načítám data...

Ptejte se: Auto s charakterem za 100 tisíc

Náš čtenář shání auto na běžné ježdění. Nechce se spokojit s obyčejným a nudným průměrem, ale hledá něco jiného, zajímavého. Dokážeme mu pomoci s výběrem, i když má jen omezený rozpočet?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím Autíčkáře! 
 
Po návratu do ČR mě čeká konec školy, začátek práce a pojížďky po Brně, dálničních schodech, ale hlavně zakroucenými zatáčkami naší Vysočiny. Rozpočet je skromný, ale 100 Palackých by se dalo dát dohromady, jenže to včetně prvotních nákladů na servis. 
 
A podmínky? Žádný Golf, Fabia, špatná auta to nejsou, ale “normální auto” mě neláká. Taková Mazda 323F BA, tím směrem bych se rád pohyboval. Určitě benzin, mělo by to nouzově odvézt 4 chlapy přes půl republiky, v jednom by to mělo být živé a čím jednodušší, tím lepší. 
 
S přáním krásného dne 
čtenář Patrik 

Ahoj Patriku, 

Děkujeme za dotaz a chválíme tvé uvažování. Jistě Golf rozhodně není špatné auto, naopak je velmi dobré v tom, co má dělat. Ale od správného autíčkáře se očekává řešení, které je jiné a vybočuje z davu. A proto jsme rádi, že naši čtenáři jsou opravdoví automobiloví nadšenci, kteří se nespokojí jen tak s obyčejným autem, ale hledají něco víc. Na takové dotazy odpovídáme nejraději a pokusíme se pomoci i tobě. 

Říkáš, že by se ti zamlouvalo něco jako Mazda 323F (BA). To je zajisté velmi zajímavá volba. 323F byla jedním z prvních “čtyřdvéřových” kupé, jak se podle dnešní terminologie říká stylovějším pětidvéřovým liftbackům. Efko tak bylo v podstatě průkopníkem dřív, než to bylo v módě. Sportovní silueta a bezrámové dveře, to by dneska měla Mazda zaděláno na úspěch. Béáčko F kupodivu mělo víc společného s většími modely Xedos 6 a 626, než s řadou 323, ze které podle jména vycházelo. Díky tomu se však pod kapotu mohl nastěhovat zajímavý dvoulitrový šestiválec známý především z modelů Xedos. Právě malý šestiválec byl pro mnoho zájemců tím hlavním důvodem ke koupi. Sám však nevím, jestli bych ti ho doporučil, pokud by ses rozhodl přece jenom koupit “třidvatrojku”. Já jej používal v Xedosu 6, jakožto svém prvním voze, a přestože mě bavil svým točivým projevem a charakterním zvukem, pamatuji si, že bych tehdy uvítal trochu důraznější dynamiku a především o hodně nižší spotřebu oleje, na kterou trpí téměř každý motor s označením KF. Menší čtyřválcová 1.8 možná pro tvé účely poslouží o něco lépe. Otázkou tak zůstává, jestli vůbec pořizovat tuhle postarší Mazdu. Většina z nich je totiž zrezlá na prach a provozovat takové auto celoročně nebude nejlevnější. Do toho si přidej ne úplně dobrou dostupnost náhradních dílů (můj odstavený Xedos 9 s nefunkčním startérem je toho zářným příkladem) a vyjde ti auto, které se může docela dost prodražit i přes relativní konstrukční jednoduchost. Jestli ti však 323F učarovala, já ti to rozmlouvat nebudu, špatné auto to není. Jen velmi pečlivě vybírej. 

Osobně bych však asi zkusil štěstí jinde. Do tvého rozpočtu, i s nějakým menším polštářem pro případné opravy, by se mohl vejít první Focus ST z konce produkce. A ten nabídne velmi hezké svezení. Ostatně kolega Matěj by mohl vyprávět a ten krotí jen obyčejnou naftovou verzi. Jedničkový Focus byl totiž v době svého vzniknu výjimečný automobil. Jízdně překonával veškerou možnou konkurenci a tím spíš to platí o verzi ST. Ta se vyznačovala hutným dvoulitrovým čtyřválcem pod kapotou a mírně přepracovaným podvozkem. Obojí bylo ku prospěchu věci a z Focusu se stalo ještě lepší okreskové náčiní, než jakým byla obyčejná verze. Jeho 170 koní je sice trochu přidušeno převodovkou, která je o něco málo delší, než by mohla být, ale pokud udržíš ručičku otáčkoměru v horní polovině spektra, budeš s předváděnou show zajisté spokojen. Ještě víc pak nadchnou schopnosti podvozku, který je v rámci kategorie nadmíru povedený a dělá z “estéčka” poměrně zábavný stroj. Tohle auto je náš první tip. Samozřejmě ani Focus není bez chyby, podobně jako Mazdu jej trápí koroze, a proto je třeba vybírat ten správný kus. Jinak se však jedná o velmi doporučeníhodné vozidlo. 

Dalším tipem pro pravověrného autíčkáře muže být třeba Alfa Romeo 147. Italský temperament přece nesmí v takovém výběru chybět. AR147 má přesně ten design, který nestárne, kdykoli ji potkám na ulici i dnes se za ní ohlédnu, protože vypadá prostě dobře. A rozhodně nezklame ani co se jízdních vlastností týče. Umí být akční a zároveň jistá. Bude tě bavit jezdit s ní rychle a zároveň tě to nebude děsit. Otázkou je, jaký zvolit motor. Dvoulitr láká na kulatých 150 koní, ale vyhnul bych se robotizované převodovce Selespeed. Obecně doporučovanou volbou bývá silnější ze dvou jednašestek, ta o výkonu 120 koní. Nabídne rozumnou dynamiku a přiměřenou spotřebu. Pokud se bojíš, že Twin Spark motory jsou příliš komplikované a máš strach z jisté nespolehlivosti, pak doporučuji držet se zlatého pravidla, které radí jedna legend motoristické žurnalistky u nás, při nákupu ojetého vozu: “Když to vydrželo doteď, vydrží to navěky.” Ne, to samozřejmě ber jako nadsázku, nezpochybnitelnou výhodou Alfy však zůstává pořizovací cena. Zůstane ti totiž poměrně dost peněz na vyladění všech chybiček a problémů. A pak už je jen na tobě, jakou péči budeš Alfě dopřávat. Od toho se bude odvíjet tvé štěstí. 

V našem přehledu samozřejmě nesmí chybět nějaká ta zadokolka. Tou nejdostupnější s nejrozumnějším poměrem cena/výkon je dnes trojkový Compact řady E46. Pokud se člověk přenese přes trochu diskutabilní vzhled, pak dostane auto, kterému se zábavou na silnici nemůžou výše zmíněné vozy rovnat. Pohon zadních kol je pohon zadních kol. Přestože nejlákavější motorizací je jistě dvouapůlitrový šestiválec, nevím jestli se za daný finanční obnos sežene nějaký dobrý kus. Nejspíš se tak budeš muset po rozhlédnout po čtyřválci 318ti, což ale také není úplně zlá možnost. Dej si pozor na stav podvozku a jako již tradičně na korozi a dostaneš auto, které ti bude dělat radost při každé cestě. Problémem však může být ono cestování v plném obsazení, které není v případě Compactu zrovna nejpohodlnější a také zimní cesty po Vysočině mohou s koncepcí motor vpředu a pohon vzadu nadělat pár vrásek. Rozhodně to bude chtít nešetřit na kvalitních pneumatikách. Rozhodnutí je na tobě, až něco koupíš, dej vědět co vyhrálo. 

Zapomněli jsme na něco? Napadá vás vhodnější kandidát? Dejte vědět v komentářích. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
17. září 2018, 15:39
13

Ja bych doporucil Miatu.. dlouho tu nebyla, a pokud potrebuje prevest 4 lidi, tak dve Miaty.

reagovat
Em
Emasopust
18. září 2018, 00:01
0

A ideálně pro každého jednu, ne? :D

krab
17. září 2018, 15:48
5

Co taková Panda 100HP ?
O ní jsme na Autíčkáři snad ani nepsali, přitom tohle auto měl svého času James May. takže street credit do 100 palackých zaručen :) A jednoduchost a servisní nenáročnost v zásadě taky...

reagovat
Jindřich
19. září 2018, 06:26
0

Přesně nad tou jsem teď před čtrnácti dny slintal a říkal si, ze mě mrzí, že jsem v ní nejel. Musí to být fajn svezení. A vypadá božsky :D

beastar
17. září 2018, 16:12
1

Mazda Xedos 6, 2.0 V6 s posledních let výroby. Praktičnost a jedna z nejlépe zatáčejících předokolek v historii lidstva. Navíc máš zadní sedadla a kufr. Vypadá to ještě dneska exoticky a má to kopec výbavy. Servis už je rozumný. A tak lineární a krásně pružnej zátah za tyhle peníze nezažiješ ani v současnickejch mijátách.

reagovat
Daniel Borský
17. září 2018, 17:32
0

Já ti nevím s tím snadným servisem na Xedos, už před deseti lety, kdy jsem to provozoval, to nebylo úplně jednoduchý. Nefunkční teleskopická anténa? Jo to už nemáme a nebude. Za přední nárazník, když mi skočil pod auto zajíc se sebevražednými sklony, chtěli skoro 30k. A spousta jiných drobností ten servis trochu znesnadňovala. Ale jinak jo, svezení bylo moc fajn, to zase jo. X9 mi teda sedí ještě o něco víc, jen bych potřeboval najít cenově rozumný startér a mechanika který se nezhrozi pokaždý, když u toho otevře kapotu :)

beastar
17. září 2018, 18:48
0

Jo to rád věřim. Známá ji měla ještě dva roky zpět. Ročník 1994 to byl. Auto fungovala perfektně. Pravda některé díly bylo potřeba nahradit takovou domácí svépomocí. Anténa jí fungovala jako zamlada. Karosařina je problém na všehny podobný auta. Dneska by to musel jistit vrakáč, nebo pro jistotu ještě jedna náhradní na díly. Spotřebák je na to v klidu a elektrika tomu i po letech docela funguje. A pěknou koupíš pořád dost pod kilo aby ti ještě něco zbylo na to doladit drobnosti. A to píšu jako člověk kterej fakt Mazdu nemusí. Ty auta jsou tak nadčasový, že je možná škoda že to začali dělat v devadesátkách. Do novýho milénia by se taková Mazda hodila mnohem víc. Když je to v top stavu tak je to parádní poježdění. A když to v topu není, tak i tak to pořád jezdí líp než většina dražších ojetejch předokolek.

Breakthru
17. září 2018, 18:48
0

beastar:to nebude 6, ale 9, ta měla tu zadní natáčecí nápravu...a zatáčela vážně perfektně...servis není nejhorší.

beastar
17. září 2018, 18:55
0

Nejsem dement poznám 6 od 9 :D Byla to šestka a myslim šestku. Ano neměla zadní natáčecí nápravu ale i tak jezdí výborně. S motorem KF na platformě CA,))

beastar
17. září 2018, 18:57
0

Devítku s Millerem má někdo z redakce (asi Dan?) Nebo měl a je to úplně jiná třída i auto. Šestka je konkurence /byla/ pro e36 a céčko. Kdežto X9 je spíš sedmička, nebo s klasse.

Breakthru
17. září 2018, 19:09
0

nepsal jsem,že jsi dement.Myslel jjsem, že narážíš na tu natáčecí zadní nápravu.Tu jsme u šestky neviděl....A ten dvoulitr uměl i slušne hejbat s větší devítkou....tyhle dvě auta byla opravdu nadčasová.V 90. letech se to tahalo ve velkým...Devítku Xedose rozstřelil Bartoška:D....

Breakthru
17. září 2018, 19:11
0

Ale Matsuda v tý době měla perfektní podvzky.Třeba taková 323f taky s 2.0 V6.....ta doba je fuč....

krab
17. září 2018, 19:12
2

Beaste, Xedos 6 je určitě dobrý auto. Ale najdi nějaké nezrezlé. Ono vůbec, když se začneš chodit koukat na nějaká auta stará 15 let + ( nejen hledat na netu) , tak najít nerezavé cokoli je docela oříšek. Myslím jako fakt pěkné. Což Beastar ví sám daleko líp než já...

Kluk z toho dotazu mi přijde jako spíš "konzument" toho auta, ne dvorní mechanik svého auta. Takže právě mě napadla ta Panda 100HP, kterou za 90-100 koupí , i když asi pro ni bude muset za hranice. Tady jich na prodej bude minimum, možná žádná. Ta Panda je nová proti těm Xedosů, jedničkovejm Focusům, E36tkám atd. To už beru spíš jako auta pro jezdce / self mechanika, co se rád vrtá a hledí si toho, v zimě už to spíš do soli nebere ( třeba zrovna pěknou E36) a ve výsledku taky do těch aut vynaloží dost práce a pěnez.

Ještě by se dala Fiesta ST 2.0 (150k), ale do kila to nebude vončo. Almera GTI by byla asi skvělá volba, jenže sehnatelnost bude problém. Nemůžu nepřidat Audi A3 1.8T , to totiž není ani blbý auto ani blbej motor. Akorát to padá do tý "nudy" nebo image, kterou právě nechtěl. A ještě mě napadlo jedno autíčko, který nikdo moc nekupuje - Mitsubishi Colt CZT 1.5 Turbo (150k) A jako nepochybně hromada parády se udělá tou 323 F (V6) , ale je to o hledání jehly v kupce sena :)

beastar
17. září 2018, 19:43
0

Nj je to starý o tom žádná. Najít pěknou bude těžký. Ale co jezdí líp a vypadá? Panda 100 nebo xedosky?:) Ale jinak vaše argumentace je obou správná. Jsou to dneska 90s vzpomínkové věci. Ta a3 1.8t je dobrá ale image a vlastně je to takový bez invence. Je to těžký radit když toho člověka nevidíš. Neznáš jeho image. Třeba 2 metry vysokýho hopera co hraje basket bych do Pandy fakt netlačil. Mladý kluci daj hodně na vzhled. Každej sme takovej byli. Cígo, holky bávo. Případně žigul:))

Jestli bych měl doporučit spotřebák co jede tak opět a4 s quattrem do kila neshnilou s čímkoliv v benzínu vyjma 1.6. Potom by nebyla špatná Fabie 2.0. Ibiza. No a x dalších aut co už tady píšou okolo. Není v tom věda výběr je velkej. Pokud chce i originalitu a bejt trochu míň ovce, tak musí mít stejně bmw. Ještě mě napadla 156. Ty motory v tom jsou občas průser no.

Beny
17. září 2018, 20:07
1

Krabe, tohle mi nedělej. Takhle mi připomínat Almeru, musel jsem zatlačit slzu nostalgie. Je to super auto, ale valná část shnila a je v hutích, další část šla na závody a co zbylo na silnicích natož na inzerci, to je snazší vidět hada chcát.

krab
17. září 2018, 21:55
1

Jasně, nevíme kdo je tazazel, ale už je to tady fakt tradice radit lidem auta :-D
Ono takhle virtuálně je to sranda. V reálu někoho přesvědčovat, že je dobrý nápad zapomenout na dvojkovou Octavii TDI se 130 km z Bazoše je horší. Ale nakonec i o tom je dneska vypečený blog od Beastara. :)

No a Almera GTI... Já vim. To je ten typ auta co si říkáš, jo to si pořídim kdykoliv, jezdí to super, málo to stojí , neni problém. A pak se rozkoukáš a ta auta nejsou. Zrovna tak 106 Rallye, Saxo VTS, Honda Civic VTI a takové podobné.

beastar
18. září 2018, 15:03
0

Víte co. Já se těšim až se objeví dotaz typu ... realita.

Hledám auto bez charakteru. Co se nesere. Jezdí to za málo a doveze mě do práce 5km denně. Nájezd tak 15,000 km ročně. Jednou za rok jedeme Chorvatsko. Mám na to max kilo.,)

Mr
Mr.DAWE
19. září 2018, 21:45
0

Nebojte, také se dočkáte, příští rok nějaký takový dotaz plánuji. Velký combi v benzínu do 200 pro rodinu, podmínkou charatkter, víc jak 100kW, a trochu aby to vypadalo a jelo. A teď do mě :)

Breakthru
19. září 2018, 21:59
2

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom charakter?

beastar
20. září 2018, 11:56
0

To je otázka. Charakterní auto v kombíku. Tak...

Fa
Fandatik
20. září 2018, 12:40
2

Na to má každý svou odpověď. Za mě Eclass rok a motorizace dle rozpočtu.
Další bude přísahat na V70, další na XJR (combi se oželí), za Bístra S6 (C6 už by se v cizině vešlo do budgetu), možná i nějaký Pašík W8/V6 a určitě se objeví Miata (no nějak si poradíš, sorry jako).

Beny
20. září 2018, 14:34
1

Odpověď je vždycky Miata. Pokud je potřeba odvézt víc lidí nebo bagáže, odpověď zní víc Miat.

beastar
20. září 2018, 15:26
1

#2muchspace 2much

Breakthru
20. září 2018, 18:15
1

odpověď je 42....anebo octavia....

Breakthru
20. září 2018, 18:18
0

navíc 100kw je minimum i pro malý auta...já mám ve svým Mondeu zatím jen 114kw, ale charkterní je:D

Fa
Fandatik
20. září 2018, 19:50
0

Breakthru? A jak z ní teda otázka na hledání svatého autíčkářského grálu a vůbec?

Breakthru
20. září 2018, 20:15
-1

někdo rád holky, někdo vdolky a někdo je zasranej buzerant....:D
Když jsem byl ještě kluk a motal jsem se u otca na dílně, tak jsem si položil otázku "Proč je tolik druhů motorů,?Proč se neudělá jeden?"....bylo mi tak deset a ta otázka je asi tak jako universální grál "autičkářů".....prostě to nejde...
Já si nekoupím to a jinej zas ono....Pro někoho je moje Mondeo MKIII mrdka, pro mě je to perfektní auto....Někdo onanuje nad Miatama a někdo zas nad Golfem v kábru....

beastar
21. září 2018, 11:58
1

Mainstreamový auta smrdí a jsou ošklivý;) Navíc je má každej. A každej si je může koupit. To nikdy svatej grál nebude. Je to celý jinak... Ten svůj svatej autográl má každej v srdci a hlavě. V sobě. Proto se tak blbě radí.

Je to jak s ženskejma. Někdo má rád pozadí jak brány do pivovaru. Jiný má rád dvakrát přeloženej vítr. A taky kámošovy neradíš... Tu si neber voe to je blondýna. A ty máš rád ty zrzky ne.

Takže můžeme postrčit každého správným směrem dle našeho mínění. Poradit dle svého názoru. Štěstí to tomu co se táže fakt přinést nemusí. Jediný auto který potěší všechny bude Zonda.

Jenže ta neni v kombíku no...;D

Fa
Fandatik
21. září 2018, 13:29
0

A kam dáš v Zondě lahev s LPG?

krab
21. září 2018, 14:05
1

Vy jste všichni ouplně vedle jak ta jedle ... charakterní kombík za 100 je přece černá dvojkovová Oktávka 2.0 TDI čipnutá na 180 koní s vyhřívanou seslí, navigací a 120. tis km na hrbu. Bazaristo čaruj! :)

beastar
21. září 2018, 15:39
1

Na co lpg? Zonda jezdí za 24 litrů v kombinaci. Když máš na opici máš i na banány;DD

Jinak ještě charakterní kombík. Passerati s 1.6 tdi... Bé šestka. Černý vokna, černá látka a aparatura...

Breakthru
21. září 2018, 19:14
0

beastar:čert to vem....i ten šedej průměr je dobrej...Mám sice totálně průměrný auto, ale su spokojenej.Toužil jsem po něm už když to vyjelo, nechal jsem na něm ruce a nemusím se za něj stydět.Je to dělník.V kůži, skoro v plný polní (Xenony, couvací píčoviny a podobný hovna nepotřebuju :D ) a tažný.Bomba pro mě...Pro mě není třeba ani tak auto vrchol, jak cokoliv kolem něj.
Pro někoho je vrchol mít třeba nějaký auto, pro jinýho se v něm svíst a pro někoho na něm dělat.Auta jsou jen zkurvený starosti, nic víc:)
Tak 24 litrů je super.....
Ale třeba pro mě by charakterní kombík byla poslední Granada V6 na 15" límcech s RS paketem a mlhovkama.To by mi i to Mondeo zarostlo mechem:D

beastar
22. září 2018, 11:48
0

No vždyť v pohodě. To je to co sem psal dřív. Každej jak umí a hlavně dle vkusu. Pro někoho je ten dream v tý kombi vokyně s tim chipem. A s tažnym.

Já bych našel taky x kombíku co jsou fajn. Jen ty ceny jsou trochu high. Z normálnějších čti levnějších bych si asi vybral nějaký Audi. Právě proto že je to tady snadný pro průměrného lojzu udržovat. Koupit na to cokoliv. Vod kol po abt pakety. Samozřejmě myslim ojetý. A je hezký že to quattro tě podrží všude i když si totální pometlo.

Pak úplně ze starších aut je pro mě ve hře třeba 156. Tam je to o kusu a rezu. Fajn kombik je i e90. A tak dále... Právě pak už je to o tom člověku.

Breakthru
23. září 2018, 15:57
0

maj recht...156 pokud má V6 a je bez koroze, tak bomba, stejně tak i 159...za mě ještě ST220...
JInak fajn musí být S4/S6 C4 v kombíku se 4.2, ale i ten pětihrnek musí být mazec...

Breakthru
23. září 2018, 15:58
0

ještě jsem zapomněl na e30, e34, e36 a e39....:)

beastar
23. září 2018, 16:04
0

Je toho dost. C4 2.7 i 4.2 to je kanón:)) Ty 156 s v6 bez koroze tam je neskutečnej sport feeling i v tom kombíku. 159 taky dobrý jen je víc konfekční a tlustší ale zase novější. Pak nějaký bavoráky e39 s šestkama v individuálech. Éčko 500 v nějaký hezký výbavě. Našlo by se toho dost:)

Breakthru
23. září 2018, 16:32
0

prostě podle chuti každýho soudruha...pro někoho bude sen i Forman Silverline :)....

MartinCoupe
20. října 2018, 21:54
0

Dneska je to celkem easy, E46, Alfa Romeo 156(159), cokoliv nudnýho od VAG, Volvo S60 či SAAB 9-3 (9-5), atd...

Skipper
17. září 2018, 16:23
3

Napadá mi řeśení a vyjimečné to není XKR :D
První novodobé Mini. Verze Cooper, tedy silnější 1,6 bez kompresoru. Cenově se vleze hravě, po Brně bude geniální, schody sice asi nic moc, ale vždy tady je i levý pruh no a na Vysoćinu naprosto nej. Čtyři lidi to uveze taky. A hlavně, předpokládám, že je nebudeš vozit pořád.

reagovat
BigBen
17. září 2018, 16:41
0

Ted jsi mi to vzal s klávesnice... :-) MINI Cooper 1,6 85 kW. Lze i MINI One, což je jen softwarově udušený na 66 kW. Dá se odemknout a je z toho 85kW. Pokud bude na 15" nebo 16" kolech tak se i na D1 dá jet bez vyklepání všech šroubů. Jen ty 4 chlapi, nevim nevim. Dva by měli být menšího vzrůstu, zadní sedadla jsou místem pro nohy spíše pro děti nebo tenkou slečnu.

ToMyx
17. září 2018, 16:55
3

Zajímavé a živé auto, schopno převézt nouzově 4 pařezy? Krab se celkem pěkně trefil a Saage tleskám.... mijáta, jojo, ideál:-D
Nedávno jsem se s xedosem svezl a spadla mi brada jak je to auto pohodlné a mrštné, takže super svezení s tím dvoulitrovým šestiválem Bíste.

Asi bych koupil jakékoli starší jednoduché auto za 50-60 s karoserií v co nejlepším stavu a za dalších 30 bych udělal servis a pokus o prevenci/ zastavení/ zpomalení koroze. Ono ani za 70-80tis nebude to auto voňavka.
Nebo si dát práci a jít do trochu většího rizika a koupit něco za 90 s tím, že to opravdu musí být v pěkném stavu (Focus st, protože ten s 96kw moc nejede nebo třeba Civic nebo Corolla 1,6vvti). Pokud nevadí roky 95-2000, Primera s dvoulitrem 96kw/110kw je ideál, jenže nezrezlá je jednorožec :-)


Sorry, jsem na ty devadesátkový střepy co se dají opravit kladivem, kleštěma a klíčem 10 a 13:-)
-
Komentář upraven 17. 9. 2018, 16:59:14
-
Komentář upraven 17. 9. 2018, 17:01:48

reagovat
Beny
17. září 2018, 17:05
0

Tak jest, Primera s SRkem je ideální. Chce to sledovat německou inzerci, u nás to nemá smysl. Občas se něco zajímavýho objeví, důkaz místo slibů mám doma. :-)

Inženýr
17. září 2018, 17:02
2

"Focus ST nabídne velmi hezké svezení. Ostatně kolega Matěj by mohl vyprávět a ten krotí jen obyčejnou naftovou verzi."

Jo, Matěj nám o svém Focusu taky nedávno povyprávěl. :D

Osobně bych se podíval na Lexus IS 200. Jinak nic proti Focusům.

reagovat
ToMyx
17. září 2018, 17:11
0

A nevadí, že to ISko bude za 100tis stěží a bez servisu?
Jinak mám IS200 rád, ale hold ceny na trhu. Pokud tedy Lexus IS200 do kila i se servisem, tak hold pravostranka...

beastar
17. září 2018, 17:12
0

Hale víš co možná by mu Matěj mohl nechat za kilo toho svýho. Je to heč a zážitky za volantem toho jsou jistě dostatečně hot. Já myslim že je to win/win situace. Matěj si konečně koupí džega a tajdle tazatel se sveze konečně v pořádnym kočáru po slavným novinářovy.

ToMyx
17. září 2018, 17:15
0

Bíste, nejsi ty obchodník automobilówy? :-D

Chosé
17. září 2018, 18:39
0

ToMyX: Hloupost. Za 100 tisíc seženeš moc pěkné LHD ISko, jen to chce hledat. Koukat do Německa případně k Polákům, co se na IS specializují. :)
RHD jsou cenou jinde, o hodně, ale nikdo je nechce (nevím proč).

beastar
17. září 2018, 18:50
0

Tomyx ne ne já sem z těch co prodávaj ty stočený jakýkoliv auta a mají z toho balík... ,)

Breakthru
17. září 2018, 18:51
0

Inženýr:to víš, jezdit dokud z toho něco neupadne nebo se to zastaví je umění:D
ale TDCI a ST srovnávat nejde...:)

Chosé
17. září 2018, 19:53
2

Jen tak ze srandy, teď je na prodej jeden moc pěknej kousek a rovnou v ČR na značkách. Kluk, co to měl předtím do toho cosik vsypal a auto jede velmi dobře. :)

Breakthru
17. září 2018, 20:18
0

ačkoliv se motám převážně kolem Fordu, tak Is 200 bylo tak před 5 let\ ještě můj velekej sen:)...zajmavý auto

ToMyx
18. září 2018, 14:10
0

Chosé, tak tohle je kup opravdu perfektní. Sypu si popel na hlavu :-)
Já jsem asi trochu postiženej, ale beru to tak, že pokud mám kilo na káru, musím koupit max za 90, aby zbylo vždy minimálně na věci, který se mění preventivně. (olej, filtry, svíčky, servis brzd apod.) Proto jsem všechny auta za přesný kilo vyloučil...
-
Komentář upraven 18. 9. 2018, 14:11:24

Chosé
19. září 2018, 10:19
0

A takových podobných se tu v Evropě válí hodně, jen to chce koukat kolem sebe. Bohužel nikdy nebudou v tak pěkném stavu jak RHD, ale tak člověk si musí zvolit, co preferuje.

S tou zálohou 10k s tebou souhlasím. Osobně jsem auto kupoval s obrovskou rezervou skrze bouračku.

Trinom
21. září 2018, 18:28
0

Ale to se bavíme o IS za stěží průměrný plat, pokud si vzpomínám.

Chosé
22. září 2018, 23:54
1

V UK jde beze srandy sehnat pojízdný (nepíšu perfektní) stav za 300-500 liber. Kolem 1000 jsou lepší kousky a za 3000 jsme na pro mě použitelných (pěkných) autech. Altezzy začínají na 4000 a pěkné se shání kolem 6000 liber.

Moje IS bylo levné skrze bouračku.

Adam
17. září 2018, 17:11
0

Proč tu nevidím E36? Napr. 323i v sedanu by byla perfektní volbou.

reagovat
beastar
17. září 2018, 17:14
3

Páč bavoráky jsou po pozérský dvacátníky s doznívajícím akné. Ba ne máš pravdu ta trojka je taková sázka na jistotu když se koupí dobrej kousek. Což už dneska u té 323 začíná bejt docela hoňka.

Adam
17. září 2018, 17:19
1

To jsem presne ja, v moji 535 :D je mi 21. Sedan se za 100 porad sehnat da, ale vys nez 23i bych kvuli stavu nehledal.

Woyta
17. září 2018, 17:35
0

Slušnou e36 s větším motorem už pod 100k nesezenes. Pak už to je různé stadium rozkladu.

Adam
17. září 2018, 17:50
0

Neni to dnes jit a hned koupit, ale porad jsou. Kamarad kupoval po 1. majiteli, 23i a 140k najeto (dolozenych) za 95.

H_F
17. září 2018, 18:21
3

Mám na prodej za 100kkc naloženou nezrezlou 328i v manuálu na podvozku bilstein b14, prvotní servis netreba
Akorát teda na zimní provoz by mi ji bylo lito

Za mě nezazněl Accord, kterej je určitě lepší předokola, a mnohem spolehlivější a s 2.4 agilnejsi auto, než zmíněnej xedos

Em
Emasopust
18. září 2018, 00:07
0

Bávo mě moc netáhne, ať je to sebelepší, maj to kolem mě jen pozéři ????

Em
Emasopust
18. září 2018, 00:07
0

Ty otazníky měli být smajlik :D

Woyta
18. září 2018, 08:35
0

U E36 uz spise se servisem pocitej. Za 3 roky co mam Compacta tak jsem dost nadaval na zivotnost silent bloku a plastove dily v motorovem prostoru zkrehli tak, ze se rozpadaji uz na pohled. Takze jsem nekolikrat skoncil jako kropici vuz. Fakt to uz neni na daily.

Chosé
17. září 2018, 18:36
1

Jsem pro dalšího majitele Lexusu IS200. Má to 4 dveře, náhon na zadek, slušnou výbavu na tu dobu a není to pozérský vůz jak BMW. :) Za 100 tisíc jde pořídit pěkný kousek, jen to chce chvilku hledat.

reagovat
beastar
17. září 2018, 18:52
0

Bavorák moc pěknej. Toho agilnějšího Accorda bych chtěl ale vidět :D Nevím jak dalece vnímáš agilnost, ale jenom rozměrově a určením je Accord kapánek jinde jak Xedos 6. Asi by to bylo hodně o tom jakej kus by člověk měl. Obě auta musí bejt v dobrým stavu. Jinak to nejezdí tak jak má a potom je lepší svezení i ten Focus.

Chosé
17. září 2018, 19:52
0

Odpovídáš někomu jinému ;)

beastar
17. září 2018, 20:58
0

Jj no nic stane se:)

ToMyx
18. září 2018, 14:14
0

Souhlasím s IS200;-)

Ha
Habakukk
17. září 2018, 20:15
-1

No já bych do 100t kč koupil Fiat Bravo pěkný auto a dávali tam fajn motory je jedno zda by jsi volil benzín nebo naftu.

reagovat
Em
Emasopust
18. září 2018, 00:03
0

Ten mě taky napadl. Už i ten vzhled mě přestává vadit

po
powpow
17. září 2018, 20:47
3

Nezatracoval bych ani Mazdu 323f 2.0 gt. Poslední generaci. Má peknej předek a factory bodykit kterým se liší od ostatních, celkem obstojnej spolehlivej motor a parádní podvozek. Moc se o ní neví, víc info člověk najde pod označením protege5. Sám jsem ji měl 3 roky.

Co tu byl zmiňovaný colt czt. Osobně bych bral radši jeho bráchu Smart Forfour brabus, ale ten design nesedne každému

reagovat
Mo
Moondust007
17. září 2018, 20:50
-4

Panove sorry, ale auta doporucena v clanku jsou snad to nejhorsi, co si lze za 100 tis. koupit. Jako automechanik nemuzu doporucit ani jedno, vsechny travi nebo travili vice casu u me na zvedaku nez na silnici. Radeji se podivej po necem jinym.

reagovat
Em
Emasopust
18. září 2018, 00:04
0

Super, a kde? Shodit článek je jednoduché...

Bavoraczech
18. září 2018, 09:24
0

To zní jako "kup si Oktáviu RS 1, ta se nesere a dobře se to opravuje". Záleží kdo co od auta očekává. Pohled mechanika bývá občas dost odlišnej od pohledu nadšence. Nadšenec třeba kolikrát uvítá komplikovanější nápravu, díky který auto líp sedí. Mechanik naopak ocení, když to má vpředu McPhearsona a vzadu traverzu, protože traverza drží dokud neuhnije. Taky jsou mechanici, který baví opravovat, ale nebaví je moc řídit, takže si kupujou v podstatě "nudný" auta a jsou s nimi spokojení.

GanGreen
18. září 2018, 09:51
0

Promluvil borec co opravuje ve stodole naftový ofce.... :D

Riccardo Martora
17. září 2018, 21:19
0

Nač při takovém rozpočtu doporučovat Alfu 147 s twinsparkem, když se tam pohodlně vejde 156/166 s bussem? :) Nebo přinejhorším parádní naftová 2.4 JTD. A jak 156, tak 166 po fl, tedy víceméně bez dětských bolístek.

reagovat
Ha
Habakukk
17. září 2018, 21:41
1

Borec chce něco velikostně v nižší střední proto ta 147, ale taková 156 s malým Bussem by nebyla volba k zahození. 2,4 se vyhnout je to ludra těžká náprava pod ní trpí. Když naftu tak 1,9 jtd.

Em
Emasopust
18. září 2018, 00:05
1

Přesně, spíš nižší střední. Teď jezdím v Peugeotu 106 a do “velkého” sedanu se mi nechce

Bavoraczech
19. září 2018, 06:46
1

Ozval se mi známý, Alfista. Prodává svou 147 z roku 2007. Měla by být v opečovávaném stavu, motor 1.8 TS 103 kW, 35 tis. km po rozvodech. Cena k jednání je prý 69 tisíc, což sice není nejmíň, na druhou stranu by měla být v krásném stavu a pravděpodobně bez investic. Je k vidění v Plzni, tak kdyby ses chtěl podívat, napiš mu na mail: jarabelik89@gmail.com

Sa
Sato
19. září 2018, 22:21
0

Mozno by som mal zaujem. Ako sa dostala 1.8ka do 147? :-) chapem ze blok je asi z vonku rovnaky ako pri 2.0... Ma niekde inzerat? Do plzne to mam celkom daleko.

Bavoraczech
20. září 2018, 07:28
0

Byl tam dvoulitr a přidřel se, tak tam dal kompletní motor z GTčka. Motor má najeto okolo 50 000 km. Je to edice Blackline. Hodně do ní nasypal než ji dostal do pěkného stavu, ale teď bohužel potřebuje peníze. Kdyžtak napiš SZ, pošlu ti na něho telefon.

Paul.Try
17. září 2018, 21:21
1

A co Saab 9-3? 2.0T nebo 1.9JTD

reagovat
yellec
17. září 2018, 22:45
0

Krab zmínil Colt CZT. Mám ho a za mě nebrat. Turbo se probouzí ve 2000, táhne ve 2500 což ve městě znamená buď jezdit za 9 litrů nebo mít totálně nepružnej motor. Podvozek je naladěnej jaksi tvrdoměkce. Není to kostitřas, ale není ani pohodlný. Když chce jet člověk rychle na okreskách, přijde mi hrozně houpavej a nečitelnej. Abych jen nehanil, jako plus mi přijde nečekaně hodně vnitřního prostoru na tak malý auto. Jinak rád se kazí elektrickej posilovač řízení, což je můj momentální problém. Nezná někdo odvážnýho autoelektrikáře co by uměl vyndat elektromotor motor, vzít do ruky pájku a opravit ho? Ideálně Brno.

reagovat
briza
17. září 2018, 23:35
8

Tak tohle zadání je úplně jednoduchý. Pokud chceš káru, která bude krásná, charakterní, drsná a buchty si z ní tak nějak celkově budou rvát rodidla, stačí udělat následující. 1. Kup si libovolný auto. 2. Pojmenuj ho Bříza.
Není zač.

reagovat
Em
Emasopust
18. září 2018, 00:01
0

Pomalu bych už zapomněl, že jsem to poslal, ale už když jsem viděl nadpis, měl jsem takový divný pocit. Každopádně díky za tipy v článku. Mazda 323F mě fakt láká, ale jak tu píšete, většinou už to je prach a písek. Jedničkovej focus i 147 se mi zamlouvají, tím směrem bych se asi směřoval. BMW e e, kdykoli to vidím před sebou, tak prostě ne, alespoň pokud najdu jinou variantu, ten vzhled mě fakt nebere.

A teď ke komentářům, dvě miaty? Hej, ona by stačila asi i jedna, ti dva mohou vzít bus :D Krabe, Panda by mě vůbec nenapadla, ani jsem netušil že něco takové je. K mé “image” je ale vhodnější ta alfa. Každopádně si o té krabičce zjistím víc. A ano, jsem spíš konzument toho auta, cokoli víc ale třeba přijde, kdo ví. Na autech už jsme něco dělali a tak, takže úplně neposkvrněný konzument taky nejsem.

Mini? Super nápad! Na Primeru i IS200se kouknu.

reagovat
Bavoraczech
18. září 2018, 09:58
1

Přečti si moje doporučení k Alfám dole. Je tam shrnuto to hlavní. Akorát jsem zapomněl na 166ku. Což je páprdovskej púohodlnej sedan, kterej se ale řídí jako menší svižný sedánek/hatchback a můžeš ho mít ve svým rozpočtu s velkou škálou motorů včetně šestiválce 2.5 nebo 3.0 ;-).

v40sek
18. září 2018, 08:08
0

Mazdu sme měli na dílně ???? prý stála na trávě, v podbehach byly takové díry že by proběhl malý pes.
U alfy myslím že 1.8t.s. 103/106kw pěkný zvuk sání ideální,2.0t.s. se zadira na klice +vyvažovací nesmysly

reagovat
Hr
Hruskap
18. září 2018, 08:14
0

A co třeba Mazda 3 sport? Je to 2.0 110 kw a podvozkově Focus II.

reagovat
Fa
Fandatik
18. září 2018, 08:26
1

Trošku se pozapomnělo na W203. Ideálně sedan. Ale i to SportCoupe bude lepší než Compact od vrtule. Zda kompresor (velká nabídka manuálů) nebo V6 je už na rozhodnutí majitele. Ještě možná C209
Alfa klidně i GT (místa je vzadu překvapivě dost). I ta 2.0 JTS lze bezproblémově provozovat. Jen se nehodí na dálniční přesuny.
Pak ještě Stilo Abarth, velmi podceňovaný a opomíjený auto.
A jako lahůdku bych nechal RX-8.

Vše je o prioritách.

reagovat
ra
ravac
18. září 2018, 09:20
5

Za mě Accord,tento konkretni je za 95,motor 2,4benzin.A 4 chlapi fakt jen nouzově, lepší 1 chlap a 3 holky ;-)

reagovat
v40sek
18. září 2018, 14:51
0

Nebo V40

Bavoraczech
18. září 2018, 09:46
1

Jako starej Alfista bych doplnil k tý 147. Jsou to auta pěkný, nadčasový jak zvenku tak uvnitř. A jsou hodně levný. Důvodem je vylágrovanost podvozku a koroze některých z nich. A 16V TS motory taky nejsou slavný svou výdrží. Na Alfách z mileniálního období obvykle odchází přední horní ramena, občas spodní. Není to drahý, ale chce to kupovat kvalitní díl Lemforder, Meyle HD atd., žádný Fast "Italy". Ony jsou ty díly levnější, ale o to častěji pak odcházejí. Koroze postihuje hlavně zadní část práhů, bacha na to. Nejlepší motor je 2.0TS. 1.6ka má nadprůměrných 88 kW, ale co si budem povídat? Servisně to vyjde nastejno s dvoulitrem a spotřeba není nižší až o tolik. Těch 114 kW je ale znát. Do Alfy se lije kvalitní olej a mění se po 10. Odborníci doporučují 10W60 a obvykle jen Selenii. Dal by se tam nalít ENI, Millers a jiný fajnový olejíčky, ale na Kastrol Magmatoč možná brzo dojedeš. Na Starline zapomeň rovnou. Nejlepší motorizací pro 147 je bohužel 1.9 JTD 103 kW. Pěkně tahá, málo žere a vydrží i nepěkné zacházení. Trošku škoda, co? Ale ono to má jinej charakter než TDIčko.
Škoda, že se ndo 147 nedostaly všechny motory ze 156, přestože stavba přední části auta je stejná. Taková 2.5 V6 by jí slušela.
Takže další doporučení charakterní káry je 156 2.5 V6, která se dá sehnat i se servisem do 100, nejlíp v sedanu poface. Tady bacha na korozi zejména podlahy za předními podběhy a také prahů. Podvozek stejný se 147, motor jiná liga. Vysoce charakterní busso dodá lineární zátah, podpořený fenomenálním zvukem. Jen spotřebou jsi o 3 litry nad 2.0TS. Další zajímavý motor je 2.0 JTS, u kterého pozor na spotřebu oleje, jinak je fajn + 122 kW. No a poslední a ne úplně špatnou volbou je 2.4 JTD. V 10V verzi má tenhle pětiválec nádherně jadrný zvuk (jo, fakt to píšu o nafťáku). Zátah dostatečný. Ve 20V verzi má nějakých 129 kW a okolo 370 Nm. Po chipu trhá spojky a poloosy na kusy :-D, ale zvuk už není takovej. A pěknej kus se dá sehnat i pod 40 000.
Dalším zástupcem je Alfa GT. Je krásná, je to vlastně 147 kupé. Má perfektní sedačky a s 1.8 TS a 2.0 JTS kovovou řadicí páku a úžasná sedadla ze 147/156 Ti v základu. 1.8 má 103 kW a pocitově nejede blbě, 2.0 JTS jede krásně, bohužel chybí 2.5V6. Cena oproti 147 o něco vyšší.
Dá se sehnat i jeden z prvních ročníků Alfy 159. Motor bych volil 2.2 JTS, ale není tak dobrej jako 2.0 JTS ze 156/GT.

Pro shrnutí udávám do výběru model a vhodnou motorizaci v naší cenovce:
147: 1.9 JTDm, 156 2.5 V6, GT 2.0 JTS, 159 2.2 JTS.

Určitě nekupovat nejlevnější kus, bude tam vše výše zmíněné.

reagovat
Fa
Fandatik
18. září 2018, 10:45
0

K tomu oleji (2.0 JTS) mi to teď dělá cca. 1l/1500km. Ale to beru jako vlastnost motoru. Bohužel tam dávají jen 5st. Celkově se mi GT řídí lépe než 147 (tu jsem měl v té 1,6). Spotřeba je cca 11,7 průměr u JTS. Rozvoz je větší než u Ovce2 takže prostoru opravdu hodně (jen na zadních sedadlech je omezení dané střechou).

Bavoraczech
18. září 2018, 13:53
0

147, 156 a GT jsou všechny ta samá platforma. GT by mělo být nejlépe odladěné. Hele, ale 11,7 je docela hodně. To už bych teda doporučil 156 2.5 V6, ta bude žrát něco podobnýho a oleje tolik sežere tak za 7-10 tis km.

beastar
18. září 2018, 15:06
0

2.0 JTS rozhdoně nemá vlastnost motoru, že žere litr oleje pomalu na 1.000 km. Ideálně by to mělo bejt tak 10,000 km. A ta spotřeba je tak o 2 litry vyšší než je normální uživatelskej průměr. To máš najeto přes dvě stě a je to ve smrti, nebo špatnej kus :D ?

Fa
Fandatik
18. září 2018, 16:20
0

Ta spotřeba bude řidičem. Jelikož ji používám jako městské auto + občas na rychlodráhu (cca. 20km, rychlostní limity moc neřeším). Tak mě těch 11,7 přijde jako odpovídající hodnota, když se nebojíš posílat často ručku otáčkoměru za 6k.
Motor půjde přes zimu ven, je tam ještě něco co mě trápí. A buď ji pak utahám k smrti nebo udělám včetně kosmetických vad a bude z ní víkendovka. Podvozek a karoserie je ve výborném stavu. Navíc je potřeba udělat rozvody (aktuální jsou tam asi 52tis). Má nalítáno skoro 170k. Dříve jsem ji tahal i po Evropě.

Jinak koncernové FSI na tom nejsou se spotřebou oleje o moc lépe. Celkově jsou tím přímovstřiky vyhlášené.

beastar
19. září 2018, 11:59
0

Tak to jo. Do města to úplně není. Když se to točí. A 170 000 před rozvodama. Hlavně ať se ti to někde nepotká:D Toho oleje tam spadne moc, ale to je jen můj skromný názor. A fsi pro mě není rozhodně ukazatel kvality. I když taky záleží no. I nový tsi žere trochu olej. V čem to máš? 156 v kombíku?

Fa
Fandatik
19. září 2018, 13:49
0

Tak je to v GT. Rozvody se dělají každých +- 60 tisíc, takže už to bude potřetí. Olej samozřejmě Selenii 10w-60 každých 10 tisíc (cca 2x za rok). Prostě bych nemohl jezdit autem, který mě nasere jen se na to podívám (asi tušíš, které značky mám na mysli).
Určitě není dokonalá a pro každého, ale vůbec netuším co bych hledal, kdybych ji musel pustit pryč.
Možná bude další článek ve stylu: Poraďte daily na kratší trasy, do kterého se budu těšit a budu se na něj rád i dívat.

Bavoraczech
19. září 2018, 14:26
0

GTčko podle mě není vůbec blbý auto. Ale když se ptáš co jinýho jako náhradu, tak GT 3.2 V6, GTV 3.0 V6, 147 GTA, Brera 1750TBi, BMW323-330Ci, Megane RS, Volvo C70... a bylo by toho víc.

Fa
Fandatik
19. září 2018, 15:36
0

Bohužel Brera ani 159 se mi neřídili jako Alfy :-( navíc Brera je o dost menší než GT. 159 2,4 JTD možná jako dálniční dopravník. Brera jedině pro její krásu, ale s jakým motorem? JTS od GM nechci nafta se k ní nehodí. I s tou 1750TBi je těžká.
GTV je enormně malý auto. To spíš Giulietu TBi ta se mi řídila dobře. Další GTčko je asi nejpravděpodobnější. Možná zjistit jaký by byl problém dát do stávající 2,5 Busso a 6st. Krom motoru je fakt ve výborném stavu.
Z ostatních snad jen C30 T5 (neřídil jsem ani neznám nikoho kdo to má) ale líbí se mi. Od vrtule snad jen Z4 coupe. Třeba ten Megane RS nemá pro mě ten efekt, i když je to schopné auto.

beastar
19. září 2018, 18:06
0

GTčko je skvělý auto a hlavně pěkný. Jako lepší alternativa by se mi taky zamlouvala nějaká lepší verze 3.2 třeba. Jinak koupit něco podobnýho je dneska skoro nemožný. Aby to bavilo, jezdilo a ještě vypadalo. Megane je pořád jenom Megane. Asi jako RS3 je prostě pořád ta trojka. I když to jede dobře a tak dále.

Co mě napadlo je Audi TT šestiválec. Jenže! To auto bohužel neni tak dobrý jako GTčko se šestiválcem:D No a nakonec.... snad možná ta Brera. Jenže to je taková tlustá berta už.

Fa
Fandatik
19. září 2018, 19:40
0

Jenže TT je auto pro kadeřníka. A mě baví i ta komunita kolem AR. Zdravením počínaje, občas zajedeš na benzinu (na pokec s borcem co tankuje) i když to nebylo v plánu, atd. Budu řešit po zimě.

Bavoraczech
20. září 2018, 07:46
0

Tak jasný řešení by bylo koupit Giulii Veloce, akorát to zatim neni ta kategorie aut okolo stopade :D. Blbosti jako zastavět 2.5 V6 bych nezkoušel. To bych ji raději prodal a koupil ji ve 3.2. No a nebo pak 156 poslední ročníky. Já to chápu to sportovní srdíčko a to jak tě ty alcantarový sedačky hezky podrží v zatáčce... málokdo dělá auta s takovym srdíčkem. A když sednu do E90 320i tak mi přijde, že je to taková zadohrabová oktávka, neni tenj sportovní feeling. Tak asi musíš občas ten litr oleje obětovat, aby ti v žilách koloval alfí virus :D

Fa
Fandatik
20. září 2018, 09:46
0

Tak Jůlinku QV jsem tu už pod nějakým článkem zmiňoval. A dokonce jsem se i dopočítal, že by to firma zvládla ufinancovat, jenže jsem asi lakomý škrt. Neřeším jestli jedu město za 10 nebo 14 (s 3,2 by to bylo cca 17), že musím dolít olej a často dělat servis. Ale podle mě nové "drahé" auto ti bere část svobody za volantem. Parkovat na nejzašším konci parkovišti, aby jsi měl kolem sebe prostor. Uhnout hovadu, který se ti chce vecpat do pruhu. Atd.
Snad jedině, pokud by udělali z Jůlinky coupe. Pak by asi srdce zvítězilo nad rozumem.

Bavoraczech
21. září 2018, 07:02
0

Asi Q1 2019 by měla přijít náhrada Brery, resp. GTčka a zřejmě se bude jmenovat GTV. Bude to na základech Giulie, ale zřejmě to bude hybrid, kde přední kola bude pohánět elektrika. Bude to mít něco okolo 600 koní v součtu s benzinovym motorem 2.9. Ale jestli budou dělat i civilní verzi co nebude stát půl třetího míče, to nevim.

Fa
Fandatik
21. září 2018, 08:48
0

Dle těch parametrů to spíš vypadá na náhradu 8C. Tím hybridem z toho udělají 4x4, pravděpodobně nasadí jen ZF a pověsí cenovku 4,5mio a omezí třeba znovu jen na 1000 kusů (pokud by udělali Spider).

Nevěřím, že budou mít koule (ekonomicky) udělat obyčejné coupe a třeba jen přihodit 100k k ceně Giulie za tuto karosářskou verzi.
Nikdo jiný takové auto nenabízí. 510 koní, manuál, zadokolka v krásném kabátě za cca. 2,3mio s DPH.

Fa
Fandatik
21. září 2018, 08:51
0

Jedna fotomontáž. A těžko budeš hledat v dnešní době hezčí auto.

Bavoraczech
21. září 2018, 11:16
0

Už jsem viděl nějaký skoro oficiální foto a mělo by to vypadat jako níž. Bude to v podstatě Giulie kupé v hybridu, takž ani cena by neměla být o moc vyšší něž u Giulie QV. Taky by měla přijít 6C, která by se měla posadit někam mez 8C a GTV a cenově už bude nejspíš k levnějším Ferrari, no.

Bavoraczech
21. září 2018, 11:17
0

Foto

MikeEM
18. září 2018, 09:52
3

Já si nemůžu odpustit Volvo. 850/S70 v T5 bude mít dost výkonu, je nevšední a charakter pětiválce jen tak něco nepřebije. Plus bude i docela velké bezpečí na devadesátky.
Když nebude chtít vysloveně eRko, tak T5 by měla být v limitu sehnatelná. Pokud mu nebude vadit batoh, kombíky výběr usnadní.

Další možnost je kouknout po LPT motorech, tam bude výběr ještě širší a výkonu mají taky docela dost

reagovat
Pep
18. září 2018, 19:58
1

Souhlas, jinak v tomhle cenovém limitu se dá sehnat i novější S60 nebo S80.

nixx
18. září 2018, 10:20
0

Jag X-Type s třílitrovým šestiválcem :-D v Říši se jich několik válí, to by za ty peníze mhla být super stylovka, vzhledově věk maskuje dokonale a rohlík na obličeji při sešlápnutí plynu vykouzlí :-) jen s tím servisem si nejsem úplně jistý ...

reagovat
JirkaBruss
18. září 2018, 16:36
2

Když se nekoupí vylítaný kousek, tak je spolehlivostí úplně v pohodě. Za kilo se dají sehnat už pěkné kousky po faceliftu, které mají hodně věcí vychytaných. A když má člověk známého mechanika a dobrý vztah s ním, tak je servis v klidu. A spotřební díly jsou na X-Typa za celkem normální ceny.

sheogh
18. září 2018, 10:59
0

A ja se zase zopakuju a doporucim MG ZR.... charakteru ma hromadu, a do ceny se vejde i peknej kousek

reagovat
beastar
19. září 2018, 12:01
0

Auto skvělý. Servis na palici. Poruchovost spíš vyšší. Není to vhodný pro člověka co se chce jenom vozit. To je lepší bohužel ta miata.

sheogh
19. září 2018, 12:50
0

Pritelka ho mela, nez ho jeji bracha zrusil :-) Prave se to nijak zvlast nesralo (jen trpely dily predni napravy, ale to v CR u vsech aut, snad vyjma BVP), a sedelo jak prilepeny, vcelku sranda s tim... Servis neni jak na Fabiu, ma to hur dostupny tlumice a par dalsich veci....

beastar
19. září 2018, 14:37
0

Tohle sem o tom slyšel přesně. Že je jako těžký na to sehnat některý věci a že se to blbě dělá páč to zná jen pár vyvolených. Jako u nás v Czechstánu. No jasně ale jednoduší a levnější jak miata to asi neni... A přestože můj názor na tu malou mrdku je všem znám, tak když už bych chtěl takový vozítko. Miata bude jasnější a klidnější volba. To MG mi přijde takový pro fajnšměkry :)

sheogh
19. září 2018, 15:06
0

:-))) me prijde prave spis ta miata pro fajnsmekry, v tom MG se da alespon jezdit celorocne, a dokonce odveze i nakup :-D Jednodussi a levnejsi to nebude, to je fakt.

krab
19. září 2018, 15:07
1

to je právě to. Zrovna včera jsem jel k večeru z Barrandova dolů a viděl tam nedobrzdění Lexe IS200 do nějakého Volva SUV. A když jsem se pak zamyslel nad tím, říkal jsem si - škoda toho Lexe a hlavně mě hned napadlo : tohle je v prdeli, to už dohromady nedá. To je právě úskalí těchhle zajímavě jezdících japonskejch a anglickejch exotů. MG ZR, ZS (V6) , ZT , IS200 ... nechci pak být v kůži toho člověka co po ťukecu ve 20km/h shání světla, masku, nárazník, kapotu a drobnosti pod tím. Nový buď nejsou nebo za nesmyslné peníze vůči ceně auta a použité můžeš měsíce hledat aby se to dalo do kupy.

Tím nechci říkat, jezděte Fábkou, ale jen jsem si uvědomil, že potřeba přemejšlet i s tímhle. Nakonec já furt kupuju auta v tomhle duchu, prostě si to nesmim rozbít, jinak je to na hovno... Občas se dá ale i hodně starý auto pojistit havárkou, ale spíš to moc nefunguje si myslim...

beastar
19. září 2018, 15:21
0

krab: To je to co já tady pořád dokola píšu jak kolovrátek. Tím já myslím servis. Případně opravu. Jinak jestli na to seženu desky a kotouče a vyměnim olej. To je u všeho uplně stejny nebo podobný. Ale člověk by měl prostě myslet i na to, že to rozbije. Nebo mu to rozbije někdo jinej. A tyhle auta Rover, MG a třeba i ty lexe to prostě není na každym vrakáči. Stejně tak je to potom s tím když to nějaká spešl edice, áemgéčko a tak podobně.

Je to prostě vždycky trochu riziko. A samozřejmě když si rozstřelim miatu tak ji udělám docela v pohodě. U toho MG to taková sranda nebude.

sheogh
19. září 2018, 16:28
0

to naprostej souhlas, i v pripade, co jsem psal to skoncilo totalkou, i kdyz technicky by to opravit slo. Ale zase za tu cenu... To stejny s Phaetonem - kdybych nekde nedobrzdil a nekam to oprel, ani nebudu servis resit... Holt to chce nebourat :-) Presne jak pise Krab

Kdyz to nabori nekdo jinej, porad trosku verim na pohadku o povinnem ruceni (teda pokud dotycnej nezdrhne apod...)

beastar
19. září 2018, 18:01
0

Jasně POVko to pořeší. Zase ale sportovní auto si nekupuješ většinou aby si jezdil všude 50/90/110 aby náhodou něco. A jezdit s tim jak posranej tě brzo omrzí. Proto taky těch exotů zase tolik vidět není. Teda alespoň ne na silnici. Když si rozstřelíš na okruhu MRtku s rhd z GB za 00 nic tak ji prostě odepíšeš. Když si tam opřeš Krabvou SaLLY, nebo to do tebe opře deutsche ubermensch v Cliu máš problém. A drahej. Pokud zase nemáš havárku (drahou)

Je to tak jak řikám lidem. Koupit auto. To je to nejmenší! Opravdu koupit dneska C63 AMG na lízačku může i trochu úspěšnější pojišťovák, nebo lépe situovanej zaměstnanec. Jenže co potom. Jako obyčejnej kolík bych šel prostě vždycky raději do tý miaty.... bohužel:)

zimbic
18. září 2018, 11:27
1

Co primera gt? 4 lidi odvezeš i se zavazadly a mělo by to být zábavné. A zrovna se v inzerci převaluje hezký kus který vypadá že stačí sednout a jet plus navíc
Trackday sada gum navíc :)

https://auto.bazos.cz/inzerat/94097161/Nissan-Primera-GT.php

reagovat
ra
ravac
18. září 2018, 12:40
2

Pokud bys nechtěl být na hraně rozpočtu,ale někde v první polovině(za top stav), tak primeru všema 10. Fenomenální podvozek repasovaný za pár korun, díly už na samé hranici dna, netrpí na zapeklité poruchy vyžadující znalce značky a mnohdy časově neohraničenou odstávku. Spotřeba 6-8l. Je prostorná a má dobré sedačky. Na 5let by parádu ještě udělala To je taky důležitý faktor. Kolik penízků je bokem a kdy bude v plánu nástupce.

da
darkus
18. září 2018, 14:12
1

Už tady padla Primera, tady jedna P10 GT na prodej, trochu ujeta cena, ale auto vypada obstojně https://www.sbazar.cz/radekkos/detail/48764190-nissan-primera-p10-gt a odkaz na drzaku zadni SPZ dava tusit, ze technicky by to mohlo byt top.
Pak je tu tohle https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/ostatni/17945420 a tohle https://www.sbazar.cz/PetrBocek2/detail/49639654-mazda-3-bk-20-top-sport Lex vypadá fajn, ale M3 asi bude hnůj.

reagovat
Ro
Romano
19. září 2018, 08:39
0

A co takovej Yaris 1.5 TS ? Je to prcek auto, ale zábavy nad míru, a když je potřeba, tak něco i převeze :D

reagovat
La
Larin
19. září 2018, 09:23
1

Případně Suzuki Swift 2. gen., s 1.6 kou sport.

Peppan
19. září 2018, 20:50
0

Almera ST fajn, Suzuki Sport fajn.oboje male..pokud Patrik chtel neco vetsiho..ja bych doporucil Mazdu 6 GG lifback s motorem 2,0i idealne po FC 2005 dale, kde nenhrozi tolik koroze prahu a zadnich lemu..jine chybkay auto prakticky nema a je servisne prakticky nenarocne pokud je koupeno dobrem stavu a najezdu do 150tkm

Máří
20. září 2018, 07:42
0

IS200 nebrat. Pravidelně sedlám sice verzi SportCross (kombík), ale je to i s manuálem líný a nezáživný. Raději doporučím IS300, nedávno byla v Brně za 130 tisíc palackých (podle fotek v dobrém stavu). Normálně bych doporučil Clio druhé generace v ostřejší verzi Sport, ale tam bys 4 chlapy rvát nechtěl, zase v jednom to bude zábavné ažaž.
Další tip k zamyšlení:
Honda Civic 7g 5D 2.0 Sport (hledat do 100tis. nebo připlatit) - https://auto.bazos.cz/inzerat/93484243/Honda-Civic-20-Sport-85000Km-TOP-STAV.php

reagovat
Máří
20. září 2018, 07:49
0

A ještě k IS200 doplním že to úplně mrtvý není když se to točí, ale k tomu autu se to nehodí:
a) hrne se to ven, je to měkký a těžký (na zábavný svezení),
b) spotřeba tak 20-30/100,
c) v hlavě ti bude hlodat myšlenka, že takový auto má zrychlit ladně, hladce a ne jak puberťák před první ženskou.

Regular John
03. října 2018, 22:14
1

IS200 je líný a nezáživný a proto sem hodíš tip na Hondu, která je jen o půl chlupu rychlejší :-)) IS200 umí být zábavné auto i v sérii, ale chce to pochopit, jak ten motor využívat a pohotově řadit - do 4200ot nemáš otevřenou klapku naplno, takže to jede jakoby jen na půl plynu. Nevím jak kombík, ale sedan je celkem hbyté auto a dá se s ním i driftovat (se svorem). Já si ho nakonec poladil, mám tam kompresor a sportovnější podvozek. Je to pořád stejně spolehlivé a pohodlné, stovku to dá za 7s, už to nezná nedotáčivost, spotřeba je 10l/100 a já mám permanentně rohlík na tváři, navíc to celé za pár korun.

Máří
16. října 2018, 22:03
0

Honda není rychlejší o chlup, protože váha. Dynamika těch aut v sérii je úplně jiná, nehledě na reálnou rychlost na okresce. Když by jsme se bavili o autě do kterýho se narve dalších 50 za úpravy, navrhnu něco úplně jinýho ;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem