastar: Je to tak, doba vzniku E46 krásným autům přála, resp. se jedná o dobu, kdy se imho tahle šťastná éra automobilismu pomalu začala uzavírat. Trio E30/E36/E46 jsou pro mě ty nejlepší trojky ever a zároveň neskutečně kvalitně vyrobený aura. Vždyť co si musely prožít všechny ty kusy, který se dožily dnešních dnů, a přitom jsou jich pořád mraky. Ano, i tyhle auta mají chronický bolavý místa jako třeba stahovačky u E36, ale to jsou v podstatě prkotiny. Obecně proto na potkání doporučuju každýmu tyhle auta s benzínovými šestiválci kupovat, včetně kompaktů, je to zlatý fond automobilismu a lidi si jich budou cenit, dokud někoho budou auta zajímat. Ještě 2 drobné poznámky - když si člověk přesedne z jakéhokoliv moderního turba, co má aspoň 200 koní, do staré, klidně i podstatně výkonnější atmosféry, tak mu připadá, že nejede. Holt charakter motorů se úplně změnil a dneska to jede zaplaťpánbůh mnohem líp. Ale jsou starý atmosféry, který furt stojí za to živit a jejich charakteristice se přizpůsobovat, a bavorské R6 jsou určitě mezi nimi. A poslední věc - E46 má oproti třeba té staré Miatě tu značnou výhodu, že se dá snadno sehnat ve velice slušně výbavě. Jasně, na okruhu ti to je šumák, ale zbylých 99 % času je fajn, když nebydlíš v holobytě.

beastar
13. června 2019, 12:41
0

Doba to byla parádní a jsem rád, že jsem jí zažil. Sám sem měl chvilku jak e36, tak třeba e34 a dvě e39. Táta měl e36 od nového auta 8 let. Tehdy to auto bylo jako zjevení. Navíc teda spolehlivý a na tu dobu rychlý. S e46 mám nějaký zkušenosti, včetně m3. To auto je kvalitní. Vypadá dobře, ale srovnávat ho s miatou nejde. Je to úplně jiné určení. Jak sem psal je to konpromis.

A jinak dneska to jede všechno neskutečně. Já jel nedávno vw koncern 2.8atmo quattro krásný auto, 89 000 najeto od roku 2002. A normálně mě na Pr.okruhu v klidu stíhal zánovní Rapid:D Co v tom mohl mít tsíčko 1.2 nebo tak. A ten průběh výkonu a letargie těhle motorů jsou fakt průser dneska. Jasně ten 3litr Bmw je to nejlepší z té doby a fakt se to hýbe slušně. Jako daily a zábavný povožení to bude dobrá koupě. A nakonec s tim okruhem:D Každej má jiný nároky. A upravit pokud by to myslel vážně bude třeba cokoliv. Pokud to myslí rekreačně bude stačit úplně cokoliv z těch aut co tady jmenujeme. Já bych si každopádně Bmw ani miatu na takový účely nekoupil. Viz. To co píšu hodně nahoře.

Ka
Kaskadér
13. června 2019, 09:52
1

RX8 jako auto na každej den není moc dobrá volba..

reagovat
Pe
Pepek
včera v 11:19
0

Zdarec, já jsem tazatel a díky moc za článek a reakce, opravdu díky!
A asi bych to mohl teda trošičku zkonkretizovat, no auto bych chtěl převážně na okresky, a daily ježdění cca na jeden nebo 2 týdny v měsící zbytek jsem pracovně pryč takže jsem ochotněj udělat hodně kompromisů co se týká praktičnosti, okruh jen 3x, 4x do roka ale každopádně první věc ať už to bude jakýkoliv auto tak tam hned přídou minimálně hawk hp+ a semislicky a počítám i s vylepšením chlazení oleje apod... Jinak něco už naježděný mám jak na okruhu tak na okreskách a určitě mi nejde o to honit časy na okruhu ale o stoprocentní zábavu.
Bmw už jsem úplně zavrhl, zjistil jsem že mě ty auta baví jen když je má někdo jiný . A teď mi ještě přišla do hledáčku mazda 6mps, co vy na to ? A to: Beastar nemáš nějak info ohledně toho wrx ? Taky mě to auto moc zajímá ale moc rozumných jsem nikde nenašel, díky moc.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Stealth R/T 1992
Dodge Stealth R/T

1992 rok výroby
163 koní výkon
2 972 ccm objem

Mini Cooper S R53 JCW 2006
Mini Cooper S R53 JCW

2006 rok výroby
211 koní výkon
1 598 ccm objem

Buick LeSabre Alberter Funeral 1987
Buick LeSabre Alberter Funeral

1987 rok výroby
100 koní výkon
5 000 ccm objem

Volvo XC90 V8 Executive 2009
Volvo XC90 V8 Executive

2009 rok výroby
312 koní výkon
4 414 ccm objem

American LaFrance Type 40 fire truck 1928
American LaFrance Type 40 fire truck

1928 rok výroby
100 koní výkon
1 111 ccm objem