načítám data...

Přes týden ve sporťáku, o víkendu v kombíku

12. prosince 2017, 07:22 37 komentářů Tomáš Čanda

Asi si říkáte, že by to mělo být přesně naopak. Zdravý rozum hovoří jasnou řečí, jenže kolik víkendů si člověk opravdu užije za volantem sporťáku? Pojďte počítat se mnou.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mám to štěstí, že mohu mít dvě auta. Jedno, které v sobě snoubí komfort a praktičnost s příznivou spotřebou a druhé, které je víceméně odsouzeno k používání na závodní trati. Asi nemusím zmiňovat, kdy a jak často řídím to první a kdy naopak to druhé. Možná si říkáte, že jsem šťastný člověk. Jistě, uvědomuji si, že řada automobilových fandů se musí „vejít“ jen do jednoho vozu a přitom tolik touží po nějaké hračce na víkendy. Upřímně ale mohu říct, že té radosti si zdaleka neužiji tolik, kolik bych chtěl.

Počty hovoří následovně: Rok má 365 dní, tj. 52 týdnů. Moje víkendové auto je sezónní auto, tzn. užívám jej v měsících od dubna do října. Reálně to vychází spíše na květen až září. To dělá zhruba 20, maximálně 25 víkendů. Z toho rovnou jednu třetinu škrtám pro nepříznivé počasí. Druhou třetinu taktéž škrtám, tentokrát pro nedostatek času, kdy se věnuji jiným aktivitám než spalování vysokooktanového benzínu. Takže zbývá možná 8 víkendů, kdy mohu usednout do své „hračky“. Mluvím sice o víkendech, tj.  o sobotách a nedělích, ale málokdy obrušuji sportovní pneumatiky po oba dva dny. Kdybych tedy jezdil alespoň jeden den v každý z těchto osmi víkendů, pak za celý rok projezdím 8 dní. Slovy osm! To je opravdu tragické číslo pro člověka, který řídí opravdu rád.

Co z toho vyplývá? Jednak moje neschopnost si vyčlenit víc času pro svou víkendovku. Na to navazuje myšlenka, zda by nebylo lepší tohle auto prodat. A s ním prodat i to praktické, které mě vozí za povinnostmi všedních dnů. Tedy kompletně obměnit vozový park. A mít pouze jedno vozidlo. Opět sportovní, ale ne zas tak moc. Musí být použitelné pro každé roční období a všechny možné i nemožné příležitosti. Abych v létě, kdy mě práce či dovolená zavede na nějakou krásnou okresku, nemusel litovat toho, že zrovna řídím něco, co je velké, praktické, úsporné, ale v danou chvíli úplně k ničemu, protože teď a tady ocením dostatečný výkon a schopný podvozek. Stejně tak v zimě při cestách na hory potřebuji takové auto, do kterého naložím alespoň dva páry lyží s tím, že lyžovat budu jen dopoledne, zatímco odpoledne si projedu zasněžené horské silničky. V podobném duchu bych mohl pokračovat, jistě víte, kam tím mířím.

A vám radím totéž. Můžete mít v garáži klidně Ferrari Enzo, ale tam je vám nic platné, když drtivou většinu času prosedíte za volantem vozu, který vás nikam řidičsky neposune. Takže od nynějška: sporťák na každý den, a pokud i nějaký ten praktický kombík, pak jen na víkendy. Takhle to totiž dává větší smysl.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
12. prosince 2017, 07:41
0

No nevím, jezdit denně s nějakou kreací na tvrdým podvozku, polyuretanech, se skořepinou, uřvanym vejfukem a pískajícíma brzdama... To je tak přijít o rozum. Zase vymetat okresku s houpající se lodí co špatně brzdí taky není dobrej nápad.

reagovat
Pólin
12. prosince 2017, 07:48
0

Autor zmiňuje, že jím navrhované auto nesmí být sportovní až moc. Což Tebou popisovaná motokára asi bude:) Jinak já mám na denní pojížďky imprezu kombi 2.0 a na víkendy Barchettu... jinak s těmi 8 dny jsem to tak nějak tušil , ale nemyslím si, že to číslo bude až tak hrozivě nízké... člověk si s víkendovým autem může zajet i do práce, pokud je hezké počasí atd...

Beny
12. prosince 2017, 07:56
0

Já vím, jenže já už jsem zjistil že kompromis nějak nefunguje. Protože je to kompromis. Ale to jsem já, mě na okresce vadí už sériová převodovka. :-)

Nawi2203
12. prosince 2017, 08:49
0

E36 na podvozku Bilstein B12 + Eibach Prokit můžu jako kompromis doporučit ;)

reagovat
fortress
12. prosince 2017, 23:25
0

200+km/h na dálnici jezdím taky a neni to rychlost která by se nedala v klidném provozu jet s tím že tě občas někdo přibrzdí. Jen nesouhlasím s tím že se laser nepoužívá. Pol Cam ustupuje to je pravda.

KS
12. prosince 2017, 08:49
1

Nabízí se obligátní Leon Cupra ST, spotřeba od dieselu není diametrálně jiná a zábavy se dostává dost, zejména v nejlevnější verzi s manuálem.

Z mého pohledu je ideální se povozit od jara do podzimu po pracovních cestách v něčem, co stojí za to, třeba Maserati 4200 GT. :-D Vše ostatní pojezdit v Jeepu Grand Cherokee 5.7 na poloterénních pneu, které dávají tu pravou svobodu - cestou necestou....

reagovat
Ju
Junior
12. prosince 2017, 12:42
0

Cupra ST nemá diametrálně odslišnou spotřebu od dieselu?
Tam, kde GTD žere 8, by Cupra vzala taky 8? Při stejné průměrné rychlostí? To snad ne...
Jasně, že z Cupry dostanu o dost vyšší dynamiku. Ale pokud se budu bavit o běžném přesunu (obce +20, mimo dálnice 150-160 dle situace, dálnice +-200) Cupra vezme o 4-6 litrů víc. Ověřeno. Fakt jsem tu Cupru chtěl, ale peněženka nepustila.

KS
12. prosince 2017, 16:55
0

Jestli je to tvůj standardní styl jízdy, tak se ohromně divím, že ještě nemáš ŘP v čistírně. Takhle se dlouhodobě jezdit nedá, pár km týdně jo, ale v tom celkovém mixu stejně zjistíš, že 2015-2017 GTD: 6,6l/100 a GTI za 8,8l/100 km - spritmonitor.de, ty dva litry navíc se daj zvládnout, pokud tedy oceníš, co za to dostaneš.

Ju
Junior
12. prosince 2017, 17:29
-2

Kombinace AR a dodržování několika jednoduchých zásad. Ve zkratce se dá říct, že dálnice+mimo město je snadné, Polcam a laser nepotkáš jak je rok dlouhý a Ramer je snadno, levně a spolehlivě detekovatelný. Po městě právě maximálně +20, protože +21 už je závažnější přestupek. Navíc, po městě moc nenajedu, takže úspora času by s vyšší rychlostí byla zanedbatelná. Jasně, jde to řešit rušičkou, ale dávat pevnou sadu se mi nechce, nevyužil bych ji tak často, aby stála za investici.
Jinak všude bych tam samozřejmě připsal "co provoz a okolností dovolí". Nedávno jsem se na trase Praha-Brno, dostal do situace, kdy venku -3 a já na autě ještě letní. Takže 135km/h tempomat a šudlal jsem si to až do Brna.
Sprintmonitor bych nebral jako bernou minci. Už z principu tam chodí lidi, kteří řeší spotřebu a proto je celkový průměr sprintmonitoru nižší než realita. Samozřejmě nebudu dělat haura, že na řešení spotřeby mého auta je život moc krátký. To je nesmysl, navíc z naftového koncernu by to znělo vyloženě směšně.
Nicméně moje myšlenka šla tím směrem, že s GTD to za 8 bude už velmi rychlá, místy až agresivní jízda. S GTI (Cuprou) to za 8 bude o dost pomalejší. Nevěřím, že bych se s Cuprou udržel dlouhodobě pod 10. A pokud budu chtít jet s Cuprou pod 10, mohl jsem si koupit 1.8TSI a ušetřit ze všech nejvíc.





Ju
Junior
12. prosince 2017, 17:31
0

Zapomněl jsem dopsat myšlenku ohledně sprintmonitoru:
Pokud si někdo zapisuje každé své tankování a neustále počítá, kolik mu to žere, počítám s tím, že mu na spotřebě záleží více než běžným lidem, kteří toto nedělají a předpokládám, že jezdí a priori úsporněji. Analogicky k té Cupře-Jestli jezdím s GTI za 9 kombinaci, nemusel jsem si koupit GTI

Pólin
12. prosince 2017, 17:39
1

S takovym jizdni stylem se dost snadno muze stat, ze se dostanes do problemu. Nemyslim pokuty, nebo cistirna, ale v rychlostech co popisujes uz nehody smrdi krchovem...200km/h v gtd, ci co to mas, uz jsou docela rychlost... v RS6, nebo podobnych by se to mozna jeste dalo... ale stejne- zajimalo by me kde jezdis, protoze udrzovat takove rychlosti se v pohode da jen na par mistech v DE.

Ju
Junior
12. prosince 2017, 17:57
-4

Je to překvapivě v pohodě, samotnýho mě to zarazilo. Možná ze mě mluví mladická nerozvážnost, ale subjektivně to začne být nestabilní až kolem 220km/h. Aerohluk snesitelný, auto ovladatelné, brzdy zásadně nevadnou. Samozřejmě, myšku z levého do odstavého a zpátky jako v BMW s Dynamic Drive nevystřihneš. Stejně tak jsou i po dálnicích některé zatáčky, kde prostě v provozu musíš hodně ubrat. Když není provoz, dá se ubrat míň, protože se dá pracovat s šířkou té dálnice. Pořád je to jenom kompakt z nižší střední a nelze od toho čekat zázraky.
Krchovem smrdí kde co. Pár měsíců po získání řidičáku jsem rozmlátil auto na totálku v rychlosti kolem 40km/h. Kdybych ten kamion trefil jinak, mohl jsem být mrtvej. Nechci se rouhat, ale smůlu můžeš mít v jakékoliv rychlosti.
A nikdo nemluvil o trvalém udržování. To už snad nejde ani v tom DE. Vnímám to jako rychlost, kterou chci mít na budíkách a po jejím dosažení nemám ambice dál zrychlovat. A to se pak dá. Ikdyž na můj vkud to kolem 180 tacho už lehce chcípne, na ty dvě kila to není tak svižný. (30s z 0 cca). Ale co, chtěl jsem šetřit, tak to mám :D

saage
12. prosince 2017, 21:55
7

Juniore to co tu pises, za to bych se stydel. Delej kraviny na okruhu, po silnicich jezdi lidi ktery tvoje zavodeni nezajima a nechtej te mit ve svym kufru az neco neubrzdis. Sorryjako

Pólin
12. prosince 2017, 22:54
1

Presne jak pise Saage...ohrozujes nejenom sebe, ale i ostatni... v tech 200 neudelas absolutne nic, pokud by nastal nejaky problem...trebas srnka, nebo auto za zatackou...

sp
spooon
12. prosince 2017, 08:50
1

A proto když to jen trochu jde, jezdím i přes týden "víkendovkou". No a nakonec proč si krátit sezónu zimou? Když napadne, nasadit zimaky a šup na kopec a parkoviště trénovat boky :-)

reagovat
sumy
12. prosince 2017, 09:19
0

Tohle smutný počítání se netýká pouze víkendovýho auta. Já to tak mám i s lítáním ins offroaděnim. Není čas, je rodina. Loni jsem mazla (Pajero) provozoval jako daily a bylo to super. Cestou z práce šup na hodinku do terénu, nikam jsem nespěchal. Moc jsem si to užíval. Záhy jsem ale narazil na dvě podstatné věci. 1) Bylo to poměrně drahé. 2) Bylo mi toho auta líto. Auto pro radost by nemělo skončit jako ten mezek, co denně dře nudnou dálnici, aby si 2x za týden užil své dvě "hodiny slávy"

reagovat
ra
ravac
12. prosince 2017, 10:26
0

První odstavec hovoří za vše. Vy nepotřebujete vybírat auto, které vám padne do ruky pro různé příležitosti. To už máte. Problém je v práci a vytížení. Kdo nemá peníze, tak si nezajezdí, ale nezajezdí si ani ten kdo nemá čas. Tady se má hledat kompromis. Aby bylo jedno auto "šedé" a druhé ne úplně "barevné". Takže nakonec skončíte u jednoho míň "šedého"(octavia RS apod.) Doposud jsem pochopil, že "barevný" kontrast mezi stávajícími auty vám vyhovuje. Aby to dávalo smysl, musí být kontrast mezi těmi auty co největší, jinak nemá logiku držet si 2 auta. A pak už se rozcházíme. Auto určené na přesuny (dělník) vás musí vyplivnout svěžího s pocitem, že jste neřídil a ještě ušetřil :-)) Auto pro radost vám po většinou bere - nejen finančně, zapojujete svaly, mozek, je tam nepohoda, protože jste vyhodili klimu a pár sedadel (pokud tam kdy byly). Pokud je tohle pro vás za hranou, budete nadmíru spokojen s ST,CUPRA,RS,I30N,Legacy 3.0 -když uvezou co je třeba.

reagovat
Jimi
12. prosince 2017, 11:29
0

Pokud bydlíte nedaleko větších měst, potřeba více aut je většinou nutností. Stačí dojíždět pár kilometrů do práce (právě to větší město) a kontrast se dá zařídit. Proč to teda neposkládat tak, aby to každému vyhovovalo. Jedno auto, co tě v pohodlí doveze klidně k moři, druhé pro polovičku, kam narveš klidně celou domácnost a potom ještě ta rezerva ve 3. přibližovadle (občas se to musí všechno servisovat a pod.) a to může být to, co má kdo za koníčka (offroad, drift, okruh, okresky, ...). pokud netrváte na nových autech, tak to jde všechno pořídit postupně za cenu nové základní vykradené oktávky...

ToMyx
14. prosince 2017, 14:10
0

Obávám se, že zdejší rozdělení bude spíše: 15% bez auta, 60% 1 auto, 20% 2 auta, 4% 3 auta, a 1% více aut. Myslím tím pojízdná, běžně používaná, ne uskladněná v kopřivách jako dárce :-)


beastar
14. prosince 2017, 14:24
0

No tak já patřím k tomu 0.5%. Pět aut z toho 3 používaná a 2 uskladněná. Jedno v podzemkách a druhý v podstatě v kopřivách:) Bydlím ve městě a je mi v zásadě jedno čím jezdím, protože pracovně se svezu i v úplně debilních autech na nic, kterým tady říkáme víkendovka a zábavné:) Z těch 5 kusů jezdí denně na střídačku 3. Z toho jedno suv ze spotřebou benzínu jak a380 a všechno v cajku. Normálně jíme, vanoce taky budou. Nedělal bych z vlastnictví aut v dnešní době žádnou vědu. Pokud to teda není 5x 911 to už klobouk dolu a všechna čest. A jestli je na to čas? Ok tak na nějaky auto primárně pro okruh je těžký si najít čas tak potom dát normální pneu třeba na Imprezu a těch hodin za volantem bude hned víc...

ra
ravac
14. prosince 2017, 20:45
0

To u nás jsou to 3 vlastní (mpv,sedan,kombi) a pak firma a motorky :-). A kdyby to šlo,tak to ženu i tak daleko, že budu mít kabro, městský prdítko,auto na ryby,na zimu,na kochání a motokáru. Rád používám věci,k čemu jsou určený :-)A co se týče závodění na okreskách,daleko větší ambice závodit mají firemní malorážky 1,2 , než pěkně udělaná auta. U nich to je třeba jen o tom si ostře projet pěkný, přehledný a minimálně vytížený úsek, než likvidovat kvanta účastníků jak na Jizerské padesátce.

Franz Kafka
12. prosince 2017, 16:31
0

Tomuhle celkem rozumím. Paradoxně jsem reálně využil to opravdu sportovní auto v garáži 2x za bezmála 9 měsíců. A to ještě rozhodně ne na okruhu. Druhé rádoby sportovní auto pomalu umírá pod plachtou u domu. Takže vlastně z aut, co jsou přímo rodinná jezdí paradoxně ty dvě absolutně nesportovní denně a to docela hodně. Starý osmiválcový Mercedes ML od AMG a nová paradoxně dieselová AR. Otázkou pro mě zůstává jestli teda ta Giulia je jako daily ještě petrolheadsky přijatelná a měla by mě někam posouvat řidičsky:) Když to vezmu racionálně, tak jak to je 911 se mi absolutně nevyplatí a kdybych si na ty dva dny půjčil třeba to Ferrari byl bych na tom i finančně vlastně lépe. Je to vše o možnostech a momentálních prioritách. Mohl bych tím jezdit i denně, ale skutečně je to tak snadné? Těch proměných je opravdu mnoho. Jako zamyšlení ale dobré.

reagovat
KS
12. prosince 2017, 17:17
-2

Je fajn, že jsi zvolil Giulii, ale čekat, že tě někam posune 180-ti koňský nafťák s nevypínatelnou stabilizací je bláhové. Buď jsi měl rozbít další prasátko a počkat, až by ti vyrobili tu benzínovou (která má v reálu 230k), ale ta má automat, takže z bláta do louže. Jinak třeba Mustang V6/V8, v případě tvého nájezdu klidně přestavět LPG. Nový V6 z USA se daj sehnat od 750000, no nekup to. :D

beastar
12. prosince 2017, 17:50
2

Mustang no lol. Přestavět do plynu? Kámo ty mě bavíš:D

Franz Kafka
20. prosince 2017, 16:55
0

Aha zřejmě dobře míněná rada. Já se jako řidič na běžné silnici ani moc dál posunout nemohu. Mám zhruba nacouváno to, co běžná většina najede dopředu v autech velmi různých. A tak nějak mám obrázek o tom, že typ motoru a výkon auta z tebe vážně dobrého řidiče neudělají. Nebo lepšího. Takže 180 koní je na běžné cestování úplně v pohodě. Předtím jsem si zkoušel RS6 a potom QP jasně to jsou jiné výkony, ale taky je nikdy nevyužiješ. Jediné kde bych se chtěl tedy zlepšit jsou uzavřené tratě. Na to nemám ale mnoho času. A určitě bych nebral na okruh AR v dieselu:) Na to mám jiné favority s jinými výkony a hlavně ta Alfa ani na okruh nesmí. Je to ve smlouvě. Ne že by mě to tedy nějak výrazně mrzelo. Když se dotýkáme těch peněz. Na AR ve vrcholné specifikaci by samozřejmě bylo i bez rozbíjení prasátek, ale trochu by to potom nekorespondovalo s ekonomičností provozu. To jsem potom mohl rovnou zůstat u něčeho jako S6/S5/RS6 a podobně nemyslíš? A Mustang se mi nelíbí v žádné generaci kromě té úplně první a ta jako daily i v benzínu asi moc vhodná nebude.

Takže co mi zbývá. Trápit se přes týden v naftové alfě, která mě i tak dost baví a řidičsky tě možná neposouvá, ale na rozdíl od běžných služebních aut tě alespoň baví. Nechat v garáži prášit na 996 a nechat sněžit na plachtu s S4. Občas si poslechnout 55AMG, když mi to tedy přítelkyně půjčí,)

Článek fajn, ale pro mě finálně ta naznačená cesta v obsahu nevyhovující. V tomhle směru asi poradit nepotřebuji. Najde se tady pár čtenářů a redaktorů, co by mi snad poradit mohli poněvadž mají taky v garáži více, než těsno, ale asi cápou že by to stejně nemělo cenu.

KS
21. prosince 2017, 08:53
0

Pro dlouhé cestování všude možně po Evropě v novém autě je nafta jasná věc, kvůli dojezdu, úspornosti a rozšířenosti čerpaček. Giulia dává smysl lidem, kteří dají přednost vyladěnému řízení a podvozku před výkonem třeba takové 335d, za což máš ode mě palec nahoru!

fortress
12. prosince 2017, 23:20
0

Mám to samé, akorát rozdělené na léto/zima (mustang gt 470hp / superb 4x4 280hp). Podle mě jsou to dvě školy a ani jedna neni uplně špatná. Vždycky s jedním univerzálním si člověk bude říkat proč nemá sporťák a zároveň kombík a obráceně.

reagovat
liška
13. prosince 2017, 08:58
2

Udivuje mě, že většina tady za víkendovku považuje něco sportovního, co z Vás za každou cenu musí vytřást duši a dá se to drtit akorát na okruhu. Proč by to nemohla být třeba nějaká houpavá amerika, ve který o víkendech povozíte třeba i rodinku na výlety a za dobrýho počasí s tím jedete relaxovanou jízdou v klidu do práce? To pak místo zmiňovaných 8 dní jich může být třeba 50 či 100.

reagovat
gr
greg
13. prosince 2017, 09:43
0

Mas pravdu ze vikendovka nemusi byt sportove auto. Na druhej strane sportove auto nemusi mat podvozok, ktory z teba vytrasie dusu a hodi sa iba na okruh.

beastar
14. prosince 2017, 14:26
0

Jsou lidi který jako víkendovku mají vejtřasku, nebo jedničku hummer. Takže víkendovka je hodně široký pojem.

CerVus
13. prosince 2017, 17:31
0

Nebylo by řešením e91 330i? Já na to totiž koukám podobně. Pořád chci druhé sportovní auto, ale když si uvědomím kolik bych s ním najel, tak je líto jak jeho tak peněz protože bych ani neuvažoval o něčem do 100k. A při běžném ježdění se chci za volantem také alespoň trochu bavit. Proč jezdit v něčem nudném? Takže mi vychází v podstatě to jediné auto, které se v této kategorii na trhu nachází. Ještě jsem teda koukal na lexus is250 jenže ten trpí nadváhou a převodovky v něm nejsou žádný zázrak.

reagovat
beastar
14. prosince 2017, 14:29
0

Takže z krátkého odstavce sem pochopil, že to prostě MuSí být zadokolka. No tak to máš potom do kila dost problém. Budeš odsouzen k tomu jezdit mhd a v garáži si hřát miatu s kompresorem aby si s ni vyjel občas za sluníčka;)

CerVus
14. prosince 2017, 16:23
0

Počkej, já ale nemám limit kilo. Do toho bych zábavné auto těžko hledal. Ne, že by se nedalo sehnat, ale nevěřil bych tomu a bál bych se v tom jezdit.
Vzhledem k tomu kolik toho ročně se svým autem najezdím to beru tak, že než utopit řekněme 2x 250k za auto na běžné ježdění a na zábavu, tak je prostě lepší koupit něco univerzálnějšího za řekněme 400-500. A jelikož to musí být zadokola ideálně se 4 dvěřmi, tak z toho vychází e91.

beastar
14. prosince 2017, 20:12
0

Aha tak to jo. Já jsem to nějak nepochopil z toho, že limit není kilo. Jsem přehlídnul bych ani neuvažoval. Jinak jako souhlas. Akorát by se dalo asi vymyslet i něco dalšího. Ty bavoráky z toho ale vychází asi určitě nejlevněji.

RCNP
17. prosince 2017, 17:06
1

Been there, done that. Respektive, mám jen jedno místo v garáži a stejnej problém. Tudíž z popsaného problému jsem začínal o jeden bod dál. A dopadlo to tak, že rozumný dieslový kupé vystřídalo BRZ. Použitelnější na denní ježdění než WRX STI (není to tak ultimativní výklep), provoz jako u běžného auta, spotřebáky nejsou atyp ani nemají sportovní dimenze. Dobrá guma stojí dvojku, spotřeba je cca 8 při dojíždění a tak do 12, spíš 10-11 při kravení. Muj celkovej průměr je někde okolo 8,5. A pravidelnej servis stojí osmičku a žádný překvapení se nekonaj - spolehlivost 100%. Ani olej jsem nedolejval. Tudíž tě nesežere denní provoz a pak když se naskytne možnost tak je s BRZ neuvěřitelná a nefiltrovaná sranda. Navíc je to kupé 2+2, takže i něco uveze. Jdou sklopit sedačky a tak se dá převést ledacos. Mám ho asi 2,5 roku a teď mě čeká třetí zima a neměl jsem žádnej problém. Samosvor je nejen fičura pro zábavu, ale i praktická věc v zimě, kdy nezůstaneš stát s protáčejícím se jedním kole na nějaký zmrzlý louži. Každej rok jezdím aspoň jednou na hory a letos pojedu určitě znova. Celkově jezdím asi 25K km ročně, což neni nijaký extrém, ale jako daily se osvědčilo BRZ perfektně. Je to o řád snesitelnější než třeba Cooper S. A kromě daily umí být právě tím zábavným sporťákem, fajn autem na výlety a i obstojí na okruhu. Psal jsem o tom blog, tak hlubší informace jsou tady k dohledání.

reagovat
Franz Kafka
20. prosince 2017, 16:59
0

Tohle se mi líbí. A opravdu tě baví jezdit "fulltime" pořád ve stejném autě? Neláká tě nějaká změna například něco staršího? Třeba starší Impreza?:) Myslím k tomu BRZ, kdy už by nebylo nutné řešit kdyby se to náhodou porouchalo....

RCNP
27. prosince 2017, 17:30
0

Sorry za takovou prodlevu. Jo baví. Baví mě to obojím způsobem. Klasika dávat tomu za uši i třeba jen jet na výlet. Když to nehoníš tak to nedělá žádný divný zvuky, ani nejseš ve spektru otáček kde nezatahuje turbo, ale prostě se hezky v relativním tichu a velmi slušnym pohodlý vezeš. To na co čekají lidi se čtyřkolkama celej rok, aby se mohli trochu sklouznout ty máš ten celej rok. Samozřejmě, že člověk vždycky kouká co by kdyby. Zrovna Impreza mě ale vůbec neláká (ani evo). Měl jsem možnost svézt se s posledníma dvěma generacema a neni to můj šálek kávy. Navíc to poslední dobou vypadá spíš naopak - mít BRZ jako záložní auto k STI, jelikož BRZ je držák. Po ČR jezdí už pár kousků daleko přes 100K. Navíc jakých 100K :D Teď spíš přemýšlím o tom získat nějakou zkušenost s něčím s motorem uprostřed. Kdyby dávali do tý nový Alpine špéru a manuál, tak budu mít špatný spaní.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem