Taky už vám ten guláš čísel u BMW a Mercedesu začíná motat hlavu? Kdysi, alespoň po krátkou chvíli, dávala čísla v jejich modelových označeních smysl. Mercedes 200 byl prostě Mercedes s dvoulitrovým motorem, a BMW 320i bylo BMW řady 3 s dvoulitrovým motorem. Jednoduché a plné německy chladné logiky a preciznosti.
Ale jen do chvíle, kdy Mercedes do 300SEL namontoval motor o objemu 6.3 litru a někdo v marketingovém oddělení si uvědomil, že 630SEL by mohla v neznalých vzbuzovat větší respekt než tehdejší 600 "bez písmenek". A to je přeci špatně. A tak vznikla 300SEL 6.3. A 300SEL 3.5, a 300SEL 4.5, ze které se v následující generaci stala 450SEL, která ale později dostala velký osmiválec a označení 450SEL 6.9.
BMW začalo hřešit ve chvíli, kdy začalo do amerického modelu 320i osmnáctistovku, ale neodvážilo se ho přejmenovat na 318i, protože by bylo těžké zákazníkům vysvětlit, že mají za 318i platit stejné peníze jako dříve za 320i. A 730i s turbodmychadly bylo nutné přejmenovat na 745i, protože přeci jede jako čtyřapůllitr. Nebo přinejmenším stojí jako čtyřapůllitr.
V dnešní nabídce BMW a Mercedesu už svůj původní smysl nedává téměř nic. 328i? Dvoulitrový čtyřválec. Minulá 328i? Třílitr. Mercedes prodává C250 s osmnáctkou a C350 s třílitrem.
Proč celé tohle peklo vzniklo? Je to jednoduché. V očích zákazníků platí jednoduchá rovnice, že větší číslo = lepší auto. S nástupem přeplňovaných motorů a snižováním objemu tak muselo nutně přijít označování "marketingovými litry". A tento trend se určitě nezastaví – myslíte, že až přijde BMW řady 7 se dvoulitrovým turbem, bude mít někdo z marketingu odvahu nazvat ho 720Li? Když i auto, které by se mělo jmenovat 730i, se jmenuje 740i? Vsaďte se, že ne.
Rozdíl mezi skutečností a nápisy na kufru se tak bude dále prohlubovat. Naštěstí tu je Jack Baruth z The Truth About Cars s naprosto geniálním a prostým řešením. Co si o tom myslíte vy?
03. dubna 2013, 16:21
0
:D pobavilo
03. dubna 2013, 17:27
0
Poslední věta v odkazovaném článku je nej :-)