Emisní nařízení nadále drancují svět automobilů, což vyústilo v to, že se současný dvoulitr s turbem zkrátka nevejde do limitů. Nezbývá tak než sáhnout po menší jednotce, kterou bude s nejvyšší pravděpodobností přeplňovaná šestnáctistovka, známá z aktuálního Clia.
Proč by vlastně měl být menší motor špatně? Ani ne kvůli výkonu, i s malým kašpárkem lze předvádět velké divadlo a v současné době není nejmenší problém vyždímat z jednašestky výkon nebezpečně se blížící třem stovkám koní. Problém je však s turbo efektem a tedy i s odezvou na plyn. V nízkých otáčkách se motor dlouze nadechuje, jak turbo buduje tlak, a ve vysokých mu zase dochází elán a chybí výkonová špička. Pravidlo „objem nenahradíš“ holt v omezené míře funguje i u turbomotorů.
Bohužel to není jediná špatná zpráva, která se týká nadcházející generace Meganu RS. Po vzoru Clia se totiž Renault rozhodl nabídnout svůj nejostřejší model s automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. Ta prý přiláká víc zákazníků než dosavadní manuál a my můžeme jen doufat, že v nabídce zůstanou obě varianty. Rychlý Mégane bez manuálu je totiž tak nějak…prostě to není ono.
Shrnutí? V roce 2017 přijde nástupce aktuálního Mégane RS, jenž bude mít menší motor, dost možná jenom automatickou převodovku, a aby toho nebylo málo, pouze pětidveřovou kastli, nikoliv elegantní třídveřovou. Je dobře, že se bude stávající generace ještě nějaké dva roky prodávat. Takže kupujte, nebudou…
Vavrisův dodatek:
Zatím je brzy na věšení hlav, zůstaňme optimisté. I kdyby byla použita jen přeplňovaná šestnáctka, pánové z PSA nám už nějaký ten pátek dokazují že i absurdně plněný motor může být krásně točivý a bez výraznějšího turboefektu. Navíc nesmíme zapomínat na připravovanou reinkarnaci Alpine, v souvislosti s kterou se mluvilo o motoru o objemu 1.8. A co se převodovky týče, jsem si skoro jistý, že v Dieppe manuál Méganu nechají, dvouspojka bude pouze nadstavbou, která pomůže oslovit novou část trhu a stát se Méganu úspěšnějším! Uvidíme, nepropadejme chmurám a pokud propadat chcete, kupte si nový Megane RS s manuálem, svorem a CUP podvozkem, aby ve Francii viděli, po čem muži touží :-)




bobo23
18. 12. 2015, 17:31Nechápu. Už takhle potopili Clio a teď ještě Megane. :-(
M P
18. 12. 2015, 18:10A přitom, co jsem tak zaznamenal ohlasy, s Cliem je docela zábava. Až na ten automat teda, no:)
Woyta
18. 12. 2015, 18:09Dnes jdou docela do mody elektricka turba. Tedy Turbo efekt muze byt vyhlazen k nepoznani. Ale uz to asi nebude motor reagujiciokamzite na podnety ridice.