Rimac Automobili je typická pohádka o splnění dětského snu automobilového nadšence, který si usmyslel, že postaví vlastní supersport. Pokud jste si okamžitě vzpomněli na Lamborghini či Pagani, pak tohle je podobné. Se dvěma menšími rozdíly. Zaprvé zakladatel Mate Rimac nepochází z Itálie, nýbrž z Chorvatska. A za druhé, Pagani i Lamborghini ohromují svět kouzelnými spalovacími motory, kdežto Rimac se rozhodl využít možností, jenž nabízejí elektrické motory. Pokud jste pravidelnými diváky televizní show "The Grand Tour", jistě jste již o tomto zázraku z Balkánského poloostrova slyšeli. Byť patrně v trochu jiných souvislostech, než by bylo malé automobilce milé. Známý moderátor Richard Hammond totiž ztratil kontrolu nad vozem v poměrně vysoké rychlosti a nepěkně havaroval. Trochu tak zapadly zmínky o fascinující dynamice vozu, s jakou se zkušení moderátoři snad dosud nesetkali. To všechno je však historie, v Rimacu se v současnosti snaží opravit poškozený prototyp Concept One a dále staví vylepšenou druhou verzi Concept Two. Potenciálu auta si však všimlo Porsche a rozhodlo se tuto malou automobilku podpořit svým partnerstvím. O co běží?
Porsche včera vydalo tiskovou zprávu o tom, že koupilo 10% akcií Rimacu. Tohle partnerství totiž dává smysl. Jedna automobilka staví jedny z nejúžasnějších sportovních aut dneška a snaží se naplnit své snahy o elektrifikaci vybraných modelů. Druhá automobilka by ráda stavěla stejně úžasné supersporty a zároveň má již k dispozici funkční elektrické ústrojí. Rimac totiž nejenom staví auta, ale především je schopen vyrábět a dodávat baterie a komponenty pohonných jednotek. CEO Porsche Oliver Blume doufá, že by tím mohl urychlit vývoj svých elektromobilů a zároveň ušetřit nemalé množství finančních prostředků, Mate Rimac zase tímto krokem získá podporu velké automobilky a s tím spojený dostatek peněz, čímž by jeho firma mohla vykazovat rychlejší růst.
Samotné Porsche je poměrně daleko, co se elektromobility týče. Finišují práce na připravovaném modelu Taycan (zapomeňte na Mission E) a také vytváří síť superrychlých nabíjecích stanic, které by měly být schopné dodat energii pro ujetí minimálně 400 kilometrů za méně než 20 minut. Rimac na oplátku slibuje, že jeho další vůz C Two ujede na jedno nabití přes 600 kilometrů a kombinovaný výkon elektrického ústrojí bude atakovat 2 000 koňských sil. To vše za předpokladu dobití 80% kapacity baterií za 25 minut. Není divu, že má Porsche o tuto technologii zájem.
Porsche by mělo svůj první, čistě elektrický, model uvést do prodeje již příští rok. Plody společné spolupráce těchto dvou automobilek bychom mohli obdivovat někdy okolo roku 2025. Najednou ta elektrická budoucnost nevypadá zase tak špatně, ne?
Zdroj: autoblog
20. června 2018, 21:19
0
U Rimaců to bude asi nějaká příbuzenská tradice, doufám, že ho s tím pokrokem hned nezaříznou... :D
21. června 2018, 13:25
1
Hammond by mohl otestovat první prototyp... :-)
22. června 2018, 15:21
0
Vypadá přímo příšerně... :(
22. června 2018, 16:44
0
Jako ta auta jsou sice pěkná a mají snové zrychlení, ale sakra.....dnes jsem jel chvíli za Ferrari 599 a díky tomu, že jsme poskakovali u několika semaforů na našich rozbombardovaných silnicích jsem si mohl poslechnout ten krásný zvuk motoru. A to je něco, co elektromobily prostě nemají. Třetina esence sporťáků je prostě jeho vrčení.
22. června 2018, 18:02
0
Jako obsah do pc her to budou fajn auta. V reálu je to dobrý jako autoškola pro moderátory co si nevážej života v přepychu:)) Jinak mě to děsí jak dnešní menejdžers v automotive vše sází na ty elektrický věci.
23. června 2018, 00:38
0
Beastar: Ale no tak. Na autocézet by ti dávno řekli (a podepsali to pár desítkami smajlíků), že tvoje Zonda patří do starého železa. Jako správnej ekovegan si musíš pořídit něco, co namísto odporných výfukových plynů (víš, ekoonanisté ještě včera jezdili spalováky, jenom že právě dnes si pořídili elektro a pak ty musíš taky) prdí jenom bleděmodré kytičky z namalovaných koncovek. Tohle je ylyktrik fjůčr, to prostě musíš, ne?