logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Praga R1R: Začněte vítat nejzběsilejší silniční auto české historie.

Praga R1R – silniční varianta závodní placky – právě získala homologaci. Čekají ji závěrečné jízdní testy a pak bude vypuštěna na veřejné komunikace. Má se Tatra MTX obávat svého rychlostního rekordu?

Český internet už včera odpoledne začala zaplavovat fantastická zpráva, jež hlásala, že české auto má podobné parametry jako Veyron. Závodní Praga s homologací pro běžné silnice by měla dosahovat předpokládaného výkonového poměru 550 koní na tunu, čímž se Veyronu skutečně blíží, avšak zároveň to bude také poslední věc, jež tato dvě auta může spojovat.

R1R není ničím jiným, než závodním speciálem R1 Turbo upraveným lehounce tak, aby splňoval nejnutnější předpisy pro provoz na veřejných pozemních komunikacích. Přibyla tedy taková "zbytečnost", jako plnohodnotné osvětlení a vlastně jedinou (dosud zveřejněnnou) výraznější odlišností od závodní placatice s uhlíkovým monokokem je umístění motoru do pomocného rámu. Rozhodně tedy nečekejte, že si s Pragou budete jezdit do pekárny pro rohlíky. Benefit homologace bude spočívat zejména v možnosti dojet na okruh po vlastní ose…   …a zažít při tom dosti únavnou hardcore jízdu pro otrlé…   …a třeba sem tam někoho vyděsit při ukázce bočního přetížení 2,4g.

Zda-li se Praga bude pouštět do boje o oficiální Český rychlostní rekord, jež už pěknou řádku let drží Tatra MTX V8 s hodnotou 265 km/h nevíme. Jsme si však zcela jistí, že by byl smeten ze světa velmi zběsilým způsobem. R1R bude pravděpodobně trochu těžší, než 625 kg suché hmotnosti, jež vykazuje R1 Turbo. Vzhledem k deklarované výkonové hmostnosti 550 koní na tunu se ale stejně tak dá vydedukovat, že turbený dvoulitr z dílen RenaultSportu bude mít více, než 340 koní závodní varianty.

A jelikož nic jiného zatím nevíme, tak se pokochejte alespoň těmi několika detaily ve fotogalerii. Modrá Praze neskutečně sluší. Na další informace a fotky celého auta budeme netrpělivě čekat.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Adam
20. 5. 2015, 14:10

Nádhera...desítky let nic a na jednou R1R a R200 v tak krátkym časovim období.
Doufám, že si do doby než to vyjde na světlo světa, Janiffer vymyslí nějakej novej pořad, strašně by mě zajímalo porovnání Praga vs BAC vs Ariel.

0 reagovat
Marty
20. 5. 2015, 15:42

To tech 265km/h netrhnul superb 3.6 tsfi s vypnutym omezovacem?

0 reagovat
LiX
20. 5. 2015, 18:04

Na tvou otázku možná najdeš odpověď v tom že ti tam přebývá písmenko. Není to Tfsi ale pouze fsi. Navíc i udávané zrychlení 6,5s s haldexem taky jasně dává najevo že to není zrovna sporťák a řečem pilotů české kobry 11 jak dojíždí porsche, lamba a vlastně všechno nevěř. Já jsem byl rychlejší než ferrari a to jsem šel po svých.... holt dopravní zácpa :-D

0 reagovat
Mírus
20. 5. 2015, 21:11

Líbí se mi vozy s touhle přímočarou náturou. Žádné hýčkání, ani GT styl. Nic pro pozéry. Prostě zvětšená a "o něco" rychlejší motokára. Naklepávač zadnice.

0 reagovat
Aleš
21. 5. 2015, 14:46

Proč mi závodní verze připomínají LMP1? Jinak dobrý.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte