Aktuální Type-R se sice na trhu zatím moc neohřál, ale Honda už vytasila novou verzi, postavenou na nedávno představené desáté generaci Civicu. Na karoserii se to opět hemží různými více či méně funkčními aerodynamickými prvky, které dělají z Type-R jedno z nejrozzlobenějších aut dneška. Blatníky jsou řádně rozšířeny, zamračenou přední masku lemují otvory pro přístup vzduchu, ale i spojler, obtažený rudou linkou. Zádi potom dominuje zhovadile velké křídlo, které prostě musíte milovat, a trojice výfukových koncovek, z nichž dvě jsou velké a jedna malá. Kdyby tak ta malá červená byla přímým vyústěním wastegate… Ok, to by asi neprošlo.
Co se bude ukrývat pod kapotou, to je objasněno jen napůl. Rozhodně se bude jednat o dvoulitrový čtyřválec dopovaný turbem, který navíc disponuje systémem variabilního časování ventilů VTEC. Otázkou však zůstává, kolik bude mít tahle věc koní. Aktuální Type-R má 310 a lze předpokládat, že nový půjde o kousek dál, aby se přiblížil Focusu RS. První zvěsti mluví o 340 koních, přenášených samozřejmě na přední kola skrze šestistupňový manuál.
Ačkoliv se jedná o prototyp, můžeme se asi docela úspěšně domnívat, že až se příští rok odhalí produkční verze, bude vypadat dost podobně. Některé drobnosti možná budou jinak a těžko říct, jestli se dočkáme povrchové úpravy á la broušený hliník, ale to, co Honda v Paříži představuje, je prakticky hotová záležitost. Zámořským autíčkářům udělá radost fakt, že se tohoto Type-R dočkají i v USA. Devátou generaci Honda na severoamerickém trhu sice nenabídla, ale tahle má zelenou už nyní.
04. října 2016, 10:05
0
kdyby si měl Darth Vader vybrat nějaké nové auto, tak by určitě šel do tohohle Type R