načítám data...

Předokolky na Ringu po milionté – u moci je opět Honda

Bitva předokolek o nejrychlejší kolo Nordschleife je bitvou na jednotky koní a sekund. Novým vladařem je dvou letech opět Honda.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dosud prodávaná generace Civicu Type R zajela rekordní kolo Ringu v květnu 2015. Tehdy se jednalo o impozantní čas 7:50.63, se kterým Honda překonala do té doby panující Renault Megane RS 275 Trophy-R. Netrvalo ale dlouho a rekord byl stržen vyzyvatelem z Německa. Limitovaná edice Volkswagen Golf GTI Clubsport S, která vznikla prakticky jen za účelem rychlého kola na Severní smyčce, zajela kolo za 7:49.21 a následně si svou dominanci potvrdila o pár měsíců později časem 7:47.19.

Teď je ale zase všechno jinak, neboť Honda vzala nový Civic Type R a uzmula si svůj rekord zpátky. Čas zajetý 3. dubna je 7:43.80, tedy mínus tři sekundy oproti stávajícímu času Volkswagenu.

Nyní lze předpokládat trochu přirozeného hejtu, neboť Honda oznámila, že svůj čas zajela s předprodukčním vývojovým vozem. Na palubě nechyběl ani bezpečnostní rám, který prý ale nepřidává nic na tuhosti karoserie a jeho hmotnost byla vykompenzována chybějícími zadními sedadly a infotainmentem.

Jinak je však rekordní vůz podle slov Hondy reprezentantem sériové specifikace a jel samozřejmě na homologovaných pneumatikách. Standardní by měl být i výkon jeho motoru. Jak je známo z dřívějška, nový Civic se – stejně jako ten starý – pochlubí výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. K naší velké radosti se nekonají žádné změny ani ve zbytku pohonného ústrojí. Všechny Type R, které vyjedou od letošního léta z bran britské továrny ve Swindonu, dostanou klasicky pohon předních kol a manuální převodovku.

A pokud vám přijde, že je celé tohle honění za rychlými časy poněkud zbytečné, vězte, že automobilky to jen tak bavit nepřestane. Dokud si totiž budou zákazníci kupovat nová auta na základě parametru, který je v reálném životě nicneříkající, má honba za sekundami smysl. Otázka zní, jak se k výzvě postaví Renault, aktuálně vyvíjející novou generaci Meganu RS.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ad
Adalin456
25. dubna 2017, 17:13
0

Na jednu stranu je úžasné jakých časů tyto dnešní Hot Hatche dosahují. Vždyť 7:43:80 je rychlejší než třeba čas Ferrari 599 GTB Fiorano, nebo BMW M3 CSL. Na druhou stranu jsou tyto výsledky dle mého názoru vcelku nicneříkající. Kromě toho, že téměř nijak nesouvisejí s reálným požíváním toho auta, tak je zde taky mnoho faktorů ovlivňujících výsledný čas kola, například pneumatiky (některé automobilky rádi nezveřejňují, které byly přesně použity), jezdec, okolní podmínky, stav automobilu atd. A zajištění férových podmínek pro všechny účastněné těchto "honů za časem" je prakticky nemožné.

reagovat
Franz Kafka
25. dubna 2017, 17:56
0

Jeden den, slunce, jeden typ pneu, jeden jezdec a nová auta. Nevidím na tom nic až tak nereálného. Jinak tahle jednotlivá srovnání jsou nepřesná to máš pravdu. Osobně tohle neřeším stejně kdo má na Fiorano, nebo jinou zajímavost nekoupí si kvůli setině nějaký hot hatch. Civic to je jako když řekneš Golf, nebo Fiesta. Budí to emoce asi jako xxxl modelka. Nezávisle na čase na okruhu.

Libas
25. dubna 2017, 21:00
0

Souhlas s Adalinem, ale i tak se najdou lidi, kteří si právě "to" auto (nemyslím přímo CTR 10g) koupí, protože bylo/je nejrychlejší na Nordu. Jinak o těch emocích, mě osobně označení Civic nechává chladným, ale Civic Type-R už ne, stejně tak Golf vs Golf GTI, Focus vs Focus RS atd atd ;-) Právě ty auta dostaly ostré verze, aby ty emoce už vzbudily. :-) Holt jsme v době hothatchů :-D Nejsem jejich ortodoxní fanda, ale dokážou mě zaujmout. ;-)

Franz Kafka
25. dubna 2017, 23:10
1

Asi takhle neber to ve zlém ale je to tím, že právě na to Ferrari nemáš finance. Nevadí já také ne. Nemám ale tušení proč by ve mě něco vzbuzovat verze rodinného vozítka více olepená plastem s pár koni navíc. Nezávisle na výrobci. Z tvého vyčtu bych bral vážně možná ten Focus. Hodně lidem bude jedno jak to jelo Nord. Jde jim jen o to, že je to nejdražší verze daného modelu. Když chceš řídit zábavné auto půjdeš do Brz nebo staršího Porsche. Tyhle oznáčkované hračky jsou pro pozéry co mají rádi velká kola a fake vydechy. Tuning naruby.

H_F
07. května 2017, 01:10
0

i tak uz to je skoro 35(!) let, co stefan beloff zajel (navic behem vytrvalostniho zavodu kde mu prekazela jina auta) rekord, kterej dodnes nikdo neloupnul

ano, neni to uplne vypovidajici, ale castecne si clovek o schopnostech vozidla obrazek diky par casum na okruzich udelat muze

PeterLuk
28. dubna 2017, 20:44
0

Síce nie som práve fanúšikom tohto kultu Nurburgringu, ale som rád, že si vzala Hodna rekord späť. A ako sa mi to auto sprvu nepáčilo, po tom čo som si doň sadol som zmenil názor.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem