načítám data...

Problém s matoucími jmény BMW a Mercedesu vyřešen!

03. dubna 2013, 16:07 2 komentářů Vojta Dobeš

Taky už vám ten guláš čísel u BMW a Mercedesu začíná motat hlavu? Kdysi, alespoň po krátkou chvíli, dávala čísla v jejich modelových označeních smysl. Mercedes 200 byl prostě Mercedes...

Zobrazit galerii

Taky už vám ten guláš čísel u BMW a Mercedesu začíná motat hlavu? Kdysi, alespoň po krátkou chvíli, dávala čísla v jejich modelových označeních smysl. Mercedes 200 byl prostě Mercedes s dvoulitrovým motorem, a BMW 320i bylo BMW řady 3 s dvoulitrovým motorem. Jednoduché a plné německy chladné logiky a preciznosti.

Ale jen do chvíle, kdy Mercedes do 300SEL namontoval motor o objemu 6.3 litru a někdo v marketingovém oddělení si uvědomil, že 630SEL by mohla v neznalých vzbuzovat větší respekt než tehdejší 600 "bez písmenek". A to je přeci špatně. A tak vznikla 300SEL 6.3. A 300SEL 3.5, a 300SEL 4.5, ze které se v následující generaci stala 450SEL, která ale později dostala velký osmiválec a označení 450SEL 6.9.

BMW začalo hřešit ve chvíli, kdy začalo do amerického modelu 320i osmnáctistovku, ale neodvážilo se ho přejmenovat na 318i, protože by bylo těžké zákazníkům vysvětlit, že mají za 318i platit stejné peníze jako dříve za 320i. A 730i s turbodmychadly bylo nutné přejmenovat na 745i, protože přeci jede jako čtyřapůllitr. Nebo přinejmenším stojí jako čtyřapůllitr.

V dnešní nabídce BMW a Mercedesu už svůj původní smysl nedává téměř nic. 328i? Dvoulitrový čtyřválec. Minulá 328i? Třílitr. Mercedes prodává C250 s osmnáctkou a C350 s třílitrem.

Proč celé tohle peklo vzniklo? Je to jednoduché. V očích zákazníků platí jednoduchá rovnice, že větší číslo = lepší auto. S nástupem přeplňovaných motorů a snižováním objemu tak muselo nutně přijít označování "marketingovými litry". A tento trend se určitě nezastaví – myslíte, že až přijde BMW řady 7 se dvoulitrovým turbem, bude mít někdo z marketingu odvahu nazvat ho 720Li? Když i auto, které by se mělo jmenovat 730i, se jmenuje 740i? Vsaďte se, že ne.

Rozdíl mezi skutečností a nápisy na kufru se tak bude dále prohlubovat. Naštěstí tu je Jack Baruth z The Truth About Cars s naprosto geniálním a prostým řešením. Co si o tom myslíte vy?

740i badge

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Wa
Wanix
03. dubna 2013, 16:21
0

:D pobavilo

reagovat
Tr
Trinom
03. dubna 2013, 17:27
0

Poslední věta v odkazovaném článku je nej :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem