logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Příští Mercedes E63 AMG bude mít vlastní driftovací mód

Driftovací mód sice můžeme brát jako jakousi „berličku“, ale faktem je, že dovoluje spojit to nejlepší ze světa zadokolek a čtyřkolek.

Již déle se ví, že si příští Mercedes-AMG E63 poveze vůbec poprvé pohon všech kol. Samozřejmě, lze to vidět jako ústupek a svým způsobem to ubere autu na jeho bájné zhovadilosti, ale jak už jsem konstatoval před pár dny v článku o BMW M5 (které bude mít pohon všech kol zanedlouho také) je to prostě praktické. Když pojedete se svým rodinným drift-sedanem v zimě na hory, čtyřkolka značně zvyšuje šance, že dojedete nahoru a dojede tam celí.

Jenže stejně jako u BMW, ani u Mercedesu nechtějí svůj supersedan přidáním pohonu všech kol připravit o koule. Jednou z domén našláplých AMG modelů vždycky bylo driftování a Mercedes se tak musí postarat o to, aby nové vrcholné Éčko umělo hoblovat gumy o asfalt stejně dobře, jako to umělo to staré.

Jejich řešení proto spočívá v kouzelném tlačítku, kterým se aktivuje „Drift Mode“. Chytrý, elektronikou řízený diferenciál bude v danou chvíli přenášet veškerý výkon výhradně na zadní nápravu a velké AMG tedy nejen, že se bude chovat jako zadokolka. Ono prostě bude zadokolka. Do toho se samozřejmě provedou patřičné změny ve fungování stabilizačního systému a vlající záď je na světě.

Velkou spoustu lidí samozřejmě automaticky napadne přirovnání k driftovacímu módu Fordu Focus RS, což není úplně zcestné. Jenže zatímco Ford má se systémem vektorování točivého momentu tendence přetáčet se za každou cenu, Mercedes je prý v driftovacím režimu dokonce rychlejší kolem Nürburgringu, než ve standardním, „čtyřkolkovém“ módu. Zdá se tedy, že Mercedes docela zdárně směřuje k tomu, aby zákazníkům naservíroval dvě vcelku rozdílně fungující auta. Stiskem tlačítka si budete moci vybrat mezi poslušným a bezpečným AMG s vylepšeným gripem, nebo hřmícím, zadkem-smýkajícím AMG ze staré školy.

Nové E63 se představí v lednu na severoamerickém autosalonu v Detroitu a prý bude mít něco přes 600 koní výkonu. Tak či tak můžeme očekávat, že jich hned v prvním kole někdo spoustu rozstřelí. Když to má Drift Mode, tak to přece musí driftovat samo, nebo ne?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

-1 reagovat
Lukas
7. 10. 2016, 15:19

Kolikrát za rok jedete někam, kde ze zadokolkou nevyjedete? Na prstech jedné ruky... Lyžařská střediska a pod mají cesty ve sjízdném stavu ... Abych zbývajících 360 dní jezdil s kilama navíc a ochudil se o ryzí charakter zadokolky to imho nestojí... je to jen marketing, protože to lidi chtějí a vlastně ani nepotřebují :(

2
JLK
7. 10. 2016, 16:42

Dokud to chteji lidi kteri za to pak i zaplati tak mohou diktovat cokoliv. My proti tomu muzeme protestovat jedine tak ze si to nekoupime a budeme si tvarit, ze 4x4 je jediny duvod proc nejake to AMG jeste v garazi nemame =D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte