Již déle se ví, že si příští Mercedes-AMG E63 poveze vůbec poprvé pohon všech kol. Samozřejmě, lze to vidět jako ústupek a svým způsobem to ubere autu na jeho bájné zhovadilosti, ale jak už jsem konstatoval před pár dny v článku o BMW M5 (které bude mít pohon všech kol zanedlouho také) je to prostě praktické. Když pojedete se svým rodinným drift-sedanem v zimě na hory, čtyřkolka značně zvyšuje šance, že dojedete nahoru a dojede tam celí.
Jenže stejně jako u BMW, ani u Mercedesu nechtějí svůj supersedan přidáním pohonu všech kol připravit o koule. Jednou z domén našláplých AMG modelů vždycky bylo driftování a Mercedes se tak musí postarat o to, aby nové vrcholné Éčko umělo hoblovat gumy o asfalt stejně dobře, jako to umělo to staré.
Jejich řešení proto spočívá v kouzelném tlačítku, kterým se aktivuje „Drift Mode“. Chytrý, elektronikou řízený diferenciál bude v danou chvíli přenášet veškerý výkon výhradně na zadní nápravu a velké AMG tedy nejen, že se bude chovat jako zadokolka. Ono prostě bude zadokolka. Do toho se samozřejmě provedou patřičné změny ve fungování stabilizačního systému a vlající záď je na světě.
Velkou spoustu lidí samozřejmě automaticky napadne přirovnání k driftovacímu módu Fordu Focus RS, což není úplně zcestné. Jenže zatímco Ford má se systémem vektorování točivého momentu tendence přetáčet se za každou cenu, Mercedes je prý v driftovacím režimu dokonce rychlejší kolem Nürburgringu, než ve standardním, „čtyřkolkovém“ módu. Zdá se tedy, že Mercedes docela zdárně směřuje k tomu, aby zákazníkům naservíroval dvě vcelku rozdílně fungující auta. Stiskem tlačítka si budete moci vybrat mezi poslušným a bezpečným AMG s vylepšeným gripem, nebo hřmícím, zadkem-smýkajícím AMG ze staré školy.
Nové E63 se představí v lednu na severoamerickém autosalonu v Detroitu a prý bude mít něco přes 600 koní výkonu. Tak či tak můžeme očekávat, že jich hned v prvním kole někdo spoustu rozstřelí. Když to má Drift Mode, tak to přece musí driftovat samo, nebo ne?




Lukas
7. 10. 2016, 15:19Kolikrát za rok jedete někam, kde ze zadokolkou nevyjedete? Na prstech jedné ruky... Lyžařská střediska a pod mají cesty ve sjízdném stavu ... Abych zbývajících 360 dní jezdil s kilama navíc a ochudil se o ryzí charakter zadokolky to imho nestojí... je to jen marketing, protože to lidi chtějí a vlastně ani nepotřebují :(
JLK
7. 10. 2016, 16:42Dokud to chteji lidi kteri za to pak i zaplati tak mohou diktovat cokoliv. My proti tomu muzeme protestovat jedine tak ze si to nekoupime a budeme si tvarit, ze 4x4 je jediny duvod proc nejake to AMG jeste v garazi nemame =D