načítám data...

Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

04. listopadu 2019, 15:49 39 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Někdo loví desetinky na okruhu. Jiný pálí zadní gumy pro radost, další hledá ideální okreskové náčiní. Čtenář Tomáš však hledá auto, které bude sportovně hlavně vypadat.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

Dobrý den, 
 
mým snem, jako snad každého chlapa, je mít za ženu Francouzsku a v garáži supersport. To první už jsem si splnil, a tak se již 5 let připravuji na to druhé, ale finančně to moc dobře nevidím. Cílem je Porsche 718 či Renault Alpine A110. V mých očích takto supersport vypadá (jako Ferrari, Lambo, Jaguar, Lotus…). Nejsem však šílenec, co jezdí na hraně, jde mi spíše o design. Auta vypadají úchvatně. Když to řeknu hodně na otevřenou hubu, tak jsem nikdy nechápal, proč nemohou překapotovat Golfa 2.0 na Porsche 718.


 
Při čekání na ten můj sen si to snažím zkrátit. K autu do práce mám vždy ještě další. Začal jsem Opelem Vectrou potom Kadettem, Mazdou 6, Honda Civic a dnes mám Hondu CRX. Dalším krokem už bych se chtěl alespoň trošičku přiblížit designu sportovního auta. Rozpočet zatím jen 300 000, ale asi bych zvládl do 400 000. Koukal jsem po starších Porsche, ale tam by mě odrovnaly případné servisní náklady. Také jsem koukal po Opel Speedster či Jaguar XK8, ale opět se bojím běžných nákladů. Zatím mě napadají jen Hyundai Genesis Coupe, Nissan 350Z či Peugeot RCZ. Kufr je mi fuk, spotřeba také, jen aby se u toho neměnily brzdové destičky za 30 000 a aby to vypadalo jako sportovní kupé. Máte prosím nějaké další nápady? 

Tomáš Ch.

Ahoj Tomáši, 

Gratulujeme ke splnění první části tvého snu a snad se ti jednou podaří dosáhnout i té druhé části. Nejdostupnější supersport na trhu (Audi R8) se dá sehnat okolo milionu, a to už není zase tak astronomická částka v dnešní době. Samozřejmě, že provozní náklady takového auta jsou daleko za hranicí běžných aut, ale hypotéku na to taky nepotřebuješ. Nicméně pro ilustraci, že skutečný supersport nemusí být tou nedosažitelnou metou to asi stačí. Je však pravda, že auta jako Porsche 718 či Alpine A110 jsou jistě o něco rozumnější, náklady na jejich provoz nebudou tak dramatické, a ještě se v nich člověk vážně dobře sveze. I když, tobě vlastně o to svezení ani tak moc nejde, že? 

Většinou nám lidé píšou o radu, jaké si mají koupit auto, když se chtějí dobře svézt. Nadhodí nějaký rozpočet, poví nám, co by tak asi ono auto mělo umět a my se pokoušíme vybrat konkrétní model, který by mohl svému novému majiteli dlouhou dobu radost. Tvůj dotaz je však zcela odlišný. Ty sháníš něco, co bude dobře vypadat a v podstatě ti nezáleží na tom, jak to bude jezdit. No, tenhle názor nebude mezi automobilovými fanoušky, pro které jsou důležité především zážitky za volantem, zrovna dvakrát oblíbený, ale vymlouvat ti ho nebudu. Jsou to přece tvoje peníze a každý ať si dělá co chce, co ho baví a naplňuje. Tento tvůj postoj navíc znamená jedno jediné. Máš nepřeberné množství možností a můžeš si vybrat skutečně jen to, co se ti bude líbit bez ohledu na všechno ostatní. Je to těžké, slabé, neohrabané, měkké či snad naopak příliš tuhé? Tím se vůbec nemusíš trápit, a to je super. 

Předvýběr aut, mezi kterými se rozhoduješ pak jasně ukazuje, že na samotné jízdě opravdu příliš nesejde. Opel Speedster je řidičsky skvělé auto, koncepčně je nejblíž tvým vysněným supersportům (motor uprostřed), ale také klady jisté nároky na řízení a není to úplně komfortní stroj na běžné víkendové vyjížďky. Tohle auto si přímo žádá, aby ho řidič držel pod krkem a tlačil jej na samou hranu. Jaguar XK8 je zase úplně pravý opak. Je to gentlemanské kupé, které člověka rozmazluje svým komfortem a charakterním motorem. Také jezdí moc pěkně, ale žádný velký extrém (jako u Speedstera) se od něj čekat nedá. Hyundai Genesis Coupé a Nissan 350Z jsou ideální stroje pro někoho, kdo rád pálí zadní gumy. Velký a silný motor vpředu, pohon zadních kol a rázem tu máme ideální driftovací vůz. Peugeot RCZ je zase překvapivě schopná předokolka, která má sice základ v obyčejném hatchbacku nižší střední, ale jezdí moc hezky, a hlavně skvěle vypadá. Nicméně, jak jsem říkal v předchozím odstavci, tyhle informace tě opravdu nemusí příliš zajímat. Prostě vyber to, co tě nejvíce okouzlí a co se ti bude líbit tak, aby ses pokaždé, když budeš od auta odcházet za ním otočil a pokaždé, když si budeš brát od něj klíče, tak se budeš soužit nedočkavostí, jen abys jej mohl znovu vidět. A ideálně něco, co nemají dva ze tří sousedů. Pokud bych měl poradit něco originálního v podobné cenové relaci, co nebude stát na provozu majlant, tak bys mohl mrknout ještě na Chrysler Crossfire či Renault Laguna Coupé. Zajímat by tě možná mohl i Ford Mustang. V případě, že bys to s potřebou supersportu myslel opravdu vážně, pak věz, že občas se dá do 400 tisíc pořídit i Corvette C5, která už má k takovému označení zatraceně blízko. Do ničeho konkrétního tě však dnes tlačit nebudu, neb to nemá cenu. Designové cítění máme každý jiné a s tím ti radit nemohu, tady se musíš spolehnout jen na své oči a vybrat něco, co ti bude dělat radost. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Snowman000
04. listopadu 2019, 16:35
13

"...tak jsem nikdy nechápal, proč nemohou překapotovat Golfa 2.0 na Porsche 718."
Audi TT

reagovat
fortress
04. listopadu 2019, 17:30
0

BRZ / G86

reagovat
Máří
04. listopadu 2019, 17:50
2

1) Miata NA
2) Miata NB
3) E92 Mpacket 320ci
A teď trochu vážněji. Z tvého dotazu chápu, že ti jde hlavně o to mít spolehlivé, nenáročně a co nejnovější auto ve sportovním kabátě. V takovém případě Laguna Coupe se správným motorem nebude špatná volba (ať už ti na to v hospodě nebo v práci kolegové řeknou cokoliv).
Můžeš se zkusit ještě podívat na Hondu CR-Z a Hyundai Veloster.

Kdyby náhodou požadavek na spolehlivost a nenáročnost nebyl relevantní, Mazda RX8 nebude k zahození, ať už kvůli vzhledu, fičurám, zvuku, zážitku z řízení nebo že to jen vypadá jako kupé, ale ve skutečnosti má i druhý pár něčeho, čemu se dá říkat dveře.

reagovat
Pólin
04. listopadu 2019, 18:34
3

Bmw Z4 a mozna Alfa Brera...

reagovat
Sedrik
05. listopadu 2019, 14:52
0

Přesně to jsem chtěl napsat - pokud nejde o jízdní zážitky, pak stačí slabý motor, možná i automat a to jsou většinou ty nejlevnější kousky a bývají i v dobrém stavu (protože je nikdo nikdy nikde nedrtil).

Nebo SLK mercedes by mohl být super - druhá generace je hezká, vypadá sportovně a není to nic, co by člověka vyklepalo.

krab
04. listopadu 2019, 18:46
3

Opel GT Speedster 2.0 Turbo. Neokoukaný, rozumně "levný" ... Anebo se poohlédnout po méně náročné manželce a ženu ze země Christiana Diora vyměnit za skromnou a hodnou dívku třeba z Humpolce a konečně našetřit na vysněné Ferrari :-D

reagovat
Fa
Fandatik
05. listopadu 2019, 13:39
1

Ten Speedster není doporučitelný ani z legrace. Krom toho, že z kluka který chce jen honit vodu ve sportovním autě vytřepe duši. A za druhé potencionální oprava toho lepeného hliníku je stejně dobře řešitelná jako u tvého Lotusu.

Já bych narozdíl od jinde zmiňované Brery šáhnul po už staré Alfě GT s Bussem. Za ten budget by byla top. A nejen vzhled, ale i zvuk motoru je důležitý. Ale pro většinu to už je starý křáp :-(

Fa
Fandatik
05. listopadu 2019, 13:48
2
kotzitzaq
06. listopadu 2019, 07:01
0

Krab ale evidentně myslel Opel GT Speedster postavený na Pontiacu Solstice. Zajímavý tip, jen asi bude trochu hůře k sehnání. A můj tip - jelikož většina dobrých tipů tady již nějak je, tak se vydám směrem k přeci jen trochu vyšším provozním nákladům. Pokud to může být i starší ročník, tak Mitsubishi 3000GT (což bude mít k supersportu blíže i jízdně...minimálně dynamikou). Mělo by být i relativně spolehlivě, ale, pokud se na něm něco podělá, tak to asi bude horší, než u toho Porsche.

krab
06. listopadu 2019, 07:36
0

Já udělal překlep... ono se to jmenuje Opel GT roadster. Auto v usa prodávaný jako Pontiac Solstice.

Má 2 litr turbo, s konstrukci lotus/ opel speedster nemá nic společnýho.

To auto je hezké a bude neokoukaným gétéčkem pro dva.
Docel bych si ho rád někdy vyzkoušel a dozvěděl se o něm víc. Ne že bych to sám chtěl, to jistě ne, ale k recenzi by bylo zajimavý. V evropě pár ks na prodej vždy je.

Fa
Fandatik
06. listopadu 2019, 21:31
0

Tak to se omlouvám. Nějak jsem si ty dvě auta nespojil. Člověk zapomene, že produkce Opelu byla kdysi mnohem zajímavější.

Tím jsi mě přivedl k ještě nezmíněné Hondě S2000, která už je pro tazatele možná až zbytečné ostrá.
A co dost opomíjená (má to své důvody) AR Spider (939 - Brera)? Vzhledově má svoje kouzlo.

Z tazatele prostě mám pocit (i přes aktuální CRX), že by mu vyhovovalo spíš to GT. Ať už to má rovnou v názvu nebo nějaká Bavorska 6ka.

Mr
Mrkef
06. listopadu 2019, 22:05
0

Je to Saturn Sky/ Opel GT, Pontiac Solstice má jiné nárazníky. Do Opelu dávali pouze 2.0T o výkonu cca 270 koní. V amerických verzích se vyskytuje tuším 2.4 o výkonu cca 180 koní. V Německu k sehnání tak od 240.000,- u nás občas taky k vidění (sportovní vozy), možná jeden v AAA.

Romus
04. listopadu 2019, 18:48
1

Jak tu Breru nemám rád, tak sem by asi pasovala.

reagovat
ro
rock
04. listopadu 2019, 21:54
0

Brera nebo o kousek vedle zmiňovaný Scirocco jsou siluetou normální hatchbacky. Pán hledá něco, co vypadá jak sporťák...

Beeswax
04. listopadu 2019, 19:13
7

Auta jako Audi TT, Peugeot RCZ nebo s přimhouřením obou dvou očí a tabletce kinedrilu to Scirocco jsou přesně stvořena jakožto odpověď na dotaz tohoto typu. Věci jako Zko, Vette, Genesis bych bral přecejen jako více sporťáky. Můj tajný pózotip - Audi TT poface s-line 2.0TDI. Bežná veřejnost to nerozezná od R8, je to prakticky Golf, řídí se to jako golf a udržuje se to taky jako golf, nic to nežere a nafta se do toho dá lejt třeba z Ona.

reagovat
Za
Zazaa
04. listopadu 2019, 21:28
1

asi tak ... rozumem by to molo byt TT, vsichni to pochvalej a stejne bych si sel koupit XK :)

beastar
04. listopadu 2019, 20:52
2

Audi TT, jako evergreen. Nabízí se i SLKáčko s kompresórem... 120kw, sterne image přímo z průmyslového srdce Vaterlandu. Vypadá to dravě, draze, má to image... Ale přitom to je v klidu, řídí se to asi jako céčko v základu. Sic francé manželka a skopčácký auto nejdou úplně k sobě... Nicméně rodiče a ženskou si nevybereš... To si vybírá tebe.

Auto můžeš. A tady se vkus dost liší. Ideálně nešetři kačky a jdi do Maserati 4200 třeba. Tj design... Všechno ostatní je fajn když to šlape:)

reagovat
ro
rock
04. listopadu 2019, 22:06
4

Pokud něco, co vypadá jako čistokrevnej sporťák, tak v dané cenové kategorii Peugeot RCZ.

Já bych šel do Jaguara. Je nádhernej a to by mi jako argument stačilo. Srdíčko by mi radostí poskočilo vždycky, když bych k němu přicházel...

reagovat
PeterLuk
04. listopadu 2019, 22:36
3

Ak chceš Ferrari, tak správna odpoveď je len jedna, divím sa že tu ešte nie je: FIERO! :D

reagovat
Kuře
05. listopadu 2019, 00:12
3

A přesně kvůli těmhle požadavkům, chci něco co jenom vypadá sportovně, je celej trh tak zdegenerovanej, že každý hrochmutí SUVčko nebo minivan musí bejt v nějakým kokotskym lajnu nebo sport packetu aby se to vůbec dalo prodat...

Ale ne, tak zase jestli maj bejt silnice plný RCZtek, TTček a Alf Brera, nebo bílejch oktávek v kombíku, to rozhodně stokrát radši tu první možnost...

TT, RCZ a Laguna Coupé, toť trojka ze které bych já vybíral mít tyhle požadavky a prachy. A asi bych nakonec vzal pažouta.
-
Komentář upraven 5. 11. 2019, 00:14:02

reagovat
Vojta Nekvapil
05. listopadu 2019, 00:21
2

Odpoved je jasna. DMC12.

reagovat
Opelfahrt
05. listopadu 2019, 00:38
1

Žena je Francouzka, tak bych to opravdu viděl na RCZ nebo na Lagunu Coupé. Možná si tím šplhne i u tchána :-)
Ani jedno z těch aut není špatné, vypadají opravdu dobře (RCZ je pro takové ty mladší a odvážnější typy, Laguna možná pro usedlejší a serióznější lidi), a nejezdí jich moc, takže určitě osvěžení.

reagovat
CZmisak
05. listopadu 2019, 07:21
1

Já bych tady tazatele jen upozornil, že zrovna to RCZ je opravdu velmi nízké auto a pokud předsedá z běžného hatchbacku/liftbacku, bude ho nastupování a vystupování štvát (kombinace dlouhých dveří a nízko položené střechy je hlavně na parkovištích mezi auty lahůdka). Audi TT a Laguna jsou na tom i hodně líp (aspoň jsou postavený výš), BMW E9x taky. Můj tip je Audi A5 s S-Line paketem.

reagovat
Mára
05. listopadu 2019, 10:29
-2

za me bmw 330i nebo nejlepe 335i E92. 335i jede vyrazne lip nez 330i, ale je drazsi (cca kolem 350tis za 335i). a co opravdu doporucuju 350z. me to auto sedlo, i v porovnani s bmw, zetko je mnohem vetsi zazitek ridit. a pak ten zvuk, hlavne kdyz das jiny vyfuk. zvuk je bomba. zetka jsou celkem levny a spolehlivy na provoz. na daily to jde, ale jsou samozrejme jsou prijemnejsi auta. na popojizdeni do kolon to moc neni, ale kvuli zvuku ledasco autu odpustis.

Mára
05. listopadu 2019, 12:16
0

jeste jsem zapomnel na bmw Z4 coupe, prip. bmw 135i E82. alfa brera je zajimava,ale...ja doprorucuju
hlavne 350z nebo Z4 3.0 coupe. pokud nechces od auta sportovni projev, staci jenom vzhled mercedes slk bude fajn.

ro
rock
05. listopadu 2019, 17:06
1

Audi TT jsou (ve všech generacích) nižší než RCZ. To má TTéčko tak vysoko (nebo RCZ tak nízko) umístěný sedačky, že je tam znát rozdíl ve prospěch TT?
btw Tazatel má jako (nedosažitelný) etalon Alpine A110. To je ještě o 10 čísel nižší než RCZ nebo TT. Tak snad tuší, co by to pro něj znamenalo...

J.K.
05. listopadu 2019, 20:39
0

Připomenu, že tazatel má nyní Hondu CRX, která je vysoká maximálně 1,290 mm. O nevhodnost výšky RCZ bych se tedy opravdu neobával (1,359 mm). Audi A5 S-line je dobrý tip, ale ne kvůli výšce (1,372 mm).

J.K.
05. listopadu 2019, 11:15
0

Oceňuji, že se to zde nezměnilo na diskuzi ve stylu "přišetři si a kup skutečný supersport".

Vozy značek Porsche, Maserati nebo Jaguar skutečně nejsou za 400 tis. ufinancovatelné a je dobře, že při svém výběru zůstáváš zdravě při zemi. Novější typy jsou drahé už při pořízení. Starší modely tě sežerou na provozních nákladech. Koupit si auto a pak ho nechat trapně stát u automechanika s rozebraným motorem, na jehož opravu nemáš, fakt nechceš. Vybourat se, protože pojedeš na pneumatikách "tuhle sezónu ještě musí vydržet" v kombinaci s opotřebovanými tlumiči, už vůbec ne.

Ke stylu sportovního vozu ale určitá značka potřeba je. To ví každý majitel dieselového BMW, kde vrtule na kapotě zařídila celý image. Doporučení Alfy Romeo Brera, Audi TT či A5 S-line, nebo Mercedesu CLK mi tak dávají největší smysl. Lagunou velkou díru do světa neuděláš - za kosočtvercem se nikdo neotočí ani na vesnici. A poslední francouzské kupé, na které bych se chodil dívat do garáže, byl Peugeot 406 coupe.

https://www.garaz.cz/clanek/peugeot-406-coupe-3-0-v6-ferrari-pro-chude-21000161

reagovat
Iv
Ivo
05. listopadu 2019, 11:43
1

https://www.autofrc.cz/inzerat/volkswagen-scirocco-r-packet-2009/2630/?sort=1&gotoAction=vypis&z-0=3285&rP=0

Nízká, široká placka, kterou moc nepotkáš a každý se za ní i po těch letech otočí :-)

reagovat
cP
cPetan
05. listopadu 2019, 12:16
1

Co starý BMW e31, vypadá jako sporťák, mrkačky, styl... :-D A s osmiválcem by nemusel být problém to provozovat.

reagovat
Pochtli
05. listopadu 2019, 13:58
0

Chce to něco, čeho si každý hned všimne - třeba Jaguar XK/XJS, chrysler crossfire, ameriky (corvette, firebird, mustang, camaro). Zbytek (raději nebudu jmenovat) v záplavě "šedi" zapadne..
Barva auta též dělá hodně - 50 odstíny šedi (od bílé po černou) či "tmavěbarevným" nikoho moc neoslníš.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
05. listopadu 2019, 14:50
0

Co VW Scirocco R?

reagovat
Bavoraczech
05. listopadu 2019, 15:42
0

Typicky pozérské Audi TT přesně sedí na popis toho, co dotyčný chce. Pokud to může být i o něco starší auto, od kterého se očekává i projev motoru jako od baby-supersportu, pak jednoznačně Alfa GT 3.2V6. Pokud to naopak má být novější, tak ta Laguna Coupe vypadá s trochou šedého zákalu jako Aston :-D.

reagovat
Ca
Camry8
05. listopadu 2019, 22:27
3

Lexus SC430, jízdní vlastnosti nic moc, nesmíš měřit víc než 190cm, spolehlivost famózní a soused od vedle to nikdy neviděl.

reagovat
ToMyx
12. listopadu 2019, 13:41
0

Toyota Soarer/ Lexus SC je super, jen se obávám, že old school vzhled nebude pro tazatele dostatečně moderní.

Vl
Vladis
06. listopadu 2019, 22:24
0

Suhlasim TT by mohlo byt dobra volba velmi sa mi paci a je to proste fajn auticko v kombinacii so 6valcom fasa vec. Alebo BMW e92 to by mohla byt uplna trefa do cerneho najlepsie 325i N52B25A cize este nepriamy vstrek asi najlepsia a najkompromisnejsia motorizacia .. jasne 335i ide uplne inak aj 330i no u coupe uz 30i nezozenies N52 ale uz 200kw N53 a to je priamy vstrek a zas o problem naviac (teda samozrejme ako pre koho) no tie primarne pytaju 98oktan a boh vie co tam lial majitel pred tebou tym trpia na karbon atd atd. Jasne 160kw v 325i ti chrbticu neskryvi ale urcite to neni brzda je to prijemne svizne zvezenie s krasnym zvukem a gradaciu vykonu a s uplne pohodovou spotrebou dialka uplne v pohode 8,5 okolo komina 10

reagovat
Mr
Mr.DAWE
07. listopadu 2019, 08:30
0

Na hodně dotazů zde ohledně výběru vozu je odpovědí Miata. A v tomto případě to není jinak :)

reagovat
Mr
Mrkef
07. listopadu 2019, 20:18
0
reagovat
Mr
Mrkef
07. listopadu 2019, 20:20
1

Tento je pouze pro ilustraci, jinak pěkně trefené na předek...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H1 Civil 2000
Hummer H1 Civil

2000 rok výroby
200 koní výkon
6 200 ccm objem

Pontiac Tempest Le Mans convertible 1966
Pontiac Tempest Le Mans convertible

1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem

Škoda Octavia 1.9 TDI 2002
Škoda Octavia 1.9 TDI

2002 rok výroby
109 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler LeBaron Kabrio 1989
Chrysler LeBaron Kabrio

1989 rok výroby
116 koní výkon
2 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee Limited ZJ 1995
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ

1995 rok výroby
220 koní výkon
5 200 ccm objem