Nejnovější generace standardního Focusu ještě nebyla odhalena, ale podle internetových zvěstí, hojně pocházejících z magazínu Autocar, už je o rychlé RS verzi prakticky rozhodnuto. A asi nikoho nepřekvapí, že se chystá hybridní pohonné ústrojí.
Focus RS by si měl i nadále zachovat turbem přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost ze současné generace, ale tentokrát posílený ještě elektromotorem v rámci „mild-hybrid“ systému s elektrickým okruhem o napětí 48 voltů. Výsledkem je, že se výkon zvýší z aktuálních 350 na rovných 400 koní a točivý moment stoupne někam přes 550 Nm.
Dost pravděpodobně přibyde i dvouspojková automatická převodovka a zrychlení z nuly na sto zvládne rychlý Ford okolo čtyř sekund. S takovou výbavou už může Focus konkurovat třeba Mercedesu-AMG A 45 nebo pekelně rychlé Audi RS3 s přeplňovaným pětiválcem. Právě na tyto konkurenty koneckonců Ford zacílí.
Díky nové platformě má stát Focus na delším rozvoru a zároveň dosahovat o kousek nižší hmotnosti, než odcházející generace. Na přesné detaily si ale musíme ještě počkat. Nejprve je na pořadu dne standardní Focus nové generace.





