načítám data...

Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

14. července 2020, 15:34 32 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Člověk by řekl, že s třímilionovým rozpočtem se bude shánět nové auto jednoduše. Realita bohužel není tak růžová, jak se na první pohled zdá.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Dobrý den,

mohli byste prosím dát pár tipů k výběru nového vozu?

Firma asi přežije koronavirus bez potíží a šéf by rád využil předpokládaný turbulentní trh a pořídil si nový reprezentativní povoz. Zásadní požadavek je, aby pohon byl 4x4. Nutností jsou minimálně 4 použitelná sedadla (ne nutně 4 dveře a pokud možno ne SUV). Jinak by vůz měl být poháněn benzínovým alespoň 6válcem, pokud by mohla být V8 jenom dobře (podle hesla kupujte, dokud jsou). Limit ceny je 3 miliony Kč (ceníková cena včetně DPH). Dlouho byl rozhodnut pro BMW 550i, ale zrazuji ho od toho kvůli pověsti motoru N63. Dá se problémům s prosakováním oleje zabránit pečlivou údržbou? Nebo by bylo lepší rezignovat na V8 a pořídit třeba Mercedes-AMG CLS 53? Nebo něco úplně jiného?  Zadání je asi trochu netypické, ale po pročtení předchozích poraden nepochybuji, že přijdete na zajímavé varianty.

Děkuji a zdravím M. Minks

Ahoj,

S tímto dotazem rádi pomůžeme, vybírat takové auto je radost. Redakční radou jsem byl určen jako odborník na ten tento typ vozidel, a proto se s dovolením ujmu odpovědi. Myšlenka na BMW M550i je míření na správný terč. Aktuální pětka je jedním z nejkomplexnějších a vůbec nejlepších aut na dnešním trhu. Ať už si ji člověk vybere s jakýmkoli motorem, tak neudělá chybu. Tím spíš, když je k dispozici takový velkorysý rozpočet, který vystačí i na ty nejlepší motorizace. S trochu štěstí by se do tří milionů mohla vejít i nějaká ta skladovka M5, jejíž dynamika přesahuje hranice běžného chápání rychlosti a připomíná svými schopnostmi spíše stíhací letoun, než obyčejné auto. Ale přiznejme si na rovinu, je to trochu overkill na každodenní ježdění. Jasně, je to velmi příjemné mít pod pravou nohou malý jaderný reaktor, ale vyžaduje to velkou dávku sebekontroly a osobně mi M5 přišla už trochu tuhá na to, abych s ní chtěl cestovat každý den.

O stupínek pod ní stojí M550i, které je takovou juniorskou verzí M5. O něco nižší výkon (který stále činí celých 530 koní) a o něco větší poddajnost ji pasují do role juniorské M5, která šířkou svého talentu doslova ohromí. Jen složitě budeš hledat schopnější vůz. Co motoru N63 týče, tak lidé od BMW tvrdí, že veškeré problémy, kterými trpěla především předchozí generace pětky, jsou minulostí a vidlicový osmiválec už svou (ne)spolehlivostí nestraší. Jestli je to pravda, těžko říct, přístup do servisních záznamů BMW nemáme. Z uživatelského hlediska je však osmiválec skvělý. Je opravdu silný, má hezký zvuk a umí být až pozoruhodně úsporný. Pokud bych si však vybíral já mezi pětkami, tak bych bral 540i, která mi přijde nejuniverzálnější a celkově nejvyváženější v celé modelové řadě. Nicméně chápu, není to V8.

Přirozeným soupeřem pro BMW je Mercedes, a proto jej rozhodně v takovém výběru nesmíme opomenout. Aktuální CLS 53 AMG je velmi atraktivní auto, byť jsem si k němu ze začátku hledal cestu trochu obtížněji než k jeho předchůdcům. Mercedes se tímto vrátil k tradici řadových šestiválců a dobře udělal. Nové motory jsou příkladně kultivované, úsporné a potěší i poskytovanou dynamikou. Na mnichovský osmiválec sice ztrácí 100 koní, ale i 430 koní na běžné cestování celkem stačí. Výhodou Mercedesu je interiér, který je o něco lépe provedený než BMW. Výběr mezi touto dvojicí je čistě na osobních preferencích, ani s jedním člověk chybu neudělá. Mercedes boduje stylem, BMW kontruje větší všestranností a osmiválcem. Ten nové CLS nabídnout neumí.

Třetí do party, Audi, nemá při takových požadavcích příliš co nabídnout. Můžeme se bavit o menší RS5 Sportback, ale při vší úctě, proti výše zmíněným hraje o stupínek nižší ligu. Ideální by byly modely S6 a S7, jenže Audi je nabízí na evropském trhu pouze s naftovým šestiválcem, a to asi není to, co hledáte. A vrcholné RS6/7 bývají obvykle přes tři miliony. Možná ta šestka by se dala někde ukecat, ale spoléhat na to asi nelze. Lexus přestal okouzlující GSF vyrábět již před několika lety a tím se nám onen výběr ještě o něco málo zužuje. Jaguar ve svém XF nabízí jen čtyřválec, takže ten je také ze hry.

Pro další tipy musíme do Itálie. Alfa sice nabízí Giulii s charismatickým šestiválcem, ale chybí jí pohon všech kol. Ten však nabízí Maserati. Konkrétně model Ghibli S Q4. Maserati láká na nenapodobitelný styl a okouzlující šarm. Soužití s ním však není pro každého a člověk musí být schopen odpustit sem tam nějaký přešlap. Vidlicový šestiválec má 430 koní, což bohatě stačí na rozumnou dynamiku a nádherný zvuk. Problém by však mohl být s místem vzadu. Záleží, jak moc plnohodnotná místa to mají být. Dítě se dozadu vejde, ale dospělý člověk může remcat. Mých 184 cm a 90 kg se tam cítilo lehce stísněně. Potíže s místem vzadu řeší větší Quattroporte u něhož rychlý pohled do specifikací odhaluje i přítomnost V8. Bohužel však jen jako zadokolku, pohon všech kol je vyhrazen pouze šestiválci (stejný jako v Ghibli). Quattroporte se bude hůře shánět, nicméně u našich západních sousedů jich pár je a cenově se pohybují okolo 100 tisíc Eur. Maserati by byla vskutku originální a neotřelá volba.

Tímto jsme vyčerpali evropské možnosti. Je to smutné, ale taková je bohužel dnes realita. Ano, ještě tu máme sedany nejvyšší třídy, jako je Audi A8, BMW 7, Mercedes třídy S či Porsche Panamera. Tahle auta však na třech milionech teprve začínají (verze se silnějšími motory) a příplatková výbava u nich obvykle bývá velmi obsáhlá. Pro velké a silné motory musíme přes oceán.

Nejdostupnějším osmiválcovým sedanem z druhé strany Atlantiku bude patrně Chrysler 300. Přestože oceňuji jeho lehce záporácký styl, jedná se o vůz, který už je poněkud za zenitem a mezi moderní konkurencí nemá příliš co nabídnout. A navíc, čtyřkolku má jen šestiválec. Zajímavý by mohl být i Dodge Charger, s daným rozpočtem by se dalo dosáhnout i na ikonický Hellcat, jenže Dodge už také nenabízí čtyřkolku k osmiválcům a pokud je to nezbytná podmínka, pak ani asi ani tohle nebude to pravé ořechové. Zbývá tak jen poslední možnost, kterou je Cadillac. Cadillac CT6-V. Ten disponuje pořádnou strojovnou s krásným jménem Blackwing. Pod tímto označením se skrývá vidlicový osmiválec s výkonu 550 koní a standardně je spojen s pohonem všech kol. Tohle by mohl být tajný tip, jen se bude hůře shánět.

Jak je vidět, i přes velice štědrý rozpočet občas není úplně snadné sehnat ideální vůz, který by splnil všechny požadavky. Možností není mnoho. Sázkou na jistotu bude BMW, jež do puntíku odpovídá všem požadavkům. Ani Mercedes rozhodně není špatnou volbu, jeho styl je jedinečný. Trochu stranou pak stojí Maserati, pokud však člověk obětuje trochu té uživatelské přívětivosti, dostane vyjímečný automobil. Cadillac v našich podmínkách bude působit jako hotové zjevení, rozhodně mu to však pranic neubírá na jeho schopnostech a přitažlivosti. Rozhodnutí je na osobních sympatiích.

Zapomněli jsme na nějaký vůz, který by odpovídal požadavkům? Co byste v dané situaci vybírali vy? Diskuze je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
14. července 2020, 16:21
2

Bentley po hraběnce co jezdila jen na bohoslužby

reagovat
krab
14. července 2020, 16:36
2

Většinou moc chytrou radu nemám, ale v tomhle případě bych věděl... Pochopitelně, že bych se šel svézt s bavorákem, ale pětku, sedmičku i osmičku se mi poštěstilo zkoušet dostatečně abych konstatoval, že pětka by mi přišla za tyhle peníze (ačkoli to zní blbě) málo reprezentativní a výjimečná, sedmička by byla moc drahá a osmička je čtyřmístná fakt jen nouzově. To jsem taky zkusil. Mercedes bude asi dobrá indicie, ale ceníkově pod 3 miliony asi to AMG není, ale nekoukal jsem...

Horkým favoritem by byl Lexus LS500 (nehybridní verze) s přeplňovaným motorem V6. V nejméně vybavené Elegance stojí 2.9 mio s DPH ceníkově, ale dá se pak určit individuálně nabídkou co reálně dostane za kolik by která verze nakonec byla. Pohon všech kol nové LS má. Mají i hezky udělanej ceník/katalog : http://pdf-lexus.eu/lexus_cz_sk/cenik_LS_CZ.pdf

reagovat
riderhenry
14. července 2020, 16:53
1

Ta osmička je pro čtyři malá i v té verzi Gran Coupé? Trochu jsem doufal, že by to mohlo být už použitelnější... Klasické Coupé je v (ne)použitelnosti zadních sedaček ale fakt až směšné na to, jak obrovské to auto je.

krab
14. července 2020, 17:11
0

Gran Coupe nevím, to jsem jenom viděl a prohlížel, ale neseděl v tom. Tam to bude v pohodě... Psal jsem o klasickým kupé. Tam je to vzadu lepší než např. v 911 (kde se fakt dospělák vejde jen pro jízdu na skok kolem komína), ale rozhodně to není plnohodnotný místo

fortress
14. července 2020, 17:23
1

Místo v GC neni žádná moc velká hitparáda ale použitelný to už je. Spíš ta cena, M8 GC co jsem jel vyšla tak na 5.1M a to je uplně mimo.

riderhenry
14. července 2020, 21:04
0

Tím rychleji bude taky padat na ceně :)

Radim Nemec
16. července 2020, 15:26
0

Najde se v tom rozpoctu nejaka Alpina? Asi “jenom” v petkove rade, ale prece...
Skladovka A8/S8 by snad nemusela byt taky uplne nerealna (A8 asi min, protoze kdo v CR bere na sklad benzinove auto...), ale asi zalezi kolik si dokaze clovek vyjednat u obchodnika. Je v takovem pripade mozne vzit to treba z D (predpokladam, ze by mohli mit snad vetsi vyber skladovek a u hranic jsou i relativne zvykli na takove nakupy pokud vim)?
Zni mi to uplne stejne jako s kazdym vyberem auta - asi ma uz nejakou predstavu kam by se chtel podivat, nebo jenom sbira pripadne zajimave alternativy?

ba
batoo
14. července 2020, 20:16
0

A co takhle genesis V8 AWD sedan?

reagovat
ba
batoo
14. července 2020, 20:18
1

Konkretne myslim ze to je G90

Fa
Fandatik
14. července 2020, 22:38
0

Nejlevnější nové Sko je na autoscout.de za nějakých 96.500€ (S 560 4Matic) a jelikož je Sko na konci cyklu, neměl by být problém se pod 3mio udržet i v ČR. A pokud by to problém byl, tak individuální dovoz není zásadní problém, zejména u auta za 3mega.
CLS ani 5er (o nějakých korejských pokusech nemluvě) mi nepřijdou full reprezentativní.

reagovat
Ju
Junior
14. července 2020, 23:53
0

"Víš co o tobě říká Eclass? Že na Sko nebylo."
Pokud je základní požadavek honit vodu a čtyřkola, M5 je jasná volba.
53 je budget varianta pro 63, Maserati a Lex jsou divný, Sko nepůjde za ty prachy koupit full full,
Reálnej rozdíl mezi M550i a M5 na denní použití už, kromě peněz, neni. Pokud je šéf debil, zabije se v obojím naprosto stejně.

reagovat
PB
15. července 2020, 00:21
0

Neprestal se Blackwing nahodou vyrabet?

reagovat
Ha
Habakukk
15. července 2020, 07:04
0

No já bych se podíval na základní Porche Panamera 4 cena je pod 3 miliony.

reagovat
esmo
15. července 2020, 07:14
0

M550i...tady asi není vo čem...

reagovat
mariov8
15. července 2020, 08:33
2

Nový motor 53 AMG jsem projel v Éčku. Na rovinu, není to plnotučné AMG. A to může být i výhoda! Dalo se s tím normálně jezdit jako s rodinným autem (tedy sem tam dětem klimbali hlavičky ze strany na stranu, neříkejte to mamince...) když mi přeplo, bylo tam těch 435 koní. Motor nemá brumendo jako V8, spíše takový závodní rykot, jak se ocitne nad 4000 otáček. Příjemně fungoval i ten mildhybrid nebo co to tam je, v normálním režimu maskoval dole lehkou turbodíru a ve sportovních režimech dotoval plným výkonem motor. Sem tam jsem zablbnul o víkendu a i tak jsem se nedostal přes 10 litrů. To mi vyrazilo dech, ačkoliv to asi tady není tak důležité, jako že po otevření klapek ve výfucích se všichni kolem otáčeli. Ale zaražení do sedaček a obecně brutalita V8 od AMG se nekonala. Sousedi šli vypadnout z oken, bylo to docela dobře nakonfigurováno.

reagovat
Sa
Sato
15. července 2020, 09:13
2

Hlavne by som si poriadne overil ako to je stymi bmw v8. Matne si spominam na X5 alebo X6 M v jednom stredoslovenskom servise, motor vonku, pytle s piestkom nahodene na predok aby sa to na zdvyhaku neprevratilo, trvalo to dlho, majitel mal slusne nervy a nejake fakt shitne nahdradne vozidlo ako bonus, v podstate rukojemnik servisu. Riesil sa posudok, ci to nakoniec dotiahol az pred sud to netusim... user experience jak svina

reagovat
sheogh
15. července 2020, 10:04
0

Zkusil bych sehnat Jag XJR (pokud jeste nekde maji), pripadne Panameru. M5 je super, ale ze zadani jsem pochopil, ze by to melo “byt videt” :-)

reagovat
Ca
Camry8
17. července 2020, 16:36
1

Mohu doporučit Corolla, 1.6L, od 2016, dobrá výbava je Active Trend+ s paketem LED a příští rok to za tu cenu už bude i s automatem. Spotřebu měla manželka do 8,5l po Praze (stále aktivovaný režim sport:) ).

Frankie
15. července 2020, 10:18
0

Resim podobnou vec, ale v jinych dimenzich. Pristi rok dojde nejspis na vymenu Mazdy 3 sedan prvni generace za neco obdobneho, stejne elegantniho, v cene do 250 000 Kc, idealne benzin. No a tam je ten vyber jeste mensi. Vychazi to zas na Mazdu 3, Toyotu Corollu, a dal uz vlastne nic moc, z jinych vod pak snad Audi A3 sedan, Volvo S 60. Mercedes se nelibi... BMW, to se musim kouknout. Je to pro zenu. Napada vas neco dalsiho jako nahrada suprove Mazdy 3, 1,6 benzin, elegantni a zive?

reagovat
Luki.xy
15. července 2020, 12:17
0

Tak moc požadavků jsi neuvedl. Pokud je podmínka menší sedan, tak mě napadá Tipo, které ale asi nebude odpovídat vzhledově (po Mazdě). Mě se třeba líbí poslední Renault Megane GrandCoupe (což je sedan), ale asi by bylo potřeba nejméně 300.000 Kč. Vešla by se tam třeba i Astra sedan, ale je jich v ČR jen pár, stejně jako VW Jetta. Pokud jsi spíš na ty Japonce, tak by mohlo oslovit Suzuki Kizashi, ale přijde mi zastaralé (alespoň v interiéru) stejně jako Mitsubishi Lancer.

Taky mám rád sedany ale mimo prémii je to prostě bída a každý rok je to horší a horší…

Frankie
15. července 2020, 13:35
1

Ty pozadavky jsou docela jednoduche. Mensi, elegantni sedan, zivy, mrstny, benzin, cca tech 250 000 Kc, a rocnikove po 2011. Nejspis to stejne dopadne na Mazdu 3, ta to splnuje nejvice. Focus, Tipo, Astra, Jetta nemaji tu eleganci. Kizasi a Lancer presne jak pises, zastarale, a takove nezenske..., jo o Meganu taky padla uvaha. V nizsi stredni to je se sedany na vymreni. A pak zbyva fakt jen ta A3, a pak uz vse je spis ve stredni tride...

Ha
Habakukk
15. července 2020, 13:57
1

No kup Tipo sedan za 250 bude roční se základní 1,4. Nenáročné a hlavně téměř nové auto s pětiletou zárukou.

Fa
Fandatik
15. července 2020, 17:37
0

CLA už není od budgetu daleko.

Jimi
15. července 2020, 13:26
0

Nevím, zda se ještě v dnešní době řeší i konkrétní výběr značky vzhledem k obchodním partnerům, někdy to může mít vliv, potom by byla volba jasná. S těmi V8 od bmw bych byl taky opatrný, sázel bych raději na Lexus...

reagovat
Sa
Sato
15. července 2020, 18:22
-1

Btw, este k tym 550i tu je jeden kusok, pre predstavu ako rychlo to straca hodnotu :-) ak sa nejaky odvazlivec vobec najde https://www.sportovnivozy.cz/130621-bmw-5-550i-mpaket-topvybava-dph-chomutov

reagovat
beastar
16. července 2020, 00:49
1

Porsche Panamera, MB E53Amg, Ghibli sice neni v8, ale pro tyhle ucely co vyznivaji z dotazu asi staci. Neni to tak dlouho, co sem podobnymu panovy prodal do firmy RS6. Dlouho sem vahal jestli cokoliv psat s timto rozpoctem to neni o rade pouze o vkusu a preferencich.

reagovat
Ha
Habakukk
16. července 2020, 10:59
1

Pokud by to mělo být trochu no wau efekt tak bych se jednoznačně přiklonil k Porche, protože Porche. Vrcholný managment má jako sázku na jistotu Neměckou trojici. Pokud chce být trochu mimo hlavní proud, ale ne jako podivín tak Panamera u Maseratti bych měl strach, že se kumpáni z golfu budou klepat na čelo za co uvalil peníze.

st
stirling
16. července 2020, 10:17
1

Skoda ze GSF neni 4kolka, to splna vsetky atributy. BMW by som vyhol,ten motor bude servisne katastrofa.Tak jedine Mercedes. Alebo Teslu a nahrat na audio zvuk motora :)

reagovat
Fr
Frank Bullitt
16. července 2020, 11:20
1

Za mě M550i jasná volba pro běžného člověka, který chce jezdit jako pán (po svezení zapochybujete nad existencí 750i). Navíc BMW 5er G30 bylo až do příchodu faceliftu s tovární podporou až 28 % do výroby. Teď samozřejmě velká podpora na nějaký čas asi zmizí. M5 je bomba, ale je to auto pro člověka, který ví co chce. Opět se vyplatí čekat na akce, minulý rok měla M5 do výroby neskutečnou slevu. Ale různě se to prolíná, pak akce přišla na 7er, teďka zase M4 a M4 cabrio, dokud se neukončí výroba. Jízdně je M550i ztělesněním všeho, co u luxusního rychlého sedanu potřebuji. Dynamika je neskutečná, podvozek výborný, pocit z auta bezchybný. A co se týče spolehlivosti motoru 4.4 V8 biturbo? Doporučuji připlatit za záruku, měnil olej po 15 000 km, zajížděť, zahřívat, dochlazovat a sem tam pořádně prohulit. Pak vydrží bez problému. Navíc při běžném zacházení a servisu BMW nepsaně řeší reklamace motoru i při 7letém stáří vozu. Nebál bych se toho. A pokud dáme čistě ceník do 3M vč. DPH, pak skvěle postavená M550i (rozuměj: tak jak by to mělo vypadat, aby to fungovalo a vypadalo) vychází přesně na 3M.

reagovat
Mi
MiMi
16. července 2020, 21:44
2

Děkuji redakci za odpověď i diskutujícím za příspěvky. Jako vždy, když člověk dostane víc možností, rozhodování je těžší...
Přijde mi zvláštní, že M550i vychází ceníkově stejně jako E53 AMG, je to jen špatnou pověstí V8 od BMW (prý by to po 2018 mělo být mnohem lepší) jebo je tam ještě nějaký háček?
p.s.: vybrat musím dobře, auto asi časem propadne ke mě ;-)

reagovat
fortress
17. července 2020, 07:37
1

Rozhodně bych si přikoupil k tomu BMW záruku. Výměna motoru není pořád tak překvapivá. Osobně bych spíš vzal rovnou M5 - bůh ví jak dlouho se taková auta budou ještě vyrábět ;)

Fr
Frank Bullitt
19. července 2020, 16:02
1

Cenovka je podobná, neboť se jedná o konkurenty. BMW na žádnou špatnou pověst nehraje. A to že MB v této kategorii nenabízí V8 je jen jeho rozhodnutí stejně jako když se AUDI rozhodlo nahradit osmiválcový benzín šestiválcovou naftou. Ale cenovka zůstala. Jinými slovy 50i ano, AMG53 ne.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem

Ford Expedition  5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4 2009
Ford Expedition 5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4

2009 rok výroby
310 koní výkon
5 400 ccm objem