Český internet už včera odpoledne začala zaplavovat fantastická zpráva, jež hlásala, že české auto má podobné parametry jako Veyron. Závodní Praga s homologací pro běžné silnice by měla dosahovat předpokládaného výkonového poměru 550 koní na tunu, čímž se Veyronu skutečně blíží, avšak zároveň to bude také poslední věc, jež tato dvě auta může spojovat.
R1R není ničím jiným, než závodním speciálem R1 Turbo upraveným lehounce tak, aby splňoval nejnutnější předpisy pro provoz na veřejných pozemních komunikacích. Přibyla tedy taková "zbytečnost", jako plnohodnotné osvětlení a vlastně jedinou (dosud zveřejněnnou) výraznější odlišností od závodní placatice s uhlíkovým monokokem je umístění motoru do pomocného rámu. Rozhodně tedy nečekejte, že si s Pragou budete jezdit do pekárny pro rohlíky. Benefit homologace bude spočívat zejména v možnosti dojet na okruh po vlastní ose… …a zažít při tom dosti únavnou hardcore jízdu pro otrlé… …a třeba sem tam někoho vyděsit při ukázce bočního přetížení 2,4g.
Zda-li se Praga bude pouštět do boje o oficiální Český rychlostní rekord, jež už pěknou řádku let drží Tatra MTX V8 s hodnotou 265 km/h nevíme. Jsme si však zcela jistí, že by byl smeten ze světa velmi zběsilým způsobem. R1R bude pravděpodobně trochu těžší, než 625 kg suché hmotnosti, jež vykazuje R1 Turbo. Vzhledem k deklarované výkonové hmostnosti 550 koní na tunu se ale stejně tak dá vydedukovat, že turbený dvoulitr z dílen RenaultSportu bude mít více, než 340 koní závodní varianty.
A jelikož nic jiného zatím nevíme, tak se pokochejte alespoň těmi několika detaily ve fotogalerii. Modrá Praze neskutečně sluší. Na další informace a fotky celého auta budeme netrpělivě čekat.









Adam
20. 5. 2015, 14:10Nádhera...desítky let nic a na jednou R1R a R200 v tak krátkym časovim období.
Doufám, že si do doby než to vyjde na světlo světa, Janiffer vymyslí nějakej novej pořad, strašně by mě zajímalo porovnání Praga vs BAC vs Ariel.
Marty
20. 5. 2015, 15:42To tech 265km/h netrhnul superb 3.6 tsfi s vypnutym omezovacem?
LiX
20. 5. 2015, 18:04Na tvou otázku možná najdeš odpověď v tom že ti tam přebývá písmenko. Není to Tfsi ale pouze fsi. Navíc i udávané zrychlení 6,5s s haldexem taky jasně dává najevo že to není zrovna sporťák a řečem pilotů české kobry 11 jak dojíždí porsche, lamba a vlastně všechno nevěř. Já jsem byl rychlejší než ferrari a to jsem šel po svých.... holt dopravní zácpa :-D
Mírus
20. 5. 2015, 21:11Líbí se mi vozy s touhle přímočarou náturou. Žádné hýčkání, ani GT styl. Nic pro pozéry. Prostě zvětšená a "o něco" rychlejší motokára. Naklepávač zadnice.
Aleš
21. 5. 2015, 14:46Proč mi závodní verze připomínají LMP1? Jinak dobrý.