načítám data...

Vybíráme moderní auto, které vydrží 600 tisíc kilometrů.

29. listopadu 2019, 12:50 Daniel Borský Ptejte se

Často se říká, že moderní auta nemají takovou vydrž, jako ta starší. Je to pravda?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj redakce, 
Pravidelně vás čtu a osměluji se požádat o pomoc s výběrem. Ročně najedu 90 tisíc km, v autě jsem furt. Aktuálně mám dvojkovýho Superba v kombajnu, 125 kW, 4x4. Moje příští auto by mělo mít taky náhon na všechny, dost prostoru a komfortu uvnitř (sedačky, ticho…) Ideálně koncern, bo jsem si zvykl na styl a uspořádání ovládacích prvků. Měla by to být ojetina za maximálně 350-400 tisíc s ideálně nesmrtelným motorem. Budu auto brát na leasing a potřebuju ho dojezdit až teprve tehdy, kdy ho doplatím. Což při výše zmíněném nájezdu znamená, že pokud bude mít auto při nákupu 100 tisíc km, mělo by bez větších problémů (dražší servisní zásahy) a koroze vydržet 5 dalších let a asi 450.000 dalších km. Jezdím ČR, SK, Polsko a Německo, hodně samozřejmě dálnice, ale občas se rád svezu po okresce. S aktuálním autem a výkonem si přijdu jako závodník a nic extra navíc nechci a nepotřebuju, dolů ale taky jít nechci, občas je třeba předjet.  

Díky předem vám i čtenářům za pomoc 

Ondra 

Ahoj Ondro, 

Musím se přiznat, že po přečtení tvého mi dotazu mi hlavou vrtá jedna věc. Jak je možný vydržet na sedačkách dvojkového Superbu 90 tisíc kilometrů ročně? Moje záda byly vždycky ve stresu, už když jsem v tom měl dojet z Prahy do Brna a zpátky. No nic, to bylo jen takové moje malé rýpnutí, protože jsem snad ještě nepotkal nikoho, komu by sedačky tohoto auta vyhovovaly. A teď už ke tvému dotazu. Postavil si nás (a především sebe) před nelehký úkol. Měli bychom ti pomoci s výběrem auta, které za relativně málo peněz musí vydržet abnormální kilometrový nájezd, které bude mít vcelku silný motor, a ještě k tomu nabídne pohon všech kol. To není zrovna jednoduchá rovnice. Přesto ji zkusíme vyřešit. 

Pokud se budu držet přesně tvých preferencí, a to včetně požadavku na auto z koncernu VW, pak se před tebou otevírají následující možnosti. Tou první je další dvojkový Superb, aneb proč měnit něco, co funguje. Superb znáš a víš, co od něj čekat. Pokud jsi s ním spokojený a vyhovuje ti, stačí jen najít novější kousek s nižším nájezdem a můžeš fungovat dál. Pokud bys však toužil po změně, další možností pak může být koncernový bratranec Superbu, VW Passat generace B7. Ten je oproti Superbu maličko dotaženější. Je pohodlnější, navíc může být vybaven adaptivním podvozkem DCC, ve vyšších výbavách má lepší sedačky, je o něco lépe odhlučněný a v interiéru nabídne víc místa (na šířku). Jinak se ti s ním bude žít prakticky stejně jako se Škodovkou. Pokud by ses toužil ještě více rozmazlovat a měl bys kliku v nabídce ojetin, pak bys teoreticky mohl dosáhnout i na Audi A4. Audi tě bude hýčkat skvělým interiérem a komfortem, ale je o něco menší. A také provozní náklady (servis, pojistka) budou o něco vyšší. V nabídce ojetin pak nalezneš i větší Audi A6 (dlouhé cesty se šestiválcovým TDI jsou mnohem příjemnější) nebo třeba novější Passat B8, ale tam počítej, že kilometrový proběh bude činit minimálně 150 tisíc kilometrů, spíš počítej 200 tisíc km, takže na konci tvého životního cyklu to bude auto s nájezdem přesahujícím 600 tisíc kilometrů, a to už není úplně málo. Je třeba počítat s tím, že údržba takového vozu už může být nákladnější. 

Ve chvíli, kdy se oprostím od potřeby vozu z koncernu VW, pak se výběr jednotlivých modelů o něco málo rozšíří. Nejdostupnějším autem se silnějším dieselem a pohonem všech kol je asi Fiat Freemont, jakožto americko-italský kříženec mezi kombíkem a MPV. Freemont boduje vnitřní prostorností, která je bez přehánění výborná. Tohle auto postačí i velké a náročné rodině. Cenově se bude pohybovat na nižší hranici tvého rozpočtu, za 350 tisíc seženeš kus, který bude mít nájezd pod 100 tisíc kilometrů a bude ve velmi hezké výbavě i s automatem. Dvoulitrový vznětový Multijet platí za mechanicky odolný motor, který netrpí závažnějšími problémy. 170 koní je na takhle velké auto akorát, nebude to žádný divoký sprinter, ale svou práci odvede a jistě nebude brzdou provozu. Nevýhodou Freemontu je pak jistá morální zastaralost, která se projevuje tím, že nenabízí některé prvky výbavy, které se hodí. Například světla jsou jen halogenová a svou účinností nijak zvlášť neohromí. Ani bytelnost interiéru není na nejvyšší úrovni, což se projevuje především citelnější rozvrzaností a rychlejší degradací exponovaných míst, na funkčnost vozu to však nemá větší vliv. O něco vyšší spotřebu spojenou s vyšší hmotností a stavbou karoserie částečně kompenzuje velká palivová nádrž na 80 litrů, která zajistí dostatečný dojezd. Fiat Freemont je hodně auta za relativně málo peněz se vším, co se k tomu pojí.

 

Dalším autem, které často vyskakuje v inzerci při zadání tvých požadavků je Opel Insignia první generace. Tenhle středně velký kombík boduje pohodlným podvozkem a vynikajícími sedačkami, které jsou na dlouhé cesty jak dělané. Výbava bývá často vysoká a potěší i náročného uživatele. Verze po faceliftu s inovovaným interiérem pak nabídne i slušné dílenské zpracování, které dříve nebylo nejsilnější stránkou Insignie. Nevýhody Opelu jsou dobře známé. Tou první je relativně špatně obestavený prostor. Na velkém půdorysu (délkou přesahuje 4.9 m) nabídne vcelku malý vnitřní prostor. Tou druhou je nadváha Insignie. S dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem dosahuje hmotnost 1900 kg, což se negativně projevuje na vnímané dynamice vozu a také na jeho spotřebě, která není z nejnižších. Insignia není pro každého, ale své kvality má a pokud se člověk smíří s vrozenými nedostatky, pak může odvézt dobrou službu. 

Posledním vozem, který mě v návaznosti na tvé preference napadá, je Ford Mondeo poslední generace. Mondeo utrpělo příchodem na trh, který se neustále posouval, takže když konečně dorazilo na trh, vypadalo oproti svým konkurentům trochu zastarale. Novináři, kteří byli doposud zvyklí, že každá generace tohoto vozu především nadšeně jezdí, pak byli zklamaní, protože aktuální Mondeo je oproti svým předchůdcům poněkud těžkopádné a neohrabané. Ford se totiž zaměřil především na komfort a kvalitu jízdy, což se u nadšených řidičů nesetkalo s pozitivní odezvou. Myslím, že tohle tě však trápit nemusí, protože Mondeo i tak jezdí velmi dobře a svým pohodlným podvozkem nadchne každého, kdo tráví za volantem spoustu času. Cestovní komfort je bez debat skvělý a velmi tomu napomáhá také vynikající odhlučnění. Tohle je ten správný polykač kilometrů. Čas pak také ukázal, že Mondeo je velmi kvalitně vyrobené a netýkají se ho žádné zásadní nedostatky v oblasti spolehlivosti. Co se výdrže a dlouhověkosti týče, má Mondeo opravdu značný potenciál. Dvoulitrový diesel se 180 koníky i ve spojení s pohonem všech umí jezdit velmi efektivně a za rozumnou spotřebu. Právě Ford Mondeo by nejspíš byl mou volbou, být na tvém místě. 

Co byste Ondrovi poradili vy? Zapomněli jsme na nějaké auto, které by vyhovovalo výše zmíněným požadavkům? Jak byste v dané situaci vybírali vy? Diskuze je vaše. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

da
dakk
29. listopadu 2019, 19:43
1

..auta která vydržela takový porce byla pouze v devadesatych letech.a to jen převelice málo značek.....Pravé dalniční přelety,tahani dvouosáků,medvědí síla,absolutni robusnost,pohodlí,mala spotřeba,ergonomie,nulový dizajn,žadne cingrlátka,nesmysly pro neřidiče,pohon4×4(né haldex,,to nema se čtyřkolkiu nic společneho,,je to předohrab s přihrabem),,podelně uložený motor,jak to ma mit pořadná kára,,ne příčně,mala prevodovka spojka,nerozložena vaha,,prostě levná alternativa vzata za normu.....Byly to pouze Audiny A6 C4 2.5tdi quattro..Nikdo nikdy nic lepšiho nevyrobil a nevyrobí.Vydržela statisice..po pul milionu,vyměna hydroštelů,vačky za 4tis,,možná repas vstriků za 15tis,,a jede se dál..samozrejmě když šofer nebyl hovado a mechanik měl to správné povědomí ,,zakladni servis byl vždy nutny,Nejvychytanějši dlohověká kára na světě....Dnešni šmejdy se sypou po 250tisa dřive , je jedno co koupíš.Dneska už neumi vyrobit dobry auto.Dělají to rozpočtaři ,uchylni dizajneři, ajtaci,ti co velí povrchnimu zakazniku,,ktereho zajima akorat jestli to jde k pleti a hlavnė konektivita..stupido.....ten nej konstrukter je již po smrti,,bohužel..S nim to taky vše skončilo....Možná stale audi,,ale servis šestivalce je přišerný..rozvody 40tis,,nepočitam zbytek včetnė dpf.neni problem tyto typy zaservisovat za 200tis ..Vim je to pruser,,ale je konec .Jedině nový....Byl ještě MB124,,ale ten korodoval a byl zadohrab...superb,passat,oktavky,dnes už všechno špatně.autička pro zavazeče na sidlištích a machrovinky u šopingů,,aby se citili.....Ingoty se nedělají....sorry

reagovat
je
jenicek54
30. listopadu 2019, 08:20
0

chtěl bych vidět litrové tsi, které vydrží 600 tisíc

reagovat
Ro
Roman
30. listopadu 2019, 16:33
0

Ahoj !
Rozumy všech nejchytřejších. Rozpočítej splátky běž a kup si raději nové. Z ekonomického hlediska se to jenom vyplatí. Koncernu se vyhni pokud stojí nepojízdné na dálnici v Německu je to téměř vždy koncern. POKUD CHCEŠ MÍT KLID POHODLÍ A NEJLEPŠÍ JÍZDNÍ VLATNOSTI KUP SI SUBARU !!! Bude klid.

reagovat
Xp
Xpepe
09. prosince 2019, 11:29
0

Takovej najezd, a k tomu hodne "muziky za malo"? Citroen C5 posledni gen a samozrejme s Hydrou a s HDI motorem. Ceny servisu a nahradnich dilu vychazeji u citroenu urcite lip v porovnani s koncernem, o Jap. a Kor. vyrobcich ani nemluve. Pseudo (haldex) 4kolka na dalnicni provoz je zbytecna.
Pokud bych chcel opravdovou 4 kolku co vydrzi tak bych si koupil radsi nejake ojete Subaru v benzinu (ne Diesel) v manualu, tam teprve zacina ta zabava, ale je to o neco vyssi spotrebe, coz pokud beru, ze pan hleda LowCost ve stredni tride je asi minus.

reagovat


Poslední komentáře